Dodanie czujników Hall do małej przekładniówki - czy trudne?

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
miki
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Dodanie czujników Hall do małej przekładniówki - czy trudne?

Post autor: miki »

Silnik nominalnie 36V/250W, chciałbym go używać z napięciem 48V. Niestety ma wyprowadzone tylko 3 fazy. Już sam demontaż bez odpowiedniego narzędzia wydaje się niełatwy. Zastanawiam się, jak trudne jest dodanie do niego czujników Hall'a i ew. czujnika temperatury (o ile przy tej mocy ma to sens)? Mają Koledzy jakieś zdanie na ten temat?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4987
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Dodanie czujników Hall do małej przekładniówki - czy trudne?

Post autor: tkoko »

miki pisze:
19 mar 2020, 9:42
Silnik nominalnie 36V/250W, chciałbym go używać z napięciem 48V. Niestety ma wyprowadzone tylko 3 fazy. Już sam demontaż bez odpowiedniego narzędzia wydaje się niełatwy. Zastanawiam się, jak trudne jest dodanie do niego czujników Hall'a i ew. czujnika temperatury (o ile przy tej mocy ma to sens)? Mają Koledzy jakieś zdanie na ten temat?
Niektóre silniki mają "wolne" gniazda na halle, więc wystarczy tylko je tam umieścić i wyprowadzić przewody. W silnikach nie przystosowanych do umieszczenia hali, będzie to dosyć trudne, gdyż hale muszą być odpowiednio rozstawione (60 lub 120*), i odpowiednio obrócone. Bez rozkręcenia silnika tego nie sprawdzisz. Najłatwiej jest tak jak pisze Zeeltom, odpowiedni sterownik.
miki
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Dodanie czujników Hall do małej przekładniówki - czy trudne?

Post autor: miki »

zeeltom pisze:
19 mar 2020, 12:39
Najprościej będzie założyć kontroler bezczujnikowy.
Wszystko to prawda, ale ja już mam kontroler KT sinus i wolałbym go użyć :-)
miki
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Dodanie czujników Hall do małej przekładniówki - czy trudne?

Post autor: miki »

tkoko pisze:
19 mar 2020, 13:16
Bez rozkręcenia silnika tego nie sprawdzisz.
Tu nawet odkręcenie bocznej pokrywy jest niezbyt łatwe (przynajmniej dla mnie), to nie są jakieś śruby, tylko taki małe nacięcia, w które zapewne znakomicie wchodzi dedykowany klucz najlepiej umieszczony w automatycznej prasie, żeby ładnie złapać silnik z obu stron.
ODPOWIEDZ