qs205 5T pod 26s

Omówienie modeli silników. Ich dane techniczne, zastosowanie, moc, napięcie itp.
ODPOWIEDZ
darekyorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:57

qs205 5T pod 26s

Post autor: darekyorek »

Jak myślicie qs205 5 t na 18 moto plus 26s na sabku 96100 to dobry pomysł czy będzie się grzał.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 1896
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: tas »

Silnik się nie grzeje sam z siebie. Nigdy i żaden.
Silniki się grzeją bo użytkownik to robi, więc pytanie źle zadane:

"Czy będę grzał ten silnik?"
Odp: W terenie tak, po równym, po szosie, szutrach raczej nie o ile nie będziesz jeździć dłużej z max prędkością (generującą duże prądy)

O wiele lepiej jest mieć 20s i 4T jeśli koniecznie chcesz jeździć ponad 80km/h
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 371
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: PoulN »

Jeśli nie dasz więcej niz 100A z aku i nie bedziesz non stop odkręcał, to da radę.

Ja 5t na 26s i 130A z aku (wg. bms'a) gotuje po płaskim asfalcie momentalnie...
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
darekyorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:57

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: darekyorek »

No wiadomo zależy od stylu jazdy i miejsca. Ja 90% to będą dojazdy do pracy po płaskim asfalcie 66 km w obie strony. Przesiadam się z z 16s na sinusie i nie wiem czemu tak się tego 26s uczepiłem chociaż większość radzi 72v. Może dlatego że już parę gratów na alli już zakupiłem pod 96v. Ostatnio znowu pomysł żeby zgrabny na małych kołach ala venom mini zrobić. Koło 17 tył i albo mxus 4t albo qs205 5t to już by katapulta była i przód 18/19 albo nawet 24 rowerowa. Korbę fajną króciutką 160 mm 48 z sountur na olx pod taką konfigurację znalazłem.
Dede
Forumowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: Dede »

Ja mam pojazd na 26S i qs205 5t powiem szczerze leprze rozwiązanie jest 20S i 4T z powodu leprzy parametrów sterownika.
Tez byłem uparty pierszej konstrukcji na 26S silnik szybkiej pojedzie i ten moment na 5T tylko ze sterowniki na 26S maja mnieszy prąd fazowy niz sterowniki na 20S i zamiast mieć dobry moment to miałem soft start na sabvotonie 96120 i żadnego momentu z silnika na 5T :(

Ostatecznie chciałem przerobić 26S na 20S i wyszło ze musiałbym wymienić sterownik silnik na 4T i baterie zrobić od nowa, więc zbudowałem nowy pojazd na 20S i teraz jestem zadowolony bo sterownik daje wiekrzy prąd fazowy i mam moment obrotowy od startu na 4T a prędkość jest podobna jak na 26S 5T

Konstrukcja 26S to dla mnie porażka więcej wad niz pożytku jedynie ze silnik szybciej pojedzie ale śmiało można uzyskać szybkość taką samą na 20S 4T wiec lepiej iść kierunku 20S
wiec po co iść na 26S jak więcej wad niż pożytku?
Awatar użytkownika
mylek
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 23 sty 2020, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: mylek »

Dede pisze:
26 paź 2020, 19:39
Ja mam pojazd na 26S i qs205 5t powiem szczerze leprze rozwiązanie jest 20S i 4T z powodu leprzy parametrów sterownika.
Tez byłem uparty pierszej konstrukcji na 26S silnik szybkiej pojedzie i ten moment na 5T tylko ze sterowniki na 26S maja mnieszy prąd fazowy niz sterowniki na 20S i zamiast mieć dobry moment to miałem soft start na sabvotonie 96120 i żadnego momentu z silnika na 5T :(

Ostatecznie chciałem przerobić 26S na 20S i wyszło ze musiałbym wymienić sterownik silnik na 4T i baterie zrobić od nowa, więc zbudowałem nowy pojazd na 20S i teraz jestem zadowolony bo sterownik daje wiekrzy prąd fazowy i mam moment obrotowy od startu na 4T a prędkość jest podobna jak na 26S 5T

Konstrukcja 26S to dla mnie porażka więcej wad niz pożytku jedynie ze silnik szybciej pojedzie ale śmiało można uzyskać szybkość taką samą na 20S 4T wiec lepiej iść kierunku 20S
wiec po co iść na 26S jak więcej wad niż pożytku?
Jaki miałes Vmax na 26S i qs205 5T a jaki aktualnie ?
Dede
Forumowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: Dede »

mylek pisze:
26 paź 2020, 19:47
Jaki miałes Vmax na 26S i qs205 5T a jaki aktualnie ?
26S 5T z fluxem max 92km/h
20S 4T z fluxem max 98km/h

Porównanie przyspieszenie to na 20S idzie jak rakieta a na 26S idzie jak żółw.
darekyorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:57

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: darekyorek »

Czytałem już jakieś posty odnośnie twojego sterownika chyba jakiś trefny. Myślę że by robiło robotę bez soft starta jak by rzeczywiście od początku sabek 96100 dawał mi te 100 A z bateri i 250 A fazy na starcie . Na qs205 5T na kole 17 opona 2.75 i z przodu 20 opona 2.8 to i może by się nie grzało po płaskim zbytnio jak bym nie katował. Taką mam koncepcje na dziś.
Dede
Forumowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: Dede »

Zrobic konstrukcje ktura ma jeździć na płaskim i nie katować bo silnik sie spali to po co taka konstrukcja jak idzie zrobić to lepiej?

Mój sterownik 96120 jest trefny zamiast fabrycznie 300A ma tylko 220A według miernika fazy ale ty wybierasz sterownik 96100 który ma tylko 250A fazy a jesli będzie mniej niz fabrycznie?

Porównywać dane sterowników i napięcie nominalne akumulatora 3,7V na ogniwie:
72200 450A fazy 20Sx3,7V=74Vx200A= 14,8kW
72150 350A fazy 20Sx3,7V=74Vx150A= 11,1kW
96120 300A fazy 26Sx3,7V=96,2Vx120A= 11,5kW
96100 250A fazy 26Sx3,7V=96,2×100A= 9,6kW
9680 200A fazy 26Sx3,7V=96,2x80A= 7,7kW

Ja mam u siebie sterownik 96120 zamiast 300A fazy miałem na mierniku 215A÷220A tylko wiec jakiś trefny a cena tego sterownika jest identyczna do modelu 72200 a moc jego jest bardzo duża za tą samą cenę.
Do nowego pojazdu zastosowałem model 72200 odblokowany i mam ustawiony na 500A fazy wiec cenowo identycznie a działanie przepaść pomiędzy tymi sterownikami z powodu takiej mocy raczej nie polecam do qs205.


Jak wiadomo 5T ma wiekrzy moment obrotowy ale jeśli ma byc z sterownikiem 250 fazy fabrycznie bo taki wybrałeś jesli w ogóle tyle bedzie miał to i tak bedzie powoli przyspieszać i nic nie pomoże 26S

26S nie ma żadnych plusów zastosowania tylko wszytko wszytko na minus.
1. Wiadomo ze 5T sie grzeje a instalacja 26S to jeszcze gorzej jest bo za duże napięcie.
2. Sterowniki na 26S mają mniejszy prąd fazowy wiec nawet zastosowanie 5T bedzie i tak marne przyspieszenie.
3. Sterownik 96100 ma mniejszą moc (9,6kW) od sterownika popularnego taniego 72150 (11,1kW)



Ale to twój wybór i tak widać ze zrobisz na 26S bo juz coś kupiłeś tylko nie rozumie jakie korzyści są tego zestawu co jest takiego dobrego w 26S?

Chcesz szybciej jechać to wybrałeś większe napięcie 26S zamiast silnika 4T

Wybierasz sterownik który ma słabe przyspieszenie zamiast sterownika który ma leprze przyspieszenie.

Wybierasz sterownik droższy który ma mniejszą moc tylko 9,6kW zamiast popularnego taniego ktury ma większa moc 11,1kW.

Wybierasz koło 17 cali bardzo małe koło będę problemy zamiast 19 cali moto od biedy mogło byc 18 cali.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 371
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: PoulN »

Dede pisze:
26 paź 2020, 19:56
mylek pisze:
26 paź 2020, 19:47
Jaki miałes Vmax na 26S i qs205 5T a jaki aktualnie ?
26S 5T z fluxem max 92km/h
20S 4T z fluxem max 98km/h

Porównanie przyspieszenie to na 20S idzie jak rakieta a na 26S idzie jak żółw.
U mnie wg GPS'a na 26S i kole 18" moto.
5t seria - 112km/h, flux.
4t tuning - 120km/h, flux.

Z tym, ze na 4t nie byly na maksa prady ust. fazy i flux, jeszcze parę km/h by chyba ugrał.

Nom, 26s jest upierdliwe, ale u mnie jakos jeździ..
Na 130A DC i 330A fazowego rwie jak głupi.

Ostatnio jeżdziłem parę tyg. z ust. 70A DC, 170A fazy i tez da rade, na tyle, ze uwaliłem wolnobieg i prawd. gwint silnika ;)

Od 100A DC i 250A fazowego podrywa przednie koło, moto.

Alee drugi raz, raczej bym w wysokie V nie wchodził.
Pewnie za sezon-dwa będzie przebudowa ;)
Nie chodzi o moc, bo ta jest. Raczej o zasięg i odciazenie pakietu, wiecej "P" kosztem napięcia.
Prędkości podczas wojaży i tak przeważnie są w granicach ~70- 80km/h max, sporadycznie 90.
Bicie rekordów po krotkim czasie sie nudzi.

Na razie silnik do przewijki, to będzie juz mozna powiedzieć trzeci. Był 4t tuning, obecnie jest 5t. A teraz kolej na 5t tuning :P

Ps. caly czas mówi się, ze napięcie to prędkość, ampery moment. Zgadza się. Ale mniej V - to mniejsza moc, jakby nie bylo.
W przeciwnym razie, przy koncu baterii, zbierał by się tak samo jak przy w pełni naladowanej - a tak nie jest.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Dede
Forumowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: Dede »

PoulN pisze:
27 paź 2020, 9:02

U mnie na 26S i kole 18" moto.
5t seria - 112km/h, flux.
4t tuning - 120km/h, flux.

Z tym, ze na 4t nie byly na maksa prady ust. fazy i flux, jeszcze parę km/h by chyba ugrał.

Nom, 26s jest upierdliwe, ale u mnie jakos jeździ..
Na 130A DC i 330A fazowego rwie jak głupi.
U mnie na max prędkości ~90km/h kolo 19 pobierał 120A z akumulatora i szybciej nie chciał jechać jeśli bym miał wersję odblokowany i miałbym możliwość ustawić wiekrzy prąd akumulatora to może szybciej jechał.

Ile u Ciebie pobiera prądu przy max prędkości?
Bo wydaje sie ze więcej niz 120A jeśli ma zamiar kupić sterownik na 100A to ograniczy max prędkość mimo ze ma 26S wiec zabraknie mocy żeby szybciej jechac.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 371
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: PoulN »

5t, 18" i flux 80A, przy vmax ~120-130A DC, za dlugo tak się jechać nie da (szczegolnie latem), po paru km - grzałka ;)
Bez flux'a - vmax ~85km/h i pobór ~60-65A.

4t, nie wiem. Dokładnie przy vmax poboru prądu nie sprawdzałem, i flux byl max 50A ustawiany..

Na vmax mavteż wpływ prąd fazowy.

Nom, 100A DC, kolko 17" fazowy 250,.. będzie wolniej na pewno.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
darekyorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:57

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: darekyorek »

Tak sobie na razie gdybam . Podobają mi się małe nie za ciężkie konstrukcje rame przedtem miałem ekross city teraz chyba Spark V2 będzie. Jednak jest korzyść większej mocy i przyspieszenia wynikająca z większego napięcia przy takim samym amperażu. Oczywiście 96v ma więcej wad. Co do zużycia energii to przecież przy tej samej prędkości teoretycznie powinny 2 takie same pojazdy 72v i 96v tyle samo Watów zużywać. Może nie koniecznie ta 17 tył chociaż jak oglądałem filmiki z venomem mini co ma 16 tył to bardzo się spodobał chociaż tam rama chyba jakąś inną geometrię miała że korba wyżej.
darekyorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:57

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: darekyorek »

Jeszcze myślałem nad opcją mxus 3k turbo 4 t tył na 17 i opona 2.5 i przód 24 rowerowa i sabek 9680. Wiem będzie nisko i silnik prze watuje nie odda mi tyle ale 5 kilo na kole tylnim mniej i cena niższa. Ogólnie strasznie idę z tym myśleniem pod prąd i kombinuje to nie jest dobre. Oby się tak skończyło że tego bms na 26s, przetwornice i wyświetlacz sprzedam bo tyle na razie tylko mam fantów pod 96v i przejdę na 72v. Ale nie gwarantuje bo chce mieć coś innego.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 371
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: PoulN »

Za duzo gratów to jeszcze nie masz ;)
Musisz sie zastanowić, ja na 26s nie narzekam, jedynie więcej "P" by sięprzydało ;) jak pisałem, dla zasięgu i odciążenia pakietu.

4t tunning dawał radę na luzie,
5t serie gotuje w moment, dlatego bedzie przewijka...

Czytając internety i książki z fizyki można dojść do wniosku, ze silniki powinno sie zasilac mozliwie dla nich jak najwyższym napięciem, nie bez powodu np. trakcyjne lub przemyslowe sa takowym karmione...

Ale, HUB'y w naszych bajkach rzadza sie swoimi prawami, a i znamionowe napięcia sa sporo naginane ;)

Jak pisał @Dede jest trochę wad, ale ja widzę rownież parę zalet ;)
Jednak Osobiscie teraz poszedl bym raczej w 72V, bo prędkością sie juz najadłem...
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Dede
Forumowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: Dede »

Tylko ze wybór 9680 to najgorszy wybór jaki jest możliwych za mała moc ani nie osiągnie dużej prędkości ani przyspieszenia.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 371
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: PoulN »

Myślałem, ze mowa jak w pierwszym poście, o 96100, choc i tu szału nie ma, chyba, ze unlock..

Ale, jak mówisz 9680 to, tak ni w d..e ni w oko..

Dla mnie ideałem był by zestaw; 96150 unlock, 26s20p, i QS 205, który by to wytrzymał i oddał na laczka, nie w ciepło :D
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
darekyorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:57

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: darekyorek »

No i jeszcze pytanie na ile by mi baterii wystarczyło jak bym się zdecydował na qs205 5T na 17 w sabku 96100. Już mi przeszło z tą prędkością jak by mi tak do 80 bez fluxa szedł to wystarczy. Potrzebuje na 65 km do pracy i z powrotem prędkość przelotowa 50/60 w centrum Krakowa to już do 40 km/h. W poprzednim rowerze miałem baterię 16 s 3000wh. Koło tył 19 miałem na mxusie 3 t i sinus na 60 A max. Jeździłem tak jak w warunkach napisałem i mi średnio na 90/100 km baterii starczało. Teraz bym chciał bat 26s12p na sony vtc5A to też by z 3000 wh wyszło i obawiam się że mogło by nie starczyć.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 371
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: PoulN »

Moooże 80km/h bez flux'a z 100A+ sie uda na 17", ale tylko na max bat.

Jeśli chodzi o 130km zasięgu z przelotową ~60km/h + miasto gdzie mimo, ze wolniej, to zje wiecej - hamowanie/ przyspieszanie, z ~3kWh - nie ma opcji ! ;)

U mnie przy realnych 4,5kWh jadąc stałą prędkością ~60km/h, zasięg, to jakieś ~120km (bms), sprawdzalem na nieużywanym lotnisku robiac pare "kołek" ;) patrząc na pobór, praktycznie nie zwalniajac, ani przyspieszajac.

Ale to test "syntetyczny", bo w praktyce tak sie nie da.

Na co dzień to sie nigdy nie sprawdzi, hamowanie, zmienna pogoda - wiatr, temperatura, profil terenu, nawierzchnia, itd..

Moj rekord to 145km, momentami ~85km/h ;), ale ogólnie średnia poniżej 30km/h ;)
Ostatnio zmieniony 29 paź 2020, 0:17 przez PoulN, łącznie zmieniany 29 razy.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Dede
Forumowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: Dede »

U mnie na 26S17P na VTC5A styknie mi na 100km jak jadę ~ 50km/h żeby zrobić powyżej 100km to muszę zwolnić i oszczędnie jechać wiec dla pakietu 26S12P musiałbyś jechać poniżej 30km/h zeby zrobić te 130km

A znajomy ma pakiet 20S12P vtc5a i normalna jazda 50km zrobi a jak ma ograniczenie mocy i prędkości do 30km/h to moze zrobić do 100km ale tez spomaga nogami ;-)

To wydaje mi sie jazda prędkością 60km/h na pakiecie 26S12P to zrobisz gdzieś okolicach max 75km.

Żeby zrobić 130km prędkością 60km/h to musiałbyś mieć pakiet 26S19P VTC5A lub mniejszy pakiet ale ogniwa większej pojemności bo ogniwa VTC5A sa bardzo dobre ale nie mają dużej pojemności.
Zastosowanie ogniw o pojemności 3500mA to pojedziesz 35% dalej na zasięgu.
darekyorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:57

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: darekyorek »

Nie wiem czy pojadę na wysokopojemnościowych dużo dalej obciążając każde 8 amperami i dojeżdżając baterie. Na poprzedniej baterii miałem zjazdy nawet w zimno po 5 v. Teraz tylko wysokoprądówki jakieś wchodzą w grę. To by mi stykło bo do pracy mam 32 km w jedną stronę a 64 w dwie.
Dede
Forumowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: Dede »

darekyorek pisze:
28 paź 2020, 19:02
Potrzebuje na 65 km do pracy i z powrotem prędkość przelotowa 50/60 w centrum Krakowa to już do 40 km/h.
darekyorek pisze:
29 paź 2020, 7:14
To by mi stykło bo do pracy mam 32 km w jedną stronę a 64 w dwie.
Myślałem ze 65km to jedna strona do pracy i powrotem to policzyłem ze min130km poprzednie posty trochę mylące.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 371
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: PoulN »

Tez myślałem, ze chodzi o 65 i z powrotem ;)
Jeśli połowa z tego, to przejedziesz.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
darekyorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:57

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: darekyorek »

Bo ja trochę jak joda piszę😁
Piotrek7231
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:19

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: Piotrek7231 »

To jak w końcu polecacie 26s plus 5T czy nie, bo ja już mam mętlik w głowie :/
darekyorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:57

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: darekyorek »

No nie polecają ogólnie. A już taki mxus 3 k turbo co ma grubość drutu 12 nawinięty 5 razy nie utarasi. Ale qs 205 5 t już prędzej chociaż i tak będzie się grzał. Radiator założę nie za duże koło i nie za grubą oponę i nie za dużo A i myślę że będzie hulać. Uparłem się i tak zrobię nie ma dużo takich instalacji w kraju.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 371
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: PoulN »

Będziesz, na forum drugi? :D chyba, że @Dede ma dwa bajki.
Ostatnio zmieniony 03 lis 2020, 20:21 przez PoulN, łącznie zmieniany 3 razy.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
darekyorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:57

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: darekyorek »

No Dede jeszcze chyba ma ale on bardziej na tą konfigurację nażeka.
Dede
Forumowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: Dede »

Ja mam u siebie QS205 5t i sterownik sabvotona 96120 i narzekam bo mały prąd fazy, jakoś to jedzie ale patrząc po czasie to mogłem za ta kasę zrobić cos leprzego.
Wiec zamiast iść 26S to mogłem zrobić aku 20S zamiast sterownika 96120 mogłem kupić 72200 wiec pieniądze te same za zestaw.
Oczywiście można by kupić 96120 odblokowany i ustawić prąd wyższy ale to juz nie porozumienie z silnikiem 5T wiec nie ta stronę iść.

Dla tego nie opłaca iść w 26S bo za ta samą kasę mozna miec 20S i mieć o wiele leprze parametry i frajdy z jazdy.

Przez to ze chciałem mieć 26S i sterownik 96120 to teraz mam dwa pojazdy, po roku użytkowania stwierdziłem ze to nie był najlepszy pomysł i chciałem większy prąd fazowy dla przyspieszenia, ze nie opłacało mi sie przerabiać 26S na 20S instalacji.
Wiec zbudowałem nowy pojazd na 20S i sterowniku 72200 odblokowany i silnik QS273 4T zamiast QS205

Różnica pomiędzy pojazdami to tylko ruznica ceny silnika QS205 a QS273 bo pozostałe części cena jest identyczna jak instalacji 26s i 20S

A ruznica przyspieszenia pomiędzy pojazdami bardzo duża i nie ma co porównywać do instalacji 26S
Bo sterowniku 72200 prąd fazy aż 450A a dla modelu 96120 tylko 300A a największym błędem i nie porozumienie bedzie zastosowanie sterownika na 26S 9680 lub 96100 tam są takie mały prąd fazy ze nie polecam nawet pomyśleć o zastosowaniu.

Oto moje testy przyspieszenia na sterowniku 72200 instalacji 20S
2sek do 50km/h
4,3sek do 80km/h

Instalacji 26S Sabvoton 96120 qs205 5T
3,7sek do 50km/h
6,7sek do 80km/h

Sabvotonie 72200 do 50km/h mam odczucia ze mam dwa razy większą moc od instalacji 26S i sterowniku 96120 a cena sterowników i akumulatora ta sama.
Załączniki
Screenshot_20200926-193527_Drag Racer.jpg
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 371
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: PoulN »

U mnie jest tak ~8sec do 90km/h, można szybciej i prędzej, urywam jeszcze ~0.5 - 1 sec. musze wrzucić filmik...

5t jedzie na tuning, więc okapinkę będzie lepiej.

Qrcze porównywanie 205 na 26s z 273 na 20s trochę nie
ma sensu ;) tym bardziej, ze 273 karmisz 450A, a 205 dostawał, jak pisałeś niecałe 300A.

Tak czy inaczej, 26s ma swoje wady.

Jedyne chyba lekarstwo na to wszystko to bylo by 20s + ASI, tylko wlasnie... ASI, cena, konfig i charakterystka pracy, z tego co czytalem, to przekraczajac pewna prędkość zbiera sie juz zdecydowanie wolniej, jak flux w Sabkach i potrafi w terenie sobie czasem strzelić "focha".
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
darekyorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:57

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: darekyorek »

Kurcze qs 273 waży 18 kilo i jest dużo droższy qs 205 4t nie przyjął by mi 450 A fazowego. Widzę że takie myślenie idzie dla mnie za bardzo w wagę i koszty niestety watownica z którą trzeba mieć umiar.A chciałem z początku w miarę lekki mały rower z mxusem 4t na 20s i 100 A max.
Dede
Forumowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: Dede »

Wiadomo ze silnik QS273 jego sprawność jest leprza od QS205 i nie ma co porównywać, zwróć uwagę ze silnik tylko przekazuje moc od sterownika i właśnie sterownik ma tu kluczowe znaczenie generowania mocy do silnika.

Tak samo nie ma co porównywać sterownika 96120 a 72200 cena taka sama a paramatry o wiele leprze i większa moc dla korzyść 72200

Jeśli 26S byłaby taki dobry to firmy zajmujące budową rowerów by zastosowali 26S zamiast 20S jak narazie wygrywa bicie rekordów parametrów 20S dla czego? Bo sa wyższe prądy fazy przy starcie silnika i cena do parametrów wygrywa sterowniki 20S.

Tak samo sterowniki asi bac 8000 lub model 4000 sa pod 20S a nie wyższe napięcie dla czego? Bo według mnie nie opłaca isc na wyższe napięcie.

Zastawy do wyboru:
1 Jesli ma byc dobrze i tanio bez grzałki silniku to popularna instalacja 20S i sterownik sabvoton 72150 i 4t QS205

2 Jeśli mamy trochę budżetu i chcemy miec zapas mocy na przyszłość jak zachorujesz na watownice to ten zestaw bedzie idealny to kupic sabvoton 72200 i QS205 3,5T lub 3T jeśli lubimy jechac do 120km/h

Zestaw 2 cenowo wyjdzie tyle samo co sabvoton 96120 i QS205 5T tylko ze ten zestaw będzie grzać silnik szybko to jeden problem a parametry ma gorsze przyspieszenia i mocy, za ta cenę nie opłaca iść jak można miec cos leprzego z możliwością miec zapas energi na przyszłość.
darekyorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:57

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: darekyorek »

No jak pamiętam że pisałeś to ten twój sabek 220 A max ci dawał fazy a na starcie to to jeszcze mniej możesz być zawiedziony a ten drugi rower na 20s to nie ma porównania bestia.Ale osiągi roweru PoulNa prędkość max bez fluksa przy tym zużycie 65 A jak i przyspieszenia wydają mi się dobre nie jest to dla mnie konstrukcja całkiem bez sensu. Nowy sunRon poszedł w 96v asi8000 obsługuje 96v ale tam to nie potrzeba tyle. NIe wiem jeszcze jaką drogą pójdę na razie jeszcze mało wiem i się uczę.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 371
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: PoulN »

Na siłę nie bronię 26s - próbuję tylko przekazać, ze aż takiej lipy nie ma, w moim przypadku wręcz przeciwnie całkiem dobrze się odpycha.

Wracając raz jeszcze do silnika, napięcia i prądów...

Dwa bajki:
1. 20s, 72150, QS 205, 4t ~12,6 kW
2. 26s, 96120, QS 205, 5t ~13 kW
(nie biorąc pod uwagę SAG`u)

Wówczas porównanie jednoznacznie wskazało by "zwycięzcę", pod warunkiem też, że 96120 był by z tych nie zamulających.
Biorąc jednak pod uwagę;
- staż na rynku ;)
- ekonomia, cena i dostępność w razie awarii ładowarek, bms`ów,
- grzanie silnika (seria),
- możliwość upchania większej ilość ogniw w ramach,
- ...
Wydaje mi się, że wygrywa 20s.

Sabek 72200 + QS 273 - to inna liga ;)
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Dede
Forumowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: Dede »

PoulN pisze:
05 lis 2020, 19:14
1. 20s, 72150, QS 205, 5t ~12,6 kW
2. 26s, 96120, QS 205, 5t ~13 kW
(nie biorąc pod uwagę SAG`u)

Wówczas porównanie jednoznacznie wskazało by "zwycięzcę", pod warunkiem też, że 96120 był by z tych nie zamulających.
Sabek 72200 + QS 273 - to zupełnie inna liga ;)
Jesli mamy te sterowniki porównać to cena ich bardzo odbiega od siebie bo 96120 kosztuje az 600zł więcej od 72150 a różnica mocy tylko 0,4kw warto tyle dopłacić przepłacać jak różnicy dużej nie ma mocy?

Jesli ktoś chce i stać jego finansowo na sterownik 96120 to jaki problem kupić 72200 który jest tańszy o ~100zł a moc jego jest 16,8kW a nie 13kW wiec zyskamy odatkowe 3,8kW az i bardzo duży prąd fazowy z 300A na 450A i kieszeni zostaje jeszcze 100zł różnicy na dodatkowe zakupy.


Porównanie ceny na ali od producenta nie liczę urzędu celnego itp .

96120 1619,96zł https://a.aliexpress.com/_BUgMyA

72150 1050zł https://a.aliexpress.com/_BS4ioQ

72200 1526,26 zł https://a.aliexpress.com/_BTvXly

Podsumowując sterownik 96120 nie jest zły dorównuje mocą do modelu 72150 ale 600zł różnicy to idzie sobie BMSa 300A z LCD bluetooth kupic za 329zł https://a.aliexpress.com/_BUdH86 i zostanie jeszcze 271zł na ładowarkę.

Według mnie zakup nie opłacalny 96120 ale nie bronię jeśli ktoś chce przepłacać i później narzekać kto wie kwestia przyzwyczajenia do roweru będzie jak u mnie było ze tak ma jeździć i tak zostanie bo juz instalacji 26S nie zmienimy.

Ja polecam 72200 ta moc wyleczy chorobę watownice a jest 100zł tańszy od 96120 co tu sie zastanawiać?
Do sterownika 72200 wybrałbym QS205 3,5T i radiator oczywiście stopniowo zwiększać prad sterowniku i obserwować temperaturę silniku. Ja poszedłem z grubej rury i kupiłem QS273 wiec zawsze mozna zmienić silnik i cieszyć sie większą mocą, wiec 20S sa same plusy i większe możliwości na przyszłość.

Na pewno ktoś powie ze QS273 jest drogi ja tydzień temu musiałem kupiłem nowego za 2700zł a porównywać do qs205 co kosztuje 1850zł plus zakup radiator na silnik 450zł to wyjdzie 2300zł to wystarczy dopłacić 400zł jedynie i mamy QS273.

Każdy buduje pojazd pod siebie wiec należy zastanowić ile finansów mamy i na czym chcieliśmy jeździć czy zbudować pojazd z większą baterią i mocą czy iść mniejszą baterią i mniejszą mocą.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2020, 21:57 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 371
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: PoulN »

Tam byka strzeliłem, zanim poprawiłem, to zacytowałeś, miał być 4t przy konfigu z 20s ;)

Może jeszcze tyko dodam, ze przy 26s z 4t jest, ze tak powiem spory "zapas" vmax'u z jednoczesnie dobrym odejściem i to skusiło mnie do zdecydowana sie na takie połączenie,..

Ponad 100km/h coraz rzadziej jeździłem, zachciało mi sie eksperymentów i latem zmieniłem 4 tuning na 5t serię i to byl błąd. 5t w przeciwienstwie do poprzedniego gotuje sie momentalnie, a i moment bardzo podobny - dlatego jedzie na dniach do przewijki.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
darekyorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:57

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: darekyorek »

A masz radiator jakiś na silniku?
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 371
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: PoulN »

Tak, były Hubsinki, zmieniłem na Turbinatory - różnica ~10st. moze wiecej i to pod warunkiem, ze sie dość szybko jeździe. Jak każdy radiator tego typu, im szybszy przepływ powietrza tym lepiej działa...
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
darekyorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:57

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: darekyorek »

Jak go przewiniesz to napisał byś w tym temacie jakieś uwagi spostrzeżenia. Chyba zostanę przy 26 s ale qs205 4 t wejdzie.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 371
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: PoulN »

Zdam relacje na pewno ;)
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Dede
Forumowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: Dede »

Tez zastanawiam czy nie iść na 4T zamiast 5T.
Jak byś mógł podać orientacyjną cenę i gdzie go przewinąć dałeś QS205?

Ogólnie to qsQS205 chodzenie miałem olejem do transformatora ale denerwuje mnie juz uszczelki bo nie trzymają mimo wymiany na inne, dla tego chcę rezygnować 5T zalanym olejem i przewinąć na 4T bez oleju.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 371
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: PoulN »

4t jest przewinięty (bo nie sprzedalem) przez @Sietas'a
i 5t tez oddam w te same ręce, co do ceny - to trzeba pisać indywidualnie, koszt pewnie też zależy od "zakresu" działań ;)
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
darekyorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:57

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: darekyorek »

Przewinąłeś już tego 5 t ?
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 371
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: PoulN »

Przewinięty, ale jeszcze niezamontowany.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
pawel20000
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 29 paź 2020, 15:54

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: pawel20000 »

Jakie teraz są koszty przewinięcia?
darekyorek
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:57

Re: qs205 5T pod 26s

Post autor: darekyorek »

A ja jeżdżę teraz na qs 205 v3 4 t na kole 16 i nie narzekam. Nie grzeje się na 120 A i 96v na razie jeżdżę tylko po płaskim.
ODPOWIEDZ