Strona 1 z 1

Jak otworzyć ten silnik?

: 26 mar 2020, 22:15
autor: miki
Sygnowany jako Fun8, widać też jakiś indeks. Te trzy małe wkręty za ludowe Chiny nie dają się ruszyć, a czym odkręcić cały dekiel to właśnie siedzę i dumam. Macie jakieś sprawdzone patenty? Chętnie bym w to włożył Hall'e, czujnik temperatury i wymienił smar.

Re: Jak otworzyć ten silnik?

: 26 mar 2020, 22:30
autor: pxl666
Dobrej firmy wkrętak albo bit , lekko nadwymiarowy żeby minimalny luz był albo wogóle i musi się odkręcić, albo ręcznie albo wkrętarką, tylko odpowiednio sprzęgło ustawić

Re: Jak otworzyć ten silnik?

: 27 mar 2020, 7:54
autor: lukk
Może jest na jakimś kleju do gwintów, wtedy by pomogło podgrzanie.
Ja do takich rzeczy używam ręcznego wkrętaka udarowego, takiego którego ręką "napinasz" go i walisz z tyłu młotkiem. To plus dopasowany bit i praktycznie żadna śruba się nie oprze :)

Re: Jak otworzyć ten silnik?

: 27 mar 2020, 8:00
autor: radasss
Dokładnie tak. Podgrzać np. opalarką i wkrętak udarowy. Do dekla najprawdopodobniej klucz trzeba będzie dorobić bo kupić się nie da. Z wymiarować i dać wypalić z blachy.

Re: Jak otworzyć ten silnik?

: 27 mar 2020, 9:54
autor: tkoko
Zanim zaczniesz rozkręcać, sprawdziłeś przewody na zwarcie, oraz halle na przewodzenie, tak jak proponowałem wcześniej.

Re: Jak otworzyć ten silnik?

: 27 mar 2020, 10:29
autor: miki
tkoko pisze:
27 mar 2020, 9:54
Zanim zaczniesz rozkręcać, sprawdziłeś przewody na zwarcie, oraz halle na przewodzenie, tak jak proponowałem wcześniej.
To jest inny silnik, taki bez Hall'i. Zacząłem się zastanawiać, czy nie da się ich tu założyć.

Re: Jak otworzyć ten silnik?

: 27 mar 2020, 10:31
autor: miki
radasss pisze:
27 mar 2020, 8:00
Dokładnie tak. Podgrzać np. opalarką i wkrętak udarowy. Do dekla najprawdopodobniej klucz trzeba będzie dorobić bo kupić się nie da. Z wymiarować i dać wypalić z blachy.
Ten dekiel odkręca się normalnie, czy to "lewy" gwint? Może ktoś wie?

Re: Jak otworzyć ten silnik?

: 27 mar 2020, 12:29
autor: radasss
Jeżeli to co na obrazku to lewa strona roweru to jest tam raczej prawy gwint.

Re: Jak otworzyć ten silnik?

: 27 mar 2020, 13:17
autor: miki
radasss pisze:
27 mar 2020, 12:29
Jeżeli to co na obrazku to lewa strona roweru to jest tam raczej prawy gwint.
Tak, to jest prawa strona, wielkie dzięki.

Re: Jak otworzyć ten silnik?

: 27 mar 2020, 13:49
autor: tkoko
miki pisze:
27 mar 2020, 10:29
tkoko pisze:
27 mar 2020, 9:54
Zanim zaczniesz rozkręcać, sprawdziłeś przewody na zwarcie, oraz halle na przewodzenie, tak jak proponowałem wcześniej.
To jest inny silnik, taki bez Hall'i. Zacząłem się zastanawiać, czy nie da się ich tu założyć.
Dwa tygodnie zajęło Ci uruchomienie sprawnego kontrolera. Chcesz rozbierać, zapewne sprawny silnik, nie mając narzędzi i doświadczenia. Proponuję Ci ponownie to co zaproponował Zeeltom.

https://allegro.pl/oferta/ebike-sterown ... gKezvD_BwE

zero roboty, i gwarancja że ruszy. Zapewne znajdziesz i tańsze sterowniki które Cię zainteresują :D

Re: Jak otworzyć ten silnik?

: 27 mar 2020, 15:11
autor: miki
tkoko pisze:
27 mar 2020, 13:49
miki pisze:
27 mar 2020, 10:29
To jest inny silnik, taki bez Hall'i. Zacząłem się zastanawiać, czy nie da się ich tu założyć.
Dwa tygodnie zajęło Ci uruchomienie sprawnego kontrolera. Chcesz rozbierać, zapewne sprawny silnik, nie mając narzędzi i doświadczenia. Proponuję Ci ponownie to co zaproponował Zeeltom.

https://allegro.pl/oferta/ebike-sterown ... gKezvD_BwE

zero roboty, i gwarancja że ruszy. Zapewne znajdziesz i tańsze sterowniki które Cię zainteresują :D
Każdy ma swoje tempo, staram się nie popełniać błędów. Jak mawiała znajoma: "lepiej wolniej, ale lepiej" :-) Uparłem się na ten sinus, to jest cała historia, dlatego idzie wolniej. Przy okazji uczę się miliona niuansów, jakie pokazują się w trakcie. To chyba nie jest zły nawyk? Rozważam sytuację, w której odpuszczę ten poziom dociekliwości i założę coś taniego bez sinusa. Dziękuję za te linki, wykorzystam jak pogoda powie, że już czas jeździć. W tym roku wszystko dziwne, także póki co nie ma pośpiechu.

Re: Jak otworzyć ten silnik?

: 27 mar 2020, 16:59
autor: tkoko
miki pisze:
27 mar 2020, 15:11
.... staram się nie popełniać błędów. Jak mawiała znajoma: "lepiej wolniej, ale lepiej" :-) Uparłem się na ten sinus, to jest cała historia, dlatego idzie wolniej.....
Zrobisz co uważasz, ale ten "sinus", nie jest wart zniszczenia/uszkodzenia silnika, żeby na końcu przekonać się, że brak w nim gniazd na halle, oraz możliwości ich instalacji. Uprzedzę i następne pytanie, czy można jednak zainstalować halle. W mojej ocenie nie.

Re: Jak otworzyć ten silnik?

: 27 mar 2020, 17:26
autor: AST034
Popieram to co napisał tkoko, sinus a blokowiec przy tej mocy i silniku przekladniowym nie zrobi roznicy. Blokowy bedzie chodził bez halli, halas bedzie praktycznie identyczny, zaoszczedzisz nerwow, kombinacji i czasu ;)

Re: Jak otworzyć ten silnik?

: 27 mar 2020, 19:23
autor: miki
AST034 pisze:
27 mar 2020, 17:26
Popieram to co napisał tkoko, sinus a blokowiec przy tej mocy i silniku przekladniowym nie zrobi roznicy. Blokowy bedzie chodził bez halli, halas bedzie praktycznie identyczny, zaoszczedzisz nerwow, kombinacji i czasu ;)
No dobra, zaczynam być bardziej otwarty na Wasze sugestie. Oddam ten mój Kuteng na sinusie...

Re: Jak otworzyć ten silnik?

: 27 mar 2020, 19:43
autor: Yasiu77
Jak co to mi się wala parę tanich sterowników 36/48v 18A :) Mogę go Ci wypożyczyć na testy bo gdzieś chyba miałem jednego z obciętą wtyczką albo jak potrzebujesz to mogę nowego opchnąć za 50 ale to biedosterowniki bez bajerów :P Z pasem, 3speedem też chyba mam ale niestety droższe. Wszystkie mają samonaukę, działają bez halli i z hallami. Dzisiaj na jednym z nudów prawie zrobiłem rower, bidon se wydrukowałem tylko mechanicznie nie wiem czy ogarnę :) I sinus przy małych prędkościach zachowuje się jak blokowiec.