Strona 1 z 1

Dwa silniki! Jeden sterownik i bateria???

: 22 sie 2018, 10:13
autor: Gienadimon
Cześć :)
Interesuje mnie, czy dwa silniki, czyli z przodu i z tyłu po jednym, mogą być sterowane np. z jednego sabvotona i zasilane z baterii 18s17p???

Widziałem konstrukcje, która funkcjonowała na dwóch osobnych kompletach, jednak trochę to nie ciekawie wyglondało... No i rama była zawalona na maksa! To trochę waży... Dla tego tak interesuje mnie to pytanie u gory ;)
Gienadimon, pozdrawiam.

Re: Dwa silniki! Jeden sterownik i bateria???

: 22 sie 2018, 11:12
autor: leszcz
Dołączam do pytania. Ktoś ostatnio mnie pytał o rower z napędem na oba koła.

Gdzieś ktoś nie robił już tego? Na starym forum chyba. Kojarzycie wątek?

Re: Dwa silniki! Jeden sterownik i bateria???

: 22 sie 2018, 12:06
autor: tas
Nie może bo silniki są komutowane osobno (elektronicznie)
Minimalna instalacja to:
2 silniki, 2 sterowniki, 1 manetka i 1 aku

Re: Dwa silniki! Jeden sterownik i bateria???

: 22 sie 2018, 12:46
autor: MateuszSz
Tas co powiesz na ten temat ? :D
http://www.szktdz.com/news_show.php?article_id=522

Obrazek
Model:
KT Controller Series - Podwójny bezdotykowy sterownik napędu (09S2)
Wielkość produktu:
167 (długa) * 52 (szerokość) * 31 (wysokość), obudowa aluminiowa 09S2.
Parametry techniczne:
dopasowanie napięcia akumulatora 24-48V, maksymalny prąd roboczy 17 * 2A, maksymalna moc 816 * 2W.
Cechy produktu:
Zastosowano tryb sterowania imitacją momentu obrotowego w celu zapewnienia płynnego rozruchu pojazdu oraz płynnej i naturalnej jazdy.
Moc elektryczna zapewnia szybką reakcję, zawsze zgodną z działaniem pedałowania rowerzysty i osiąga efekt zwiększenia momentu obrotowego.
Posiada wiele funkcji zabezpieczających, takich jak blokowanie, nadmierne natężenie prądu, nadmierna temperatura, niedostateczne napięcie, latanie, zanik fazy, zwarcie na wyjściu itp., W celu ochrony elektronicznego systemu sterowania pojazdu i bezpieczeństwa jazdy.
Dostępne są napędy silnikowe Hall lub No Hall, odpowiednie dla wszystkich typów silników o wysokiej i niskiej prędkości.
Istnieją dwa tryby sterowania falą prostokątną i sinusoidalną.
Różne kontrolery mogą być dostosowane do użytkownika.
Ale to nie falcon ani sabvoton . Idealne 2x przekładniówka dla mamy albo taty ;)

Re: Dwa silniki! Jeden sterownik i bateria???

: 22 sie 2018, 13:06
autor: tas
Klient nasz Pan, wszystko się da :)
IMG_20180822_130400.jpg

Re: Dwa silniki! Jeden sterownik i bateria???

: 22 sie 2018, 13:23
autor: MateuszSz
Haha no faktycznie :D Tam są dwa sterowniki w jednej obudowie a u Ciebie są dwa sterowniki z sztywnym połączeniem . To samo. 8-) :lol:

Re: Dwa silniki! Jeden sterownik i bateria???

: 22 sie 2018, 20:54
autor: Yin
tas pisze:
22 sie 2018, 13:06
Klient nasz Pan, wszystko się da :)
Dobre! Proponuję to samo tylko z dwoma sabvotonami, mam nawet nazwę patentu: watowica hyperdrive dual channel :D

Re: Dwa silniki! Jeden sterownik i bateria???

: 22 sie 2018, 21:03
autor: Rugos
Tylko jaki amor by wytrzymał kilka kW? Pewnie trzeba by jakiegoś custom amora robić.

Re: Dwa silniki! Jeden sterownik i bateria???

: 22 sie 2018, 23:15
autor: gienek333

Re: Dwa silniki! Jeden sterownik i bateria???

: 23 sie 2018, 21:16
autor: Gienadimon
Gienek. Fajny link. Jest coś po polsku?

Re: Dwa silniki! Jeden sterownik i bateria???

: 23 sie 2018, 21:39
autor: Gienadimon
Dzięki za info :D
Ale jeszcze mnie interesuje cosik!
Jeżeli silniki prądu stałego nie posiada komutatora a jego zasilanie przebiega na drodze elektronicznej ?
Są wogule takie silniki do napędów piastowych?
Też mnie interesuje zdanie Tasa.
Pozdro:)

Re: Dwa silniki! Jeden sterownik i bateria???

: 23 sie 2018, 23:09
autor: tas
Dawno dawno temu były silniki DC w piaście, dzisiaj już to sprzęt archiwalny i raczej ciężki do dostania. Moce to miało chyba nie większe jak 200W :)
Ale mógłbyś to to zasilać z legitnie jednego sterownika :D

Re: Dwa silniki! Jeden sterownik i bateria???

: 24 sie 2018, 9:21
autor: gienek333
Jedyny znany mi silnik DC bez komutatora to "dysk Faradaya", ale tego nie było w rowerach (jeszcze).

Re: Dwa silniki! Jeden sterownik i bateria???

: 24 sie 2018, 23:24
autor: tatar
Jako ciekawostka;Silnik DC Sachs,który posiadam ma moc 440W i jest to typowy silnik,, w piaście''. :D

Re: Dwa silniki! Jeden sterownik i bateria???

: 25 sie 2018, 21:43
autor: Gienadimon
tatar, siemka.
Masz może jakieś linki?
Tylko nie po angielsku.
Coś tam po niemiecku kumam.
Ogólnie jakie masz z nim doświadczenia?
Pozdrawiam :)

Re: Dwa silniki! Jeden sterownik i bateria???

: 25 sie 2018, 22:21
autor: tatar
Silnik- mam,linki- nie.Wpisz ,,rower Sachs'',albo ,,Rower z silnikiem Sachs''/tylko elektryczny/i znajdziesz.Silnik potęga,straszył Cię będzie po nocach :D

Re: Dwa silniki! Jeden sterownik i bateria???

: 26 sie 2018, 13:45
autor: Gienadimon
Siema tatar. Wyświetlają się same spalinowki.
Na germańskich str. ale znalazłem. Jednak, żadnych szczegółów, czy danych tech.. :(
Jest tani ale oferują go z starymi odpowiednio radami itd..
Gdzieś go wychaczył?

Re: Dwa silniki! Jeden sterownik i bateria???

: 26 sie 2018, 17:08
autor: tatar
Bo to jest stary silnik DC. Sachs został sprzedany/cały dział rowerowy/ firmie SRAM=USA i nic nie produkuje,jedynie z patentów Sachsa korzystają amerykańcy.Kupiłem go na giełdzie Słomczyn,albo Allegro.