SILNIK RAPID M3000

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: SILNIK RAPID M3000

Post autor: Inc0 »

PoulN stosując olej jako medium chłodzące silnik korzystne jest zastosowanie radiatorów bo olej przenosi ciepło z uzwojen na magnesy a te sa mniej odporne na wysokie temperatury niz uzwojenia dlatego tez przy zalaniu olejem zaleca sie odciecie termiczne na poziomie około 115-120C podczas gdy normalnie stosuje sie termiki 140-150C
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: SILNIK RAPID M3000

Post autor: PoulN »

Tak wiem, ale bez niego tez coś tam zawsze dodatkowa powierzchnia oddawania ciepła da, zastanawiam sie tylko nad tym wentylatorem, czy skutek niebyly taki, ze miszajac ciepłe powietrze bardziej nagrzewal by magnesy, szczegolnie na postoju, kiedy powietrze nieprzeplywalo by przez radiator..
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: SILNIK RAPID M3000

Post autor: Inc0 »

Oczywiscie że by tak było bo jesli z uzwojeń ciepło wiatrak "wydmucha" to gdzieś się podziac musi i trafi do całej objetosci silnika i nastepnie na cała obudowe w tym i magnesy wiec zostaje to ciepło rozproszone z uwojeń na cała obudowe i to chyba lepsza opcja niz bez wiatraka powietrze nie mieszane na postoju zbierac sie bedzie w górnej partii silnika skutkiem bedzie mocne nagrzanie magnesów tam sie znajdujacych akurat.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: SILNIK RAPID M3000

Post autor: tas »

Pomiary termograficzne jakie robiłem nie potwierdzają istnienia gradientu temperatur na obudowie silnika bez ruchu.
Obrazek
Obrazek
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: SILNIK RAPID M3000

Post autor: equid »

PoulN pisze:
27 paź 2018, 17:35
Te radiatory fajne, choć mogło by być jeszcze lepiej, tzn. żebra powinny byc pod skosem, aby powietrze je optymalnie opływało, zwiekszyło by to sporo odprowadzenie ciepła,.. ale i te powinny coś dać nawet bez zalewania czymkolwiek, szczegolnie po włożeniu do silnika malego wentylatorka (zdaje się ze ktos juz tak zrobil :)) aby miszal w srodku powietrze, ktore jakims tan przewodnikiem ciepła jest, slabym bo slabym, ale jest.
Konkretne rezultaty powinno dać połączenie tych trzech rzeczy: wentylator, radiator i ferrofluid..

Jakbyś zamawiał to daj znać, też bym się pisał, ale do Mxus'a xf40 30h, najwyżej jedynym plusen będzie wygląd, tyle że sporym kosztem ;)
Tak sie składa że aktualnie robie hubsinki Obrazek.
I kwestia żeber, z tego co sie dowiedziałem, to lepiej właśnie jeżeli są prosto niż pod skosem. Dlatego że wytwarzają sie wiry powietrzne, które zwiększają przepływ powietrza w porównaniu z innymi ustawiani żeber ;)
Zdradze też że prawdopodobnie beda one do kupienie w PL ;)

Przerabiałem też z resztą silniki wysokoobrotowe i z szczerym sumieniem moge odradzić w jakikolwiek teren. Batereia 2600wh starczała na ledwo 110km z prędkościa ok.25-30kmh po płaskim a w górach to nawet nie 50km zasięgu :|

A nie wspomne o przegrzewaniu się, bo na znamionowej mocy bez modyfikacji przegrzewał sie co 30-40km po płaskim. Dopiero zalanie olejem rozwiązało problem. 150ml oleju rzepakowego :D , termik na 125c i można było jezdzić bez przegrzewania sie po płaskim i przy okazji jak zaczynało w środku lasu zalatywać frytkami to oznaczało że silnik za chwile sie przegrzeje :D :lol:
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: SILNIK RAPID M3000

Post autor: Inc0 »

.. a na postoju wtedy z plecaka wyciągamy opakowanie fryteczek i smażymy XD
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: SILNIK RAPID M3000

Post autor: PoulN »

@equid, do Mxus'a xf40 30h będą? ;)

ps.


i jest chlodzenie ;)
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: SILNIK RAPID M3000

Post autor: equid »

PoulN pisze:
28 paź 2018, 16:57
@equid, do Mxus'a xf40 30h będą? ;)

ps.


i jest chlodzenie ;)
Raczej tak .Będe sie starał zrobić to uniwersalne do wszystkich silników. Tylko nie wiem ile mi jeszcze zejdzie zanim bedą gotowe sztuki, ale jak już to na przyszły sezon powinno być ;)
benju3
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 18 sie 2018, 20:26
Lokalizacja: Mysłowice

Re: SILNIK RAPID M3000

Post autor: benju3 »

Jak się autorowi spisuje ten silnik i czy ukończył swój projekt na kołach 28"
maki1000
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 28 lut 2018, 20:49

Re: SILNIK RAPID M3000

Post autor: maki1000 »

Trochę przesadzacie z tym k3 turbo w 28 cali. Jeździłem cały tamten sezon i jeszcze pół wcześniejszego. Wszyscy mówili że się mój treking unibajka rozpadnie , że to się będzie grzało strasznie itp. przejechałem na nim ponad 10tys km. Przyspieszenie było bardzo dobre , przy tej geometrii ramy stawiało na koło. Uczyłem się też jazdy na 1 28 calowym kole :) . Wierzcie mi nie oszczędzałem tej maszyny , mieszkam w niezłych górkach i nigdy nie miałem problemu z grzaniem. Teraz mam ten sam silnik w fullu 26cali to czuć troszkę większe przyspieszenie i delikatnie mniej się nagrzewa , ale nie jest to jakaś przepaść żeby za wszelką cenie nie zaplątać tego w 28"
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: SILNIK RAPID M3000

Post autor: Umbur »

maki1000 pisze:
18 cze 2019, 8:28
Trochę przesadzacie z tym k3 turbo w 28 cali. Jeździłem cały tamten sezon i jeszcze pół wcześniejszego. Wszyscy mówili że się mój treking unibajka rozpadnie , że to się będzie grzało strasznie itp. przejechałem na nim ponad 10tys km. Przyspieszenie było bardzo dobre , przy tej geometrii ramy stawiało na koło. Uczyłem się też jazdy na 1 28 calowym kole :) . Wierzcie mi nie oszczędzałem tej maszyny , mieszkam w niezłych górkach i nigdy nie miałem problemu z grzaniem. Teraz mam ten sam silnik w fullu 26cali to czuć troszkę większe przyspieszenie i delikatnie mniej się nagrzewa , ale nie jest to jakaś przepaść żeby za wszelką cenie nie zaplątać tego w 28"
Jaki prąd i napięcie miałeś?
maki1000
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 28 lut 2018, 20:49

Re: SILNIK RAPID M3000

Post autor: maki1000 »

60A na 48v
stuk83
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 21 mar 2018, 1:41
Lokalizacja: Żyrardów

Re: SILNIK RAPID M3000

Post autor: stuk83 »

ja przeplotłem na 26 cala bo koledzy z forum mnie nastraszyli ze się będzie bardzo grzał, teraz jak go katuje na płaskiej nawierzchni tak 55-65 km/h to się tylko lekko grzeje naprawdę troszkę. Dlatego też śmiem twierdzić ze zaplecenie go w 28 nie będzie sprawiało mu większego problemu (moje domysły). Mam 60V45A jednak dla tego dokładnie modelu silnika 45A to zdecydowanie za mało,wiec zmieniam na sabka 72080.
Awatar użytkownika
krzychu666
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 19 lut 2018, 19:52
Lokalizacja: wiskitki

Re: SILNIK RAPID M3000

Post autor: krzychu666 »

:D Nie bierz wszystkiego za pewnik co koledzy tu wypisują, kupiłem 3 takie silniki i jakoś wirniki mają po 45mm ważą po ok 10,5kg, a osie nie są z plasteliny i co najgorsze sprawują
się bardzo dobrze
elektryczna damka MXUS 3K 18S 35ah 50 A, MAXIM -MXUS 500W 14S 20ah 25A
arek1194
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2019, 18:55

Re: SILNIK RAPID M3000

Post autor: arek1194 »

stuk83 pisze:
25 paź 2018, 21:12
kupiłem ten silnik w ebikerze bo (w brew temu co Tas na blogu pisał) chciałem mieć to na kole 28 cala, jak skończę swój projekt na pewno się pochwale, swoją droga kiedyś tam kontaktowałem się z nexun'em w sprawie mxus v3 turbo na 28 calach no i dostałem odmowę,ale ze jestem uparty to trafiłem do ebikera
Witam Was serdecznie jestem nowy a forum i zupełnie zielony w temacie, czytam ten wątek i zdaje się coś tu piszecie o silniku mxus v3 turbo (że chyba nie za fajny?) ale i o negatywnym kompletowaniu go na kołach 28 ?
Ja właśnie oddałem swój rower na kołach 29 do (jednej pewnie Wam znanej firm z Bielska) konwwersji i prosiłem Pana aby pomógł mi wybrać komponenty abym nie żałował i zrobi już (w miarę mozliwości do tej ramy) dobry sprzęt. Pan własnie zaproponował mi ten silnik (mxus v3 3K turbo) jako najlepszy z możliwych mi do zaproponowania, (W kwocie za sam silnik 1220pln) Czy wg Was faktycznie nie będe żałował właśnie takiego wyboru?

z góry dziękuje za wszelakie podpowiedzi.
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: SILNIK RAPID M3000

Post autor: Eryk »

Wiesz Mxus 3k oraz klon Rapid 3000 to dwa te same a zarazem różne silniki. Kwestia u kogo kupisz, klon często jest mocno zaniżoną jakościowo wersją zwłaszcza te z promocji....
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: SILNIK RAPID M3000

Post autor: Sietas »

Mxus 3k I aktualny rapid 3000 to nie są te same silniki. Wcześniej ebiker handował oryginalnymi mxusami 3k pod nazwą m3000. Aktualnie jest to podróbka wykonana zapewne przez zupełnie inną firmę
ODPOWIEDZ