Bafang bbshd

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
marcindyka
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 29 lip 2019, 16:04

Bafang bbshd

Post autor: marcindyka »

Witam.
Tak mnie zastanawia jak działa czujnik pas w bbshd. Czy działa tak jak w zwykłych hubach (tam są 2 kabelki do czujnika magnetycznego i działa to zero jedynkowo) czy jakoś inaczej ( w częściach zamiennych bafanga są tam chyba 4 przewody z płytką).Chodzi mi o to czy wyrzucając oryginalny kontroler i podłączając np sabvotoba mini i MPe Marka to ma szansę zadziałać. Rozważania czysto teoretyczne jeszcze.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5854
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang bbshd

Post autor: pxl666 »

A co złego w ory sterowniku? Raczej lepiej nie będzie A przecierz można go konfigurować
tkoko
Forumowicz
Posty: 4987
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang bbshd

Post autor: tkoko »

marcindyka pisze:
07 sty 2020, 20:53
Witam.
Tak mnie zastanawia jak działa czujnik pas w bbshd. Czy działa tak jak w zwykłych hubach (tam są 2 kabelki do czujnika magnetycznego i działa to zero jedynkowo) czy jakoś inaczej ( w częściach zamiennych bafanga są tam chyba 4 przewody z płytką).Chodzi mi o to czy wyrzucając oryginalny kontroler i podłączając np sabvotoba mini i MPe Marka to ma szansę zadziałać. Rozważania czysto teoretyczne jeszcze.
1. PAS w hubach, a właściwie sterowniki z obsługą PAS'a, mają trzy kable, a to czy PAS działa zero-jedynkowo, zależy tylko od sterownika.
2. jak działa w BBSHD to nie wiem, ale w "zwykłych" BBS01/02 działa on właśnie "zero-jedynkowo", szczególnie przy ruszaniu.
3. silnik w BBSHD to silnik BLDC, więc możesz zastosować dowolny sterownik z HUB'a. Jak zainstalujesz "typowy" PAS na korbie (oryginalny jest wewnątrz silnika), to również pojedzie. Przy odrobinie "rękodzieła" i małym czujniku PAS zapewne będzie możliwa wymiana oryginalnej płytki PAS na "chiński" PAS.
Pytanie tylko co chcesz tym osiągnąć, już teraz są problemy z trwałością MID'ów z "tuningiem" silników/sterowników.
marcindyka
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 29 lip 2019, 16:04

Re: Bafang bbshd

Post autor: marcindyka »

Chcę osiągnąć ucieczkę z masy nieresorowanej. Jeżdżę na fulu z silnikiem w kole i każdy skok na rowerze trochę boli ( rozłożenie masy) .
Chcę przez zimę zbudować coś z MIDem ale trochę mocniejszym 3 kw.
Rower ma być do lasu. Szybkie zakręty, skoki i podjazdy.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5854
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang bbshd

Post autor: pxl666 »

ale chcesz osiągnąć moc czy prędkość ? bo bbshd ma raczej moc wystarczającą do smagania po górach , natomiast napęd rowerowy albo nie wytrzyma albo będzie się zużywać kosmicznie szybko
marcindyka
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 29 lip 2019, 16:04

Re: Bafang bbshd

Post autor: marcindyka »

Bardziej moment, sprawność przyspieszenia, zwrotność i względna lekkość konstrukcji.
Mam świadomość szybkiego zużycia zębatek i łańcucha, ale hobby i frajda musi kosztować 😃.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5854
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang bbshd

Post autor: pxl666 »

ok ale zasadniczo - chcesz ładować w silnik większe napięcie niż 54V czy większy prąd niż 25a ? bo jeszcze dochodzi wytrzymałość wahacza , leszcz twierdzi ze w specu stumpjumperze zwykły bbs wykrzywiał mu wahacz ...
jest tu sporo czynników . ktoś już dawał 3kw w bbshd ?
marcindyka
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 29 lip 2019, 16:04

Re: Bafang bbshd

Post autor: marcindyka »

Myślę o pakiecie 16s i jakichś 50 - 60a czyli w okolicach 3000w. Co do wahacza to rower będzie robiony od początku a wahacz będzie odpowiednio gruby. Zobaczymy jak zrobię to się pochwalę.
Teoria jest taka że będzie pakiet 16s10p, bafang HD, sterownik około 50a
tkoko
Forumowicz
Posty: 4987
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang bbshd

Post autor: tkoko »

marcindyka pisze:
10 sty 2020, 21:29
Myślę o pakiecie 16s i jakichś 50 - 60a czyli w okolicach 3000w. Co do wahacza to rower będzie robiony od początku a wahacz będzie odpowiednio gruby. Zobaczymy jak zrobię to się pochwalę.
Teoria jest taka że będzie pakiet 16s10p, bafang HD, sterownik około 50a
I po każdym użyciu roweru zamierzasz naprawiać silnik? Obejrzyj sobie wątek TSDZ2, jak łatwo "unieruchomić" taki silnik nawet na "fabrycznych" ustawieniach, ale może się mylę :D
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5854
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang bbshd

Post autor: pxl666 »

Ale masz zamiar robić ramę customowo? Jeśli tak to nie lepiej bafang ultra ? Albo nawet zastosować silnik hub jako naped mid?
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Bafang bbshd

Post autor: scuda »

tkoko pisze:
10 sty 2020, 21:39
marcindyka pisze:
10 sty 2020, 21:29
Myślę o pakiecie 16s i jakichś 50 - 60a czyli w okolicach 3000w. Co do wahacza to rower będzie robiony od początku a wahacz będzie odpowiednio gruby. Zobaczymy jak zrobię to się pochwalę.
Teoria jest taka że będzie pakiet 16s10p, bafang HD, sterownik około 50a
I po każdym użyciu roweru zamierzasz naprawiać silnik? Obejrzyj sobie wątek TSDZ2, jak łatwo "unieruchomić" taki silnik nawet na "fabrycznych" ustawieniach, ale może się mylę :D
Bafang bbshd wytrzymuje większe prądy niż fabryka dała, bo jest lepiej odprowadzane ciepło z obudowy niż w tsdz2. Mało się słyszy o spalonych silnikach w bbshd.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4987
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang bbshd

Post autor: tkoko »

scuda pisze:
11 sty 2020, 17:19
....Bafang bbshd wytrzymuje większe prądy niż fabryka dała, bo jest lepiej odprowadzane ciepło z obudowy niż w tsdz2. Mało się słyszy o spalonych silnikach w bbshd.
Twoim zdaniem wytrzyma 45A, 67V, mając "fabrycznie" 30A, 48V, podkręcane do 52V, :D

https://ebikechoices.com/pl/recenzja-bafang-bbshd/
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Bafang bbshd

Post autor: scuda »

Nie wiem, napewno z czujnikiem temperatury bym spróbował :)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4987
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang bbshd

Post autor: tkoko »

A co z mechaniczną odpornością silnika, zębatek, wolnobiegu tak silnika jak koła, łańcucha, być może obudowy i łożysk itd. na zwiększony moment obrotowy ze 160N do zapewne 250N. :D
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5854
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang bbshd

Post autor: pxl666 »

ale niech robi , kto mu zabroni...skoro chce ...
tkoko
Forumowicz
Posty: 4987
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang bbshd

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
12 sty 2020, 10:57
ale niech robi , kto mu zabroni...skoro chce ...
Na razie "właściciel" tematu, rozważa sprawę czysto teoretycznie, więc przedstawiam swoje przemyślenia, również czysto teoretycznie :D
O ile zmiana sterownika na bardziej niezawodny, i lepiej obsługujący PAS, jest dosyć ciekawa i racjonalna ze względu na "zawodność" oryginalnego sterownika, o tyle "podniesienie" mocy ponad 2kW / 200N, jest już dla mnie dosyć ryzykowne. :D
cytat
"Miałem długoterminowe problemy z niezawodnością obu silników, ale BBS02 jest bardziej podatny na awarię kontrolera (w moim warsztacie mam skrzynkę kontrolerów!)
Wydaje się, że istnieje korelacja między awarią kontrolera a napięciem akumulatora (plus sposób jazdy rowerem). Nigdy nie miałem awarii sterownika na rowerze z akumulatorem 48v, ale miałem więcej niż 10 na BBS02 i być może 3 lub 4 na BBSHD.
Jest to wskaźnik awarii 17% dla 750w i 12% dla HD, który moim zdaniem jest niedopuszczalnie wysoki.
Wiem, że jedna z awarii BBSHD była spowodowana wadliwym akumulatorem BMS, a inny był używany codziennie w bardzo trudnych warunkach.
marcindyka
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 29 lip 2019, 16:04

Re: Bafang bbshd

Post autor: marcindyka »

Właśnie właściwie wszystkie awarie dotyczą sterowników, które wytrzymują max ido 60v czyli pakiety 14s. Jeśli chodzi o uszkodzenie silników to jakoś o dużej ilości awarii nie słyszałem. Podglądałem trochę YouTube gdzie pchali do tych silników nawet 4 kw. Wiadomo że awaryjnosc (zużycie) zębatek łańcuchów będzie większa.
Natomiast jeśli chodzi o złożenie tego co założyłem czyli sabvotoba mini, MPe żeby obsługiwać pas (czasami można popedałować) to już przetestowałem i chodzi jak złoto 😃. Teraz tylko wyspawać ramę i sprawdzić na żywym organizmie.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5854
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang bbshd

Post autor: pxl666 »

działaj - sam jestem ciekaw wyniku - ale nie lepiej dedykowany bafang ultra albo tsdz3 ? do montażu w ramie ?
Kross R8
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2019, 10:56

Re: Bafang bbshd

Post autor: Kross R8 »

Są filmiki na YT gdzie z bbshd przy 20s gość osiąga ponad 4kv i jeździ nic się nie psuje .
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5854
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang bbshd

Post autor: pxl666 »

Rozumiem ale skoro spawasz ramę to bafang ultra pozwoli zastosować lepszy ofset i np blat 36 z przodu zamiast 42t. To chyba daje większe możliwości terenowe
Kross R8
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2019, 10:56

Re: Bafang bbshd

Post autor: Kross R8 »

pxl666 pisze:
19 sty 2020, 13:21
Rozumiem ale skoro spawasz ramę to bafang ultra pozwoli zastosować lepszy ofset i np blat 36 z przodu zamiast 42t. To chyba daje większe możliwości terenowe
Tak to racja , ale jeżeli ktoś nie spawa ramy to myślę że na spokojnie 2.5kv można pociągnąć z bbshd zresztą autor postu pyta o bbshd a nie o ultra . Gdzieś widziałem filmik z porównania tych silników ultra większy jeżeli chodzi o stojan i rotor = większe możliwości.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5854
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang bbshd

Post autor: pxl666 »

No ale kolega spawa ramę. Ultra jest dedykowany pod takie rozwiązanie. Muszę stwierdzić że blat 42 standardowy w silnikach do suportu jest troszkę za duży do górskich zastosowań. Szkoda że chińczyk nie zwiększył rpm silnika i standardem nie są blaty 36 , 38t . No ale jak się przekonuje , nie każdy jeździ po górach...
Jakiś kolega pisze na forum że niemiecka chyba firemka robi sterowniki do ultra na 3kw o ile dobrze pamietam
Awatar użytkownika
ajs
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 19 lut 2018, 16:29
Kontakt:

Re: Bafang bbshd

Post autor: ajs »

W moim BBSHD coś namieszałem w ustawieniach. Manetka nie daje pełnej mocy na żadnych z trybów PAS. Dławi moc do 1000 W maksymalnie. Z pedałowania idzie pełen ogień, a manetka się dławi. Wiecie gdzie może być przyczyna ?
ODPOWIEDZ