Przeróbka Bionx gen.4

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
florek
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 11 sty 2019, 20:56

Przeróbka Bionx gen.4

Post autor: florek »

Jako że pierwszy projekt za mną, niezbyt wymagający ale działający (gazella 63V mała przekładniówka 250W przód) czas na coś większego. Posiadam silnik Bionx SL 350, i najprawdopodobniej jest to generacja czwarta. Silnik jest w stanie "oryginalnym" czyli nieprzerobiony , wewnątrz siedzi sterownik bioxna. Ale do rzeczy , planuję zamontowanie go w kole 24cale, i kupnie sterownika sinus kt 60v 45A. Chciałbym wyciągnąć z niego w peaku jakieś 2000-2500w, wiem że wydaje się dużo, ale mam zamiar dołożyć do niego ferro i radiatory. Także wiele pytań się nasuwa, po pierwsze primo czy rozbiera się go tak samo jak na filmie bikela jego bionx to gen2, po drugie jakich przewodów użyć jako fazowe, czy mt60 wystarczy na te 45A ? i o co chodzi z tymi podwojeniami przewodów fazowych?
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Przeróbka Bionx gen.4

Post autor: GrzegorzS »

Zastanów się jeszcze raz co ty chcesz zrobić.
To jest lekki 500 watowy silnik z bardzo delikatną osią i jednostronną blokadą, którą zaprojektowaną do 250W.
Awatar użytkownika
florek
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 11 sty 2019, 20:56

Re: Przeróbka Bionx gen.4

Post autor: florek »

zastanawiam się cały czas, i widzę udane konstrukcję z bionxem osiągające po 1500w
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przeróbka Bionx gen.4

Post autor: tatar »

Za wyjątkiem modelu D-500,pozostałe Bionxy rozpoławia się w ten sam sposób
Awatar użytkownika
florek
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 11 sty 2019, 20:56

Re: Przeróbka Bionx gen.4

Post autor: florek »

dobra Panowie jakie awg dać na przewody fazowe
granada
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57

Re: Przeróbka Bionx gen.4

Post autor: granada »

daj najgrubsze jakie wejdą ;)
marios35
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 09 mar 2021, 13:19

Re: Przeróbka Bionx gen.4

Post autor: marios35 »

jak mam pościągać klamoty do gołej oski z Bionx 2 generacji żeby go rozpołowić ,załąnczam fotki obu stron , nigdy tego nie robiłem ,czy da rade po odkręcać domowym sposobem bez specjalistycznych narzędzi ? mam ich sporo, ale nie rowerowych ,tam z jednej strony wystaje kawałek linki czy można ja odciąć ?
Załączniki
159475287_885223785650006_4314934654411601068_n.jpg
159526960_2911494569134071_4129217984069022332_n.jpg
Leopold
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 19 lut 2018, 21:52
Lokalizacja: Zamość

Re: Przeróbka Bionx gen.4

Post autor: Leopold »

Jest to silnik z wewnętrzną trzybiegową piastą SRAM. Jeżeli chcesz rzeczywiście go wykorzystać to broń Cię Boże nie tnij tej linki - jest to linka sterująca tą właśnie piastą. Można go rozpołowić przy użyciu dostępnych narzędzi i na zasadach wskazanych w internecie ale wiąże się to ze zniszczeniem wewnętrznego sterownika Bionx - który nota bene i tak się na przyszłość nie przyda. Rozbiórkę trzeba robić ostrożnie , nie podniecać się, bo to szkodzi hallom. Rób to od strony przewodów. Trzeba ostrożnie odkręcić kontry i oczyścić przewody i ich gniazdach. Jak dobrze ostrożnie zrobisz to zostanie Ci pokrywa z piastą i pokrywa z magnesami i wspomnianym sterownikiem. Sterownik przykręcany jest śrubami do do stojana przy tej właśnie pokrywie. Jak będziesz miał szczęście to wszystko Ci się uda. Halle klejone są jak mi się wydaje żółtym silikonem, mnie odeszły bez uszkodzeń. Wydaje mi się, że jesteś w błędzie co do określenia generacji silnika jest to silnik II generacji z piastą jak Ci podałem. Powodzenia! Aha, chyba ten silnik nie nada się do tego celu o jakim piszesz, lepszy jest czysty silnik II generacji - ten bez tej linki.
Przy okazji jak byś miał wolną blokadę osi silnika II generacji chętnie przytulę.
Leopold
mielu
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 14 sie 2018, 16:50

Re: Przeróbka Bionx gen.4

Post autor: mielu »

Czy udało się otworzyć ten silnik i przeciągnąć przewody?
jankesp
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 27 kwie 2022, 20:07

Re: Przeróbka Bionx gen.4

Post autor: jankesp »

witam. jestem tu nowy ale trafiłem na wątek o bionxie z piastą sram. Otóz mnie udało się rozpołowić silnik. Nawet rozebrałem i przesmarowałem cały system SRAM niestety w moim przypadku stojan z elektroniką został w lewej obudowie i za nic nie wiem jak się do tego dobrać. O ile stojan po odcięciu przewodów od elektroniki i odkręceniu śrub wyciągnąłem to za nic nie wiem jak dobrać się do łożyska, które chciałbym wymienić. Może jakaś podpowiedź od kogoś z kolegów ???
Obrazek
Załączniki
P1010171.JPG
Leopold
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 19 lut 2018, 21:52
Lokalizacja: Zamość

Re: Przeróbka Bionx gen.4

Post autor: Leopold »

Musisz odkręcić te 6 śrub i wyjąc stojan. Sprawa jest trudna i uważaj na palce. Prawdopodobnie przy tej operacji rozwalisz sterownik, uważaj na czujniki halli są po drugiej stronie. Rób ostrożnie ale zdecydowania. Uważaj na uzwojenia bo jak uszkodzisz może być po "ptokach".
Leopold
Leopold
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 19 lut 2018, 21:52
Lokalizacja: Zamość

Re: Przeróbka Bionx gen.4

Post autor: Leopold »

Nie jestem elektrykiem, po rozebraniu, dalszą część pracy zleciłem tomkowi 701.
Leopold
jankesp
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 27 kwie 2022, 20:07

Re: Przeróbka Bionx gen.4

Post autor: jankesp »

tak jak pisałem stojan udało mi się wyciągnąć. elektronika i tak do śmieci. nie mogę poradzić sobie z tym pierścieniem zaznaczonym na foto. znalazłem fotkę w sieci ale nie mogę wykminić jak ten pierścień jest osadzony ? czy tylko wciśnięty, czy na jakiś stożek ? tutaj ktoś użył robionego ściągacza ale opis jest skromny i po niemiecku :(
Obrazek
Obrazek
Załączniki
IMG_0230.jpg
IMG_0228.jpg
jankesp
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 27 kwie 2022, 20:07

Re: Przeróbka Bionx gen.4

Post autor: jankesp »

...dobra udało się.
dla potomnych ten pierścień jest wciskany na stożek podobnie jak blokada w 1gen bionxa.
potrzebny ściągacz a najlepiej jeszcze go rozgrzać (palnik albo indukcja u mech. sam.).
przy okazji łożysko to 6807z
pozdrawiam
ODPOWIEDZ