Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Omówienie modeli silników. Ich dane techniczne, zastosowanie, moc, napięcie itp.
ODPOWIEDZ
dragon2224
Posty: 14
Rejestracja: 04 sie 2019, 18:27

Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: dragon2224 » 04 sie 2019, 18:33

Witam serdecznie wszystkich !!
Mam problem z jednym ze złożonych e-bików ( silnik 1000W, Sterownik sinus 30A, pakiet 13s8p 48V, LCD3). E-bika złożyłem kilka dni temu. Problem objawia sie nagłym odcinaniem mocy , po przejechaniu około 6-7km. Silnik przestaje reagować na manetkę a także czujnik PAS. TZN. Jadąc ze stała predkością, poprostu odcina moc na silnik, ( charakterystyczne cofniecie jak nagłe puszczenie gazu ) matetka w dół i spowrotem jest moc na chwilę ( kilka sekund ), taka sama sytuacja przy wspomaganiu pedałowaniem. Wyswietlacz działa, bateria naładowana na full, pod obciażeniem pokazuje 52V. Po restarcie LCD3 na chwilę jest poprawa jednak problem po chwili wraca. W sterowniku moc ustawiona do 1000w. ( maksymalnie jest do 1500w). Jazda jest spokojna 20-30km/h. Silink jest lekko ciepły , podobnie sterownik, który rozbierałem i wszystko w srodku wygląda ok. Kable , kostki , złączki rowniez ok. Zestaw jest nowy, przejechane dosłownie kilka km. Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego odłącza moc ? Drugi identyczny e-bike zrobiony dla żony ( identyczny zestaw + bateria ) działa idealnie. Z góry dzieki za wszelkie rady !!!!!!

Dede
Posty: 510
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: Dede » 04 sie 2019, 18:45

Jak masz dwa zestawy jeden nie działa to zamienić sterowniki polecam.
Zobaczyć czy to winna sterownika czy silnika lub baterii po wymiany sterownika.
Może byc to problem czujnikiem temperatury i odcina moc sterownika lub problem jakiś przewodem lub inna usterką sterownika.

Jesli zmieniasz sterowniki to zobaczysz czy problem jest dalej pod ta instalacją baterią i silnikiem gdzie występuje problem.

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 344
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: Tooropek » 04 sie 2019, 19:33

Aku masz takie same? Bms moze odcinać z przegrzania lub za duży prąd pobierasz. Napisz cos na temat obu akumulatorów i czy (o ile jest taka możliwość) podmiana aku załatwia sprawę.

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 500
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: pxl666 » 04 sie 2019, 20:15

Miałem coś podobnego . Podejrzewałem wadliwy bms. Okazało się że puścił lut w celi i siadalo napięcie...musiałem przerabiać pakiet

dragon2224
Posty: 14
Rejestracja: 04 sie 2019, 18:27

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: dragon2224 » 05 sie 2019, 11:49

Dzieki bardzo za szybką odpowiedz. Dziś wieczorem podmienię sterowniki, i sprawdzę czy problem nadal występuje. Tak, baterie są identyczne, bms-y 30A rownież takie same, ( ogniwa przed lutowaniem sprawdzane, pojemność, rezystancja ) i raczej wątpię w spadek mocy na baterii. Pakiet to 13s8p na LG MH1, czyli teoretycznie powinien być w stanie oddać 30A prądu ciągłego. Mi odcina moc nawet czy poborze 100-200W. Na wyświetlaczu brak spadków napiecia, maksymlanie 1,5 - 2V pod obciążeniem 1000W. Jeśli to czujnik temperatury, to gdzie go szukać ? Dam znać wieczorem po podmienie sterownika.
Ps. dzieki za odpowiedz, na pokrewnym forum ; arbiter, nie uzyskałem ani jednej odpowiedzi, a tutaj od razu :)

Dede
Posty: 510
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: Dede » 05 sie 2019, 12:00

A może masz źle zaprogramowany lub jakiś błąd masz?
Czujnik temperatury idzie wyłączyć ale sprawdź czy silniku jest odpowiedni typ czujnika do sterownika i czy działa dobrze.

Definicja kodu błędu
01 – błąd manetki
03 – błąd czujników hall
04 – błąd czujnika momentu obrotowego
05 – błąd czujnika prędkości (dotyczy tylko czujnika momentu obrotowego)
06 – błąd silnik lub kontroler ma zwarcie

P1 – ilość magnesów w silniku ( jeśli silnik przekładniowy P=współczynnik redukcji przełożenia silnika X ilość magnesów)
P2 – ilość impulsów (magnesów) koła na jeden obrót (dotyczy zewnętrznego czujnika prędkości)
P3 – Ustawienie parametrów stopnia wspomagania (jeśli 1 sterujemy mocą na poszczególnych trybach, jeśli ustawimy na 0 sterujemy prędkością na poszczególnych trybach wspomagania)
P4 – obsługa manetki (0 – działanie manetki od prędkości 0, 1- manetka nie działa na postoju)
P5 – regulacja, kalibracja wyświetlania poziomu baterii
C1 – czujnik wspomagania PAS, wybór typu
Wartość C1 00 5 magnesów
Wartość C1 01 8 magnesów
Wartość C1 02 10 magnesów
Wartość C1 03 12 magnesów

C2 – identyfikacja faz silnika
C3 – jaki stopień wspomagania ma być ustawiony po włączeniu zasilania
C4 - ustawienia pracy manetki (współgra z P4)
C5 – Przydział mocy wspomagania na poszczególne stopnie wspomagania w sposób liniowy. Ile amper na poszczególnych stopniach 10 – max
C6 – stopnie podświetlenia wyświetlacza
C7 – włączenie lub wyłączenie funkcji tempomatu (dodatkowe wyjście w sterowniku) – 0 – wyłączona, 1 – włączona
C8 – temperatura silnika (jeśli jest podłączony czujnik) – 0 – wyłączona, 1 – włączona
C9 – ustawienie hasła do sterownika – 0 – wyłączona, 1 – włączona
C 10 – ustawienia fabryczne
C11 – ustawienie protokołu komunikacji między nowymi a starymi wyświetlaczami
C12 – ustawienie minimalnego napięcia przy, którym sterownik ma odciąć zasilanie
C13 – funkcja odzyskiwania energii, 0 – funkcja odzysku wyłączony
C14 – ustawienie mocy sterownika

dragon2224
Posty: 14
Rejestracja: 04 sie 2019, 18:27

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: dragon2224 » 05 sie 2019, 12:15

Kilka zdjeć z budowy baterii.
Załączniki
Screenshot_2019-08-05-10-59-15.jpg
Screenshot_2019-08-05-10-54-25.jpg
Screenshot_2019-08-05-10-54-09.png
ebik.jpg

dragon2224
Posty: 14
Rejestracja: 04 sie 2019, 18:27

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: dragon2224 » 05 sie 2019, 12:34

Jesli byłby błąd to byłby wyświetlany cały czas ? W obu LCd3 parametry ustawiłem jednakowo. Czyli :
p1- 46, p2 -0, p3-1, p4-0, p5-15.
c1- 2, c2- 0, c3- 1, c5-5, c8-0, c12-4, c13-0, c14-3.

Dede
Posty: 510
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: Dede » 05 sie 2019, 12:58

Szynę pierwszą i ostatnią zrobiłbym grubszą ale jak ma działać do 30A to z drugiej strony nie powinno odcinać przy 100W zasilanie.
Daj znać jak wymienisz baterie lub sterownik i czy dalej występuje problem.

dragon2224
Posty: 14
Rejestracja: 04 sie 2019, 18:27

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: dragon2224 » 06 sie 2019, 0:05

Podmieniłem sterowniki, przejechałem ponad 20km z rożnym obciążeniem 100-1000W i nie ma najmniejszego problemu, wszystko dziala jak należy. Gdzie szukać przyczyny rozłączania mocy przez sterownik ? Model : KT36 sinusoidalny
Załączniki
IMAG2862.jpg
IMAG2850.jpg
IMAG2849.jpg
IMAG2842.jpg

Dede
Posty: 510
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: Dede » 06 sie 2019, 1:49

Lupa i szukać zimnych lutów.
Jak nie jest pewny co do ludów to popraw wszytkie według uznania które są podejrzane.

Bo u Ciebie żadnego błędu na wyświetlaczu nie miałeś na pewno?

To co zaznaczyłem na czerwono jest to zimny lut czy tylko tak światło odbiło?
Załączniki
20190806_015743.jpg

noel841106
Posty: 29
Rejestracja: 15 maja 2019, 12:16

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: noel841106 » 06 sie 2019, 7:43

Po podmianie sterownika jest ok. A ten sterownik wadliwy załóż do drugiego roweru i zobacz. Może był problem gdzieś w połączeniach i będzie ok.

Dede
Posty: 510
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: Dede » 06 sie 2019, 13:10

noel841106 pisze:
06 sie 2019, 7:43
Po podmianie sterownika jest ok. A ten sterownik wadliwy załóż do drugiego roweru i zobacz. Może był problem gdzieś w połączeniach i będzie ok.
Tez polecam ta metodę.
Możliwe ze wtyczka któraś wadliwa i trakcie jazdy czasem nie styka pod warunkiem ze ma wtyczki a nie lutowane przewody od sterownika.

dragon2224
Posty: 14
Rejestracja: 04 sie 2019, 18:27

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: dragon2224 » 09 sie 2019, 11:03

Po podmianie do drugiego roweru ten sam efekt, odcinało po przejechaniu kilku km. Poprawiłem wiekszość lutów i niestety ale po ponownym podłączeniu coś w nim strzeliło . Brak reakcji na wyswietlacz , przy kontakcie z wtyczką baterii robi zwarcie.... Widocznie sterownik był już wadliwy. Po ostatniej jeździe był bardzo gorący ( wolna jazda 20-30km/h ). Chyba padł na dobre. Zamówiłem nowy 18 mosfet ( zamiast 12) , 45A też sinusoidalny. Zmiejszę na nim moc do max 1500W w LCD3 , nie powinien się tak grzać. Napiszę jak przyjdzie paczka i podłączę.

dragon2224
Posty: 14
Rejestracja: 04 sie 2019, 18:27

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: dragon2224 » 10 sie 2019, 0:02

Niestety ale drugi sterownik również odłącza moc na silnik .... Już nie mam pomysłu, może to być jakiś czujnik temperatury z kontrolerze ? Dzieje się tak po przejechaniu jakiegoś dystansu, chwila przerwy i wówczas odcina moc. Dzieje się tak tylko pod obciążeniem, gdy podniosę koło i dam gazu, działą, nic nie odłącza.

Awatar użytkownika
Yasiu77
Posty: 526
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: Yasiu77 » 10 sie 2019, 6:18

Omiń/usuń na próbę bmsa czyli zmostkuj minus, wyjmij złącze balansujące. A jaki masz sag czyli spadek napięcia podczas obciążenia?

Dede
Posty: 510
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: Dede » 10 sie 2019, 12:17

Ominąć system BMS jak pisze Yasiu77
I zmienic na chwile parametr C12-4 bo według opisu wyłącza sterownik przy 40V zmienic próg na mniejsze napięcia wyłączania na próbę.
Warto zrobić test na pełniej bateri 54,6V i na wyładowanej troche kolicach 47V i zobacz czy jest jakas ruznica działania wyłączenia sterownika.

dragon2224
Posty: 14
Rejestracja: 04 sie 2019, 18:27

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: dragon2224 » 10 sie 2019, 19:30

Spadek napięcia wynosi 1-2v przez cały proces rozładowania. Parametr c12 mam ustawiony na 4 przez cały czas. Wczoraj odcinalo mi moc przy stanie baterii 51v - pod obciążeniem. Gdy rower odpocznie kilka godzin, znów mogę zrobić kilka km od stanu 51v. Prąd schodzi ładnie z baterii.

dragon2224
Posty: 14
Rejestracja: 04 sie 2019, 18:27

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: dragon2224 » 10 sie 2019, 21:09

Problem wystepuje przy obu bateriach, niezaleznie od aktualnego napięcia na baterii. Dziwne, bo gdy rower odpocznie, znów jest możliwość przejechania kilku km. bez doladowywania baterii. Spróbuję podłączyć bez BMSa, na sztywno. Dziwne, żeby odcinał przy poborze prądu 200W... Dzięki i dam znać. Baterię, znaczy pakiet bym wykluczył, to nie pierwszy zrobiony przeze mnie. Chyba, że faktycznie BMS, bądź sterownik.

scuda
Posty: 431
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: scuda » 11 sie 2019, 21:56

Przewaznie jak bms odcina, to zasilanie powraca po podlaczeniu ladowarki a nie po powrocie napięcia na celi.
Nawet gdy w kosiarce przeciążam przy starcie BMSa to niekiedy wyłączy zasilanie, to tylko podlaczenie ladowarki na chwile przywraca zasilanie.

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 500
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: pxl666 » 12 sie 2019, 0:43

Ja miałem coś podobnego przy uszkodzeniu celi w aku. Również podejrzewałem bms ale to był błąd. Spadało napięcie i bms odcinał do podłączenia ładowarki

greorg
Posty: 94
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: greorg » 12 sie 2019, 7:45

A ja miałem taki efekt jak były uszkodzone Halle, błędu nie było.

noel841106
Posty: 29
Rejestracja: 15 maja 2019, 12:16

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: noel841106 » 12 sie 2019, 8:01

Jak przy delikatnej jeździe grzeje się mocno sterownik to bateria czy bms nie ma nic do rzeczy w mojej ocenie. Albo uszkodzony sterownik, albo silnik.
Jeżeli na drugim już sterownik tak jest to szukałbym przyczyny w silniku. Albo sygnały z halli, albo zwarcie pomiędzy cewkami, które np. ujawnia się tylko w trakcie jazdy przez drgania.

Dede
Posty: 510
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: Dede » 12 sie 2019, 9:10

noel841106 pisze:
12 sie 2019, 8:01
Jeżeli na drugim już sterownik tak jest to szukałbym przyczyny w silniku. Albo sygnały z halli, albo zwarcie pomiędzy cewkami, które np. ujawnia się tylko w trakcie jazdy przez drgania.
Tez możliwe z powodu temperatury i zła izolacja cewek lakierem ochronnym i gdzieś na cewkach jest przebicie dostanie mały impuls i sie wyłącza.

Jesli ma takie same silniki to może porównać nich sprawdzi sygnały z halli trakcie jazdy i naj lepiej sprawdzić miernikiem do pomiaru indukcyjności cewek silniku czy wszytkie sa jednakowe pomiary na zimnym i na ciepłym.

Lub bez pomiaru zamienić silnik i sprawdź czy dalej powstaje ten problem.

dragon2224
Posty: 14
Rejestracja: 04 sie 2019, 18:27

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: dragon2224 » 13 sie 2019, 8:56

Problem dotyczy obydwu baterii bez względu na ich aktualny poziom naładowania. Ogniwa przed pakietowaniem były sprawdzane pod kątem pojemności i rezystancji, także pod obciążeniem. Nie ma różnicy co do silnika, również na obu występuje problem. Dwie moje poprzednie konstrukcje na identycznych podzespołach dzialaja do dziś, bez najmniejszego problemu, od ponad 2 lat. Podłączenie bez bmsa nic nie daje, problem występuje nadal. Podczas odłączania mocy wyświetlacz działa. Więc to na pewno nie BMS, odołączał by całe zasilanie. Rozmawiałem z Tasem, i twierdzi,że sterownik w jakiegos powodu sie restartuje.

Dede
Posty: 510
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: Dede » 13 sie 2019, 17:53

Wrócimy od pocztu jeśli masz konstrukcje zrobione i działają bez problemu to:
1 po wymianie sterownika do tych sprawnych konstrukcji i sterownik wyłącza to problem jest sterowniku a nie podzespołach podłączonych do sterownika.

2 po wymianie sterownika do tych sprawach konstrukcji i sterownik działa bez problemu to moze być każda część poprzedniej konstrukcji co jest podpienta do sterownika.

Jak mówisz ze wymiana bateri i ominięcie BMSa i wymiana silnika nic nie dała to szukaj pozostałych części wymień dalej pozostałe podzespoły jak wyświetlać manetka pas instalacja kabli itp az do skutku.
Podzespoły masz sprawnego innej konstrukcji wiec masz możliwość wszytkie podzespoły wymienić i zobaczyć która jest wadliwa część.

Gdzieś może byc zwarcie lub wadliwa część i obciąża sterownik na układzie zasilania i resetuje sie po zbyt obciążeniu.

dragon2224
Posty: 14
Rejestracja: 04 sie 2019, 18:27

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: dragon2224 » 17 sie 2019, 21:44

Problem rozwiązany :) Pod sterownik podczepiłem radiator, około 600-700g blachy stalowej na termopadach. Sprawnie odprowadza ciepło, wiadomo waga sporo większa jednak problem z odlaczaniem mocy zniknął. Coś się grzało po przejechaniu jakiegoś dystansu i sterownik się restartował. Teraz nawet przy poborze 1000-1400w i dystansie 10-20km nic się nie dzieje. Czekam na drugi sterownik 45A. Zmniejszę moc do 35-40A max. Dam znać jak się spisuje. Sterownik jest zamknięty w niewielkiej skrzynce, bez przepływu powietrza. Stąd jego przegrzewanie i restart. Mam jeszcze pytanie odnosnie spadku napięcia pod obciążeniem. Do mocy 750W spadek wynosi okolo 1-1,2V, jednak przy poborze 1200-1400w to już około 2-2,5V. Czy takie spadki pod obciążeniem są w porządku dla pakietu 13s8p na ogniwach LGmh1. Zasięg przy poborze około 750W to 60km, a 1000-1400W około 35-40km. Dzieki za wszelkie dotychczasowe porady :)

Awatar użytkownika
zeeltom
Administrator
Posty: 2492
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:05
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: zeeltom » 18 sie 2019, 5:44

Mniej więcej, dwa razy większy pobór mocy, to i spadek, mniej więcej dwa razy większy. Praw fizyki nie oszukasz ;)

dragon2224
Posty: 14
Rejestracja: 04 sie 2019, 18:27

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: dragon2224 » 20 sie 2019, 7:51

Wlasnie przyszedł sterownik 45A, 18 mosfet z chin. Czy jest ktoś w stanie potwierdzić, że jest on sinusoidalny ? Nie mogę nic znaleść po jego oznaczeniach. Pytałem sprzedawcy i twierdzi, że tak, jednak ma w ofercie również sterowniki tzw. Dual Mode , i wolałbym mieć pewność przed zmianą kostek. Jeśli nie jest, to chciałbym go wymienić. Po podłączeniu od razu będzie wiadomo, jednak nie wiem czy reklamacja bedzie mozliwa. Dzięki bardzo.
Załączniki
IMAG2928.jpg

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 344
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: Tooropek » 20 sie 2019, 8:23

Właśnie po oznaczeniach widać, że to sinus.

dragon2224
Posty: 14
Rejestracja: 04 sie 2019, 18:27

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: dragon2224 » 20 sie 2019, 8:34

To znaczy po czym to rozpoznać ? Tak na przyszłość. Dzięki

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 344
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: Tooropek » 20 sie 2019, 9:47

Po tym. Obrazek

ZWSL to blokowiec, SVPRK to sinus.

dragon2224
Posty: 14
Rejestracja: 04 sie 2019, 18:27

Re: Nowy e-bike - problem : odcina moc na silnik BLDC

Post autor: dragon2224 » 20 sie 2019, 9:49

Super, dzięki za info :)

ODPOWIEDZ