Strona 1 z 1

Re: silnik z alternatora

: 01 gru 2018, 12:24
autor: radasss
Silnik taki działa, ale parametry raczej do niskobudżetowych konstrukcji. Mam altka 24V i taki nadaje się bez skomplikowanych przeróbek. Działa na sterowniku GT1500 bez Hallotronów. Zasilałem go z 67 V. Wirnik z 12V. Kręci się to to, ale sam mizernie startuje. Pewno po dołożeniu Hall'i było by lepiej.

Re: silnik z alternatora

: 27 gru 2018, 18:51
autor: tatar
Uzwojenia alternatora są zwykle łączone w gwiazdę.stąd mały moment przy starcie.Należy rozebrać,połaczyć w trójkąt i 3 razy lepiej :D

Re: silnik z alternatora

: 27 mar 2019, 19:00
autor: sambor
pxl666 pisze:
18 wrz 2018, 10:27
czy lepiej szukać mocnego silnika u chińczyka ?
w tej samej cenie co Chinach znajdziesz silnik na tym forum razem z zestawem w dziale sprzedam. Wysyłka silnika z Chin 100$

Re: silnik z alternatora

: 28 mar 2019, 6:57
autor: Umbur
Obrazek

:D

Re: silnik z alternatora

: 28 mar 2019, 9:12
autor: pxl666
masz na myśli takie silniki z łapami montowane np do ramy ? coś jak MY1020 czy ciekawsze ? kto to sprzedaje ??

Re: silnik z alternatora

: 28 mar 2019, 9:26
autor: tatar
Przejrzyj ofertę sklepu Magma z Jarocina,oni zawsze mieli w ofercie te silniki nawet w kpl.ze sterownikiem i manetką
https://allegro.pl/uzytkownik/MagmaSkle ... i-1-2-0312

https://allegro.pl/oferta/silnik-elektr ... 7035601329 np.takie jak ten :)

Re: silnik z alternatora

: 28 mar 2019, 11:22
autor: pxl666
Dwa motory z magmy mam...myślałem o jakichś większych, bardziej płaskich silnikach . GE chyba takie robi i myślałem że chińczyk sklonuje

Re: silnik z alternatora

: 28 mar 2019, 11:23
autor: pxl666
Mam 1020 i 1018

Re: silnik z alternatora

: 23 cze 2019, 16:25
autor: radasss
Pobawiłem się nieco altkiem. Przy zasilaniu 80 V z GT1500, uzwojenie wirnika (wzbudzanie) 15V i manetka tak, że na luzie RPM 1500 to mocne hamowanie koła pasowego na wale paskiem klinowym nie zatrzymało wirnika a obroty niewiele spadły. Pobór mocy był wtedy na poziomie 1,6 kW. Niestety na luzie silnik bierze ( kręcąc się na maxa 2900 RPM ) 400 W i bardzo szybko nagrzewa się stojan.
Kolejny test pod obciążeniem: manetka full, pobór mocy z baterii -> 3 kW przy 2280 RPM, moc wzb. -> 20W. Testy będą prowadzone, aby określić realną moc tego ustrojstwa.

Re: silnik z alternatora

: 28 cze 2019, 8:46
autor: gienek333
Regulując wzbudzanie możesz zmieniać max obroty. Moim zdaniem napięcie wzbudzania jest za duże (a w zasadzie prąd). Duży prąd (powyżej nasycenia) daje duże straty w żelazie.

Re: silnik z alternatora

: 28 cze 2019, 12:38
autor: radasss
Dla przypomnienia - alternator jest z ciężarówki U=24V. Prąd wzbudzania I=1,33 A. Uzwojenia stojana połączone są w gwiazdę. Przy parametrach z postu powyżej silniczek ma znaczny moment obrotowy. Nie wiem czy prąd wzbudzania wywołuje duże straty, ale są one napewno nie małe w rdzeniu stojana ( grube blachy ok. 1 mm ). Już kilka minut pracy na luzie z RPM 1500 nagrzewa je powyżej 60 st. C. W wolnej chwili postaram się ten napęd umieścić na jakimś jednośladzie i to powinno pokazać czy sprzęt nadaje się do takich zastosowań.

Re: silnik z alternatora

: 04 lip 2019, 22:37
autor: gienek333
Można dać 1A i sprawdzić jak się blachy grzeją.

Re: silnik z alternatora

: 05 lip 2019, 7:28
autor: radasss
Czyli grzanie blach statora wynika z przepływu prądu przez uzwojenie wirnika, a nie z tego że stojan przy pracy na luzie bierze kilka set watów ?

Re: silnik z alternatora

: 06 lip 2019, 21:45
autor: gienek333
Możesz podłączyć wzbudzanie pod regulowany zasilacz i sprawdzić, czy jak zmniejsza się prąd wzbudzania to maleją straty.