Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
anti85
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 04 cze 2019, 20:41

Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: anti85 »

Witajcie. Jakis czas temu coś mi odbiło i zamiast zrobic zakup w Nexunie jak zwykle to zdecydowalem sie na promocje na Rapida 3000. I tu sie zaczyna. Silnik sie kręcil ok. Zrobilo sie cieplo i ruszylem na pierwsze jazdy. Niestety pod obciążeniem większym niz 1kW sterownik robi "pyk" i moc spada do zera do czasu az manetka nie wróci do pozycji 0 i dalej delikatna jazda jest możliwa. Tak za kazdym razem.
Jako, ze lubie grzebać to wymienilem na koło 1,5kW i tam jest ok poza tym, że się piekielnie grzeje ;) , bateria jest nowa.

Rozebralem silnik i wymienilem przewody zasilania i dalem halle bo to co było w silniku to papranina i zbiór dziadostwa, ponacinane żyly itp. Niestety bez zmian.

Tu pytanie, bo silnik nie nosi sladów uszkodzen na uzwojeniu, nie ma przebić na multimetrze, mam elektruczny miernik izolacji 500v, 1kV, tylko nie wiem czy nie zrobie przebicia robiąc pomiar.

Czy to moze byc kwestia uzwojenia? Dać go do nawinięcia ponownie?
grafffik

Re: Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: grafffik »

da. zapraszam do kontaktu.
anti85
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 04 cze 2019, 20:41

Re: Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: anti85 »

A czy możesz coś napisać odn uzwojeń? Jaki nawój polecasz?
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: Sietas »

Na jaką prędkość i z jakiego napięcia?

Dwa najbardziej rekomendowane to 20x4 i 16x5
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: Umbur »

Sietas pisze:
07 cze 2019, 11:42
Na jaką prędkość i z jakiego napięcia?

Dwa najbardziej rekomendowane to 20x4 i 16x5
Chyba 20x5 i 16x4? Czy nawet to było chyba 21x5?
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: Sietas »

Umbur pisze:
07 cze 2019, 11:48
Sietas pisze:
07 cze 2019, 11:42
Na jaką prędkość i z jakiego napięcia?

Dwa najbardziej rekomendowane to 20x4 i 16x5
Chyba 20x5 i 16x4?
20x4 I 16x5 po przewinięciu

20x5 jest niemożliwe do wykonania. Fabrycznie jest 16x4 I 12x5
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: radasss »

A emalia na drucie na jaką temp. max ? Czytałem gdzieś, że są nawet na 220 st. C.
warsztatmotocykli.pl
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: Sietas »

200, ale i tak bym nie wchodził w takie temperatury bo już w silniku się dziwne rzeczy mogą dziać. Zresztą przy takim nawoju trzeba się postarać aby nabić tyle temperatury
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: radasss »

Jasne, że nie chodzi o smażenie kotleta na silniku, ale czy warto stosować taką emalię ? Magnesy wytrzymują znacznie mniej i po ostygnięciu z 200 st. C już nie wrócą co pierwotnego namagnesowania.
warsztatmotocykli.pl
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: Sietas »

Magensy nie osiągają temperatury uzwojenia to po pierwsze a po drugie klasycznie odcięcie się robi na 140 stopni plus jakieś opóźnienie z przekazania na wyłącznik lub czujnik temperatury
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: radasss »

Ok. Czyli gdyby przydarzyłoby mi się kiedyś dawać silnik do przewinięcia to emalia na drucie na jaką temperaturę optymalnie ?
warsztatmotocykli.pl
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: Sietas »

Na 200. To nie jest dobre pytanie do końca bo tego przy przewijaniu się de facto nie wybiera
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: radasss »

Bez wyboru kiedyś żyło się prościej. Towar na rynek rzucali a polujący na niego klient brał jak leci i dziękował wszystkim świętym, że mu się udało ;) Tak mi się przyśniło :)
warsztatmotocykli.pl
Dlugas
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 03 maja 2017, 0:15

Re: Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: Dlugas »

Zawsze można później takie uzwojenie nasączyć lakierem izolacyjnym. Z tym, że takim na 200 st.C to raczej tylko piecowy, bo ftalur ma klasę 130st C aizolac ma 155stC i są to lakiery niepiecowe. A wyżej to już tylko piecowe. Na pewno takie nasączanie jest bardzo pomocne, silnik po takim zabiegu pracuje zdecydowanie ciszej, uzwojenia mniej "grają" i pewnie sprawność lekko wzrasta
anti85
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 04 cze 2019, 20:41

Re: Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: anti85 »

Sietas pisze:
07 cze 2019, 11:42
Na jaką prędkość i z jakiego napięcia?

Dwa najbardziej rekomendowane to 20x4 i 16x5
Mam zestaw na 48v i 45 lub 60a
Predkość jest malo istotna. 50 to już styknie. Raczej przyspieszenie.
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: Sietas »

No to z 48v 20x4 w kole 26 osiągnie 50 km/h bo 16x5 byłby już raczej wolny z takiego napięcia
Passat_EQ
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:16

Re: Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: Passat_EQ »

Zaklejenie uzwojeń izolakiem czy kazdym innym nawet piecowym jest niewskazane. Dodatkowo szczerze watpie aby uzwojenie grało (wibrowało). Po kilku godzinach takich oscylacji druty trzymałyby sie na farbie.
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: Sietas »

Nie bez powodu 9C zaczął lakierować uzwojenia jak i w qsach 205 się z tym spotykam
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: radasss »

Porządne transformatory szczególnie większych mocy są lakierowane i to nawet próżniowo. Między zwojami, między uzwojeniem a rdzeniem występują siły ( Niutony ) i to jeszcze z dużą częstotliwością. Zaraz nie, ale po czasie emalia się przeciera i zwara. W silnikach można również zauważyć ładnie układany sznurek związujący grupę drutów. Te zabiegi mają ograniczać awarie.
warsztatmotocykli.pl
dragon2224
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 04 sie 2019, 18:27

Re: Kopia mxusa v3. Problemy pod obciązeniem

Post autor: dragon2224 »

Miałem ten sam problem, odcinało moc i wracało na chwilę po zwolnieniu manetki i dodaniu gazu. Dało sie jechać ale do max 150W poboru, inaczej odcinało. Po sprawdzeniu wszystkiego okazało sie, że sterownik odcina moc. Problem wystepował w obydwu identycznych ebikach ( silnik 1000w, pakiet 13s8p LGmj1, sterownik sinus 30A 12 mosfet, LCD3). Sterowniki były w szczelnych skrzynkach. W jedym sterowniku zamotowałem metalowy radiator, a
drugi wymieniłem na 45A tez sinus 18 mosfet. Problem z rozłączaniem mocy znikł jak ręką odjął. Pozatym nowy sterownik praktycznie sie nie grzeje ( moc max .2000W ograniczyłem do 1600W) .
Temat : viewtopic.php?f=14&t=3502
ODPOWIEDZ