Silniki 1000W ogólne wiadomości i porównanie?

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Silniki 1000W ogólne wiadomości i porównanie?

Post autor: glebor »

Witajcie. Cały czas zastanawiam się co do silników tysiąc watowych...

Pierwsze motory zapoczątkował NEXUN RH205 i RH212. Były to moim zdaniem bardzo udane silniki, szczególnie te pierwsze.
Miałem bardzo długo silnik 9x7 kupiony poza dystrybucją nexuna (nie mylić z 7x9!) był to silnik RH2807 i służył chyba w 3 sprzętach. Przekładałem go między czarną poziomką, krosem i ostatecznie w białym fulu skończył. Nie zabezpieczoy termicznie śmigał na sterowniku GT1500 48V 45A aż miło...
Po jeździ w piachu zmasakrował mi całą oponę schwalbe smartsam. Powyrywały się kawałki bierznika i na około nich wystawały baloniki z dętki...

Co do wersji RH212 się nie wypowiadam, bo nie miałem go osobiście, aczkolwiek montowałem w rowerze komuś w łodzi i był też całkiem żwawy...
Wrzucaliśmy chyba czujnik temperatury ale co do odczytów nie miałem okazji pooglądać.

Silniki RH205/212 mają magnet stator width 27,5mm więc bez rewelacji niby aczkolwiek bardzo dobra jakość miedzi bardzo pozytywnie się przekładała na osiągi, albo może byłem wtedy lżejszy :D

Co do silników 30H od MXUSa miałem sporo styczności w eksploatacji, silniki te dla MXUSa wiem, że robią 2 fabryki i różnią się między sobą łożyskami,ilością lakieru na miedzi co do grubości nie mierzyłem. Odnoszę jednak wrażenie, że po przesiadce z nine continenta mimo 30H szerokości magnesów osiągni się nie zmieniły. Jedyna różnica, to seryjnie zestrojony czujnik temperatury podejrzewam, że dla tego w nexunie zawitały właśnie MXUSy, które wyparłystare dobre 9C?

No i gorący temat ostatnio czyli silniki z Taizhou QUANSHAN MOTOR :) też 1000W, ale szersze magnesy 35H, jak tam z uzwojeniem, jest mocniejsze niż w mxusie/9C?

Wiem, że wiele osób siedzących na forum jest w stanie rozwinąć ten temat a może macie możliwość porównania i odniesienia się do silników 9C/mxus xf40-30 oraz QS motora 35H?

Jak wygląda jakość np. nine continenta w porównaniu z MXUsem i jego temperatury pracy?
No i np. QS motora.

Czysto teoretycznie osiągi 9C powinny być gorsze z racji na węższe magnesy i stator. Cóż w praktyce istnieje jeszcze siła namagnesowania która np. z węższym statorem o np. grubszym uzwojeniu może dawać lepsze efekty...

Rozmawiałem sobie na luźno z przedstawicielem 9C i zapewniał, że silniki 9C RH212 są mocniejsze niż RH205 mimo takiej samej średnicy i szerokości magnesów...

Z drugiej strony chyba przespałem moment w którym nexun wycofał kasetowe RH212, pytanie brzmi dla czego?
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
ODPOWIEDZ