Zwarcie faz

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Adam333
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 12 paź 2018, 20:41

Zwarcie faz

Post autor: Adam333 »

Cześć mam pytanie, pewnie dla znawców trochę głupie, ale czy to normalne ze w silniku jak mierzę multimetrem fazy to każda pika z każdą?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zwarcie faz

Post autor: tkoko »

To że każda faza "pika" z każdą, to normalna cecha BLDC. Ważne by te "piknięcia" miały zbliżoną wartość, i większą od zera.
miki
Forumowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Zwarcie faz

Post autor: miki »

tkoko pisze:
13 wrz 2020, 7:32
Ważne by te "piknięcia" miały zbliżoną wartość, i większą od zera.
"Piknięcia" nie mają wartości, lepiej pokazać metodę pomiaru.
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zwarcie faz

Post autor: Dede »

tkoko pisze:
13 wrz 2020, 7:32
To że każda faza "pika" z każdą, to normalna cecha BLDC. Ważne by te "piknięcia" miały zbliżoną wartość, i większą od zera.
Dla czego większą od zera jak cewki maja ponizej zera?

U siebie sprawdzałem i dla qs205 5T według pomiarów wyszło 62,5mΩ (0,0625 ohm) przy pomiaru dwuch cewek wiec normalny miernik pokaże zwarcie bo za mała rezystacja. Normalnym miernikiem żeby sprawdzić odporność należy obciążyć prądowo cewki i sprawdzić napięcie i prąd i wyliczyć wartości rezystacji cewek.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Zwarcie faz

Post autor: tkoko »

Dede pisze:
13 wrz 2020, 12:32
Dla czego większą od zera jak cewki maja ponizej zera?.....
według pomiarów wyszło 62,5mΩ (0,0625 ohm)
Jednak mają 62,5mΩ (0,0625 ohm), a nie 0.0000..... :D
To jak pomierzy tą wartość to już inna sprawa, bo w zależności od silnika (jego mocy), te wartości są bardzo małe. Nawet jak zewrze sondę miernika odczyta wynik a następnie zmierzy obwód, to zapewne będzie miał większą wartość, szczególnie przy silnikach o mniejszej mocy, a czy to będzie 0.1 ohm, czy np 0.4 ohm (sonda 0.3 ohm, uzwojenia 0.7 ohm) silnika hoverboarda, nie ma to znaczenia. Wartość ma być zbliżona i większa od zera. Jeżeli jest zero (0.00....) to jest zwarcie, jeżeli są nierówne wartości, prawdopodobnie jest przerwa.
miki
Forumowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Zwarcie faz

Post autor: miki »

Dede, 62mΩ to jednak jest więcej, niż zero :-) A co do pomiaru, pamiętam że się zdziwiłem kiedyś, kiedy wyszło, że przewody testowe taniego miernika miały około 1,6Ω rezystancji. Tutaj przydałby się miliomomierz, była też taka przystawka DIY pełniąca tą funkcję.
miki
Forumowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Zwarcie faz

Post autor: miki »

miki pisze:
14 wrz 2020, 10:00
Dede, 62mΩ to jednak jest więcej, niż zero :-) A co do pomiaru, pamiętam że się zdziwiłem kiedyś, kiedy wyszło, że przewody testowe taniego miernika miały około 1,6Ω rezystancji. Tutaj przydałby się miliomomierz, była też taka przystawka DIY pełniąca tą funkcję.
A co do zwarcia... tu też nie koniecznie musi wyjść zero w pomiarach. Jeżeli na styku jest jakiś ślad wypalenia lub cokolwiek po drodze między metalami (np. cewką, a obudową), może wyjść mała, ale jednak niezerowa wartość rezystancji.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2020, 22:54 przez miki, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ