Nawoje/v-max Bafang/8fun BPM 500W przekładniowy

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Nawoje/v-max Bafang/8fun BPM 500W przekładniowy

Post autor: leszcz »

Chodzi o kod XX na silniku po 48V500W YY(XX), np tu 11:
Obrazek

Czy ktoś może potwierdzić te dane stąd:

Kod: Zaznacz cały

Code 08 is 393 rpm 
Code 09 is 340 rpm 
Code 10 is 310 rpm 
Code 11 is 285 rpm 
Code 12 is 250 rpm 
Code 13 is 235 rpm 
Code 14 is ?
Code 15 is 201 rpm
Chcę mieć min 40km/h, więc na 29"2.2 wychodzi 230cm obwodu koła z oponą zatem 40000/(2,3*60) = 290rpm. Musiałbym celować w Code 10 lub mniej.

Tylko ile w tym prawdy?
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Nawoje/v-max Bafang/8fun BPM 500W przekładniowy

Post autor: vwrafi »

Ja właśnie otrzymałem swój silnik z Chin, zapleciony od razu w kole. U mnie oznaczenie silnika to G020.500.DC ( Jest to silnik Bafang/8Fun 500W na 48V z mocowaniem na kasetę z tyłu ).

Mój ma napisane na naklejce, że jest to silnik do kół 20 cali ( mimo, że jest zapleciony w koło 28 cali ) i ma Code 10, czyli wychodzi, że jest wysokoobrotowy. Podobno, do 28 cali lepiej mieć silnik wolnoobrotowy ( Code 12 lub 13 ).

Te kody, które są wypisane u góry, dotyczą chyba napięcia 36V. Przy 48V będzie to odpowiednio więcej.

Co mogę stracić a co mogę zyskać posiadając silnik wysokoobrotowy do koła 28 cali?
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Nawoje/v-max Bafang/8fun BPM 500W przekładniowy

Post autor: Rugos »

Tracisz na momencie obrotowym a zyskujesz na prędkości. Będziesz też niestety miał większe spalanie i grzanie silnika.
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Nawoje/v-max Bafang/8fun BPM 500W przekładniowy

Post autor: leszcz »

Jeśli to jest prawdą:

Code 10 is 310 rpm

to będziesz mieć ok 40km/h więc wg mnie SUPER.
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Nawoje/v-max Bafang/8fun BPM 500W przekładniowy

Post autor: vwrafi »

No te obroty są dla 36V a ja mam 48V, więc prędkość powinna być wyższa. Ale właśnie jak to będzie z podjazdem pod górki? Największy podjazd u mnie w mieście to 500 metrów długości i w górę 38 metrów, czyli nachylenie chyba 7%. Czy na takim nawoju dam radę normalnie podjechać pod górkę?

Nie wiem czy nie oddać koła, o ile w ogóle robią inne silniki ( bo to jednak silnik na kasetę i na stronie producenta nie ma pokazanych innych - tylko jeden rodzaj nawoju ). Powstrzymuje mnie to, że cały zestaw przyszedł do mnie bez VAT i cła i nie wiem, czy te nawoje robią aż tak dużą różnicę.

Ja zamierzam jeździć z prędkością 35km/h. Jeśli moja max prędkość na moim zestawie będzie 50km/h, to nie będę aż tak obciążał silnika. A gdybym miał nawój z mniejszymi obrotami ale z większym momentem, to prędkość maksymalna będzie mniejsza i żeby osiągnąć prędkość 35km/h będę musiał bardziej rozkręcić manetkę ( no ale za to pod górkę będzie lżej ).

edycja:

ktoś w wątku o silnikach, w linku podanym wcześniej u góry, napisał:

" My favourite wind is code 10 = 393 rpm @ 48V "

Czyli silnik Bafang z kodem 10 przy 48V daje 393 obroty.

Nie wiem czy dobrze obliczyłem, ale skoro moje koło ma obwód 2120 ( 28 cali ), to 50000/(2,12x60)=393, czyli żeby jechać 50km/h muszę mieć 393 obroty, dokładnie tyle ile daje ten silnik. Tak więc na silniku z wolniejszymi obrotami ( np. Code 13 - 36V 235 obr, 48V 305 obr ) jechałbym z maksymalną prędkością 37km/h. Idąc dalej, gdybym chciał na wolnoobrotowym silniku ( Code 13 ) jechać z prędkością 35km/h to miałbym chyba cały czasy manetkę rozkręconą prawie na full i wtedy baterię by połykało momentalnie. Dobrze to wszystko liczę? Jeśli tak, to chyba zostanę jednak przy Code 10.
Awatar użytkownika
florek
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 11 sty 2019, 20:56

Re: Nawoje/v-max Bafang/8fun BPM 500W przekładniowy

Post autor: florek »

a powies gdzie kupiłes ze przyszło bez vatu? najlepiej link
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Nawoje/v-max Bafang/8fun BPM 500W przekładniowy

Post autor: vwrafi »

Kupiłem całe koło z silnikiem u C and D na aliexpress. Niby gwarantują, że przychodzi bez VAT i cła.

Link:

https://pl.aliexpress.com/store/product ... b862Z9zqaB

Ja wybrałem opcję 48V 500W Cassette i wyszło 262USD, gdyż miałem kupon na ali 8$ ( oprócz tego koła kupiłem jeszcze sterownik, manetkę, wyświetlacz i parę dupereli ale każda w osobnej transakcji gdyż miałem pełno kuponów takich po 3$ ). Całość przyszła w jednej paczce po 11 dniach od chwili opłacenia. Aż się zdziwiłem, bo myślałem, że to będzie szło z Chin, lecz naklejki na paczce są holenderskie i nie ma słowem tam o Chinach. Kurier DPD przywiózł paczkę. Wiem, że np. telefony wysyłają z Chin do Holandii i tam są przepakowywane/przeklejane, ale to trwa ponad miesiąc, a ja dostałem cały komplet po 11 dniach, więc mają chyba magazyn w Holandii, że to tak szybko poszło.

Aha, na forum arbiter Mariusz_p ( od niego brałem akumulator ) poradził mi, żebym brał szprychy minimalnie 2,3mm, a najlepiej 2,6mm. Napisałem więc przed zakupem pytanie do tego C and D z ali jakie dają szprychy. Odpisali mi, że dają standardowo 2,3mm ale jak chcę to dadzą 2,6mm. Napisałem że chcę i takie dostałem bez żadnej dopłaty.

Na początku chciałem kupić w Chinach sam silnik i dać do zaplecenia tutaj w Polsce do maxev, ale kontakt mailowy z tą firma praktycznie nie istnieje, a telefonicznie to pan tak rozmawia, jakby już miał za dużo pieniędzy i ja mu tylko przeszkadzam z jakimś zaplataniem silników, także sobie odpuściłem, bo nie ma co na siłę komuś wciskać pieniędzy.

A odpisze mi ktoś czy w poprzednim poście dobrze sobie wszystko policzyłem i dla prędkości 35km/h lepiej mieć rzeczywiście silnik szybkoobrotowy?
Awatar użytkownika
florek
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 11 sty 2019, 20:56

Re: Nawoje/v-max Bafang/8fun BPM 500W przekładniowy

Post autor: florek »

ja ci radzę sprawdzić samemu załóż do roweru i w drogę, jak nie bedzie ci pasowało to myśle że bez problemu sprzedaż, ale powiem ci że koło 28cali to jest duże obciążenie dla silnika i najlepiej brać wolny nawój bo szybki będzie mocno męczył silnik przy ruszaniu, górkach i pod mocny wiatr.
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Nawoje/v-max Bafang/8fun BPM 500W przekładniowy

Post autor: vwrafi »

Tak by było najprościej, tylko że dla mnie montaż tego koła to będzie nie lada wyzwanie. Nigdy nie robiłem takich rzeczy i dużo teraz czytam i kompletuję narzędzia, żeby nie zatrzymać się w pół drogi tylko skończyć to w jeden weekend. Jak już założę to koło i wszystko podłączę, to choćby i nawój był nieodpowiedni, to już nie będzie mi się chciało tego demontować.

Czy na silniku z wolnym nawojem ( 305 obr/min ), naprawdę będę mógł jechać na manetce tylko 37km/h? Bo jeśli tak, to ten silnik na pewno nie jest dla mnie bo zamęczę baterię mając manetkę cały czas na full.
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: Nawoje/v-max Bafang/8fun BPM 500W przekładniowy

Post autor: Rugos »

Ale dając manetkę na full będziesz mniej "męczył" baterie na wolnoobrotowym niż na szybkoobrotowym.
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Nawoje/v-max Bafang/8fun BPM 500W przekładniowy

Post autor: vwrafi »

Ale po co dawać na full na szybkoobrotowym? Nie chcę jeździć z prędkością 50km/h.
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Nawoje/v-max Bafang/8fun BPM 500W przekładniowy

Post autor: leszcz »

To jeszczw zalezy od wagi taboru. Sterownika. Aku.
Jest symulator
https://www.ebikes.ca/tools/simulator.html
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: Nawoje/v-max Bafang/8fun BPM 500W przekładniowy

Post autor: vwrafi »

Ten symulator jest na pewno bardzo dobry, ale trzeba mieć sporo danych o silniku, kontrolerze i baterii, żeby dobrze go ustawić. Suma summarum, waga całego taboru będzie taka sama na silniku wolnoobrotowym jak i szybkoobrotowym. Od sprzedawcy otrzymałem informację, że tego silnika nie ma w innym nawoju. Może są inne kody ale dla silników z wolnobiegiem lub do montażu z przodu. Natomiast z montażem na kasetę jest tylko ten jeden nawój. Generalnie mi on pasuje ( teoretycznie ). Nie będę brał silnika wolnoobrotowego na górki tylko dlatego, że mam raptem 3-4 wzniesienia na swojej trasie. Może jak ktoś mieszka na południu kraju ma to jakieś znaczenie, ale kujawsko-pomorskie jest płaskie jak córka stolarza, także chyba będzie ok.
ODPOWIEDZ