GMAC przekładniówka bez sprzęgla i z regenem

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Misio
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2019, 11:11
Lokalizacja: Wrocław

GMAC przekładniówka bez sprzęgla i z regenem

Post autor: Misio »



Zabłądziłem w internecie i znalazłem coś takiego. Co myślicie?
Według mnie pomysł niegłupi ale nie wróżę długiego życia przekładni :)

EDIT:
Udało mi się znaleźć w ich sklepie. Link poniżej:
https://www.ebikes.ca/shop/electric-bic ... cturer=140

Wyceniają na 475$ ale chyba kanadyjskich
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2019, 19:12 przez Misio, łącznie zmieniany 2 razy.
Moja Konstrukcja od razu z recenzją :)
viewtopic.php?f=5&t=2298
piwko7
Forumowicz
Posty: 115
Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52

Re: GMAC przekładniówka bez sprzęgla i z regenem

Post autor: piwko7 »

Bardzo fajna sprawa, ale cena pewnie bedzie zabójcza.
Niech Mxusy i podobne marki zaczną kopiować :)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: GMAC przekładniówka bez sprzęgla i z regenem

Post autor: pxl666 »

Strasznie wielkie te silniki . podawanie prądu zamiast sprzęgła...Imho bez sensu ...możliwość regena,fajnie fajnie ...podkreślenie że to nam ładuje batke ? Z tego co wiem ładuje tak nieznacznie że wstyd poważnym ludziom oczy mydlić...
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: GMAC przekładniówka bez sprzęgla i z regenem

Post autor: scuda »

Większe znaczenie ma mniejsze zużycie hamulców i nie przegrzania tarcz w górach na przykład
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: GMAC przekładniówka bez sprzęgla i z regenem

Post autor: pxl666 »

Kurde no jaka będzie żywotność tego jestem niezmiernie ciekaw
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: GMAC przekładniówka bez sprzęgla i z regenem

Post autor: tkoko »

A jaka fajna będzie jazda bez prądu :lol:
Witt
Forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: GMAC przekładniówka bez sprzęgla i z regenem

Post autor: Witt »

tkoko pisze:
11 wrz 2019, 13:43
A jaka fajna będzie jazda bez prądu :lol:
Tylko że na pozostałych (film o ustawieniach) pokazuje jak ustawia poszczególne parametry, pewnie może zrobić tak by clutch załączał się przy określonych warunkach.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: GMAC przekładniówka bez sprzęgla i z regenem

Post autor: tkoko »

Witt pisze:
11 wrz 2019, 16:49
....Tylko że na pozostałych (film o ustawieniach) pokazuje jak ustawia poszczególne parametry, pewnie może zrobić tak by clutch załączał się przy określonych warunkach.
Spróbuj "pokręcić silnikiem", z przełożeniem 1:5, 1:9, nawet bez "regena". Możesz to wypróbować nawet na silniku z wolnobiegiem, pchając do tyłu rower :D
Awatar użytkownika
Misio
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2019, 11:11
Lokalizacja: Wrocław

Re: GMAC przekładniówka bez sprzęgla i z regenem

Post autor: Misio »

Cały projekt ja traktuje raczej jako ciekawostkę. Też mnie bardzo zastanawia jak długo pożyją zębatki.
Regen myślę w tym przypadku będzie większy niż przy silnikach DD. Jest przekładnia i ona swoje zrobi.
Moja Konstrukcja od razu z recenzją :)
viewtopic.php?f=5&t=2298
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: GMAC przekładniówka bez sprzęgla i z regenem

Post autor: tkoko »

Misio pisze:
23 wrz 2019, 10:29
...Regen myślę w tym przypadku będzie większy niż przy silnikach DD. Jest przekładnia i ona swoje zrobi.
Sądzę że nie będzie wyższy :D bo o "mocy regerna" zadecyduje prąd wytworzony przez elektromagnesy, a te są słabsze niż w silniku bezprzekładniowym,
Awatar użytkownika
Misio
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2019, 11:11
Lokalizacja: Wrocław

Re: GMAC przekładniówka bez sprzęgla i z regenem

Post autor: Misio »

no tak, możesz mieć rację, przecież silnik nie będzie kręcił się szybciej...
Czyli znowu chodzi tylko o hamowanie silnikiem. Ale jak bym miał wybierać co wymieniać czy tryby w silniku czy klocki hamulcowe to wolę klocki :)
Moja Konstrukcja od razu z recenzją :)
viewtopic.php?f=5&t=2298
ODPOWIEDZ