Ferrofluid a odklejanie magnesów

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2965
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Ferrofluid a odklejanie magnesów

Post autor: tas »

Informacja dla ludków korzystających z silników z ferrofluidem.

Maksymalna temperatura pracy ciągłej takiego silnika to 125 stopni. NIE 130, nie 140, nie 150 tak jak w przypadku silników bez ferro.
Przekazywanie temperatury na magnesy w silniku z ferro jest tak skuteczne, że bardzo szybko osiągają one graniczną temperaturę i macie ryzyko, że będą słabnąć z wiekiem. Dodatkowo bardzo duża temperatura ich pracy powoduje duże ryzyko odklejenia się magnesów od obudowy i będziecie musieć to wklejać :) Efekt ten jest niezaleznie czy macie radiatory czy nie macie.

Reasumując:
Nie masz ferro: używaj do 140/150st
Masz ferro: używaj do 125, max 130st

Mimo niższej temperatury wyłączenia silnik z ferro nagrzewa się troszkę wolniej (~10%) do temp 125 st niż silnik bez ferro do 145st.
Stygną podobnie

Odkleić magnesy można sobie też i w silniku bez ferro ale wymaga to już notorycznego przeciążania i jazdy ciągle na odcięciu termicznym.

Obrazek
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Ferrofluid a odklejanie magnesów

Post autor: Umbur »

Czyli reasumując - pomysł nie wypalił i jest nieadekwatny do korzyści. ;)
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2965
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Ferrofluid a odklejanie magnesów

Post autor: tas »

Reasumując: nie czytasz ze zrozumieniem ;)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Ferrofluid a odklejanie magnesów

Post autor: pumexior »

Powyższe temperatury tyczą się wyłączników bimetalicznych? Czy realnej temp pracy? Bo to dwie różne sprawy jak wiesz, pisałeś kiedyś że taki 150 stopni odcina w okolicach 200, czyli 120 stopni odetnie pewnie przy około 170. To wciąż bezpieczne dla silnika z ferro?
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Ferrofluid a odklejanie magnesów

Post autor: Yin »

tas pisze:
27 cze 2019, 11:22
Mimo niższej temperatury wyłączenia silnik z ferro nagrzewa się troszkę wolniej (~10%) do temp 125 st niż silnik bez ferro do 145st.
Stygną podobnie
Warto w praktyce mieć dla nagrzewania wolniejszego o +-10% ferro i odcięcie na niższej temperaturze czy raczej nie mieć ferro i mieć odcięcie w wyższej temperaturze? Temat trochę podobny do jazdy na stopniowym ograniczaniu mocy vs jazdy bez ograniczenia do całkowitego odcięcia gdzie paradoksalnie wygrywało to drugie.

Drugie pytanie - temperatura idzie niezależnie od radiatorów na niekorzystną dla magnesów, ok - ale widać widoczną różnicę w czasie ochładzania po odcięciu między zestawami ferro + radiatory a samym silnikiem?
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2965
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Ferrofluid a odklejanie magnesów

Post autor: tas »

Tak, paradoksalnie lepiej, dalej i szybciej zajedziemy na bimetalu niż na pomiarze temperatury.
Ale porównując to do ferro to nie wiem, możliwe, że lepiej jest mieć ferro w dużym silniku z powodu np tego efektu, że jeśli się jedzie powoli to szybciej traci ciepło niż bez niego.
Ale z drugiej strony ferro wysycha po 6-12 miesięcy w zależności od intensywności jazdy (notorycznie duże temperatury) i trzeba go uzupełniać (wymieniać) wiec w sumie nie wiem.
No ale temat jest o odklejaniu magnesów :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Ferrofluid a odklejanie magnesów

Post autor: Yin »

Znalazłem kiedyś taki film z testu Statorade:


Chyba złotym środkiem jest połączenie ferro z ograniczeniem watowicy - czyli przesilać, ale bez przesady :D
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Ferrofluid a odklejanie magnesów

Post autor: Sietas »

Wyjmowanie I wklejanie ponowne magnesów to upierdliwa robota więc również nie polecam przekraczania tych temperatur
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Ferrofluid a odklejanie magnesów

Post autor: EV-Maniak »

Nie chcę się chwalić i broń Boże przemądrzać, ale już dwa lata temu sugerowałem żeby urzywać czujników temperaturowych o niższym progu odcięcia, a nie iść na maksa w myśl "bo tak się zawsze robiło" . Doszedł nowy czynnik w postaci ferro i wszystko się zmieniło.
Na szczęście w moim silniku od Szpenia 😉 mam 3 (trzy) zabezpieczenia termiczne, ale i tak silnika nie sposób przegrzać . W największe upały maksymalnie na silniku miałem 57C👍 Czyli podstawą jest NAWÓJ😎
Ostatnio zmieniony 29 cze 2019, 22:54 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Ferrofluid a odklejanie magnesów

Post autor: wwojciech »

Nie po to daje się magnesy na 150C i uzwojenie na 200 zeby używać silnik do 50C. Taka temperaturę osiąga czarny silnik który jest wystawiony na słońce bez obciazenia. Żadne magiczne uzwojenie nie spowoduje że silnik 1kw będzie w stanie przyjmować ciągle 2kW- silnik to nie tylko uzwojenie.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Ferrofluid a odklejanie magnesów

Post autor: EV-Maniak »

No oczywiście , że mój silniczek ma również ferro, ma też radiatory 😉👍

Ale kurcze dziwne , że te magnesy się niektórym odklejają . Może na lepszy klej od razu niech serwisanci je dają .
benju3
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 18 sie 2018, 20:26
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Ferrofluid a odklejanie magnesów

Post autor: benju3 »

Witam czy zamiast ferro można zastosować Olej transformatorowy ORLEN TRAFO. Jakiego kleju używacie do magnesów. Mam mały silniczek Crystalyte 408 i zastanawiam się czy czy po jego renowacji nie zastosować ww. oleju.
Awatar użytkownika
kinats
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06

Re: Ferrofluid a odklejanie magnesów

Post autor: kinats »

wwojciech pisze:
29 cze 2019, 22:09
Nie po to daje się magnesy na 150C i uzwojenie na 200 zeby używać silnik do 50C. Taka temperaturę osiąga czarny silnik który jest wystawiony na słońce bez obciazenia. Żadne magiczne uzwojenie nie spowoduje że silnik 1kw będzie w stanie przyjmować ciągle 2kW- silnik to nie tylko uzwojenie.
Morał z tej historii taki, że cza malować silniki na srebrny kolor lub biały ;)
benju3 pisze:
01 lip 2019, 9:33
Witam czy zamiast ferro można zastosować Olej transformatorowy ORLEN TRAFO. Jakiego kleju używacie do magnesów. Mam mały silniczek Crystalyte 408 i zastanawiam się czy czy po jego renowacji nie zastosować ww. oleju.
Spoko, tylko jaki masz plan na to, żeby zmusić taki olej, aby zachowywał się jak ferro, znaczy żeby se tam był między tymi magnesami a nie ściekał? no chyba że ma się rozprowadzać w czasie jazdy tylko.
tas pisze:
27 cze 2019, 11:22
Informacja dla ludków korzystających z silników z ferrofluidem.

Maksymalna temperatura pracy ciągłej takiego silnika to 125 stopni. NIE 130, nie 140, nie 150 tak jak w przypadku silników bez ferro.
Przekazywanie temperatury na magnesy w silniku z ferro jest tak skuteczne, że bardzo szybko osiągają one graniczną temperaturę i macie ryzyko, że będą słabnąć z wiekiem. Dodatkowo bardzo duża temperatura ich pracy powoduje duże ryzyko odklejenia się magnesów od obudowy i będziecie musieć to wklejać :) Efekt ten jest niezaleznie czy macie radiatory czy nie macie.

Reasumując:
Nie masz ferro: używaj do 140/150st
Masz ferro: używaj do 125, max 130st

Mimo niższej temperatury wyłączenia silnik z ferro nagrzewa się troszkę wolniej (~10%) do temp 125 st niż silnik bez ferro do 145st.
Stygną podobnie

Odkleić magnesy można sobie też i w silniku bez ferro ale wymaga to już notorycznego przeciążania i jazdy ciągle na odcięciu termicznym.

Obrazek
Nie chodzi o to żeby się czepiać, ale ja ten post rozumie tak, że przy ferro, oprócz niższej temperatury max, istnieje większe ryzyko przy granicznych temperaturach, że magnesy się odkleją (w stosunku do takiego samego silnika bez ferro, bo że ferro lepiej "grzeje" okolice). Jak do tego dorzuci się różnicę w czasie nagrzewania, maks temp. i "podobne" stygnięcie, wychodzi na to, że dla osób które chcą wyciągnąć maksa z silnika, ferro jest bez sensu.
ODPOWIEDZ