Bafang SWX02 48V 500W - jakie czujniki Hall'a?

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
miki
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Bafang SWX02 48V 500W - jakie czujniki Hall'a?

Post autor: miki »

Jakie czujniki Hall'a polecacie na wymianę do tego silnika? Chodzi o trzy Hall'e na fazy i jeden do liczenia obrotów koła.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4986
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang SWX02 48V 500W - jakie czujniki Hall'a?

Post autor: tkoko »

Przejrzałem sobie ogólne charakterystyki halli, i myślę że że;
1. Masz do wyboru tylko dwa rodzaje hali "unipolarny" - o sygnale wejściowym nazwijmy to "zero-jedynkowym (TTL)", wyzwalany zboczem napięcia, lub "bipolarny" - o sygnale wejściowym "plus/minus-jeden (sinusoida)", "Latch" wyzwalany poziomem napięcia, i "Switch" - wyzwalany zboczem napięcia, jak bipolarny.
2. Masz do wyboru zapewne tylko hale które mają napięcie poniżej 4V, np TLE49xx (3.8V), SS3/4xx (3.0 - 3.8V), czy U18 (2.5V).
3. Masz do wyboru zapewne hale które wytrzymują temperaturę powyżej 150*C.
4. Masz do wyboru tylko hale których obudowa zmieści się w miejsce oryginalnych.
W zasadzie "prościzna" :D
1. identyfikujesz obudowę.
2. mierzysz napięcie zasilania hali.
3. jeżeli to możliwe mierzysz prąd i napięcia na wyjściu oryginalnego hala.
Zapewne seria TLE49xx powinny spełnić wszystkie założenia.
Do licznika na pewno wystarczy unipolarny TLE 4905, ale i bipolarne powinny działać bez problemu.
Do silnika zapewne będą potrzebne bipolarne (Latch), jako bardziej odporne na zakłócenia.
miki
Forumowicz
Posty: 1412
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Bafang SWX02 48V 500W - jakie czujniki Hall'a?

Post autor: miki »

Z tego, co czytam za zachodnich formach, wszyscy polecają SS41.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4986
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang SWX02 48V 500W - jakie czujniki Hall'a?

Post autor: tkoko »

miki pisze:
29 sie 2020, 11:03
Z tego, co czytam za zachodnich formach, wszyscy polecają SS41.
Potęga porad/opinii w internecie jest niepodważalna :D
Tu masz przykład źle działającego SS41 w Bafangu.

https://translate.google.com/translate? ... ch&pto=aue
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=96492

przyczyna (w mojej ocenie), zastosowanie hala SS41 (switch), zamiast SS46 (latch), zbyt wysokie min. napięcie hala, fatalna krzywa czułości hala powyżej 80*C.

Na stronie Made in China

https://www.made-in-china.com/products- ... ensor.html

masz szereg hali dedykowanych silnikom BLDC, np. AH 3012, 3041, 3051, 3075, 4158, i wszystkie te hale to bipolarny latch (tak jak pisałem wyżej). jedynie AH 3134 to unipolarny, ale mam wątpliwości czy w zwykłym silniku będzie działał "normalnie".
Jak byś miał jeszcze jakieś wątpliwości jakie hale są stosowane w silnikach rowerowych, tak w HUB'ach jak i MID'ach, masz poniżej stronę producenta hali, i rodzaj hala który jest stosowany w rowerach.

http://www.magntek.com.cn/en/list/94/136.htm

dorzuciłem jeszcze porównawcze tabele SS41 i TLE49xx, gdzie łatwo porównasz parametry obu hali, a szczególnie wpływ temperatury na G/mT. :D
Jako czujniki kąta silnika BLDC szukałbym hala 100, lub nawet 400kHz, napięciu minimalnym 4V lub mniej, i obudowie która zmieści się w silniku.
Załączniki
SS41 vs TLE4945.jpg
pedelec.JPG
ODPOWIEDZ