Silnik przekładniowy MXUS XF08C - czy posiada bezpiecznik temperaturowy?
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Silnik przekładniowy MXUS XF08C - czy posiada bezpiecznik temperaturowy?
Hej, dzisiaj wracając z pracy w temperature ~34 stopni pod koniec drogi padł mi silnik (MXUS XF08C) - przy próbie jego odpalenia słyszałem jedynie lekkie stukanie, wyświetlacz (KT-LCD3) nadal działał, ale nie potrafił pokazać aktualnie pobieranej mocy. Wróciłem do domu z myślą, że go spaliłem (z powodu temperatury + rower stał wcześniej na słońcu), więc go na razie odstawiłem w piwnicy. Po 30 minutach odpoczynku w chłodnym miejscu silnik jednak ożył i mogłem się normalnie przejechać. Wcześniej byłem przekonany, że silnik ten nie posiada żadnego bezpiecznika termicznego, czy innego czujnika temperatury, ale teraz wydaje mi się, że jednak może go mieć i on był odpowiedzialny za przerwę w działaniu silnika (a może jednak stało się coś innego).
Może ktoś z was wie czy jest możliwość aby silnik ten posiadał takowy bezpiecznik?
Wnętrze tego silnika widać na tym filmiku: https://youtu.be/EHW260Ml698?t=663 - wygląda jakby miał tam w środku jakąś dodatkową elektronikę.
Może ktoś z was wie czy jest możliwość aby silnik ten posiadał takowy bezpiecznik?
Wnętrze tego silnika widać na tym filmiku: https://youtu.be/EHW260Ml698?t=663 - wygląda jakby miał tam w środku jakąś dodatkową elektronikę.
-
- Forumowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: Silnik przekładniowy MXUS XF08C - czy posiada bezpiecznik temperaturowy?
Silnik nie ma zabezpieczenia termicznego, chyba że ktoś sobie dodatkowo zamontował.
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy MXUS XF08C - czy posiada bezpiecznik temperaturowy?
Hym, więc co takiego mogło się stać? Jakby coś się spaliło, to chyba silnik by już nie ożył sam. Może padły czujniki Halla?
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Silnik przekładniowy MXUS XF08C - czy posiada bezpiecznik temperaturowy?
1. temperatura silnika osiągnęła taki pułap, że halotron przestał działać.
2. Sterownik został przegrzany i mógł się odłączyć również technicznie.
Silniki zabezpieczeń nie posiadają. Ani MX01C, ani XF15 ani XF08. Zabezpieczenie jest możliwe na życzenie importera, natomiast seryjnie nie były montowane.
2. Sterownik został przegrzany i mógł się odłączyć również technicznie.
Silniki zabezpieczeń nie posiadają. Ani MX01C, ani XF15 ani XF08. Zabezpieczenie jest możliwe na życzenie importera, natomiast seryjnie nie były montowane.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy MXUS XF08C - czy posiada bezpiecznik temperaturowy?
No dobra, zobaczymy czy to się powtórzy, ustawie większy limit prądu - z 17A na 15A
-
- Forumowicz
- Posty: 525
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Silnik przekładniowy MXUS XF08C - czy posiada bezpiecznik temperaturowy?
17 czy 15A na XF08?? Nie za dużo to?
To silnik 250W. Sterownik 7A do tego powinien być.
To silnik 250W. Sterownik 7A do tego powinien być.
-
- Forumowicz
- Posty: 4985
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Silnik przekładniowy MXUS XF08C - czy posiada bezpiecznik temperaturowy?
15A to jest typowa wartość prądu dla silnika 250 wat, 36V. Co do wyłączenia się silnika to być może sterownik ma zabezpieczenie termiczne lub prądowe.
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 03 cze 2018, 4:10
- Lokalizacja: Poznań
Re: Silnik przekładniowy MXUS XF08C - czy posiada bezpiecznik temperaturowy?
Trochę dużo, ale staram się na niego uważać + dość lekki jestem. Na razie przejechał 4k kilometrów bez problemów. Jak się już rozpędzę do tych około 32km/h, to raczej więcej niż 300W nie bierze, cały czas monitoruje pobór mocy. Wielu jeździ na tym silniczku mocno ponad jego teoretyczne możliwości i nie jest tak źle. Ten zestaw co kupiłem od glebora domyślnie miał 14A i sterownik kwadrat na którym się nieco bardziej grzeje. Chodź nowy sterownik niby ma 17A, to w praktyce i tak więcej niż 15A na liczniku nigdy nie widziałem, więc teraz przy ograniczeniu prądu do 90% w praktyce nie powinno być więcej niż około 13,5A.