silnik z alternatora

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

silnik z alternatora

Post autor: pxl666 »

hej spotkałem się z takim tematem ale mało konkretnych info .
ktoś się za to brał ? jest sens ? czy lepiej szukać mocnego silnika u chińczyka ?

myślałem to zastosować jako moto do emotobike (bez pedałów) ale nie znalazłem info czy warto się bawić w te przeróbkę
amciu
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 24 wrz 2018, 3:36

Re: silnik z alternatora

Post autor: amciu »

Chciałbyś to jako DD czy z przekładnią ? Stojany alternatorów mają dużo mniejszą średnicę niż najczęściej spotykane bajkowe DD, więc i moment uzyskasz mniejszy. Chyba, że masz na uwadze jakiś bardzo duży alternator. Kiedyś takie były spotykane w autobusach.
Jak z przekładnią, to da radę, ale sprawność tego silnika będzie dość marna z powodu pakietu blach stojana alternatora. One są robione po taniości z dość grubych blach (spotyka się 1 mm i więcej), kiepsko albo wcale nieizolowanych od siebie, ze słabo odwęglonego żelaza - ot, taka przemysłowa masówka, wentylator i tak to wychłodzi a użytkownik nie ma o tym pojęcia ile traci paliwa.
Koszt wykonania takiego silnika to właściwie niewielki mógłby być. Uzwojenie to tylko trochę drutu i dużo pracy, wirnik to zakup magnesów i prace tokarskie.
Chyba jedyne, co z tego alternatora zostanie to ten rdzeń. Ale nie znam szczegółów Twojej koncepcji.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: silnik z alternatora

Post autor: pxl666 »

pojęcia nie mam , widziałem na yt ze ludki robią takie i nawet to ciągnie niebiednie wiec wpadł mi go głowy pomysł ... ale własnie w detalach się zgubiłem
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik z alternatora

Post autor: tatar »

Najprościej rozebrać alternator,uzwojenia połączyć w gwiazdę,osobno zasilić na komutator 12V/szczotki/,sterownik bezhallowy/np.GT 500, GT 1500/ i do przodu Zasilanie w zależności od sterownika/np.36,48v/
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: silnik z alternatora

Post autor: Goliath »

Pozytywnie zakręcony gościu
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik z alternatora

Post autor: tatar »

Przyznać muszę,że stopień komplikacji przewyższa stopień użyteczności :)
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: silnik z alternatora

Post autor: Goliath »

tatar pisze:
14 lis 2018, 8:51
Przyznać muszę,że stopień komplikacji przewyższa stopień użyteczności :)
... ale działa :D
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik z alternatora

Post autor: tatar »

Czołg T-34 był bardziej cichy,pomimo iż zapierdzielał po bruku na stalowych gąsiennicach :)
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: silnik z alternatora

Post autor: mr_x »

Ale "licznik" na kierownicy wymiata. :D
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik z alternatora

Post autor: tatar »

Może Goliath podrzucił nam jakiś film ze ,,starego kina''? ;)
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: silnik z alternatora

Post autor: radasss »

Silnik taki działa, ale parametry raczej do niskobudżetowych konstrukcji. Mam altka 24V i taki nadaje się bez skomplikowanych przeróbek. Działa na sterowniku GT1500 bez Hallotronów. Zasilałem go z 67 V. Wirnik z 12V. Kręci się to to, ale sam mizernie startuje. Pewno po dołożeniu Hall'i było by lepiej.
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik z alternatora

Post autor: tatar »

Uzwojenia alternatora są zwykle łączone w gwiazdę.stąd mały moment przy starcie.Należy rozebrać,połaczyć w trójkąt i 3 razy lepiej :D
sambor
Forumowicz
Posty: 523
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42

Re: silnik z alternatora

Post autor: sambor »

pxl666 pisze:
18 wrz 2018, 10:27
czy lepiej szukać mocnego silnika u chińczyka ?
w tej samej cenie co Chinach znajdziesz silnik na tym forum razem z zestawem w dziale sprzedam. Wysyłka silnika z Chin 100$
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: silnik z alternatora

Post autor: pxl666 »

masz na myśli takie silniki z łapami montowane np do ramy ? coś jak MY1020 czy ciekawsze ? kto to sprzedaje ??
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik z alternatora

Post autor: tatar »

Przejrzyj ofertę sklepu Magma z Jarocina,oni zawsze mieli w ofercie te silniki nawet w kpl.ze sterownikiem i manetką
https://allegro.pl/uzytkownik/MagmaSkle ... i-1-2-0312

https://allegro.pl/oferta/silnik-elektr ... 7035601329 np.takie jak ten :)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: silnik z alternatora

Post autor: pxl666 »

Dwa motory z magmy mam...myślałem o jakichś większych, bardziej płaskich silnikach . GE chyba takie robi i myślałem że chińczyk sklonuje
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: silnik z alternatora

Post autor: pxl666 »

Mam 1020 i 1018
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: silnik z alternatora

Post autor: radasss »

Pobawiłem się nieco altkiem. Przy zasilaniu 80 V z GT1500, uzwojenie wirnika (wzbudzanie) 15V i manetka tak, że na luzie RPM 1500 to mocne hamowanie koła pasowego na wale paskiem klinowym nie zatrzymało wirnika a obroty niewiele spadły. Pobór mocy był wtedy na poziomie 1,6 kW. Niestety na luzie silnik bierze ( kręcąc się na maxa 2900 RPM ) 400 W i bardzo szybko nagrzewa się stojan.
Kolejny test pod obciążeniem: manetka full, pobór mocy z baterii -> 3 kW przy 2280 RPM, moc wzb. -> 20W. Testy będą prowadzone, aby określić realną moc tego ustrojstwa.
warsztatmotocykli.pl
gienek333
Forumowicz
Posty: 631
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: silnik z alternatora

Post autor: gienek333 »

Regulując wzbudzanie możesz zmieniać max obroty. Moim zdaniem napięcie wzbudzania jest za duże (a w zasadzie prąd). Duży prąd (powyżej nasycenia) daje duże straty w żelazie.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: silnik z alternatora

Post autor: radasss »

Dla przypomnienia - alternator jest z ciężarówki U=24V. Prąd wzbudzania I=1,33 A. Uzwojenia stojana połączone są w gwiazdę. Przy parametrach z postu powyżej silniczek ma znaczny moment obrotowy. Nie wiem czy prąd wzbudzania wywołuje duże straty, ale są one napewno nie małe w rdzeniu stojana ( grube blachy ok. 1 mm ). Już kilka minut pracy na luzie z RPM 1500 nagrzewa je powyżej 60 st. C. W wolnej chwili postaram się ten napęd umieścić na jakimś jednośladzie i to powinno pokazać czy sprzęt nadaje się do takich zastosowań.
warsztatmotocykli.pl
gienek333
Forumowicz
Posty: 631
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: silnik z alternatora

Post autor: gienek333 »

Można dać 1A i sprawdzić jak się blachy grzeją.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: silnik z alternatora

Post autor: radasss »

Czyli grzanie blach statora wynika z przepływu prądu przez uzwojenie wirnika, a nie z tego że stojan przy pracy na luzie bierze kilka set watów ?
warsztatmotocykli.pl
gienek333
Forumowicz
Posty: 631
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: silnik z alternatora

Post autor: gienek333 »

Możesz podłączyć wzbudzanie pod regulowany zasilacz i sprawdzić, czy jak zmniejsza się prąd wzbudzania to maleją straty.
ODPOWIEDZ