Konto na zlot EV: Tomasz Wierzchoń 77 1140 2004 0000 3202 7681 5636, koniecznie dopisek "darowizna" i nick z forum.

Nieśmiało przypominam sponsorom reklam o deklaracjach dotyczących zlotu.

MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Omówienie modeli silników. Ich dane techniczne, zastosowanie, moc, napięcie itp.
Awatar użytkownika
glebor
Posty: 555
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: glebor » 05 sty 2019, 13:24

Cześć. Ponieważ kontakt do bardzo ciekawych silników SOFO właśnie mi się urwał, a przekładniówki z oferty do rowerów miejskich były wręcz idealne, pomyślałem nad wznowieniem takich silników w ofercie.

Do wyboru jest:
MAC
BMC
BAFANG

Silniki przekładniowe 500W zestrojone ze sterownikiem 22A max 25A na prędkość ~40km/h.
Co myślicie o jakości tych silników. Tas sie kiedyś negatywnie wypowiadał o MACu natomiast na forum endless można znaleźć pochlebne opinie.

Czy ktoś jeździ na tych silnikach i jest w stanie podzielić się rzetelną opinią z użytkowania "a nie słyszałem że..."
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus, velofast, voilamart 26, 28 cali 250-1700W, akumulatory bidon 48V 17,5Ah
TEL: 796782663

http://epojazdy.blogspot.com/
http://epojazdy.prv.pl/

sannis
Posty: 162
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: sannis » 05 sty 2019, 15:23

No ja jeżdżę na Bafangu 750W do fata i jestem zadowolony. Zbiera się od samego dołu, ekonomiczny, lekki. W górach nie muszę stawać aby ostygł, bo styl jazdy jest bardziej rowerowy, czyli ze wspomaganiem jazda pod górę ( w G ó r a ch) ca.20km/h. Raz mi się zagrzały kable fazowe jak piłowałem po kamienistym technicznym, podjeździe z jednej strony na szczyt W.Sowy. Jedyna wada to prędkość maksymalna max 40km/h. Mxus to to może nie jest, ale ebike jest bardziej rowerowy jeśli chodzi o wagę i poręczność. BMC i Bafang 500W to to samo. Tzn. Bafang jest klonem BMC. Tas ma dużą wiedzę i jest pionierem, no ale nie jest wyrocznią. Pamiętam, że miał filmik z porównaniem głośności i to mu nie pasowało "jak formuła" padło takie stwierdzenie. Przekładniowiec na pewno nie jest bezszelestny ale też szybko się idzie przyzwyczaić, to nie są jakieś irytujące dźwięki. Trzeba tez wziąć pod uwagę, że ten MAC czy Bafang ewoluują, są poprawiane. Jak byś miał w ofercie Maca w przyzwoitych pieniądzach, BMC/Bafang + jeszcze części zamienne, to na pewno będą chętni.

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2590
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: tatar » 05 sty 2019, 16:19

Również jeżdżę na Bafang750W i mam o nim b.dobre zdanie.Użytkowany w różnych warunkach terenowych tak w fatbiku jak i w kole 20'' sprawuje się wyśmienicie.Podczas jazdy jest b.cichy,słychać go dopiero pod dużym obciążeniem/ostry podjazd np./jako ciche mruczenie.Napewno słychać go będzie bardziej na sterowniku blokowym,na sinusie jest cichutki.Pomimo dużych obciążeń i jazdy z maksymalną prędkością nie grzeje się.Z tego co zdążyłem się zorientować,silnik może mieć różne przełożenia przekładni dla różnych rozmiarów koła odczytywane z symbolu/dwie pierwsze cyfry/.Kupiłbym chętnie silnik MAC jeżeli będzie w dobrej nie wariackiej cenie.Polecam oba silniki jako świetne przekładniówki w naprawdę każdy teren.

Sietas
Posty: 412
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: Sietas » 05 sty 2019, 18:32

No dobra, ale bafang do fata to ma inną szerokość przekładni jak do klasycznego roweru. Ciekawe jak z trwałością i hałasem w takim z dropoutem 135mm

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2590
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: tatar » 05 sty 2019, 19:11

Wydaje mi się,że głównie wyznacznikiem większego dropoutu jest tylko lewa pokrywa silnika z większym nadlewem na mocowanie tarczy hamulcowej oraz podtoczenie osi / większa przy tym długość/.Szerokość przekładni w Bafangu 750W jest większa niż w MAC-u,ale spokojnie po spełnieniu w/w dwóch warunków mieści się w rozstawie 135mm.

Sietas
Posty: 412
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: Sietas » 05 sty 2019, 20:53

A otwierałeś go?

Z tego co ja zrozumiałem to tylko wersja pod fata ma szerszą przekładnie bo ma na to najwyzczajniej więcej miejsca

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2590
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: tatar » 05 sty 2019, 21:23

Obrazek;s=644x461

Nie otwierałem,ale miałem na myśli ten nadlew na mocowanie tarczy.Ma ponad 2cmm wysokości.Z drugiej strony nie mam bębenka,tylko krótki gwint na wolnobieg.Podtaczając oś,ba,tylko szlifując na płasko, spokojnie mieszczę się w dropoucie 135mm.

sannis
Posty: 162
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: sannis » 05 sty 2019, 21:42

A jak go porównujesz Tatar do 9C np. 7x9?

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2590
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: tatar » 05 sty 2019, 22:13

Nie mam zbytnio porównania,bo na RH 2809/7x9/ krótko jeżdzilem,ale napewno lepiej zbiera się z samego dołu Bafang bez dwóch zdań .Teoretycznie ktoś by postawił znak równości pomiedzy oboma,jednak pod względem osiągów stawiam na Bafanga szczególnie w terenie,gdzie potrzeba krótkich ,stromych podjazdów.U mnie wygrywa Bafang 750W. :D

fugu
Posty: 48
Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: fugu » 06 sty 2019, 17:49

Na ruskim forum piszą,że ten nadlew na mocowanie tarczy hamulcowej można stoczyć max. 12mm gdyż może się pojawić problem z zaciskiem hamulca.
Poza tym osobiście jestem zainteresowany zakupem MAC lub Bafanga ale nie bardzo chce mi się sprowadzać. Myśle,że takich osób jak ja jest więcej tzn takich , którzy są w stanie pogodzić się z większym hałasem na rzecz dużego momentu obrotowego przy małych prędkościach. Od czasu poważnej wywrotki postanowiłem nie szaleć z prędkośćią.Teraz będę się szwendał po lasach a nie pomykał !!!

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2590
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: tatar » 06 sty 2019, 22:59

Ostatnio glebor zastanawia się nad sprowadzeniem silników MAC,może więc warto z nim porozmawiać.Bafangi zawsze były w ofercie KONDZIO BIKE z Częstochowy.Bafang 750W z fata,wymaga przemysleń,ale sądzę,że da się w nim zmniejszyć dropout do 135-145mm spokojnie.

Sietas
Posty: 412
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: Sietas » 07 sty 2019, 0:26

Ale jaki hałas? W pełni potwierdzam słowa Tatara, że bafang bardzo cicho chodzi na sinusie. Oczywiście to nie jest ten poziom co duży hub z sabvotonem, ale na pewno dużo ciszej niż załóżmy 9C z sterownikiem GT

gulipin
Posty: 2
Rejestracja: 04 gru 2018, 13:39

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: gulipin » 14 sty 2019, 13:52

Ja też bym był zainteresowany MACiem, glebor zamawiaj miał bym od Ciebie komplet z baterią.

Awatar użytkownika
glebor
Posty: 555
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: glebor » 19 sty 2019, 20:34

Cześć. Wiem, że obecna cena na zestawy S1000 to 1500zł netto, w tym mamy wyświetlacz LCD KT-3 nowszy, silnik jest czarny, nie czerwony, zaszprychowany, sterownik KT - czekam na odp, czy sinus, czy kwadrat, klamki i wszystkie graty jak w zestawach czerwonych były, co do czerwonych przekładniówek są wyprzedane, informacji odnośnie dostępności nie mam prawdopodobnie nie będzie można już ściągnąć tych czerwonych w starych cenach, jednocześnie widzę, że nikt nie sprzedaje przekładniowców 500W, a te S1000R były bardzo udaną partią, znacznie cichsze niż MXUS MX01C, trwalsze mają sprzęgła i przekładnie, lepiej wykonane łożyska i bębenki. Temat na pewno nie umarł, będę go drążył dalej. W marcu pojawią się czarne zestawy S1000R, chyba, że będzie szansa na czerwone, ale coś na pewno zawita. Co do silników MAC, wcale nie można ich przevoltowywać w nieskończoność. Na forum endless znalazłem dokładne zdjęcia, faktycznie wirnik i średnica wytrzyma większy moment aczkolwiek przekładnia jest dalej kompozytowa i wygląda na cieńszą niż w silnikach S1000R.

Obrazek

Co do MAC, to jeszcze czekam na odpowiedź na zadane pytania i wystosuję jeszcze pytanka do BMC. Fajnie byłoby otrzymać cenę ok 350USD za zestaw ze sterownikiem, LCD KT3 i przesyłką z podatkiem VAT, bo MAC i BMC już nie ściągnie się przez aliexpress i albo idzie kontener drogą morską, albo przesyłka DHL z podatkiem 23% i 3% jest cło od silników. Jak dla mnie to te 1500-1600zł będzie pewnie barierą opłacalności sprzedaży takich zestawów.

Zanim coś ściągnę dopytam o zestawy naprawcze, myślę, że moc 500W ciągła i max tysiąc to wszystko, co te przekładnie dadzą radę przenieść, a reszta na własną odpowiedzialność, ale zapytam czy zestawy naprawcze można od razu ściągnąć do ceny 150zł za komplet 3 ząbki i sprzęgło.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2019, 0:19 przez glebor, łącznie zmieniany 1 raz.
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus, velofast, voilamart 26, 28 cali 250-1700W, akumulatory bidon 48V 17,5Ah
TEL: 796782663

http://epojazdy.blogspot.com/
http://epojazdy.prv.pl/

fugu
Posty: 48
Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: fugu » 30 sty 2019, 20:02

glebor. Jak postęp w negocjacjach z chińczykami. Będziesz miał jakąś mocną przekładniówkę?

Awatar użytkownika
Misio
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2019, 11:11
Lokalizacja: Wrocław

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: Misio » 31 sty 2019, 12:13

Hmm a na przykład Bafang 1000W jest ok jako mocna przekładnia? Daje to radę?
Moja Konstrukcja od razu z recenzją :)
viewtopic.php?f=5&t=2298

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2590
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: tatar » 31 sty 2019, 12:39

Jest przekładniowy Bafang 750W,możesz z niego wyciągnąć i 3kW,tylko szkoda przekładni.Tak w ogóle doskonale daje sobie radę :)

Awatar użytkownika
Misio
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2019, 11:11
Lokalizacja: Wrocław

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: Misio » 31 sty 2019, 13:59

hmm no temat jest ogólnie o silniku BLDC a nie o hubie ale faktycznie, teraz wzmianki o sterownikach mają sens :) to moje pytania i pochodne można usunąć żeby nie wprowadzać zamieszania
Moja Konstrukcja od razu z recenzją :)
viewtopic.php?f=5&t=2298

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2590
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: tatar » 31 sty 2019, 14:13

Silnik i cicho i równo pracuje na sinusie jednak 25-30A w zupełności powinno wystarczyć do jazdy nawet w terenie.

Awatar użytkownika
glebor
Posty: 555
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: glebor » 31 sty 2019, 14:16

WIdzę, że wywołałem burzę na forum, jak zabrakło przekładniówek... Mam dobre i złe wieści

Dogadałem się z producentem S1000R i silniki będą spowrotem w ofercie ;) w innej cenie, ale i z innym wyposażeniem

- LCD KT-3
(na plus pokazuje moc w watach i napięcie + możliwość blokowania mocy sterownika z poziomu wyświetlacza, w opcji będzie też tempomat, czego nie było w starych KT-1 :D
- silniki w kolorze czarnym, kolor czerwony budził kontrowersje, bo niby rzuca się w oczy, to już nie będzie :D
pozostałe rzeczy bez zmian.

Muszę jednak zaznaczyć, że cała partia czerwonych silników była zakupiona okazjonalnie, nie sprzedawała się i dystrybutor w niemczech zrezygnował z dostawy kontenera, a całą partię w dobrych pieniądzach wysłał do mnie, dzięki czemu mieliśmy cenę ok 1260zł. W tej chwili cena producenta to 350USD za zestaw + podatek VAT i 3% cła. Dla mnie cena zakupowa to 1684zł + moja jakaś marża, więc ceny będą już "normalne". Dobra informacja jest taka, że każdy zestaw będzie można kupić z fakturą i wrzucić w koszty. Cena końcowa będzie ok 1990zł/zestaw, bo w razie gwarancji muszę ją z czegoś pokryć np. na dodatkowy wyświetlacz, wiązkę jakby któraś przyszła uszkodzona itp. kokosów na tym nie mam :P Ale pasowałoby, żeby były jakieś mocne przejkładniówki, silniki S1000R jakościowo są nieporównywalne z MXUSem, bardziej ciche, mocniejsze, i mają lepsze przekładnie :)
Zestawy przybędą w okolicach kwietnia +/-
Ostatnio zmieniony 20 mar 2019, 0:19 przez glebor, łącznie zmieniany 2 razy.
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus, velofast, voilamart 26, 28 cali 250-1700W, akumulatory bidon 48V 17,5Ah
TEL: 796782663

http://epojazdy.blogspot.com/
http://epojazdy.prv.pl/

Xantus
Posty: 44
Rejestracja: 12 maja 2018, 12:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: Xantus » 22 lut 2019, 16:32

Jaki jest obecnie najcięższy i najmocniejszy silnik przekładniowy? MAC v5? Używam u siebie przekładnikówki z Ali mocno stuningowanej że sterownikiem barmala i metalowymi zębatkami. Silnik po dotarciu jest bardzo cichy ale ma raczej szybkobieżny nawój a ja szukam jakiegoś "traktora" w stylu MAC 10T lub 12T do jazdy po górach tak by się nie przegrzał przy 3kW.

zygmakos
Posty: 81
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: zygmakos » 03 mar 2019, 20:40

Mac 8T bardziej uniwersalny , odporny na obciążenia prądowe . (u mnie w dwóch e-bike'ach daję po 4kw 14s life A123 72Amper-blokowy ) . Mac to ulepszony klon BMC {BPM to 500w Bafang} .Mac od początku miał niezawodne, jednocz. sprzęgło , BMC je ulepszał w v2 , v3 itd. [jest droższy-Indie , cięższy 1/4kg ,posiada jeden dekiel - wkłady stalowe pod łożyska, od początku jednak miał kompozytowe niezniszcz. zębatki ,natomiast Mac na początku miał białe nylony - głośne i mniej odporne . Mac 12 T przy 3kw szybciej się grzeje-cienkie uzwoj. , a 8T też ma kopa (jestem też motocyklistą. ).Na szarych,kompozytowych zębach obecny Mac do 35km/h jest cichszy od DD (porówn. w realu na spotkaniach) .Nowe Mac'i lubią wyższe napięcia np.18s .Bafanga750W widziałem jednego w ub. roku to miał zębatki białe, to może w szczycie 2kw . Mac'i w dobrej cenie(???) to by było... [ Na silniku chytry dwa razy traci...] Tu porównanie z DD w górach a nie w teorii...https://www.electricbike.com/hubmotor/

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2590
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: tatar » 03 mar 2019, 21:12

:) No i nareszcie ozwał sie ktoś,kto ma do czynienia z silnikiem MAC.Pisanie i porównywanie silnika BPM do MAC-a to jednak małe nieporozumienie i wprowadzanie lekkiej konsternacji wśród psiadaczy MAC-a :D

zygmakos
Posty: 81
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: zygmakos » 03 mar 2019, 21:45

No i glebor narobił " smaka na Mac'a "...

Awatar użytkownika
leszcz
Posty: 827
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: leszcz » 04 mar 2019, 7:55

zygmakos pisze:
03 mar 2019, 20:40
Mac do 35km/h jest cichszy od DD


Popsuty?
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2590
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: tatar » 04 mar 2019, 8:18

Silniki MAC nie tolerują wszystkich sterowników i może w tym jest przyczyna hałasu ;)

Awatar użytkownika
glebor
Posty: 555
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: glebor » 04 mar 2019, 13:16

Cóż "Makiem trzeba obejść się smakiem" a poważnie mówiąc moje S1000R nie są dużo gorsze. Bardzo fajnie to śmiga i co najważniejsze znowu są dostępne. Mam 25 zestawów więc zadowolę sporo osób.
Czarne są zamówione w kolejnym kontenerze, więc szybciej jak w lipcu nie przyjdą, bo chińczyk zastrzegł sobie 45 dni na produkcję 2 miesiące na wysyłkę kontenera i dojdą formalości graniczne.

Cena sezonowa 1490zł przy odbiorze osobistym. Tak są czerwone, VELOFASTA! Po trudnych wielotygodniowych negocjacjach znowu są!!! :roll: ;)

Ściągnąłem taki mały rarytas od producenta, wersje szybkoobrotowe S1000R na koła 20".
Nikt nie ma w polsce wersji szybkich w małę koła, to ja mam 3 sztuki i mogę mieć ich więcej ;)
Uprzedzam, że cena za 20" ejst dużo wyższa, ale udało mi się wynegocjować, żeby zrobili przekładnię 1:3 a nie 1:5 :) Także będzie to fajnie napędzać wasze składane dahony :)
Ostatnio zmieniony 20 mar 2019, 0:18 przez glebor, łącznie zmieniany 1 raz.
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus, velofast, voilamart 26, 28 cali 250-1700W, akumulatory bidon 48V 17,5Ah
TEL: 796782663

http://epojazdy.blogspot.com/
http://epojazdy.prv.pl/

zygmakos
Posty: 81
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: zygmakos » 05 mar 2019, 22:34

To jest Alex S i jego nie trafione poszukiwania sterownika 36v , pisał o tym na forach . Tematu Mac'a nie ma co rozwijać i tak poszedł na bok ...

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 2590
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: tatar » 05 mar 2019, 22:44

Raczej nie poszedł,warto pisać,bo to bardzo dobry silnik ,godny polecenia tym,którzy nie chcą dżwigać zbędnych kilogramów w kole i chcą mieć możliwość jazdy w zasadzie na samej manetce w trudnym terenie.

zygmakos
Posty: 81
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: zygmakos » 09 mar 2019, 22:16

żeby dorwać tanie źródełko...

Witt
Posty: 199
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: Witt » 18 mar 2019, 11:19

Jaki jest najlżejszy przekłądniowiec do 35km/h ale by jechał na manetce od zera na 28 cali?

zygmakos
Posty: 81
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: zygmakos » 18 mar 2019, 23:05

lekkie (~2kg tył, 1.2kg przód) i jednocześnie tanie (nie w kraju) seria Cute ( Q100,Q75... itd...) i chyba najpopularniejsze przy light'owaniu e-bika -używam.

cerberus
Posty: 123
Rejestracja: 03 cze 2018, 8:10

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: cerberus » 02 cze 2019, 0:33

@glebor
masz może S1000R, które odpowiadały by MAC 8T? interesuje mnie vmax ok. 50km/h przy 48V

ewentualnie wie ktoś, czy jest w EU jakiś sklep sprzedający MAC 8T? (albo jakiś odpowiednik)

j0n45h
Posty: 16
Rejestracja: 19 kwie 2019, 18:11
Lokalizacja: Warszawa Natolin

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: j0n45h » 03 cze 2019, 13:11

cerberus pisze:
02 cze 2019, 0:33
ewentualnie wie ktoś, czy jest w EU jakiś sklep sprzedający MAC 8T? (albo jakiś odpowiednik)
Obawiam się że tylko aliexpress, ale są na forum osoby które zamawiały z tego źródła i jak rozumiem nie było problemu

Awatar użytkownika
Misio
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2019, 11:11
Lokalizacja: Wrocław

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: Misio » 26 cze 2019, 9:48

https://www.ebay.co.uk/itm/Mac-Motor-eB ... 2409341971

Znalazłem coś takiego w europie. Co prawda nie ma informacji jak z dostawą do Polski, trzeba spytać sprzedającego.
Przy obecnym Kursie wychodzi jakieś 1400zł + przesyłka. Jak z gwarancją i innymi rzeczami trzeba poczytać.

Wyliczenie dla t6 bez sterownika.

U Chińczyka w tej cenie jest dużo więcej gratów.
Moja Konstrukcja od razu z recenzją :)
viewtopic.php?f=5&t=2298

piwko7
Posty: 118
Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: piwko7 » 26 cze 2019, 18:09

Obecnie chyba najkorzystniej pod względem cena/jakość wychodzi przekładniówka Bafanga 500W

Awatar użytkownika
Misio
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2019, 11:11
Lokalizacja: Wrocław

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: Misio » 26 cze 2019, 18:43

[/quote]
tatar pisze:
04 mar 2019, 8:18
Silniki MAC nie tolerują wszystkich sterowników i może w tym jest przyczyna hałasu ;)
cytuję bo nie wiem jak Cię oznaczyć w Poście :P
Powiedz Tatar jak miałeś skonfigurowanego tego swojego bafanga na zlocie? to było 48V?
Moja Konstrukcja od razu z recenzją :)
viewtopic.php?f=5&t=2298

Awatar użytkownika
glebor
Posty: 555
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: glebor » 27 sty 2020, 1:35

Ja odkopuję temat MAC.

Mam ochotę sobie takiego sprawić ;)
Lubię kiedy rower jest lekki i dość szybki. Zamówiłem silnik MAC 8T do wnikliwych testów ;) bo jest to najlepszy, najmocniejszy i dość lekki (i najdroższy) silnik przekładniowy dostępny do elektryfikacji, a miałem już kilkanaście zapytań o porządne silniki MAC.

Zastanawiam się do dużego bidonu na 91 ogniw, czy konfiguracja 48V 35A będzie wystarczająca? Producent deklaruje moc ciągłą 1000W i moc maksymalną 2600W do 5 minut obciążenia.

* można podłączyć sterownik KT 48V35A z LCD? Testował to ktoś? Tatar miałeś doczynienia z nim?, leszcze z jakim kontrolerem tak ci hałasuje ten silnik?
* mogę zamówić go z kontrolerem ASI BAC800 cena jest zbliżona oraz z sabvotonem 72045 z LCD H6. Do asi nie widzę LCDka i blokady do 25km/h oraz obsługi PAS.
można wziąć ASI + LCD750 color z pasem z 9 stopniową regulacją mocy i wtedy taka impreza kosztuje +1000zł ;)

Ogólnie nie jest to tania impreza, bo za podstawową wersję trzeba liczyć za zestawik od 2,5k z KT48V35A, przez 3500 z asi i podobny hajs z sabkiem mini z pasem i lcd.
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus, velofast, voilamart 26, 28 cali 250-1700W, akumulatory bidon 48V 17,5Ah
TEL: 796782663

http://epojazdy.blogspot.com/
http://epojazdy.prv.pl/

monsterzlasu
Posty: 32
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: monsterzlasu » 29 sty 2020, 10:10

Podpinam się do pytań glebora.

Przemawia do mnie ten MAC, na chwilę obecną ze wszystkich dotychczasowych podpowiedzi i analiz.

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 1864
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: pxl666 » 29 sty 2020, 13:26

No ale czy ktoś od nas wogóle miał ten silnik w rękach lub w rowerze?

sannis
Posty: 162
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: sannis » 29 sty 2020, 17:06

pxl666 pisze:
29 sty 2020, 13:26
No ale czy ktoś od nas wogóle miał ten silnik w rękach lub w rowerze?
Parę osób miało i na starym forum i tutaj. Ja pamiętam jednego forumowicza Zygmakos, zdaje się.

Awatar użytkownika
glebor
Posty: 555
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: glebor » 29 sty 2020, 20:59

Ja też mam już zapłacone za próbkę
Tyle że te cholerne korona wirusy są i chce przeciągnąć wysyłkę tym bardziej że teraz w Chinach nowy rok i mają wolne do połowy lutego
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus, velofast, voilamart 26, 28 cali 250-1700W, akumulatory bidon 48V 17,5Ah
TEL: 796782663

http://epojazdy.blogspot.com/
http://epojazdy.prv.pl/

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 1864
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: pxl666 » 29 sty 2020, 21:00

Wirus poczebuje nosiciela , silnik nim nie będzie

Xantus
Posty: 44
Rejestracja: 12 maja 2018, 12:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: Xantus » 05 lut 2020, 19:32

"Mam smaka na maca" :)
A samego silnika nie da rady nigdzie kupić? Sterownik u mnie będzie Barmal XA2.
Mogę się podpiąć pod zamówienie jak ktoś będzie zamawiał.

Awatar użytkownika
glebor
Posty: 555
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: glebor » 06 lut 2020, 2:07

sam silnik się nie opłaca ściągać. Jak ja teraz zamawiałem próbkę, to ceny są następujące:
- motor 215USD
- wysyłka DHL 115USD
- odprawa celna DHL 79zł netto
- cło 2,7%
i mamy fajną kwotę 1725zł za sam silnik. (bez obręczy) z moją zerową marżą.

Zestaw żeby to się w jakikolwiek sposób opłacało ze sterownikiem KT, szprychami musi kosztować co najmniej 2,5tys.

Każdy może sobie sam ściągnąć łudząc się, że vatu nie zapłaci, ja importuję wyłącznie na firmę i vat płacę z automatu, a jeżeli mam zapewnić gwarancję i obsługę klienta muszę wziąć 20% marży na obsługę księgowości, częsci zamienne itp, bo inaczej temat się nie opłaca... Producent od którego kupuję daje mi roczną gwarancję a w realu przysyła części jak coś się zepsuje, to wrzuca mi w gratisie przy kolejnym zamówieniu do paczki i za przesyłkę nie muszę płacić, ostatnio dostałem cały środek do silnika XOFO jako część zamienna zupełnie gratis :) na aliexpress to jak klikniesz confirm good received czyli potwierdziłem dostarczenie to praktycznie na tym ochrona się kończy :( Te maki to w ogóle średnio opłacalny temat, bo kupując w chinach silnik RH205 za 55$ i za 3,5tys kontener można ich wsadzić 250szt i wychodzą jakieś 250zł netto reszta (ponad 300zł) to marża polskich sklepów ... kontra MAC za 215$ to różnica jest kolosalna, za jednego maca mamy netto 4 mxusy 30h np, dla tego w sklepach raczej ich nie będzie. Nie sądzę również, aby było w tej cenie wielu chętnych, więc ściągam 2szt i niech sobie leżą. Jak ktoś będzie chętny to albo będę miał, albo mogę ściągnąć pod zamówienie. W większości raczej będą XOFO to są też bardzo dobre silniki a 2 letnia praktyka pokazała, że moment obrotowy jaki generują jest w stanie bez większych problemów zniszczyć markową aluminiową obręcz aleksrimsa (wyrywa kapsle) a z silnikiem się absolutnie nic nie dzieje. Teraz wziąłem próbkę do testów xofo z czujnikiem temepratury NTC10K i sterownik KT12mos 30A, wcześniej były 20A, więc momentu będzie około 100 niuta :D i od razu mają przyjść w obręczy sunringle MTX39 na 26" bo inna obręcz się podda dość szybko. Xofo wg mnie są nieporównywalnie lepsze od MXUSa MX01C i również Bafanga. Teraz będę je konfrontował z makiem. Temperaturowo XOFO 500tki wypadały lepiej pod względem temperatury od bafanga 750 FAT i wydaje mi się, że również lepiej przyspieszają, ale żeby to ostatecznie zweryfikować niedługo pomęczę je w terenie na tych 30A zobaczymy czy sprzęgło i przekładnia wytrzyma :D Z tych XOFO, które miałem ostatnio na sterowniku 20A mimo braku zabezpieczenia termicznego nikt nie spalił podczas normalnej eksploatacji, a niejeden jeździ w krakowie, w okolicach ojcowa, w okolicy jury KR-CZ, w kudowie słone też coś jest, tam raczej tereny są wymagające dosyć i wszystko śmiga nic się nie poddaje.

A tak nawiasem, to kiedyś myślałem silnik przekładniowy to jest awaryjny, słaby, malutki ale nic z tych rzeczy dobra przekładniówka naprawdę daje radę często tam, gdzie szybki hub wymięka :) NIestety stereotyp o awaryjnych przekładniówkach wziął się stad, że silniki 24V puszczaliśmy na 36 jak i 48V ilu forumowiczów pamięta te czasy ;) każdy był zadowolony, że przekładniówka 250W leci 50km/h, ale trwało to krótko. Silniki o budowie 500 czy 1000W mają zupełnie inną przekładnię, szerokie tryby o 2x większej średnicy głębsze zęby, większy zapas termiczny, również sprzęgło ma inną konstrukcję, od 2 lat wioski są takie, żeby nie puszczać przekładniówek na wyższe napięcie. Każdy silnik jest przystosowany konstrukcyjnie do danej prędkości. 250W jedzie 25km/h bezawaryjnie przez 25-30tys. Podniesiemy prędkość do 35km/h i zrobi bezawaryjnie tylko kilka tysięcy, a w nerwralgicznych sytuacjach, jak miałem golden motora w matixie poddłl się po 300km (padło sprzęgło) przekładnia i uzwojenia lux. Być może trafiłem na gorszy egzemplarz, tego nie wiem, ale smutno mi sie zrobiło jak silnik za 500zł po 3 dniach wyzionął ducha, a gwarancja nie została uwzględniona, był to mój pierwszy nowy silnik kupiony w sklepie :( ... Dostałęm informację, że nie możemy być pewni z jakim sterownikiem silnik faktycznie był używany, więc uszkodzenie mogło powstać z winy urzytkownika, dla tego nie możemy uwzględnić naprawy w ramach gwarancji... Użyty na steronwiku 48V 17A, w roli ścisłości, więc poszło trochę więcej niż 250W, ale bardzo krótko działał...
500tki seryjnie powinny jeździć ok 40km/h (jeżeli zamówimy szybsze uzwojenie do 50km/h, to będą problemy, bo moc na 50km/h jest 800W ciągła, a przy 40 jest ok 500W), tysiączki jak MAC, BMC, XOFO, można z powodzeniem kręcić na 48-55km/h i powinny śmigać bezproblemowo.

Wybaczcie, ostatnio nie wnosiłem nic ciekawego na forum, bo nie było czasu, ale chętnie podzielę się swoim 5 letnim doświadczeniem w dziedzinie przekładniówek :)

A nawiązując do samych silników, to temat jest bardzo trudny. Do momentu konfiguracji optymalnej przez producenta wszystko śmiga przez 20tys km na razie nikt nie zrobił chyba więcej, Sprzedając sam silnik jeżeli ktoś zastosuje mocniejszy sterownik, silnik się zepsuje i się robi problem, niepotrzebne napięcie, być może pójdzie kilka słów złych pod moim adresem, nauczony doświadczeniem jeżeli zostawiam użytkownikowi silnik do własnej konfiguracji nigdy nie wiem, co tam podłącza, a w zwiazku z tym nie mogę udzielic gwarancji, dlatego też samych silników w ofercie nie będzie.

Rozpisałem się, ale co do maków:
będziemy sprawdzać poprawność działania z:
- KT 48V 35A
- ASI BAC 400 albo 800 w każdym razie z tą mniejszą serią
- sabvoton
- jeżeli barmal będzie w stanie podesłać mi do testów jeden sterownik od siebie na testy, to sprawdzę również, czy MAC działa z barmalem, chyba, że już są sprawdzone info, że działa ;)
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus, velofast, voilamart 26, 28 cali 250-1700W, akumulatory bidon 48V 17,5Ah
TEL: 796782663

http://epojazdy.blogspot.com/
http://epojazdy.prv.pl/

Wdhiz
Posty: 25
Rejestracja: 31 paź 2018, 1:43

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: Wdhiz » 10 mar 2020, 21:35

Chyba się powoli leczę z MACa. Chociaż zostaje jeszcze opcja kupna zestawu (koło, sterownik - jakość?, klamki etc.) za 1900 zł plus opłaty z Euonrau (Ali).
https://www.aliexpress.com/item/3282508 ... b201603_53
Jakie są koszty/kiedy będziesz miał te XOFO? Na placu boju zostaje jeszcze stosunkowo tani AKM Q128H.

EDYTA
Chyba doczytałem, czy
XOFO = Velofast = MG VOLT S1000R ?

piwko7
Posty: 118
Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: piwko7 » 25 mar 2020, 17:01

Czy to jest jakaś nowa wersja Mxusa ?
https://pl.aliexpress.com/item/40005378 ... a147772e10

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 1284
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: tas » 26 mar 2020, 8:05

Tak, mxus wprowadził do sprzedaży przekładniowy silnik o mocy znamionowej około 1000W, tzn udoskonalił poprzedni w sumie.
Co prawda przekłądniowe silniki nie są w teren, ale do takiego turystycznego mocniejszego elektryka 48V 30A jak znalazł
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

Awatar użytkownika
Mariusz_p
Posty: 389
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: Mariusz_p » 26 mar 2020, 10:35

30A w przekładni będzie robiło robotę :) do lekkiego elektryka jak znalazł

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 1864
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MOCNE silniki przekładniowe MAC?

Post autor: pxl666 » 26 mar 2020, 10:55

Czy to coś jak akm q128h ?

ODPOWIEDZ