QS273

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

QS273

Post autor: Przemek »

Witajcie jako że myślę nad zakupem silnika a interesowało by mnie coś co będzie ostatecznym zakupem myślę nad QS 273 znalazłem na ali taki https://pl.aliexpress.com/item/32917305 ... 8167e1da2a
Tylko coś mi się nie zgadza z ta moca rated, podają że ma 8kw a max 12kw to tak jak "zwykly" 273 który ma rated 4kw a pik 12kw. Ktoś może się wypowiedzieć o co chodzi ?czy to faktycznie 8kw czy to mydlenie oczu
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: QS273

Post autor: Rugos »

I to i to, producent podaje 4kW, co moim zdaniem jest bardzo mocno zaniżone. Z własnych doświadczeń wnioskuje, że bliżej mu do 8kW niż do 4kW. Ładowałem w niego 18, a teraz 14kW i w ciągu 2k km ani razu mi zabezpieczenie termiczne nie odcięło.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: QS273

Post autor: EV-Maniak »

Taki fajny silniczek - ostateczne lekarstwo na watowicę, a tylko dwa posty o nim na naszym forum😲
No wiadomo ciężki , drogi , trudno znaleźć dobre źródło , wysyłka droga... ale myślę , że 5kg więcej od QS205, czy Mxusa V5 jest tego warte ...

Napiszcie coś o nim znawcy i użytkownicy 😉
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: QS273

Post autor: Mariusz_p »

Już 205 30x4 robi robotę na 100A i 250 w fazy :) ten to musi być niezły diabeł :)
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: QS273

Post autor: Dede »

Ten silnik nie jest QS273 tylko jakiś inny model możliwe ze podróbka QS273.
Co do parametrów jest lepszy od QS273 ale wierzyć tutaj to co napisał sklep o tym silniku jak nie wiadomo jaka to firma produkuje.
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: QS273

Post autor: Sietas »

Ja nie widziałem jeszcze podróbek qs'a 273. Co najwyżej są brandowane logiem innej firmy która kupiła wcześniej w hurcie
Silnik ogólnie jest pogromcą szos. Już od wielu osób słyszałem, że pojechali w końcu nim w teren I to bardzo ale bardzo czuć tą masę w kole więc 205 jest maksymalnym silnikiem jak nie jeździ się tylko po asfalcie. Sam też nie jestem zwolennikiem 273 bo amortyzacja nawet na bardziej nierównej drodze już jest otępiała. Dobrze nakarmiony qs 205 5t albo 6t wcale nie odstaje dużo z przyspieszeniem a daje większą frajdę z jazdy

Jego cena nie jest jakaś odstraszająca biorąc pod uwagę cenę całkowitą ebikeów o dużych mocach więc dlaczego są stosunkowo mało popularne to łatwo wywnioskować nawet nie jeżdżąc na nim
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: QS273

Post autor: pxl666 »

25 kilo tylne koło ... hahah ...to raczej ultimatywny motor do wasylowego mida
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: QS273

Post autor: EV-Maniak »

Jaką maksymalną prędkość można wycisnąć z QS 205? Można w niego wpuszczać 22s żeby większe osiągi uzyskiwać?
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: QS273

Post autor: AST034 »

EV-Maniak pisze:
02 paź 2019, 9:50
Jaką maksymalną prędkość można wycisnąć z QS 205? Można w niego wpuszczać 22s żeby większe osiągi uzyskiwać?
To przecież zależy od nawoju a 100V wytrzyma tylko po co? Na 20S pojdzie ok 80, na rower wystarczy, dla mnie liczy sie bardziej przyspieszenie 8-)
pxl666 pisze:
02 paź 2019, 7:50
25 kilo tylne koło ... hahah ...to raczej ultimatywny motor do wasylowego mida
Na pewno nie jest to stricte kolo w teren ale poogladaj filmy cyklonebike, ta ich kariwa total top miazdzy superauta ze startu, to jest piekne moc łyknąć kogos w bmw czy innym audi rs :D

Swoją drogą co oznaczają te kropki w kazdej Twojej wypowiedzi?
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: QS273

Post autor: EV-Maniak »

No wiadomo, że zależy od nawoju, ale jak wpuści się większy voltarz, to i V wzrasta. Jaki masz nawój w swoim QS 205?
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: QS273

Post autor: PoulN »

EV-Maniak pisze:
02 paź 2019, 9:50
Jaką maksymalną prędkość można wycisnąć z QS 205? Można w niego wpuszczać 22s żeby większe osiągi uzyskiwać?
U mnie na 26s się kręci ;), Vmax bez fluxa na 4t Made by CyklonEbike ~105km/h
Ostatnio zmieniony 05 lut 2020, 7:30 przez PoulN, łącznie zmieniany 2 razy.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: QS273

Post autor: EV-Maniak »

Wow! To jest to! Czyli QS 205 daje radę!
No to faktycznie lepszy niż QS 273 biorąc wszystko pod uwagę.
A propo ramy Kariwa, bo jesteś jej użytkownikiem, jak się sprawuje? bo na stronie Cyklona coś jest napisane, że miała wady i ją wycofali. O co camon?
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: QS273

Post autor: PoulN »

Nie wiem dokładnie, ale coś z geometrią? podobno, ale ja mam tą poprawiona wersję.
Ponad 3tys. pękło po wcale nie małych leśnych dziurach i nie narzekam, połyka nierówności tak, że czasem mozna sie zapomnieć z prędkością ;) i masą "startową" w sensie, ze nie czuć tych ~70kg.

Oki, ale to temat o 273, także ten-tego ;)
Ostatnio zmieniony 02 paź 2019, 17:04 przez PoulN, łącznie zmieniany 3 razy.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: QS273

Post autor: pxl666 »

Ja tam rozumiem że można karać porszaki mając 16kw i ważąc 200kg . Tylko po co. Ale ja mam staroświeckie myślenie to pewnie temu...
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: QS273

Post autor: AST034 »

pxl666 pisze:
02 paź 2019, 13:04
Ja tam rozumiem że można karać porszaki mając 16kw i ważąc 200kg . Tylko po co. Ale ja mam staroświeckie myślenie to pewnie temu...
W tej kariwie jest 22kW i to tylko dlatego, ze nie dalo sie jej opanowac, byla ustawiona na 32kW. To fajna moc :)
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: QS273

Post autor: Sietas »

AST034 pisze:
02 paź 2019, 13:10
pxl666 pisze:
02 paź 2019, 13:04
Ja tam rozumiem że można karać porszaki mając 16kw i ważąc 200kg . Tylko po co. Ale ja mam staroświeckie myślenie to pewnie temu...
W tej kariwie jest 22kW i to tylko dlatego, ze nie dalo sie jej opanowac, byla ustawiona na 32kW. To fajna moc :)
Nie było nigdy 32kw co pisałem już w innym wątku. Już 22kw na przezwajanym 273 to bardzo dużo
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: QS273

Post autor: AST034 »

Sietas pisze:
02 paź 2019, 13:33
AST034 pisze:
02 paź 2019, 13:10
W tej kariwie jest 22kW i to tylko dlatego, ze nie dalo sie jej opanowac, byla ustawiona na 32kW. To fajna moc :)
Nie było nigdy 32kw co pisałem już w innym wątku. Już 22kw na przezwajanym 273 to bardzo dużo


Odnioslem sie do slow wypowiedzianych tutaj:

1:35

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: QS273

Post autor: EV-Maniak »

A ja już wiem wszystko, ale to everything ;)
Zaczerpnąłem właśnie Wiedzę Tajemną i nie powiem od kogo hehehe :D

Co to za plakat wklejasz AST034?
Mam upokorzyć swoim ? ;)
Na starcie mój NAQURWIACZ lepszy :)
Załączniki
WP_20190427_09_14_39_Pro (2).jpg
Ostatnio zmieniony 02 paź 2019, 14:55 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: QS273

Post autor: Sietas »

A ja odnoszę się do faktów :)
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: QS273

Post autor: AST034 »

EV-Maniak pisze:
02 paź 2019, 14:53
A ja już wiem wszystko, ale to everything ;)
Zaczerpnąłem właśnie Wiedzę Tajemną i nie powiem od kogo hehehe :D

Co to za plakat wklejasz AST034?
Mam upokorzyć swoim ? ;)
Na starcie mój NAQURWIACZ lepszy :)
To tak serio? To nie plakat a film.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: QS273

Post autor: PoulN »

Ta aplikacja wskazuje co chce, zalaeżnie od szybkości tel, stanu systemu, o dokładności samego modułu GPS nie wspominając.
W wynikach można sobie "przebierać" do woli.
Np. kilka razy miałem ~2s do 50, a innym ~5s.

Hehe ale znajomemy ma radość, okazało się, że jego W204 w 3L ropniaku ma 6 sec do sety :)
Ostatnio zmieniony 02 paź 2019, 23:42 przez PoulN, łącznie zmieniany 4 razy.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: QS273

Post autor: Vegasnight9 »

PoulN pisze:
02 paź 2019, 12:24
EV-Maniak pisze:
02 paź 2019, 9:50
Jaką maksymalną prędkość można wycisnąć z QS 205? Można w niego wpuszczać 22s żeby większe osiągi uzyskiwać?
U mnie na 26s się kręci ;), Vmax bez fluxa na 4t Made in CyklonEbike ~100km/h
Z ciekawości, 110V... jaki masz sterownik do tego? Przy stałej jeździe przy 100km/h jaki prąd pobiera ten silnik? :)
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: QS273

Post autor: PoulN »

Sabek 96120, przy maksie w bezwietrzną pogodę ~75A
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
midi
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25

Re: QS273

Post autor: midi »

Tak na marginesie z przezwajaniem tych silników to trzeba zrozumieć że ograniczeniem mocy są magnesy w silniku i teraz trzeba mieć pojęcie co się robi, dołożenie uzwojenia ma sens tylko wtedy gdy magnesy mają naddatek pola w stosunku do uzwojenia seryjnego. Jeśli dołożymy miedzi za dużo to silnik zacznie moc zamieniać na więcej ciepła bo magnesy wykorzystają całą siłę z jaką będą odpychać się od pola i zwiększanie tego pola nie spowoduje że magnesy zyskają na swojej " sile " a wręcz przeciwnie w skrajnym przypadku może dojść do rozmagnesowania magnesów tak samo gdy temperatura silnika jest zbyt wysoka dochodzi do utraty pola magnesów. Uzyskując moce które konsumuje silnik dajmy na to 30Kw nie znaczy że silnik w całości zamienia to na moc oddawaną na kole, może być tak że ten sam silnik przy 20kw ma większą sprawność a i czasem moc oddawaną na kole.
Znając parametry pola magnesów można względnie dokładnie obliczyć ile jesteśmy w stanie za ich pomocą uzyskać mocy użytkowej w danej aplikacji-silniku i to będzie wszystko co się da to że wpakujemy przez chwilę w silnik 30 albo i 50Kw nie spowoduje żadnego przyrostu mocy użytecznej.
Ja za jakiś czas będę miał identyczne rowery z takim samym osprzętem tyle że jeden ma silnik przezwojony na więcej miedzi a drugi będzie fabryczny i porównam to dokładnie, co faktycznie w danym przypadku zyskałem, dam znać co z tego wyszło.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: QS273

Post autor: barmal »

midi pisze:
06 paź 2019, 19:13
Tak na marginesie z przezwajaniem tych silników to trzeba zrozumieć że ograniczeniem mocy są magnesy w silniku i teraz trzeba mieć pojęcie co się robi, dołożenie uzwojenia ma sens tylko wtedy gdy magnesy mają naddatek pola w stosunku do uzwojenia seryjnego. Jeśli dołożymy miedzi za dużo to silnik zacznie moc zamieniać na więcej ciepła bo magnesy wykorzystają całą siłę z jaką będą odpychać się od pola i zwiększanie tego pola nie spowoduje że magnesy zyskają na swojej " sile " a wręcz przeciwnie w skrajnym przypadku może dojść do rozmagnesowania magnesów tak samo gdy temperatura silnika jest zbyt wysoka dochodzi do utraty pola magnesów. Uzyskując moce które konsumuje silnik dajmy na to 30Kw nie znaczy że silnik w całości zamienia to na moc oddawaną na kole, może być tak że ten sam silnik przy 20kw ma większą sprawność a i czasem moc oddawaną na kole.
Znając parametry pola magnesów można względnie dokładnie obliczyć ile jesteśmy w stanie za ich pomocą uzyskać mocy użytkowej w danej aplikacji-silniku i to będzie wszystko co się da to że wpakujemy przez chwilę w silnik 30 albo i 50Kw nie spowoduje żadnego przyrostu mocy użytecznej.
Ja za jakiś czas będę miał identyczne rowery z takim samym osprzętem tyle że jeden ma silnik przezwojony na więcej miedzi a drugi będzie fabryczny i porównam to dokładnie, co faktycznie w danym przypadku zyskałem, dam znać co z tego wyszło.
Pozdrawiam.
Amen!
Czekam z niecerpliwością na wyniki :-)
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: QS273

Post autor: PoulN »

Ja również :)
A że pakować kW w nieskończoność nie można, to wiadomo. Przewijka moze pomóc, ale cudów nie zrobi, wszystko ma swoją granicę.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: QS273

Post autor: Sietas »

Przecież "dokładanie" miedzi nie zwiększa pola. Robi to użytkownik podbijając prądy. De facto w każdym silniku jest zapas. Dla przykładu qs 205 5t. Na fabryce można ustawić 150A z aku i 350A w fazy. Będzie szedł jak szatan, ale szybko się ugrzeje. Po to się robi przewijkę aby się nie gotował choć 150A to taki ekstremalny przykład dla tego silnika
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: QS273

Post autor: szczur333 »

PoulN pisze:
02 paź 2019, 21:28
Sabek 96120, przy maksie w bezwietrzną pogodę ~75A
widzialem ktos składał supermoto na tym sabku na baterii 30s wiec miał 126V, tyle ze silnik miał chyba MID golden motor a nie QS


ja planuje wlasnie zrobienie e-supermoto na qs273 i chodzi mi po głowie sterownik jaki do niego dac, zalezy mi na vmax kolo 130
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: QS273

Post autor: Dede »

szczur333 pisze:
02 lis 2019, 13:25
ja planuje wlasnie zrobienie e-supermoto na qs273 i chodzi mi po głowie sterownik jaki do niego dac, zalezy mi na vmax kolo 130
Sabvoton bedzie za słaby do qs273 lepiej dołożyć i kupić:
1. kelly 600A międzyfazowy model KHB14601 do 144V

2. Kelly 600A międzyfazowy model KHB12601 do 120V.

I dobrac odpowiednie uzwojenia silnika żeby uzyskać 130km/h bo też zależy od napiecia akumulatora.
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: QS273

Post autor: Sietas »

Tylko Dede to chyba mówisz o qs'ie 273 50H bo pchanie 600A w fazy przy 30s na sinusie to w innego sobie nie wyobrażam
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: QS273

Post autor: szczur333 »

tylko ja nie potrzebuje az takich prądów, niechce tez szybko zajezdzić baterii

zakładam ze w rame wejdzie mi 600 ogniw czyli cos pomiedzy 30s20p a 26s23p i sabek 96120 ustawiony na 100-120A w zupełnosci by starczył


aktualnie mam 20s14p vtc5 z sabkiem na 80A w falconie i przyspieszenie w zupełnosci wystarcza


jeszcze jakby sie udalo uzyc jakichs pojemniejszych ogniw np 3000 zamiast 2500 tylko na 15-20A zeby byly to przy takim 30s20p to spokojnie bym zrobił 100km
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: QS273

Post autor: Dede »

szczur333 pisze:
05 lis 2019, 23:24
tylko ja nie potrzebuje az takich prądów, niechce tez szybko zajezdzić baterii

zakładam ze w rame wejdzie mi 600 ogniw czyli cos pomiedzy 30s20p a 26s23p i sabek 96120 ustawiony na 100-120A w zupełnosci by starczył


aktualnie mam 20s14p vtc5 z sabkiem na 80A w falconie i przyspieszenie w zupełnosci wystarcza


jeszcze jakby sie udalo uzyc jakichs pojemniejszych ogniw np 3000 zamiast 2500 tylko na 15-20A zeby byly to przy takim 30s20p to spokojnie bym zrobił 100km
Sabek 96120 z tych nowych to porażka jest mały prąd międzyfazowy niby ma 300A ale tyle nie mają te nowe sterowniki zrobili soft start i jest mnieszy prąd fazowy niż powinno chyba ze trefi sie dobra produkcja starsza i dobrym mosfetami a nie jakieś zamienik.
Ja mam sabka 96120 i ustawiony z baterii 120A i 300A międzyfazy a ten sterownik tylko daje 180A międzyfazy zamiast tych 300A co jest zaprogramowany, To jest trochę za mało dla silnika qs205 a juz nie spomnieć o qs275.


Dla qs275 leprzy bedzie sterownik sabek 72200 bo ma prąd 450A międzyfazowy lub inny sterownik kelly co ma 600A międzyfazowy i nie chodzi o prąd z bateri bo można ustawić z baterii 120A ale najważniejsze żeby był duży prąd fazowy no chyba ze chcesz miec soft start i powolne przyśpieszenie na starcie to kup sobie sterownik 96120 z małym prądem fazowym.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: QS273

Post autor: PoulN »

Ciekaw jestem ile u mnie idzie w fazy 96120 wersja (M).
Jeśli chodzi o prąd z aku, to przy ustawionych 120A BMS pokazuje max 130A, więc 10A+. Po wciśnięciu manetki na wyświetlaczu od razu pojawia się trzy cyfrowa wartość i podnosi koło.

Masz wersję z LCD, a te wcześniejsze z wyświetlaczem miały chyba softstart? z urzędu.

Do 273 to pewno, ze lepiej grać 200'stkę ;)
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: QS273

Post autor: Dede »

Też mam 96120 wersja (M) bez LCD. Mi sie trafiła słabsza partia produkcji sabvotona od 30km/h mam 120A z baterii ale od 0 do tych 30km/h jest mnieszy prąd z bateri i tylko 180A międzyfazy a powinno byc do 300A, będę raczej wymieniać sterownik bo planuje założyć QS273.
Planuje zrobić własny sterownik z 60 sztuk mosfetów model IRF135B203.
Według projektu ma mieć max 240A z baterii i 600A międzyfazy i chce zasilić QS273.
Co do ustawień max z baterii chcę do 170A ale zależy mi na dużym prądzie międzyfazowym dla QS273 zeby nie był powolny na starcie.
Sabvoton 72200 niby dobry dla silnika QS273 ale nie dawno dowiedziałem sie od znajomego ze juz drugi sterownik spalił na QS273 i padają mosfety.
Dla tego projektuje własny sterownik dużą ilością mosfetów.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: QS273

Post autor: AST034 »

Jak mają nie padać, jeśli wiekszosc zasila je 22S a Sabki 72XXX są dobre do 20S. Serio oplaca Ci sie robic sterownik? To juz na cyklonie mozesz kupic te ASI ktore daja przeogromne prady, masz gwarancje, oprogramowanie, zakladasz i jezdzisz.
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: QS273

Post autor: barmal »

AST034 pisze:
07 lis 2019, 20:48
Jak mają nie padać, jeśli wiekszosc zasila je 22S a Sabki 72XXX są dobre do 20S. Serio oplaca Ci sie robic sterownik? To juz na cyklonie mozesz kupic te ASI ktore daja przeogromne prady, masz gwarancje, oprogramowanie, zakladasz i jezdzisz.
Opłaca się robić, opłaca! Nawet nie wiesz jaka to satysfakcja :-)
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: QS273

Post autor: Dede »

Tak jasne ASI BAC 8000 za jedyne 5000zł za sterownik a jak padnie to będę stratny tylko 5000zł.
Własny mniej wyjdzie o trzy razy taniej a jak cos padnie to mogę części wymienić i dalej korzystać z swojego sterownika a jak spali sie ASI BAC 8000 to gwaracja nie obejmuje a jest ryzyko ze nie da sie naprawić takich sterowników jak układ kontroli padnie.
Więc wolę sie pobawić konstruktora przez zimę a na wiosnę bede testować swój sterownik.
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: QS273

Post autor: Dede »

barmal pisze:
07 lis 2019, 20:58
AST034 pisze:
07 lis 2019, 20:48
Jak mają nie padać, jeśli wiekszosc zasila je 22S a Sabki 72XXX są dobre do 20S. Serio oplaca Ci sie robic sterownik? To juz na cyklonie mozesz kupic te ASI ktore daja przeogromne prady, masz gwarancje, oprogramowanie, zakladasz i jezdzisz.
Opłaca się robić, opłaca! Nawet nie wiesz jaka to satysfakcja :-)
Dogładnie ty wiesz najlepiej bo juz na rynek zrobiłeś właśnie sterowniki i dalej robisz leprze modele od poprzednich i masz satysfakcję ze swojego produktu.
Korzystasz z konstrukcji Open Source VESC tylko ze korzystasz z swojego programowania i ustawień.

Tez mam zamiar zrobić własny sterownik i mieć satysfakcję i zrobić coś podobnego do VESC Open Source z programem vesc tool tylko ze dużą ilość mosfetów i duży prąd międzyfazowy.
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: QS273

Post autor: barmal »

I o to właśnie chodzi. Samemu dojść do celu, zaprojektować hard i zaprogramować softa.
Satysfakcja gwarantowana! Tym sposobem się uniezależniamy... A ile się można przy tym nauczyć!

Co do Vesca, zrobiłem jedynie własną wersję hardłeru na wyższe napięcie, czyli do 20s i nic więcej.
Mój sterownik nie ma z Veskiem nic wspólnego. Powiem tak: nawet jakbym chciał, nie wykorzystałbym niczego z Vesca bo by mi własna durna duma na to nie pozwoliła :-)
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: QS273

Post autor: Rugos »

A kiedy planujesz wprowadzić nowy sterownik do obrotu?
Miałem wcześniej X2 i byłem bardzo zadowolony.
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: QS273

Post autor: barmal »

Się robią :-)
Właśnie mam 2 kolejne płytki na stole, lutuję i jeśli po testach będzie wsio okej, startuję pierwszą serię z maszyny.
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: QS273

Post autor: Rugos »

Masz zaplanowaną już jakąś cenę?
Awatar użytkownika
barmal
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:32

Re: QS273

Post autor: barmal »

Ostatecznie jeszcze nie mam. Czekam z wyceną na wyniki testów i dopiero po zamierzam wysłać zapytanie.
Docelowo przewidywałem go w granicach 800PLN ale biorąc pod uwagę cenę samych fetów, czyli jakieś 380 to... hmmm.
Zobaczymy co i jak będzie :-)
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: QS273

Post autor: Rugos »

W tej cenie to od razu do kolejki mnie pisz ;)
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: QS273

Post autor: Vegasnight9 »

Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: QS273

Post autor: pumexior »

AST034 pisze:
07 lis 2019, 20:48
Jak mają nie padać, jeśli wiekszosc zasila je 22S a Sabki 72XXX są dobre do 20S. Serio oplaca Ci sie robic sterownik? To juz na cyklonie mozesz kupic te ASI ktore daja przeogromne prady, masz gwarancje, oprogramowanie, zakladasz i jezdzisz.
Sprawa nie jest taka oczywista. Cyklon chyba nie za bardzo chce to sprzedawać, zadałem pytanie jakiś czas temu o ten kontroler i nigdy nie otrzymałem odpowiedzi. Druga rzecz to programowanie, trzeba się potwornie namęczyć żeby ten kontroler ustawić, o ryzyku spalenia podczas testów już nie wspomnę. Poza tym brak wsparcia, ASI współpracuje tylko z firmami i nie zrobią nic dla indywidualnego klienta (pomoc w konfiguracji, ew odblokowanie kontrolera itp). Dodatkowo dostęp do aplikacji do konfiguracji jest reglamentowany i kupując z niepewnego źródła możemy zostać na lodzie (choć to akurat zakupu u cyklona pewnie nie dotyczy). Sprawą pewną jest zakup prosto od ASI, wtedy dostajemy dostęp do aplikacji, wiązkę przewodów, pomoc online i godzinę wsparcia technicznego, ale wtedy kosztuje nas to 1600 zielonych, czyli po podatkach pewnie z 9 tys zł ;)
O gwarancji nie wspominam, czytałem o jednym przypadku gdzie klient dostał od razu martwy kontroler i ASI od razu wyłożył wielkiego h* pod tytułem "błąd użytkownika".
Sam jestem na etapie szukania bardzo mocnego sterownika i jest z tym niemały problem. Jest też duży wybór Kelly tyle że opinie też mają różne.
Awatar użytkownika
kinats
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06

Re: QS273

Post autor: kinats »

Znajomy miał, a teraz ma drugi Kelly KLS 96601 - 8080i
Jeździł, nie wysilony jakoś bardzo, aż w końcu padł, fety na jednej fazie wyglądają, jak by kto je na jakiegoś grilla wrzucił. Chińczyki średnio zainteresowane były tematem naprawy, skończyło się na zakupie nowego, a ten sobie leży, po promocyjnej cenie do sprzedania, bo jest opcja, że tylko fety cza wymienić. Troszku przykre, przy sterowniku, który kosztuje w okolicach 4tys zł
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: QS273

Post autor: Dede »

Co do kelly jest jedna wada przegrzewają się mosfety mimo zimnego radiatora, wadą jest ze mosfety są przykreczane do kąntownika aluminiowego a ten kąntownik przykreczany do laminatu szklano-epoksydowy co nie odprowadza dobrze nadmiar ciepła do radiatora.
Dla tego mosfety przegrzewają jak na cenę sterownika od 3000zł do 5000zł to kiepsko wypada z tą wadą.
Wszytko idzie przeczytać pod tym linkiem http://hr-ev.blogspot.com/2009/10/kelly ... m.html?m=1
Zbadaniu zwłok sterownika napisał juz drugiego sterownika kelly nie kupi nawet za pół ceny.
grafffik

Re: QS273

Post autor: grafffik »

pumexior pisze:
10 lis 2019, 14:43
Sprawa nie jest taka oczywista. Cyklon chyba nie za bardzo chce to sprzedawać, zadałem pytanie jakiś czas temu o ten kontroler i nigdy nie otrzymałem odpowiedzi.
jakbyś był i pytał na pewno byś otrzymał odpowiedź. telefonicznie też zawsze odpowiedzi udzielamy, mailowo również - więc może sprawdź spambox.
ogólnie przy ASI czas oczekiwania to 2 do 4 mcy w zależności od wersji i dupy jeśli chodzi o czas dostawy daje samo ASI. na stanie jak mamy to max kilka sztuk bo to nie jest towar szczegółnie chodliwy z racji ceny i koszmarnie trudnej konfiguracji dla klienta końcowego który chce się w nią bawić.
pumexior pisze:
10 lis 2019, 14:43
Druga rzecz to programowanie, trzeba się potwornie namęczyć żeby ten kontroler ustawić, o ryzyku spalenia podczas testów już nie wspomnę. Poza tym brak wsparcia, ASI współpracuje tylko z firmami i nie zrobią nic dla indywidualnego klienta (pomoc w konfiguracji, ew odblokowanie kontrolera itp).
zgadza się. nawet bardziej niż zgadza. współpraca pomiędzy ASI a firmami jest raczej szczątkowa.a wręcz tragiczna. kontroler jednak jest fabrycznie odblokowany i tylko od użytkownika zależy ile mu ustawi prądów
pumexior pisze:
10 lis 2019, 14:43
Dodatkowo dostęp do aplikacji do konfiguracji jest reglamentowany
gówno prawda. masz ASI, masz apke. apka działa online. nie uruchomisz jej nie mając sterownika
pumexior pisze:
10 lis 2019, 14:43
i kupując z niepewnego źródła możemy zostać na lodzie (choć to akurat zakupu u cyklona pewnie nie dotyczy).
podróbrek na rynku na szczęście jeszcze nie ma. na razie jest to sterownik nie dościgniony technologicznie.
pumexior pisze:
10 lis 2019, 14:43
Sprawą pewną jest zakup prosto od ASI, wtedy dostajemy dostęp do aplikacji, wiązkę przewodów, pomoc online i godzinę wsparcia technicznego, ale wtedy kosztuje nas to 1600 zielonych, czyli po podatkach pewnie z 9 tys zł ;)
z tą godziną wsparcia technicznego to bym się nie rozpędzał... rozsądnie na początek sobie wykupić trzeba min. te 2-3h aby dokładnie zrozumieć jak jedne z setek opcji wpływają na inne setki opcji. jest tego w cholere.
pumexior pisze:
10 lis 2019, 14:43
O gwarancji nie wspominam, czytałem o jednym przypadku gdzie klient dostał od razu martwy kontroler i ASI od razu wyłożył wielkiego h* pod tytułem "błąd użytkownika".
czytałeś zapewne na endlessie o tym gościu co podobno dostał zepsuty sterownik. ogólnie chyba nikt na tym forum mu za bardzo nie wierzy. również moim zdaniem gość po prostu pomylił kable przy podłączaniu i spalił sterownik a potem kręci afere. no ale nic. amerykanie widocznie też czasami cebulą...
Jest to też kolejny powód dlaczego lepiej już kupić ASI w PL i mieć polski rachunek/fakture i gwarancję, a nie bujać się po kilka miesięcy w te i we wte.
pumexior pisze:
10 lis 2019, 14:43
Sam jestem na etapie szukania bardzo mocnego sterownika i jest z tym niemały problem. Jest też duży wybór Kelly tyle że opinie też mają różne.
sabek 200 unlock i QS273 na nim nawet przegrzerzejesz jak dasz dobrze do pieca
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: QS273

Post autor: pumexior »

Dzięki grafik za odpowiedź, jak widzisz całe info mam z ES bo tylko tam mogłem się czegokolwiek dowiedzieć. Zadałem pytanie do was mailowo i odpowiedzi nie otrzymałem, sprawdziłem całą skrzynkę, spam i usunięte. Może u Was się wiadomość gdzieś zawieruszyła.
Tematu z dostępem do aplikacji sobie nie wymyśliłem, takie info wyczytałem że apka działa online i potrzebne są dane logowania i może się pojawić problem np. kupując używany kontroler i nie dostając danych do logowania. Ale Ty używasz także wiesz lepiej.
Co do ostatniego to potrzebuję kontroler do silnika mid chłodzonego cieczą, który bez większych problemów ogarnia 30kW, także stąd potrzeba czegoś większego niż największy Sabvoton.
Koniec końców to jest ten kontroler do dostania u Was w miarę od ręki czy trzeba czekać - jak pisałeś - kilka miesięcy?
ODPOWIEDZ