Nowy silnik w nexunie mxus 3k turbo 5T

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
darekyorek
Forumowicz
Posty: 102
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:57

Nowy silnik w nexunie mxus 3k turbo 5T

Post autor: darekyorek »

Robię rower na sabku 9680 instalacja 26 s i zastanawiam się nad mxusem 3 k turbo 5t 12x5. Nie wiecie jaka będzie Max prędkość na kole 18? Z grzaniem nie powinno być problemów ale czy nie będzie za bardzo rwał.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Nowy silnik w nexunie mxus 3k turbo 5T

Post autor: tas »

silniki wolnobiezne nie zasila sie z wysokiego napiecia, maja cienkie nawoje, nie moga byc poddawane duzym obciazeniom charakterystycznym przu wiekszych predkosciach.

takie silniki sa po to abys nie musial w niego pchac 60a tylko 45a a przyspieszenie podobne, zatem mniejszy aku, mniejszy sterownik a efekt przyspieszenia ten sam
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
roland
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nowy silnik w nexunie mxus 3k turbo 5T

Post autor: roland »

Tas pytanko co do nawoju 5T i 4T, co można powiedzieć o niskich prędkościach 10-20 km/h i stromych podjazdach, czy 5T lepiej się sprawdzi i będzie odporniejszy na przegrzania i bardziej sprawny? Żeby nie teoretyzować, rozważmy mój obecny setup: pakiet 16S sterownik ML60, 3K z nawojem 4T, ten zestaw wyciska 70 km/h ale szczerze mówiąc wyjeździłem już z 1000 km i w praktyce nie przekraczam 40 km/h, no chyba że dla szpanu więc max prędkość z nawoju 5T byłaby dla mnie akceptowalna. Za to zdarzają mi się podjazdy z nie za dużą szybkością poniżej 20 km/h a przy takich warunkach sterownik i tak nie daje powyżej 2 kW w silnik więc wychodzi mi z praktyki że moce bliskie 3KW to osiągam tylko w 'szpanerkim' zakresie powyżej 40 km/h. Zastanawia mnie więc setup 16S, ML45, 3K z nawojem 5T, żeby sprawniej pokonywać podjazdy. Swojego roweru nie będę modyfikował ale może ktoś stać przed podobnym wyborem. Taki mam gust że nie bawią mnie wysokie prędkości gdyż większość uwagi pochłania prowadzenie a widoczków prawie nie dostrzegam.

pozdrawiam

Remigiusz
Awatar użytkownika
RafalEmc2
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 22 kwie 2020, 23:48
Kontakt:

Re: Nowy silnik w nexunie mxus 3k turbo 5T

Post autor: RafalEmc2 »

Remigiusz , jesli masz takie prędkość to 5T a nawet 6T znacznie Ci poprawia osiągi. Ze wzgledu na znacznie wieksza sprawnosc silnika o wysokim T na niskich obrotach. Wiekszy moment obrotowy w stosunku do podanej mocy.

Sprawnosc ~95% BLDC jest optymalnych obrotach. Szybki silnik bedzie mial znaczący % strat w grzanie. Przy tej samej niskiej predkosci. Efekt ubocznym bedzie większy zasieg.
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Nowy silnik w nexunie mxus 3k turbo 5T

Post autor: Vegasnight9 »

Według opisów z Nexun wychodzi że 3k może być minimalnie wolniejszy niż 30h 7x9... Ciekawe
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Rowerelektryczny
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14

Re: Nowy silnik w nexunie mxus 3k turbo 5T

Post autor: Rowerelektryczny »

Remigiusz masz ML 60 i brakuje ci czegoś (mocy) przy 10-20 km/h? Mam ML 45 (podlany do 72 A) i jedyne czego mi brakuje to prędkości max która wynosi ~ 70 km/h. Podjazdy pokonuje bez najmniejszego oporu.
roland
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nowy silnik w nexunie mxus 3k turbo 5T

Post autor: roland »

Rowerelektryczny pisze:
24 wrz 2020, 20:11
Remigiusz masz ML 60 i brakuje ci czegoś (mocy) przy 10-20 km/h?
Długie strome podjazdy z niskimi prędkościami to zakres niezbyt dużej sprawności silnika. Wyraźnie grzeje ale dokładnych temperatur nie znam na ten moment. Niemniej wracając do pytania, rozbija się o sprawność, jeśli inny nawój dałby większą sprawność to dla mnie zysk na mniejszym zużyciu prądu.
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Nowy silnik w nexunie mxus 3k turbo 5T

Post autor: GrzegorzS »

roland pisze:
27 wrz 2020, 21:03

Długie strome podjazdy z niskimi prędkościami to zakres niezbyt dużej sprawności silnika.
Huby nie są do tego stworzone, ale można takiego huba zamontować centralnie w odpowiedniej ramie i problem znika.
roland
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nowy silnik w nexunie mxus 3k turbo 5T

Post autor: roland »

Wpisałem obydwa silniki to jest z nawojem 4T i 5T do symulatora do porównania:
mxus_comp.jpg
https://www.ebikes.ca/tools/simulator.h ... p=0&hp_b=0

I o ile dobrze to zrobiłem to widzę że charakterystyki sprawności do prędkości 35 km/h się pokrywają. Czyli np dwa identyczne rowery różniące się tylko silnikami, jadące obok siebie z tą samą prędkością w zakresie < 35 km/g będą identyczne pod względem poboru prądu i grzania się. Jakoś nie widzę realnego zysku w stosowaniu silników wolnobieżnych chyba że gdzieś błądzę.

pozdrawiam

Remigiusz
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Nowy silnik w nexunie mxus 3k turbo 5T

Post autor: tas »

to patrz teraz :)
https://prnt.sc/upbaqb
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowy silnik w nexunie mxus 3k turbo 5T

Post autor: Dede »

Silniki wysokoobrotowe na niskich obrotach sprawność jest mała i należy dostarczyć więcej prądu fazowego żeby dorównać moca większym T

Kiedyś testowałem sabvotona 96120 jaki prąd idzie do silnika i przy prędkości do 15km/h idzie max prąd fazowy okolo 225A a z akumulatora 26S prad pobierany max 45A wiec tylko koło 4kW
Mimo ze idzie tylko 4kw z bateri to prąd fazowy był za duży i grzał silnik

Jeśli ma być używany silnik przy niskich obrotach to najlepiej zamontować 5T zamiast 4T

Z drugiej strony jesli nie było różnicy T5 T4 T3 to każdy wybierał silniki T3 a jak wiadomo maja bardzo małam sprawność niskich obrotach i jest przepaść pomiędzy T5 a T3 na niskich obrotach.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Nowy silnik w nexunie mxus 3k turbo 5T

Post autor: tas »

Reasumując, jeśli ktoś przedkłada prędkość ponad moment = mniej T
Jeśli przedkłada moment ponad prędkość = więcej T
Nie da się mieć i momentu i prędkości jednocześnie, czyli próba zasilania "dużego T" z dużego napięcia albo "małego T" z dużego prądu skończy się tylko grzaniem
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Nowy silnik w nexunie mxus 3k turbo 5T

Post autor: Wojtek »

A nie odwrotnie? Dla mnie wysokie T to 6, a niskie to 3.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Nowy silnik w nexunie mxus 3k turbo 5T

Post autor: tas »

Poprawiłem :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
chudybws
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Nowy silnik w nexunie mxus 3k turbo 5T

Post autor: chudybws »

@tas to dla 5T jakie napięcie będzie najlepsze 16S czy nawet bardziej 14S? Chodzi o max moment ale żeby prędkość nie była ≤45kmh
darekyorek
Forumowicz
Posty: 102
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:57

Re: Nowy silnik w nexunie mxus 3k turbo 5T

Post autor: darekyorek »

A qs205 5t na 26s poleci ? tam drut grubszy dużo. Grubość druta czy proporcja nawoju gra rolę.
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Nowy silnik w nexunie mxus 3k turbo 5T

Post autor: Vegasnight9 »

darekyorek pisze:
22 paź 2020, 17:59
A qs205 5t na 26s poleci ? tam drut grubszy dużo. Grubość druta czy proporcja nawoju gra rolę.
Nie grubszy a cieńszy drut ma 5t. Za to moment większy kosztem prędkości.
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
darekyorek
Forumowicz
Posty: 102
Rejestracja: 22 maja 2019, 20:57

Re: Nowy silnik w nexunie mxus 3k turbo 5T

Post autor: darekyorek »

No cieńszy niż w qs205 4t ale grubszy niż w mxusie 3 k turbo 4t i 5t który na pewno nie poleci na 96v.
ODPOWIEDZ