QS205 v4? Sugestie i uwagi

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: tas »

QS niebawem (kilka miesięcy) będzie wprowadzać v4 silnika QS205, spytali czy mogą podesłać do testu egzemplarze przedpremierowe ale jeśli jest okazja i masz jakieś sugestie co brakuje modelowi v3 i co mogłoby znaleźć się w modelu v4 to napisz je tutaj, ja zbiorę je wszystkie i wyślę w uwagach do rozpatrzenia. Chodzi tu raczej o cechy modelu seryjnie produkowanego więc raczej takie nie podnoszące znacząco ceny.
Np uważam, że oś po stronie wolno biegu powinna być dłuższa o 20mm aby łapało blokady obrotu w customach bo czasem sie to trzyma na 2 zwojach gwintu
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: Przemek »

Mogła by być poszerzona coś na spłaszczeniu większe fi na wzór castomowej osi Dede do 273, wtedy była by o wiele odporniejsza na szarpnięcia regenem
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: tas »

Oś M16?
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: Przemek »

Z tego ci kojarzę ( nie mam tu żeby zmierzyć ) teraz jest oś m16 jak by zrobili m18 znaczono wpłynie to na ilość ukręceń podczas szarpania regenem albo na dolotach z hop z naciśniętym hamulcem ,, prostując wpis - żeby była większa na następną metryczną nakrętkę

EDYTA
kolejnym zaje fajnym usprawnieniem było by wprasowanie w pokrywę od wolnobiegu w połowie, nito nakrętkę / korek, do dolewania ferro / oleju czy co tam kto leje, to by baaardzo ułatwiło eksploatację
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: Dede »

Większa oś np. M16

Zastanawiam są czy dało by radę zrobić radiatory na stojanie zamiast tych otworów trójkątnych.

Ostatnio testuje zalewanie uzwojeń i przekazywania ciepła na stojan i pomaga na rozłożeniu ciepła na stojan i przekazania na obudowę. Jak by były radiatory to szybciej przekazania ciepła będzie i chłodniej na uzwojeń



Ostatnio byłem na górach Skrzyczne silnik miał chyba 63℃ a sterownik sabvoton miał 75℃ i MPe wyłączył prąd z powodu temperatury sterowniku.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: tas »

Oni chcą tą podstawę stojana zrobić pełną dookoła z otworami ze stali, zastanawiam się, czy to nie zwiększy powierzchni oddawania ciepła
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
zero79
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 19 mar 2018, 21:45
Lokalizacja: Stargard

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: zero79 »

Otwory ze stali to brzmi ciekawie :)
Ogólnie to stal ma przewodność cieplną znacznie mniejszą ( kilkukrotnie) od aluminium ( bo chyba do tej pory alu było) więc nie wiem czy to dobrze, że zmieniają materiał.
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: Dede »

Stal to i waga większa niż aluminiowy. Na pewno chodzi o wytworzenie jak najtaniej, stal będzie taniej to nie znaczy że lepiej.
Chyba że zrobią inny stojan i większa ilość miedźi to jeszcze bym zrozumiał.
Mają planie większą ilość miedźi?

Pierwszym punkcie V4 powinno być większa ilość miedźi
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: Yasiu77 »

jak ma być taniej to raczej z tą większą ilością miedzi to tak niezbyt...
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: Dede »

Wolałbym drożej ale lepiej. Jak wypadnie testach że jest gorzej niż było to po prostu ludzie będę wybierać mxus 5K turbo zamiast QS205
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: tas »

5K ma niecałe 2x mniej miedzi niż 205 :P
Chyba aż tak nisko nie można upaść.
Poza tym 205 jest silnikiem 3000W rated, jak na taką moc to ma wręcz kolosalną ilość miedzi. Porównaj sobie do innego rated 3000W czyli 3K turbo :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: Wojtek »

Ja to bym bardziej proponował porównać parametry blach. Pięć razy więcej miedzi nie pomoże jak rdzeń będzie z g...na. Generalnie mam wrażenie, że te wszystkie silniki do naszych jeździdeł to bardziej piece indukcyjne niż silniki. Sprawność na poziomie 80% w danych producenta, to rzeczywista pewnie z 10% mniej. Taki qs to ponad 12kg i 3kW, to jakby w Tesli 3 silnik ważył prawie 1,5 tony a nie 90kg. Precyzja wykonania, materiały, obniženie wagi - tego trzeba się domagać w nowej wersji.
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: Dede »

Ale to silnik nisko obrotowy nie możemy wymagać bóg wie ile i porównywać do silników wysokoobrotowego gdzie jest przekładnią.
To jak wymagać Huba żeby dorównywał do Mid-Drive
Mid-Drive zawsze będzie bardziej ekonomiczny i sprawność lepsza tego nie przeskoczymy.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: WojtekErnest »

Wojtek pisze:
21 lut 2022, 19:58
...Sprawność na poziomie 80% w danych producenta, to rzeczywista pewnie z 10% mniej. Taki qs to ponad 12kg i 3kW, to jakby w Tesli 3 silnik ważył prawie 1,5 tony a nie 90kg. Precyzja wykonania, materiały, obniženie wagi - tego trzeba się domagać w nowej wersji.
No właśnie, i zamiast wchodzic w jakieś obłędne moce i konieczne to tego ciezkie aku (błędnekolo) , lepiej stawiac na precyzyjne przekładniowe, bo rower to z założenia przyrząd niskobrotowy.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: Dede »

To nich zrobią QS205 Mid-Drive i każdy będzie zadowolony i serwis będzie też miał robotę ;)
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: WojtekErnest »

Ale dlaczego Mid-Drive? Przekładniowy na tyl....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: tkoko »

WojtekErnest pisze:
22 lut 2022, 18:08
Ale dlaczego Mid-Drive? Przekładniowy na tyl....
HUB to HUB, ma czy nie ma przekładni to przecież "wsio rawno". Na podjeździe pod górę tak jego sprawność spadnie do 70%.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: WojtekErnest »

Na pewno ? Przekladnia nic da ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: Dede »

Dla niektórych osób brak 30% mocy czy 30% mniejszy zasięgu nie ma znaczenia i wybiera HUB.
Albo mają ramę taką że nic innego nie pasuje niż HUB.
QS205 z przekładnią na pewno kilka osób by wzięło jak by był taki ofercie.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: tkoko »

WojtekErnest pisze:
22 lut 2022, 21:04
Na pewno ? Przekladnia nic da ?
Jeżeli HUB z przekładnią i Hub bez przekładni będą miały tą samą moc, RPM i sprawność na kole, to będą miały mniej więcej taki sam spadek mocy/sprawności/RPM na podjeździe.
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: Dede »

Jadąc 25km/h silnikiem z przekładnią będzie miało inne RPM niż bez przekładni.
Jeśli jedziemy 10km/h pod górę bez przekładni to sprawność może wynieść nawet 30% lub mniej a z przekładnią można uzyskać 60% a jak mamy skrzynie biegów lub przerzutki można nawet uzyskać ponad 90% sprawność.
Więc będzie duża różnica zasięgu w górach i podjazdach stromych.
Zobacz dane silnikach i porównaj silniki wysokoobrotowy z niskoobrotowy np qs205 lub qs273 porównaj z QS138.
HUB ma najlepszą sprawność przy Vmax jeśli jedziemy wolniej sprawność maleje i wtedy mamy straty i to nie małe.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: WojtekErnest »

Dede pisze:
22 lut 2022, 21:58
Jadąc 25km/h silnikiem z przekładnią będzie miało inne RPM niż bez przekładni.
To dla mnie oczywiste. Nie wiem dlaczego @Tkoko to kwestionuje.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: tkoko »

WojtekErnest pisze:
23 lut 2022, 11:05
Dede pisze:
22 lut 2022, 21:58
Jadąc 25km/h silnikiem z przekładnią będzie miało inne RPM niż bez przekładni.
To dla mnie oczywiste. Nie wiem dlaczego @Tkoko to kwestionuje.
Bo napisałem wyraźnie, przy tej samej MOCY, RPM, I SPRAWNOŚCI OBU HUB'ów NA KOLE nie będzie ŻADNEJ RÓŻNICY W PRĘDKOŚCI między oboma HUB'ami. Dede porównuje HUB'a bezprzekładniowego 10 kW z HUB'em przekładniowym 0.25kW na RPM na kole a to jest zupełnie inna bajka tak jak porównywanie sprawności MID'a i HUB'a przy różnych prędkościach, mocach.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: WojtekErnest »

Udajesz czy naprawdę nie rozumiesz co napisal @DEDE. Piszemy o mocnych ciężkich silnikach, które mają znaczqco różną sprawność (w zależności od tego czy mają przekladnie czy nie) i moc rzeczywistą przy małej prędkości, pod górę/pod wiatr.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: Wojtek »

Chłopaki, wyjaśnijcie sobie może najpierw o jakim przełożeniu przekładni myślicie. Bo jak jeden myśli np. o 3:1, a drugi 1:1 to w zasadzie, pomijając straty przekładni, obaj macie rację.
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: Dede »

Chodzi o QS205 jak by był z przekładnią to na pewno nie 1:1 nawet na myśl nie przysło o takie zastosowanie.
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: Przemek »

Panowie chodzi o "delikatne" poprawki ...
barszcz2
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

Post autor: barszcz2 »

ML będzie z nim pracował czy nie ma szans?
ODPOWIEDZ