TranzX 250W 24V - serwis

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
el_cy
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2022, 12:35

TranzX 250W 24V - serwis

Post autor: el_cy »

Witam,
mam taki oto silniczek TranzX. Silnik działa, ale strasznie huczy podczas jazdy, dodatkowo jak się puści kierownicę to wpada w szalone wibracje. Chciałem zrobić mu serwis SPA, wymienić łożyska, przekładnię i trafiłem na zonka. Wygląda na to że wtyczka od przewodu zasilającego jest grubsza niż wewnętrzna średnica łożyska w korpusie.

Mam trzy pytania

1. Czy ktoś ma doświadczenie z tą konstrukcją, da się wymienić to łożysko bez obcinania przewodu? Rower jest fabryczny więc wszystkie kabelki ładnie wykonane i hermetyczne, szkoda by mi było go chlastać. W dodatku przewód 10 pin, więc raczej nie podmienię.
20220205_145652_LI.jpg
20220207_093440_LI.jpg
2. Widoczne na zdjęciu słońce mocno siedzi na ośce, pomimo odkręcenia wkrętów mocujących ręcznie nie udało mi się go zdjąć. Nie próbowałem narzędziami z obawy że coś pognę, coś mi umyka czy trzeba stuknąć młotkiem?
20220207_093423_LI.jpg
3. Grubość kół nylonowych w przekładni to 10.1 mm, same kółka znalazłem u chińczyka, ale nie mogę namierzyć kasety ze sprzęgłem. Wydaje mi się że taka do kółek o grubości 12 mm też by pasowała, czy ona się czymś różni jeszcze?


Będę wdzięczny za pomoc!
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: TranzX 250W 24V - serwis

Post autor: WojtekErnest »

Aby wymienic kpl sprzęgło z 3 przekładniami nie musisz wyciągać przewodu. Wystarczy zdjąć seger i podkładkę mosiężna. Same przekladnie są 10 i 12 mm. Szukaj, na pewno są do kupienia.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
miki
Forumowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: TranzX 250W 24V - serwis

Post autor: miki »

Dokładnie, a łożysko kupiłem za całe 11zł i to nie całkiem z chińskiej plasteliny. To trwałe silniki.
el_cy
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2022, 12:35

Re: TranzX 250W 24V - serwis

Post autor: el_cy »

WojtekErnest pisze:
07 lut 2022, 19:14
Wystarczy zdjąć seger i podkładkę mosiężna.
Dziękuję za odpowiedź, właśnie się zastanawiałem z czego ta podkładka, bo już jest pęknięta i muszę wymienić. Wydaje mi się że nie do końca się zrozumieliśmy.

Sprzęgło i trzy koła zdjąłem, i nie ma problemu z wymianą. Znalazłem koła odpowiedniej grubości, ale nie znalazłem sprzęgła. Są albo same koła 10 mm albo komplet sprzęgło i koła 12 mm. Planuję więc kupić ten komplet i podmienić w nim kółka na 10, wydaje mi się że powinno pasować ale pewności nie mam.

Z tym kablem to chodzi mi o łożysko które jest osadzone w korpusie, zaznaczyłem je na zdjęciu powyżej nr 1. Nawet jak zdejmę ten korpus to jak przełożyć tam nowe łożysko, skoro przez wtyczkę nie przejdzie? Da się jakoś wysunąć ośkę ze stojana?
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: TranzX 250W 24V - serwis

Post autor: WojtekErnest »

Na 90% wymiana łożyska wymaga niestety wysunięcia kabla. Wtyk zalany nie przejdzie, trzeba by rozlutowac drugą strone. Ale moze sie okazac ze zmiana sprzegla z kolami zebatymi go radykalnie wyciszy.
Czy obecne mają uszkodzone zęby?, Czy nie brakuje ssmaru ? Czy nie jest przekrzywiony ze zebatka ociera o korpus ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
el_cy
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 07 lut 2022, 12:35

Re: TranzX 250W 24V - serwis

Post autor: el_cy »

WojtekErnest pisze:
07 lut 2022, 22:55
Wtyk zalany nie przejdzie, trzeba by rozlutowac drugą strone.
Rozważam czy tak nie zrobić, nie chciałbym lutować przy silniku więc raczej utnę przewody wewnątrz obudowy i po wymianie zlutuję je z powrotem. Tylko nie umiem zdjąć wirnika razem ze słońcem. Trzeba to ściągaczem zdjąć? Nie wiem co to trzyma, bo nie widzę żadnych śrub ani sigerów. Czy może to magnesy tak mocno trzymają wirnik na osi?
WojtekErnest pisze:
07 lut 2022, 22:55
Ale moze sie okazac ze zmiana sprzegla z kolami zebatymi go radykalnie wyciszy
W pierwszej kolejności tak zrobię i zobaczę, ale to łożysko jest w fatalnym stanie.
WojtekErnest pisze:
07 lut 2022, 22:55
Czy obecne mają uszkodzone zęby?, Czy nie brakuje ssmaru ? Czy nie jest przekrzywiony ze zebatka ociera o korpus ?
Zęby są wszystkie, smaru może brakuje, wytarłem stary i psiknąłem teflonem w spray. Przekrzywiona nie jest, ale z trzech łożysk od kół zębatych tylko jedno działa dobrze, pozostałe dwa stawiają opór. Łożysko sprzęgła to już całkiem dramat.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: TranzX 250W 24V - serwis

Post autor: WojtekErnest »

Teflon w spray jest za rzadki. Poczytaj na forum o smarach specjaliziwanych. Powinien mieć konsystencje "pasty do zębów" a nawet jeszcze gęściejszy.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Baranski86
Forumowicz
Posty: 443
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: TranzX 250W 24V - serwis

Post autor: Baranski86 »

Ja dałem smar molibdenowy febi, 2 lata działa, zęby jak nowe.
ODPOWIEDZ