Zachowanie serwisu - czy normalne

Piszta co chceta ;)
ODPOWIEDZ
jajen
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2022, 21:44

Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: jajen »

Trochę dzisiaj mi krwi napsuli w serwisie, ale może to jest standard. Powiedzcie czy ja wymyślam, czy serwis.

Terkocze mi przerzutka przednia jak cholera, linka sfatygowana. Jade do serwisu i mówie , że trzeba wymienić linkę, wyregulować przerzutkę bo terkocze. Odbieram po naprawie, jade i słysze ocieranie. Wracam i mówie , że nie wyregulowali. Obsługa wsiada i mowi, że jest ok. nic nie słyszą. No ja słysze. Myśle nie będę się kłócił. Wracam do domu, nagrywam film jak z linku

https://www.dropbox.com/s/wevplaj8e8a0m ... 0.mp4?dl=0

Wracam i mówie, że nagrałem o co mi chodzi. Nikt nie chce spojrzeć na film. Mówią, że na stojaku i filmie sie nie jeździ. Po "pyskówce" wreszcie patrzą na film i stwierdzają, że to przecież nie wina przedniej przerzutki tylko tylnej. Jest żle wyregulowana, a przecież ja przyjechałęm z przednią przerzutką , więc co ich obchodzi tłukąca się tylna. Oni przedniej nie słyszą a ją naprawiali. Pytam czemu nie zadzwonili i nie powiedzieli, że tył się tłucze i czy chce dodatkowo dopłacić za regulację tyłu . No to usłyszałem , żebym się nie ośmieszał bo w ten sposób, to zaraz się okaże , że musieliby z hamulcami dzwonić albo z czymś innym. Podregulowali , przestało terkotać i rozeszliśmy się z wzajemną obrazą.

Jestem drugi raz w życiu w serwisie i zastanawiam się czy to ja jestem dziwny, czy może nie ja.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: tkoko »

jajen pisze:
29 cze 2022, 16:00
Trochę dzisiaj mi krwi napsuli w serwisie, ale może to jest standard. Powiedzcie czy ja wymyślam, czy serwis.
......... Jade do serwisu i mówie , że trzeba wymienić linkę, wyregulować przerzutkę bo terkocze. Odbieram po naprawie, jade i słysze ocieranie. Wracam i mówie , że nie wyregulowali. Obsługa wsiada i mowi, że jest ok. nic nie słyszą.
...... Po "pyskówce" wreszcie patrzą na film i stwierdzają, że to przecież nie wina przedniej przerzutki tylko tylnej. Jest żle wyregulowana, a przecież ja przyjechałęm z przednią przerzutką , więc co ich obchodzi tłukąca się tylna. Oni przedniej nie słyszą a ją naprawiali. ......
Zacytuję Twoje "zlecenie naprawy". "trzeba wymienić linkę, wyregulować przerzutkę (przednia) bo terkocze", to jak rozumiem serwis wykonał prawidłowo i prawdę powiedziawszy tylko do tego można mieć uwagi.
Sadzę że gdybyś zlecił "przegląd/regulację całego układu przerzutek" lub jeszcze lepiej "całego roweru" nie byłoby tego problemu i wszyscy byliby zadowoleni, a skoro z przerzutkami był już problem to być może za chwilę będzie problem z łożyskami, zębatkami itp..
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: pxl666 »

N I K T nie lubi roszczeniowych klientów. NIKT...
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: WojtekErnest »

Z takimi zleceniami SZCZEGOLOWYMI trzeba uważać również w przypadku samochodu... Bo zrobią i jesli nie zauważa innej usterki, to nie zrobią nic poza zleceniem.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
jajen
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2022, 21:44

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: jajen »

Czyli taki standard, jak widać. Muszę o tym pamiętać. Tym widać różni się standard serwisów rowerowych od poważniejszych profesji. Dobrze, że jak idę do lekarza i mówię, że chce wyleczyć bolące gardło, a ten zauważy raka języka, to nie odeśle mnie do domu w myśl zasady , że "przecież przyszedł Pan z gardłem to anginę Panu wyleczyłem. Raka nie musiałem zauważyć, bo nie zlecił Pan badania przeglądowego. Poza tym nikt nie lubi chorujących pacjentów. Gdyby Pan powiedział , że mam zauwazyć też raka języka , to bym go na pewno zauważył".

Albo jak idę do prawnika i mówię, że chciałbym wywalczyć coś ze spadku po ojcu. No niestety, ale nic Panu nie zapisał i przegraliśmy. A potem - mecenasie, ale czemu nie dochodził Pan zachowku, ponoć mi się należał? A tak, zachowek to tak, ale Pan chciał coś ze spadku , a zachowek to przecież nie to samo. Pozdrawiam serwisy rowerowe.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: pxl666 »

stary no nie wiem co robisz w życiu ale jak klient chce ode mnie oklejenie auta to mnie nie interesuje ze mu klima nie działa . wnioskuję ze jesteś tym typem którego nie lubię i unikam
jajen
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2022, 21:44

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: jajen »

Skąd takie wrogie nastawienie kolego pxl? Nie wydaje Ci się, że oklejeni dachu i klima to nie jest adekwatny przykład, ze względu na brak jakiegokolwiek związku ze symptomami usterki ? Oklejenie dachu to raczej nie kwestia usterki. Ale jeśli tak się upierasz to inny przykład by wypadało podać:
Czy jak przyjedzie klient okleić dach bo ten jest jakiś porowaty, a chciałby mieć ładny, a ty zobaczysz , że ma na nim odłażącą szpachlę i wszystko puchnie, to czy na nią nakleisz tę folię, czy zapytasz go czy może jednak to też wypadałoby naprawić, a przynajmniej poinformować. Panie - dach Panu puchnie i oklejenie tu nie wystarczy. Wnioskuję, że oklejasz dach bo przecież tego chciał, a nie mówił , że coś tam puchnie.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: tkoko »

jajen pisze:
29 cze 2022, 18:01
...... Dobrze, że jak idę do lekarza i mówię, że chce wyleczyć bolące gardło, a ten zauważy raka języka, to nie odeśle mnie do domu w myśl zasady , że "przecież przyszedł Pan z gardłem to anginę.......
Rzecz w tym że Ty nie powiedziałeś lekarzowi że "chcesz wyleczyć gardło", ty powiedziałeś lekarzowi CO MA ZROBIĆ by wyleczył Twoje gardło a to jest mała różnica której, jak mniemam, nie kumasz. Do lekarza często przychodzą "pacjenci" którzy lepiej od lekarza wiedzą jak powinni być leczeni.
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: Yin »

Obstawiam że się zwyczajnie nie dogadaliście, serwisy rowerowe w szczycie sezonu bywają mocno przepracowane ( szczególnie przy tych cenach benzyny :) ) i robią według listy zgłoszenia. Ale fakt że po to serwis bierze tel do klienta żeby w razie wątpliwości przedzwonić. Nie zrażaj się, najwyżej spróbuj innego serwisu. Jak masz czas i chęci to serwisowanie samemu też bardzo polecam bo wtedy jest się bardziej niezależnym. Do nauki co i jak polecam Szajbajka:
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: szczur333 »

dlatego ja udaje debila jak gdziekolwiek ide -panie - nie dziala - nie wiem co to jest, nie obchodzi mnie ma byc zrobione
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
jajen
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2022, 21:44

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: jajen »

szczur333 pisze:
29 cze 2022, 19:17
dlatego ja udaje debila jak gdziekolwiek ide -panie - nie dziala - nie wiem co to jest, nie obchodzi mnie ma byc zrobione
i to jest chyba sedno sprawy kolego. dostosowac swoj poziom do drugiej strony. jak goscie w serwisie tak dzialają, ze nie powiedzą nawet , ze wymiana tego z czym przychodzisz nie rozwiąze problemu, ktory zglaszasz tzn, ze trzeba udawac glupiego i powiedziec. panie cos trze. nie wiem czy z przodu czy z tylu, czy w siodelku czy w kole. w sumie nawet nie ze trze , ale ze wydaje niestandardowe dzwieki. i tak zostaje sie sprowadzonym do poziomu serwisanta.

do kolegi tkoko - zar3czam ci, ze za opisane postepowanie lekarz ma zarzuty błedu w sztuce. od tego jest lekarzem, a adwokat adwokatem, zeby rozwiazac problem z najwiekszą starannoscią. wyjasnic, ze gardlo gardlem, ale pan ma raka , spadek spadkoem, ale pan ma prawo do zachowku. bez wzgledu na to co sugeruje klient/pacjent. on ma prawo sie mylic w ocenie , fachowiec nie ( tej roznicy, wielkiej a nie małej, ty nie kumasz) obys nie trafil do lekarza ktory postepuje tak, jak to pochwalasz. dlatego wlasnie mowilem, ze cale szczescie ze powazne profesje mają inne reguly dzialania.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: tkoko »

jajen pisze:
29 cze 2022, 19:29
...... bez wzgledu na to co sugeruje klient/pacjent. on ma prawo sie mylic w ocenie , fachowiec nie ( tej roznicy, wielkiej a nie małej, ty nie kumasz) ..... .
I dlatego lekarze (i nie tylko) muszą się dodatkowo OBOWIĄZKOWO "doubezpieczać" w takich przypadkach ;)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: pxl666 »

już ci powiedziano. chciałeś przód to go zrobili . jakbyś chciał żeby gość ogólnie sprawdził co jest niehalo to ok ale wydałeś specyficzne żądanie naprawy i tak zostałeś obsłużony. od tego jest komplementarny serwis żeby naprawili wszystko. i wybacz ale niezrozumienie tego świadczy o tobie A nie o nich. że serwisanci są różni to oczywiste ale ewidentnie zajęto się tym co chciałeś
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: pxl666 »

aha a co do analogii z lekarzem i prawnikiem to pękam ze śmiechu . wiesz ilu ludzi kitło na stole operacyjnym i nikt nie poszedl siedzieć??? jedynie Ziobro próbuje wsadzić do kicia lekarzy obarczając ich za śmierć ojca. ale ten fiut może to robić bo jest ministrem i za nasze pieniądze . ale nadal po x latach i setkach kzł na proces NIKOGO NIE WSADZIŁ...
jajen
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2022, 21:44

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: jajen »

pxl666 pisze:
29 cze 2022, 21:24
aha a co do analogii z lekarzem i prawnikiem to pękam ze śmiechu . wiesz ilu ludzi kitło na stole operacyjnym i nikt nie poszedl siedzieć??? jedynie Ziobro próbuje wsadzić do kicia lekarzy obarczając ich za śmierć ojca. ale ten fiut może to robić bo jest ministrem i za nasze pieniądze . ale nadal po x latach i setkach kzł na proces NIKOGO NIE WSADZIŁ...
Pewnie jesteś lekarzem, albo pracujesz w wymiarze sprawiedliwości i dlatego tyle o tym wiesz. Przekonałeś mnie. PS. Nigdzie nie pisałem o odsiadce. Są inne rodzaje kar i środków karnych często stosowanych w takich przypadkach (najczęściej to grzywna z zakazem wykonywania zawodu na określony czas). Ale na tym pewnie też się znasz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: pxl666 »

reasumując. serwisant nie był szczególnie empatyczny podobnie jak klient i w sumie efekt do przewidzenia. natomiast masz zrobione ale postanowiłeś założyć tu konto żeby się poskarżyć jakie to życie jest wujowe....
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: WojtekErnest »

Proponuję odróżniać uslugi serwisu materialnego, gdzie opłata jest powiązana wprost z pracochłonnościa (ilością godzin) i ceną za materialy, od uslug niematerialnych gdzie przedmiotem jest CEL.
W wielu branżach dlatego stosuje się, roznego rodzaju najczęściej płatne przeglądy, audyty, badania wstępne aby precyzyjnie określić CO I ZA ILE ma byc zrobione.
Ps. Do lekarza nie idzie się "z marszu" na wstawienie rozrusznika serca, bo go boli, ty.ko najpierw na serię badan....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
jajen
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2022, 21:44

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: jajen »

pxl666 pisze:
30 cze 2022, 0:20
reasumując. serwisant nie był szczególnie empatyczny podobnie jak klient i w sumie efekt do przewidzenia. natomiast masz zrobione ale postanowiłeś założyć tu konto żeby się poskarżyć jakie to życie jest wujowe....
geniuszu, konto zalozylem jak rozeznawalem sprawe konwersji, ze dwa miesiace temu. moze Twoje zycie jest wujowe. ja swoje lubie i to nawet bardzo. natomiast watek zalozylem zeby sie przekonac czy faktycznie to moje zasady są dziwne czy zasady stosowane przez serwis. wychodzi , ze moje. ciekawe czy gdybym przyszedl wymienic dentke a opona bylaby peknieta, to gosc powiedzialby cos czy nie. obstawiasz , ze nie powinien. i tak wlasnie przybywa pseudofachowcow.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: WojtekErnest »

Byłem przypadkiem swiadkiem zdarzenia (duzy sklep rowerowy i serwis). Dwoje mlodych ludzi przyjezdza/przyprowadza rower w którym jak określają COS sie stało. Tym coś byla rozerwana dętka i poszarpana opona. Rower zostal zostawiony na 3 dni i na życzenie dziewczyny (rower jej chlopaka ) zrobiony przegląd roweru (!) i naprawa koła. Określono koszt naprawy i przeglądu na okolo 250 zl. Na moje oko rower o wartosci max 2 tys. Takie czasy...
Ostatnio zmieniony 30 cze 2022, 6:53 przez WojtekErnest, łącznie zmieniany 2 razy.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
jajen
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2022, 21:44

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: jajen »

WojtekErnest pisze:
30 cze 2022, 5:35
Proponuję odróżniać uslugi serwisu materialnego, gdzie opłata jest powiązana wprost z pracochłonnościa (ilością godzin) i ceną za materialy, od uslug niematerialnych gdzie przedmiotem jest CEL.
W wielu branżach dlatego stosuje się, roznego rodzaju najczęściej płatne przeglądy, audyty, badania wstępne aby precyzyjnie określić CO I ZA ILE ma byc zrobione.
Ps. Do lekarza nie idzie się "z marszu" na wstawienie rozrusznika serca, bo go boli, ty.ko najpierw na serię badan....
w ogole tu nie chodzi o pieniadze. nie oczekiwalbym zeby gosc za te same pieniadze robil cokolwiek wiecej. wydawalo mi sie , chociaz z błedu mnie juz wyprowadzono, ze gosc zadzwoni i powie - zrobilismy co pan chcial, ale dalej ociera. za dodatkowe.50 zl zrobimy kolejna usluge i nie bedzie ocieralo. a facet robi ze mnie idiote , ze przeciez jest dobrze a on nic nie slyszy.
ps
zanim pojdziesz wstawiac rozrusznik to jednak z marszu idziesz do lekarza rodzinnego bo ci duszno.
jajen
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2022, 21:44

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: jajen »

WojtekErnest pisze:
30 cze 2022, 6:51
Byłem przypadkiem swiadkiem zdarzenia (duzy sklep rowerowy i serwis). Dwoje mlodych ludzi przyjezdza/przyprowadza rower w którym jak określają COS sie stało. Tym coś byla rozerwana dętka i poszarpana opona. Rower zostal zostawiony na 3 dni i na życzenie dziewczyny (rower jej chlopaka ) zrobiony przegląd roweru (!) i naprawa koła. Określono koszt naprawy i przeglądu na okolo 250 zl. Na moje oko rower o wartosci max 2 tys. Takie czasy...
wniosek jeden. jesli tylko jest czas, to robic samemu. inaczej jak nie psudofachowiec, to naciągacz. zawsze wolalem zaplacic komus kto z tego zyje, a samemu robic to co umiem. to jednak zla dewiza w tych okolicznosciach.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: WojtekErnest »

Myślę że większość z nas nie chcialaby być tak potraktowana, ale specyfika i sezon sprawia, ze takie uslugi są powierzchowne i nie wymaga sie przy tym kierunkowego wyzszego wyksztalcenia.
Z dtugiej strony, może zaczną sie pojawiać zlecenia na regulacje np sidelka itp. Czyli to tylko rower i warto go minimalnie poznać.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: tkoko »

To napiszę inaczej.
Miałeś awarię/problem z przednią przerzutką "Terkocze mi przerzutka przednia jak cholera, linka sfatygowana. Jade do serwisu i mówie , że trzeba wymienić linkę, wyregulować przerzutkę bo terkocze." co już samo w sobie jest dziwne z tej racji że ta przerzutka jest rzadko używana. Z tego mogę wysnuć wniosek że do "wymiany/regulacji/naprawy/smarowania" zapewne jest cały układ napędowy czyli przednia, tylna przerzutka, support, osie kół, łańcuch, zębatki itd. Co będzie jak za kilka dni ponownie zacznie trzeć przednia/tylna przerzutka, bo są luzy na łożyskach, na wózku, wyrobiony łańcuch, zębatki itd. będzie to wina serwisu czy "zużytego" roweru? Jak dalece byłbyś skłonny zapłacić za doprowadzenie roweru "do ideału" ?
Powtórzę jeszcze raz, serwis zrobił (jak mniemam prawidłowo) to z czym do niego przyszedł klient. Gdyby zaczął sugerować następne naprawy/wymiany mógłby być posądzony o naciąganie klienta na koszty co też często się zdarza.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: pxl666 »

jajen pisze:
30 cze 2022, 6:42
pxl666 pisze:
30 cze 2022, 0:20
reasumując. serwisant nie był szczególnie empatyczny podobnie jak klient i w sumie efekt do przewidzenia. natomiast masz zrobione ale postanowiłeś założyć tu konto żeby się poskarżyć jakie to życie jest wujowe....
geniuszu, konto zalozylem jak rozeznawalem sprawe konwersji, ze dwa miesiace temu. moze Twoje zycie jest wujowe. ja swoje lubie i to nawet bardzo. natomiast watek zalozylem zeby sie przekonac czy faktycznie to moje zasady są dziwne czy zasady stosowane przez serwis. wychodzi , ze moje. ciekawe czy gdybym przyszedl wymienic dentke a opona bylaby peknieta, to gosc powiedzialby cos czy nie. obstawiasz , ze nie powinien. i tak wlasnie przybywa pseudofachowcow.
no ty chyba nie myślisz ze do serwisu komunijnych chińczyków biorą ludzi po politechnice albo aghu ?? ja również wole zapłacić za szybkie załatwienie sprawy ale okazuje się to problematyczne w sezonie gdzie nikt ci na poczekaniu nic nie zrobi a rower potrzebujesz . wole naprawić sam ale raz ze serwis ma lepszy dostęp do części , najczęściej posiada specjalistyczne narzędzia i prawdopodobnie już co najmniej RAZ to i owo zrobili . natomiast nie kumasz bazy ze zleciłeś KONKRETNĄ naprawę usterki i to zostało wykonane . zacząłeś bulgotać to i drugi typ się wkruwił bo on takich jak ty ma co dzień 30tu .
jajen
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2022, 21:44

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: jajen »

Szkoda chyba czasu na dalszą dyskusje bo wersje zaczynają sie wykluczać. Po pierwsze nikt nie mówił, że rower ma być doprowadzony do ideału. Chodziło o wymianę linki i regulację przerzutki bo ociera. Jeżeli przyczyną tego ocierania jest coś innego, to w moim (okazuje się , że niesłusznym wyobrażeniu) rolą serwisu jest powiedzieć klientowi, że przyczyna jest inna i zapytać czy robimy również inne rzeczy czy nie (za dodatkową kase, co oczywiste). Z jednej strony niby to normalne jest, że serwis nie powiedział , że do roboty jest coś innego niż klient zlecił, z drugiej strony pojawia się twierdzenie, że jak klient nie powie co chce żeby zrobić, to oni też nie powiedzą, bo będzie że są naciągaczami, albo że nie naprawili wszystkiego. Gdzie tu logika? Bez związku są inne awarie, które mogą pojawić się potem, jak łańcuch czy łożyska. Nie ma to nic do rzeczy bo na chwilę naprawy nie miały one związku ze zgłoszonym problemem. Serwis nie ma obowiązku zakładać co może się jeszcze zepsuć w przyszłości.

Widać trudno mi to zrozumieć bo ja w swojej profesji stosuję inne zasady. Klientowi zawsze przedstawiam wszystkie aspekty problemu, a on decyduje czy robimy tylko to co on uważa za słuszne, wszystko, czy też polega na mnie i powierza wybór tego, co dla niego najkorzystniejsze. Ale chyba moim błędem jest przykładanie jednej miary do różnych profesji. W zasadzie jak serwisant nie powie klientowi, że problem był inny to klient albo uzna go za niedouczonego i oleje taki serwis, albo przyjdzie drugi raz bo dalej się tłucze. W mojej branży skutki takiej ignorancji zwykle są nie do odwrócenia. Rozmiary zlecenia też są nieporównywalne , więc może dlatego zupełnie inna staranność. Własnie po to założyłem ten temat. Widzę, że to jednak serwis zachował się, tak jak spora część klientów akceptuje, a ja należę do mniejszości. Można temat uznać za wyczerpany.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: tkoko »

jajen pisze:
30 cze 2022, 10:47
....... Gdzie tu logika? Bez związku są inne awarie, które mogą pojawić się potem, jak łańcuch czy łożyska. Nie ma to nic do rzeczy bo na chwilę naprawy nie miały one związku ze zgłoszonym problemem. Serwis nie ma obowiązku zakładać co może się jeszcze zepsuć w przyszłości. ........
Sądzisz że są to "Bez związku" drobiazgi.
Załóżmy że serwisant zrobił/wyregulował na stojaku zgodnie ze swoja wiedzą i doświadczeniem przednią przerzutkę tak że ta nie wydawała żadnych "nienormalnych" dźwięków. Po odbiorze roweru tylny wózek, koło na łożyskach, lub zębatki na supporcie, pod obciążeniem przeskoczyły/przesunęły się na tyle że łańcuch zaczął ocierać. Widzisz tutaj "WINĘ" serwisanta.
Powtórzę jeszcze raz. Zawarłeś z serwisem USTNĄ UMOWĘ NA "Terkocze mi przerzutka przednia jak cholera, linka sfatygowana. Jade do serwisu i mówie , że trzeba wymienić linkę, wyregulować przerzutkę bo terkocze". Serwis wywiązał się z umowy. Tak więc tylko do tego możesz mieć zastrzeżenia. Reszta jest kwestią taktu i dobrej woli której brakło.
Nie jestem serwisantem rowerów tylko zwykłym użytkownikiem/klientem żeby było jasne.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: pxl666 »

są ASO i są mirki mechanicy . są serwisy które zakładają ci książkę serwisową i dzwonią przypomnieć się na przegląd CAŁEGO ROWERU , i są takie gdzie pracownicy są po filozofii albo historii albo bez żadnego wykształcenia o technicznym nie mówiąc. Noi są ludzie którym zależy i tacy którzy mają gdzieś. nie ma reguły ale na pewno nie ma co robić afery na forum....
jajen
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2022, 21:44

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: jajen »

tkoko pisze:
30 cze 2022, 11:34
Zawarłeś z serwisem USTNĄ UMOWĘ NA "Terkocze mi przerzutka przednia jak cholera, linka sfatygowana. Jade do serwisu i mówie , że trzeba wymienić linkę, wyregulować przerzutkę bo terkocze". Serwis wywiązał się z umowy. Tak więc tylko do tego możesz mieć zastrzeżenia. Reszta jest kwestią taktu i dobrej woli której brakło.
Mogę zrozumieć taki punkt widzenia, że bywają takie i takie serwisy, dla jednych klientów to ok, dla innych nie ok. Myślę jednak, że zagalopowałeś się w tych uproszczeniach, zwłąszcza wkraczając na grunt, w którym nie jest to takie czarno białe. Nie przypadkiem zapytałem jakie są zwyczaje przy tego rodzaju naprawach , bo to także od nich zalezy, czy zobowiązanie wykonano należycie czy nie. Zwłaszcza przy umowach ustnych konsument/przedsiębiorca, gdzie nie określa się szczegółowo sposobu wykonania umowy, a klient działa w zaufaniu do profesjonalisty (sięgnij do art. 354kc , a sądze że dostrzeżesz złożoność problemu w aspekcie, który poruszyłeś). Mnie bardziej interesowało jaka jest praktyka serwisów. wychodzi , że różna.
Można sobie wyobrazić sytuację taką oto - Pacjent przychodzi prywatnie do dentysty i mówi, że boli go jedynka tak bardzo, że chce się jej już pozbyć bo nie wytrzyma. Dentysta widząc , że zepsuta jest dwójka, która może promieniwać na jedynkę, wyrywa mimo to jedynkę, bo tak chciał pacjent. Po tygodniu szczerbaty pacjent przychodzi, że boli dalej tak jak przedtem. Czy dentysta wykonał zobowiązanie należycie? Wykonał je tak jak chciał pacjent , ale czy należycie. No niestety nie. Wg Twoich mierników pewnie wszystko jest ok. Celowo podałem przykłąd zęba . Ale to samo dotyczy np. wymiany kineskopu, gdize klient zleca wymianę kineskopu bo nie działa tv. Facet wymienia dobry kineskop i tv dalej nie działa. Wiedział ,że kineskop jest ok i to problem bezpiecznika, ale nie mówił bo klient chciał wymienić kineskop, więc proszę bardzo. Tutaj decydują okoliczności. Zlecenie wymiany kineskopu zostało złożone w kontekscie niedziałania tv, a nie samo z siebie. Podobnie wyrwanie zęba w kontekście bólu, a wymiana linki i reg. w kontekście klekotu. W praktyce nie jest to wszystko takie proste jak Ci się wydaje. Dlatego nie pytałem o to czy umowę wykonali dobrze czy źle, ale jak to jest w takich serwisach.
jajen
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2022, 21:44

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: jajen »

pxl666 pisze:
30 cze 2022, 11:46
nie ma reguły ale na pewno nie ma co robić afery na forum....
Zadna afera. Sądziłem , że Hyde Park do tego służy żeby poruszać różne tematy.
roman
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:51

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: roman »

Sorki kolego, ale rozbawiłeś mnie :D

Postanowiłeś wrzucić na forum o rowerach, na którym to połowa aktywnych użytkowników zajmuje się zarobkowo serwisem rowerów (w tym elektrycznych) lub jest jakoś w branży, jakąś informację krytyczną (tak się domyślam) nt. serwisu rowerów...

...to ja pozwolę sobie Ciebie zapytać: Czego się spodziewałeś? Zrozumienia? :D
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: pxl666 »

roman pisze:
13 lip 2022, 14:43
Sorki kolego, ale rozbawiłeś mnie :D

Postanowiłeś wrzucić na forum o rowerach, na którym to połowa aktywnych użytkowników zajmuje się zarobkowo serwisem rowerów (w tym elektrycznych) lub jest jakoś w branży, jakąś informację krytyczną (tak się domyślam) nt. serwisu rowerów...

...to ja pozwolę sobie Ciebie zapytać: Czego się spodziewałeś? Zrozumienia? :D
może robi w pzu i każdego by dawał do sądu jak na wejściu nikt mu kawy nie proponuje ...
Cord
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: Cord »

Eh, przesadzacie.

Bunkry na prawo i lewo. Jak w sejmie.

Spróbuj takich rozmów przy inwestycjach typu budowa domu. Tam to są jaja.

I jeden i drugi według mnie zawinił. Za mało empati i życzliwości po obu stronach. Wystarczyło zlecić kolejny serwis po dalej turkoce ale nie sugerować co.

-Panie dalej turkoce więc chyba się pomyliłem że to rzeźnia przerzutka. Pomożecie?
-no my zrobili te przednia ale daj pan zetkniemy poza kolejką na tylną bo może być tak że pan źle słyszał. Po promocji będzie git za 2 godziny.

I rzygasz tęcza 🌈
roman
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:51

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: roman »

Cord pisze:
16 lip 2022, 12:46
I rzygasz tęcza 🌈
A teraz podajcie sobie ręce na zgodę bo inaczej będziecie mieli obniżoną ocenę z zachowania na koniec roku szkolnego ;)

Dlatego ja nie zabieram głosu w dyskusji ani nie oceniam, a jedynie pozwoliłem sobie zauważyć, że grupa docelowa do której zwrócił się użytkownik ze swoim pytaniem/problemem może nie być reprezentatywna. Tylko tyle.

A moje rozbawienie nie było bez podstawne, bo sam coś takiego kiedyś przeżyłem. eh, napisze po krótce jedną z sytuacji u mechanika samochodowego. Przyjechałem autem z problemem w tylnim kole (jakieś dzwięki itp.) Oddaje mu auta i mówie co i jak, mówie, że był naprawiany swożeń w zacisku bo nie pracował płynnie, ale czy to jest tym razem przyczyną to nie wiem, itp. Pamiętam, że bardzo uważałem na słowa by mu czegoś nie zasugerować ani nie wskazywać problemu, jedynie przytoczyć "historię mojego tylniego koła", bo wiedziałem jak to się skońćzy;) (w końcu byłem już doświadczony w dyskusji z mechanikami... a przynajmniej tak mi się wydawało;) ). On miał wszystko sprawdzić. No i później odbieram auto, a gość do mnie, że wymienił zacisk hamulca "tak jak chciałem" ;). Oszczędze Wam dalszych losów tej historii u mechanika (powiem jedynie tyle, że zacisk nie był problemem, a łożysko, a gościowi się zwyczejnie nie chciało tego wymieniać), ale później na jakimś forum samochodowym czytałem sobie o tylnim zawieszeniu, itp. i (chyba byłem zbyt naiwny) mimochodem opowiedziałem moją akcję i zadałem pytanie czy tak mechanicy załatwiają naprawy, czy to tak powinno wyglądać, itp. Panie! Co tam się poźniej działo :D Zostałem zwyzywany od "januszowych klientów", "zawracaczy dupy", "chciałeś to masz i spie...laj". No za nic się im nie dało wytłumaczyć, że ja _tylko_ opowiedziałem co było tam kiedyś robione, absolutnie bez najmniejszej sugestii co chciałbym by było robione, bo on miał to sprawdzić, i że tak się umawialiśmy itp. Oni telepatycznie wiedzieli lepiej jak wyglądało zamówienie z mojej strony. No beton do kwadratu.

Żeby nie było - ja nic nie oceniam, skojarzyłem tylko swoją historię, zrozumiałem wtedy, że są w życiu zasady, których poprostu trzeba przestrzeć, jak np. nie wylewać swoich żali nt. mechaników na forum samochodowym, na którym 50% userów to mechanicy samochodowi :D
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: pxl666 »

ogólnie na necie to można jechać korpo bo jest szansa że historia się rozniesie i czasem to ma szansę zadziałać. wylewać żale randomom na randoma jest bez sensu chyba że wymienisz gościa z nazwy firmy ale prawnie to śliska sprawa . ogólnie paproków jest pełno i jak nie znasz fachowca z polecenia to musisz być przygotowany że będzie próba wyruchania i nie być za bardzo ludzki. ciekawe tylko bo mi ZAWSZE goście dzwonią i mówią co jest do zrobienia i ile będzie kosztować i nie ma niespodzianki
wit
Forumowicz
Posty: 460
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:42
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: wit »

serwis robi to czego chce klient -grzeczność i profesjonalność to także nienarzucanie się z dodatkowymi kosztami -bo może być odbierane jak próba naciągania.

Jestem serwisem w zupełnie innej branży... klient mówi -nie działa proszę o diagnozę (płatną) jadę, robię diagnozę kasuję za dojazd, czas i wiedzę -i przedstawiam klientowi opcje i koszty naprawy. klient decyduje co dalej. Robię to co uzgodnimy.

-albo klient mówi nie działa proszę sprawdzić i naprawić -sprawdzam wszystko i podobnie czekam na akceptację kosztorysu.

-albo - "panie to trzeba wymienić to i to (klient wie lepiej lub diagnozował mu za flaszkę Janusz z sąsiedztwa) - wymieniam to co che klient albo odpłatnie zostawiam klientowi zakupione niepotrzebne części (bo uszkodzone było co innego). Nie naprawiam tego czego nie zlecał klient. U stałych klientów grzecznościowo zasugeruję co trzeba. U klientów roszczeniowych w ogóle unikam napraw.

inny przykład -stawiam samochód do (już zaprzyjaźnionego) warsztatu -ogólnie przegląd, oleje filtry i sprawdzić wszystko -do kwoty **** robimy co znajdziecie -powyżej dzwońcie -samochód ma być sprawny. i mam zrobione wszystko -wszystko sprawdzą -zazwyczaj do kolejnego planowego serwisu nic z samochodem się nie dzieje.

Ten sam serwis -Kolega ma inne podejście -zmieńcie klocki hamulcowe bo już obcierają... -tylko żeby było tanio -serwis zmienia klocki i nic więcej go nie obchodzi -brak połowy świateł elektronika wariuje -elektryczny ręczny dalej blokuje (bo uszkodzony moduł) -SERWIS REALIZUJE ZLECENIE. DOKŁADNIE TAKIE JAKIE OTRZYMAŁ. Klient zlecił wymianę klocków i nic więcej. i żeby te klocki tanie były.



jajen pisze:
29 cze 2022, 16:00
Terkocze mi przerzutka przednia jak cholera, linka sfatygowana. Jade do serwisu i mówie , że trzeba wymienić linkę, wyregulować przerzutkę bo terkocze.
wymienili i wyregulowali -zrobili dokładnie to co zleciłeś. Gdybyś powiedział -coś terkocze sprawdźcie co i naprawcie -mieliby zlecenie diagnozy. A tak zażyczyłeś sobie konkretną usługę i konkretną dostałeś -dokładnie to na co się umówiłeś. Własna nieumiejętność wysłowienia -i "wiem lepiej" kosztuje.
Czytając to co piszesz i widząc roszczeniową postawę -w mojej branży jako klient trafiłbyś na listę "tych państwa nie obsługujemy" albo miał stosownie wyższe wyceny jako naprawa wysokiego ryzyka z możliwymi problemami. Żaden serwis nie prowadzi działalności żeby dyskutować z klientem i tracic czas -wszyscy chcą zrobić swoje ( najczęściej nawet chcą dobrze zrobić" wziąć kasę/zarobić na życie i nie mieć dalszych problemów.

cholera -byłem u lekarza z przeziębieniem -a wieczorem mnie jeszcze ząb rozbolał... a ten !@#$%^&*() oglądając gardło nic nie powiedział, że mam dziurę w zębie...
jajen
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2022, 21:44

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: jajen »

wit pisze:
01 sie 2022, 16:25
Własna nieumiejętność wysłowienia -i "wiem lepiej" kosztuje.
cholera -byłem u lekarza z przeziębieniem -a wieczorem mnie jeszcze ząb rozbolał... a ten !@#$%^&*() oglądając gardło nic nie powiedział, że mam dziurę w zębie...
Takie masz zasady i rozumiem, że w tej branży są normalne i tak sobie uważacie, że być powinno. Ale nie opowiadaj wierutnych bzdur o konsekwencjach wysłowienia. Cała sytuacja to problem tego, że mechanik nie musi znać zasad należytego wykonania zobowiązania. On woli ich nie znać, bo wtedy rozumie je po swojemu. To mogłem założyć, a nie założyłem. Daję głowę , że nie przeczytałeś kilku postów wyżej i nic nie masz do powiedzenia na temat tego jak się ocenia należyte wykonanie zobowiązania (też jest przykład z dentystą). Wiesz natomiast, że gość zrobił to co miał zrobić. Ja natomiast wiem, żeby takich omijać z daleka i wiem, że jest ich zdecydowana większość. Pocieszające jest to, że znalazłem serwis, w którym powiedziałem co mnie spotkało i, że jak tak działają to od razu szukam kolejnego. Gość stwierdził , że trafiłem na zwykłego oszusta, bo on by w życiu nie wydał terkoczącego roweru, bez upewnienia się, że klient chce żeby mu dalej terkotał. Stwierdził, że klient ma prawo się nie znać a przy tym głęboko wierzyć, że ma rację. Wiec jak się okazuje nawet w tej branży są ludzie poważnie traktujący swój zawód. Trzeba tylko dobrze trafić.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: tkoko »

jajen pisze:
01 sie 2022, 22:29
........ Pocieszające jest to, że znalazłem serwis, w którym powiedziałem co mnie spotkało i, że jak tak działają to od razu szukam kolejnego. Gość stwierdził , że trafiłem na zwykłego oszusta, bo on by w życiu nie wydał terkoczącego roweru .........
Wiesz jakie są pierwsze słowa budowlańca, mechanika, innych zawodów "usługowych" który po kimś bierze robotę; "kto to Panu tak spier**lił". Przychodzi następny budowlaniec, mechanik elektryk (inne usługi możesz wpisać sam) i wizytę zaczyna od tych samych stwierdzeń. Jak myślisz skąd się to bierze. Jak chcesz mieć "gwarancję" na wykonaną robotę jedziesz do fabrycznego serwisu danego roweru, tam mają odpowiednie narzędzia, książki serwisowe itp. mówisz że rower ma być "malinka" i czekasz na wynik naprawy (czasami pozytywny, czasami niekoniecznie) i po naprawie każesz sobie wyszczególnić zakres robót, materiały, prowizję, czas naprawy itd. Nawet z takim serwisem możesz na końcu mieć problemy.
wit
Forumowicz
Posty: 460
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:42
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: wit »

jajen pisze:
01 sie 2022, 22:29
Ale nie opowiadaj wierutnych bzdur o konsekwencjach wysłowienia...... Daję głowę , że nie przeczytałeś kilku postów wyżej i nic nie masz do powiedzenia na temat tego jak się ocenia należyte wykonanie zobowiązania (też jest przykład z dentystą). Wiesz natomiast, że gość zrobił to co miał zrobić. Ja natomiast wiem, żeby takich omijać z daleka i wiem, że jest ich zdecydowana większość.
Po prostu nie trzeba się mądrzyć -tylko powiedzieć o co chodzi.

Przeczytałem -choć mdli jak Ciebie czytać typowy roszczeniowy klient mądrala...

jeśli chcesz wymiany linki -to Ci wymieniają linkę -i po cichu śmieją się z cwaniaka który przyszedł się wymądrzać.

Twój tok myślenia większość ludzi przerabia w przedszkolu -potem z tego wyrasta -

Chciałeś błysnąć -pokazać, że wiesz, co trzeba zrobić -to nie szukaj współczucia i pogłaskania po główce, że zrobiono dokładnie to o co poprosiłeś.

Cała ta dyskusja obliczona na współczucie i potwierdzenie jaki to jesteś mądry... ale... cóż jesteś głównie roszczeniowy. Kolejny typ -bo mi się wszystko należy -i dostałeś co się należy dokładnie wedle życzenia...

a ta dyskusja -chyba trafiłeś nie do tej piaskownicy -poszukaj forum "psychologia dla niedowartościowanych bohaterów"
jajen
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2022, 21:44

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: jajen »

wit pisze:
01 sie 2022, 22:58

a ta dyskusja -chyba trafiłeś nie do tej piaskownicy -poszukaj forum "psychologia dla niedowartościowanych bohaterów"
Na pewno już pędzę :)
wit pisze:
01 sie 2022, 22:58

Przeczytałem -choć mdli jak Ciebie czytać typowy roszczeniowy klient mądrala...

jeśli chcesz wymiany linki -to Ci wymieniają linkę -i po cichu śmieją się z cwaniaka który przyszedł się wymądrzać.
Zdziwiłbyś się ile lat nauki trzeba żeby się tak "pomądrzyć". ALe skąd miałbyś to wiedzieć. Dlatego nie dziwi mnie, że Cię mdli. Ty umiesz się po cichu wyśmiewać z klientów. Powodzenia.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: WojtekErnest »

Smutne to że agresywna forma dyskusji, jest odzwierciedleniem źle pojętego poziomu uslug i wzajemnego braku szacunku na linii Klient <-> Wykonawca w PL.
To również skutki braku formalnej formy zleceń w której FIRMA=Wykonawca potwierdza na piśmie na co przyjęła zlecenie a klient to potwierdza.
A doświadczony, profesjonalny serwis wie że nie można polegać tylko na tym co klient WPROST powiedzial.
Ps. I nie mieszajmy w to dentystów, służby zdrowia, bo to jednak co innego.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
jajen
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2022, 21:44

Re: Zachowanie serwisu - czy normalne

Post autor: jajen »

Proponuję wykazać minimum obiektywizmu. Temat uznałem za wyczerpany dwie strony wcześniej, przyznając że prezentowane tu zdanie potwierdza, że takie zwyczaje są regułą w tej branży. Ale kilka osób koniecznie chce ciągnąć temat i wylewać swoje żale w kierunku roszczeniowych klientów. Nie wiem, więc kto tu się bardziej nadaje na forum pomocy rozgoryczonym. Ja wyciągnąłem nauczkę - omijać tego typu pseudo-fachowców, szukać takich, którzy stosują zasady jakie stosuje ja, przy świadczeniu usług klientom. Ale nie. Technik rowerowy dalej mnie przekonuje, że należyte wykonanie zobowiązania zleconego przez konsumenta to naprawa czegoś co nie jest zepsute, skoro klient się "mądrzy" i zleca tego naprawę.
Jedyne co by usprawiedliwiało taką "naprawę", to upewnienie się, że klient ma świadomość, że nie to jest przyczyną. Tylko potwierdzenie zlecenia , po zwróceniu uwagi, że nie to jest przyczyną usterki, przenosi ryzyko na konsumenta. Albo w sytuacaji kiedy zlecenie wymiany zostaje złożone w oderwaniu od zgłąszanych objawów (klient mówi proszę wymienić i tyle). Wtedy oczywiście też serwisu nie interesuje nic więcej. Ale oczywiście jakiś mechanik, czy czeladnik u szewca zapewne bardziej zna się na tych sprawach i zaraz powie, że umowa zostałą wykonana tak jak chciał klient i jest ok. Potem doradzą jak zoperować mózg bo przeczytali w internecie.

PS
Akurat przykłąd z lekarzem, może i nie jest do końca trafny bo to umowa starannego działania a nie rezultatu jak przy naprawie. Chodziło o absurd sytuacji działania zgodnie z życzeniem.
ODPOWIEDZ