Kombinacje alpejskie z Bafangiem 750W Fat

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
florek
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 11 sty 2019, 20:56

Kombinacje alpejskie z Bafangiem 750W Fat

Post autor: florek »

Witam, planuję wstawić huba bafanga 750w fatowskiego do fata. Mój mętlik w głowie powoduje rzecz przedziwna, wszyscy chcą mieć max prędkość, ja natomiast nie. Koło fata można porównać do 29-30 cali normalnych rowerowych, a jak chciałbym jak najefektywniej jeździć przy prędkościach około 30km/h. Z tego co wyczytałem silniki najefektywniej pracują w wysokich obrotach, i taki bafang 750W na 48V najlepiej mu w okolicach 270rpm wtedy prędkość jest ponad 40km/h przy 48v, natomiast ja chce jeździć wolniej a równie efektywnie, więc jedyne co mi przychodzi do łba to zmniejszenie z 48v do 36V.
Obrazek
z powyższego zrzutu wynika że ten silnik przy 36v najefektywniej będzie pracować przy 230rpm co da 32km/h, czyli powinienem być szczęśliwy z instalacją 36v. Natomiast wszystko zostało rozbite przez suwak Throttle (po naszemu manetka). Przy instalacji 48V i manetce na 70% wychodzi że będę jechał około 32km/h zużywając jeszcze mniej energii wh przy zaledwie 218rpm i różnicy zaledwie 2% efektywności.
Obrazek

Niech ktoś mądry mi to rozjaśni bo zgłupiałem, jak ugryźć ten temat, i czy w sterownikach np kt manetka steruję V czy A?
shadow
Forumowicz
Posty: 134
Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46

Re: Kombinacje alpejskie z Bafangiem 750W Fat

Post autor: shadow »

W sterowniku blokowym i sinus sterowanie silnika napięciem,w sterowniku FOC, prądem.Zastosuj sterownik typu np, Sabvoton z możliwością programowania i rozwiążesz problem
Awatar użytkownika
florek
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 11 sty 2019, 20:56

Re: Kombinacje alpejskie z Bafangiem 750W Fat

Post autor: florek »

i to rozwiązało by problem, jeśli tanie sterowniki sterują napięciem, a nie natężeniem wtedy przy 48V i manetce wychylonej na 70% silnik będzie dostawał mniej v co powinno go zwolnić przy zachowaniu efektywności, oczywiście jeśli ten motor kalkulator nie kłamie.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Kombinacje alpejskie z Bafangiem 750W Fat

Post autor: Inc0 »

florek pisze:
22 kwie 2019, 20:53
....
Obrazek
z powyższego zrzutu wynika że ten silnik przy 36v najefektywniej będzie pracować przy 230rpm co da 32km/h, czyli powinienem być szczęśliwy z instalacją 36v. Natomiast wszystko zostało rozbite przez suwak Throttle (po naszemu manetka). Przy instalacji 48V i manetce na 70% wychodzi że będę jechał około 32km/h zużywając jeszcze mniej energii wh przy zaledwie 218rpm i różnicy zaledwie 2% efektywności.

Niech ktoś mądry mi to rozjaśni bo zgłupiałem, jak ugryźć ten temat, i czy w sterownikach np kt manetka steruję V czy A?
nie wiem ..nie znam sie ... ale czy ten sam silnik bez względu na napięcie nominalne baterii przy tych samych obrotach powinien uzyskiwać te samą prędkość ... błąd w kalkulatorze???
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
florek
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 11 sty 2019, 20:56

Re: Kombinacje alpejskie z Bafangiem 750W Fat

Post autor: florek »

moje niedopatrzenie, obroty są takie same, wiec kalkulator dobrze działa, wychodzi na to że po prostu potrzebuję kontroler który za pomocą manetki steruje napięciem, także od manetki zależne ile V otrzyma silnik a tym samym jego prędkość.
sannis
Forumowicz
Posty: 186
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: Kombinacje alpejskie z Bafangiem 750W Fat

Post autor: sannis »

Jeżdżę fatem z takim silnikiem po G.Sowich.viewtopic.php?f=36&t=291&start=100#p37340 Sterownik mam KT sinus 48V 35A. W zasadzie cały czas wspomagam nawet przy ostrych pojazdach. Robię to intuicyjnie manetką a nie PASem. Prędkość max. na 13S to ciut powyżej 40km/h. W wyświetlaczu ustawione mam koło na 29cali i o dziwo dystanse oraz prędkości są nieprzekłamane. Ja bym nie szedł w 36V, bo jednak będzie to ograniczało a przecież nie musisz jeździć z manetką wychyloną na maxa. Jeśli lubisz typowy offroad - "będzie pan zadowolony"
Awatar użytkownika
florek
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 11 sty 2019, 20:56

Re: Kombinacje alpejskie z Bafangiem 750W Fat

Post autor: florek »

też masz bafanga 750w? powiedz czy często widzi ten silnik te 35a? jak z temperaturą i ile już przejechałeś z tym silnikiem
sannis
Forumowicz
Posty: 186
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: Kombinacje alpejskie z Bafangiem 750W Fat

Post autor: sannis »

Tak, to jest przekładniowy bafang 750W. Był wątek o tym silniku a tam przesyłałem linki do ruskiego forum, gdzie skutecznie silnik "rozpracowano". Tatar zdaje się jeździ na nim i 16S z mniejszym amperażem, no i twierdzi, że to idealna kompilacja. Watomierz czasem chwilowo pokazuje 1400W pod jakieś ostre, trudne techniczne podjazdy. Raz na takim, trudnym i stromym szklaku na Wielką Sowę, zagrzały się mocniej przewody fazowe, silnik był jedynie ciepły, ale budowa przekładniowca jest inna i trudno organoleptycznie ocenić jego temperaturę. Po przewodach fazowych sądzę, że dostał w kość. To jednak szarpanina była po korzeniach, rockgardenach itp. Taki downhill ale pod górę. tylko trzeba wziąć pod uwagę styl jazdy ja mam raczej techniczny, b. rowerowy niż motocrossowy. Jestem niedzielnym ebajkerem więc przebieg mam zaledwie ca. 1500km. Tutaj link do pierwotnej wersji:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7893
Polecam ten silnik do fata, bo jest leciutki, zrywny, zaś na grubych kołach minimalnie czuć, że coś się wiezie w tylnej piaście. Wręcz fajnie dociąża tylne koło na zjazdach. Raz z głupoty przebiłem dętkę skacząc w mieście na wysoki krawężnik nie odciążając tylnego koła (dupa w siodle). Jedyna powtarzająca się wada, że już kolejny raz zmieliłem przerzutkę i połamałem hak, bo po zimie na szlakach dużo wiatrołomów leży i te mniejsze po prostu przejeżdżam.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kombinacje alpejskie z Bafangiem 750W Fat

Post autor: tatar »

Fakt.Ten silnik nie potrzebuje specjalnie dużych prądów,aby moc poruszać się w niemal każdych warunkach.Przy większym napięciu np.60V trzeba bardzo delikatnie operować manetka,wręcz ograniczać jego zrywność.Bardzo udany,lekki jak na tę moc ,silnik przekładniowy.Od chwili jego zakupu,zapomniałem o bezprzekładniowcach :D
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Kombinacje alpejskie z Bafangiem 750W Fat

Post autor: Yin »

Ciekawe czy dało by się go wystarczająco uszczelnić pod chłodzenie olejem, czy tradycyjnie olej szedłby po kablach. Zawsze można olej traktować eksploatacyjnie i robić dolewki co jakiś czas :)
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
shadow
Forumowicz
Posty: 134
Rejestracja: 12 mar 2019, 21:46

Re: Kombinacje alpejskie z Bafangiem 750W Fat

Post autor: shadow »

Silnik przekładniowy chłodzony olejem?Musiał by to być specyficzny olej,który nie wpłynął by negatywnie na prace sprzęgła i przekładni i jednocześnie skutecznie odprowadzał ciepło na korpus silnika.Problemem zawsze pozostanie wytrzymałość przekładni.
Awatar użytkownika
florek
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 11 sty 2019, 20:56

Re: Kombinacje alpejskie z Bafangiem 750W Fat

Post autor: florek »

jest wiele wątków na es o chłodzeniu atf przekładniówek, i z tego co czytałem to jeździ lepiej oddaje ciepło, a i cała przekładnia jest smarowana non stop
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Kombinacje alpejskie z Bafangiem 750W Fat

Post autor: Yin »

shadow pisze:
24 kwie 2019, 19:00
Musiał by to być specyficzny olej,który nie wpłynął by negatywnie na prace sprzęgła i przekładni i jednocześnie skutecznie odprowadzał ciepło na korpus silnika.
Mam używany przekładniowy silnik od Glebora zalany olejem z metalowymi zębatkami, znosi podobno do 1kv ja mu daję do 800w i śmiga ładnie. Jedna wada że olej wycieka po kablach i trzeba co jakiś czas dolewać :) W ubiegłym sezonie się rozszczelnił i zalał tylny hamulec, po ponownym uszczelnieniu silikonem jest ok.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kombinacje alpejskie z Bafangiem 750W Fat

Post autor: glebor »

YIN jeszcze masz ten silnik :D haha u mnie się zawsze delikatnie gdzieś pocił, cóż u nas jeździł na sterowniku 35A 48V dzielnie ;) Ale trzeba pilnować oleju, bo inaczej nie ma chłodzenia :)
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Kombinacje alpejskie z Bafangiem 750W Fat

Post autor: Yin »

Jasne, świetny jest chętnie bym kupił jeszcze jeden :) Nie pamiętasz jaki to był model? Na korpusie nie ma żadnych oznaczeń.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
ODPOWIEDZ