Konto na zlot EV: Tomasz Wierzchoń 77 1140 2004 0000 3202 7681 5636, koniecznie dopisek "darowizna" i nick z forum.

Silnik wolnobieżny + duży prąd?

Omówienie modeli silników. Ich dane techniczne, zastosowanie, moc, napięcie itp.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Yasiu77
Posty: 760
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Silnik wolnobieżny + duży prąd?

Post autor: Yasiu77 » 29 cze 2020, 19:45

Zxc843 pisze:
27 cze 2020, 17:35
Szymon_ pisze:
27 cze 2020, 15:07
Na 7x9 vmax ok. 50km/h więc nie jest źle, a moment większy - coś za coś ;)
na sinusie nie będziesz mieć momentu większego bo sterownik nie pozwala silnikowi rozwinąć momentu.
Możesz to rozwinąć? Coś pokręciłeś :)

Awatar użytkownika
Zxc843
Posty: 575
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Kupię silnik Mxus 30h 10x6

Post autor: Zxc843 » 29 cze 2020, 20:49

Yasiu77 pisze:
29 cze 2020, 19:45
Zxc843 pisze:
27 cze 2020, 17:35
Szymon_ pisze:
27 cze 2020, 15:07
Na 7x9 vmax ok. 50km/h więc nie jest źle, a moment większy - coś za coś ;)
na sinusie nie będziesz mieć momentu większego bo sterownik nie pozwala silnikowi rozwinąć momentu.
Możesz to rozwinąć? Coś pokręciłeś :)
u taby ladnie wyjaśniał to ten wykres:
KRAKÓW

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 1499
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Kupię silnik Mxus 30h 10x6

Post autor: tas » 29 cze 2020, 23:39

Odkręcasz manetkę, sterownik przyśpiesza łagodnie do 25km/h po czym płynie już max prąd fazowy, ale
wolnobieżny silnik powyżej iluś tam km/h już nie chce prądu i nie przyśpiesza tak żwawo

Silniki wolnobieżne nie służą do budowy silniejszych ebajków tylko służą do tego aby można było je zasilać z mniejszego prądu przy podobnym efekcie jak silniki o jakichś fajnych pośrednich nawojach.
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

daniel89
Posty: 31
Rejestracja: 07 cze 2020, 10:51

Re: Silnik wolnobieżny + duży prąd?

Post autor: daniel89 » 30 cze 2020, 9:57

Silnik np. Mxus 30h , 7x9 ma znamionowy prąd 30 Amper i napięcie 48V .

Oczywiśnie możesz go 20% przeciążać bez przeszkody , byle nie miał oporów w rozpędzeniu czyli pod górkę, wtedy zmniejszasz do minimum prąd i powoli sobie wjeżdżasz pod górkę ;)

Takim według mnie jego maksymalnym obciążeniem z radiatorem powinno być max 60V 40 Amper i to nie przez długi okres czasu.

Ja sam taki silnik mam i bede go testował po to wziąłem sterownik Sabvoton MINI by sobie ustawiać parametry pod górkę i z górki czy na prostej :)

Jak dasz radiator Hubsink to oszczędzisz magnesy bardziej je schłodzisz wiec przy kolejnym rozbujaniu silnika nie bedzie utraty momentu .
Ważne by nie przegrzewać magnesów bo jak złapią Ci 150 stopni to już ten moment spadnie , bedzie słabszy .
Dlatego ważne by go nie przegrzewać .

Według informacji co znalazłem to dobrze jest ograniczyć prąd maksymalny na 40 Amper , a pod górkę to liczyć duże straty na grzanie więc jak najmniejszy prąd . Oczywiście przez to dynamicznie nie wjedziesz pod górkę ale za to wjedziesz tak jak bys pedałował z 5 km/h, chyba że go wcześniej rozpędzisz to nie będzie problemu wjechać nawet szybciej . Ważne byś pod górkę ograniczył mu moc - taka moja rada . Jak chcesz jezdzisz dynamicznie i bez przeszkód pod górki to wtedy lepiej brać mocniejszy silnik jak tas radzi czyli mxus 3k turbo, ale to już masz na kole 10 kg wiec odczujesz ten ciężar w porównaniu do 6kg 30h jest to jednak spora różnica i ja bym się poważnie zastanowił nad silnikiem do ebike 3k turbo czy to jest bezpieczne :) .

A jeszcze najważniejsze w temacie moment 85Nm jest przy prądzie 30 Amper według tego co na nexun pisze . Wystarczy sobie wzór na moment zapamiętać T= I*c . c- strumień silnika , wartość stała powinna być podana przez producenta. łatwo wyliczyć jeśli nexun podaje 30 Amper przy 85Nm .

Jak dasz 5 Amper to też moment masz mniejszy . Pełny powinien być przy 30 Amperach , tak na logikę , a sinus sterowniki KT nie daja od razu pełnego prądu tylko łagodnie zwiększają prąd i napięcie - taki soft start . Na pewno osiągniesz jego maksymalny moment jak pójdzie do niego 30 Amper i 48V lub 60V v.

Awatar użytkownika
AST034
Posty: 1068
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Silnik wolnobieżny + duży prąd?

Post autor: AST034 » 30 cze 2020, 11:03

daniel89 pisze:
30 cze 2020, 9:57
Silnik np. Mxus 30h , 7x9 ma znamionowy prąd 30 Amper i napięcie 48V .

Oczywiśnie możesz go 20% przeciążać bez przeszkody , byle nie miał oporów w rozpędzeniu czyli pod górkę, wtedy zmniejszasz do minimum prąd i powoli sobie wjeżdżasz pod górkę ;)

Takim według mnie jego maksymalnym obciążeniem z radiatorem powinno być max 60V 40 Amper i to nie przez długi okres czasu.

Ja sam taki silnik mam i bede go testował po to wziąłem sterownik Sabvoton MINI by sobie ustawiać parametry pod górkę i z górki czy na prostej :)

Jak dasz radiator Hubsink to oszczędzisz magnesy bardziej je schłodzisz wiec przy kolejnym rozbujaniu silnika nie bedzie utraty momentu .
Ważne by nie przegrzewać magnesów bo jak złapią Ci 150 stopni to już ten moment spadnie , bedzie słabszy .
Dlatego ważne by go nie przegrzewać .

Według informacji co znalazłem to dobrze jest ograniczyć prąd maksymalny na 40 Amper , a pod górkę to liczyć duże straty na grzanie więc jak najmniejszy prąd . Oczywiście przez to dynamicznie nie wjedziesz pod górkę ale za to wjedziesz tak jak bys pedałował z 5 km/h, chyba że go wcześniej rozpędzisz to nie będzie problemu wjechać nawet szybciej . Ważne byś pod górkę ograniczył mu moc - taka moja rada . Jak chcesz jezdzisz dynamicznie i bez przeszkód pod górki to wtedy lepiej brać mocniejszy silnik jak tas radzi czyli mxus 3k turbo, ale to już masz na kole 10 kg wiec odczujesz ten ciężar w porównaniu do 6kg 30h jest to jednak spora różnica i ja bym się poważnie zastanowił nad silnikiem do ebike 3k turbo czy to jest bezpieczne :) .

A jeszcze najważniejsze w temacie moment 85Nm jest przy prądzie 30 Amper według tego co na nexun pisze . Wystarczy sobie wzór na moment zapamiętać T= I*c . c- strumień silnika , wartość stała powinna być podana przez producenta. łatwo wyliczyć jeśli nexun podaje 30 Amper przy 85Nm .

Jak dasz 5 Amper to też moment masz mniejszy . Pełny powinien być przy 30 Amperach , tak na logikę , a sinus sterowniki KT nie daja od razu pełnego prądu tylko łagodnie zwiększają prąd i napięcie - taki soft start . Na pewno osiągniesz jego maksymalny moment jak pójdzie do niego 30 Amper i 48V lub 60V v.
A widziales kiedys zeby magnesy sie rozgrzaly do 150 stopni? Bo ja nie, nawet kiedy na uzwojeniu jest 150 :) Magnesow w takim silniczku praktycznie nie przegrzejesz, a spadek mocy/momentu bylby widoczny do notorycznym przegrzewaniu go przez bardzo dlugi okres czasu :)

daniel89
Posty: 31
Rejestracja: 07 cze 2020, 10:51

Re: Silnik wolnobieżny + duży prąd?

Post autor: daniel89 » 30 cze 2020, 12:16

Nie widziałem by magnesy rozgrzewały się do 150 stopni . Trzeba to zmierzyć. Dla bepieczeństwa lepieć dać radiator . Przy temp. powyżej 100 stopni też mogą powoli tracić swoją wytrzymałość, zależne jest to od tego jakiego rodzaju na jaką temperaturę masz zamontowane magnesy w silniku. Dlatego też nie rozumiem jak ktoś daje ferrofluid i przez magnesy ciepło wytrąca z silnika dodatkowo je przegrzewając ...

ODPOWIEDZ