Witajcie. Cały czas zastanawiam się co do silników tysiąc watowych...
Pierwsze motory zapoczątkował NEXUN RH205 i RH212. Były to moim zdaniem bardzo udane silniki, szczególnie te pierwsze.
Miałem bardzo długo silnik 9x7 kupiony poza dystrybucją nexuna (nie mylić z 7x9!) był to silnik RH2807 i służył chyba w 3 sprzętach. Przekładałem go między czarną poziomką, krosem i ostatecznie w białym fulu skończył. Nie zabezpieczoy termicznie śmigał na sterowniku GT1500 48V 45A aż miło...
Po jeździ w piachu zmasakrował mi całą oponę schwalbe smartsam. Powyrywały się kawałki bierznika i na około nich wystawały baloniki z dętki...
Co do wersji RH212 się nie wypowiadam, bo nie miałem go osobiście, aczkolwiek montowałem w rowerze komuś w łodzi i był też całkiem żwawy...
Wrzucaliśmy chyba czujnik temperatury ale co do odczytów nie miałem okazji pooglądać.
Silniki RH205/212 mają magnet stator width 27,5mm więc bez rewelacji niby aczkolwiek bardzo dobra jakość miedzi bardzo pozytywnie się przekładała na osiągi, albo może byłem wtedy lżejszy
Co do silników 30H od MXUSa miałem sporo styczności w eksploatacji, silniki te dla MXUSa wiem, że robią 2 fabryki i różnią się między sobą łożyskami,ilością lakieru na miedzi co do grubości nie mierzyłem. Odnoszę jednak wrażenie, że po przesiadce z nine continenta mimo 30H szerokości magnesów osiągni się nie zmieniły. Jedyna różnica, to seryjnie zestrojony czujnik temperatury podejrzewam, że dla tego w nexunie zawitały właśnie MXUSy, które wyparłystare dobre 9C?
No i gorący temat ostatnio czyli silniki z Taizhou QUANSHAN MOTOR też 1000W, ale szersze magnesy 35H, jak tam z uzwojeniem, jest mocniejsze niż w mxusie/9C?
Wiem, że wiele osób siedzących na forum jest w stanie rozwinąć ten temat a może macie możliwość porównania i odniesienia się do silników 9C/mxus xf40-30 oraz QS motora 35H?
Jak wygląda jakość np. nine continenta w porównaniu z MXUsem i jego temperatury pracy?
No i np. QS motora.
Czysto teoretycznie osiągi 9C powinny być gorsze z racji na węższe magnesy i stator. Cóż w praktyce istnieje jeszcze siła namagnesowania która np. z węższym statorem o np. grubszym uzwojeniu może dawać lepsze efekty...
Rozmawiałem sobie na luźno z przedstawicielem 9C i zapewniał, że silniki 9C RH212 są mocniejsze niż RH205 mimo takiej samej średnicy i szerokości magnesów...
Z drugiej strony chyba przespałem moment w którym nexun wycofał kasetowe RH212, pytanie brzmi dla czego?
Silniki 1000W ogólne wiadomości i porównanie?
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Silniki 1000W ogólne wiadomości i porównanie?
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663