Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Omówienie modeli silników. Ich dane techniczne, zastosowanie, moc, napięcie itp.
ODPOWIEDZ
bulek68
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 18 kwie 2022, 21:09

Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Post autor: bulek68 »

Mam pytanie do tych co się znają.
Czy kupjąc ten zestaw
https://nexun.pl/pl/products/zestaw-mie ... 5-922.html
Mogę zamiennie użyć silnika Bafanga który ma wyprowadzoną wtyczkę 9pin?

Druga sprawa (na marginesie) , w przedłużce od Bafanga mam wyprowadzone 3 przewody fazowe i wtyczkę 6pin zasilanie 5v 3 hale i jeden biały kabelek, do czego służy?
bulek68
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 18 kwie 2022, 21:09

Re: Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Post autor: bulek68 »

Sprawdziłem Bafanga...
Może ktoś mógł by sprawdzić mxus'a?
Załączniki
Screenshot_20220520_152313.jpg
bulek68
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 18 kwie 2022, 21:09

Re: Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Post autor: bulek68 »

Prowadząc dalej ten forumowy monolog...
Zweryfikowałem połączenia przewodów.
Wtyczki obu silników wymienionych w wątku są kompatybilne.
Można więc można je śmiało stosować zamiennie.

Napotkałem jednak na jeden problem.
Gdy jeździłem na xf15 wszytkie odczyty dystansu i prędkości pokrywały się z GPS ( odczyt ustawiony kt LCD3 na dodatkowy czujnik hala).
Zmieniając silnik na Bafanga odczyty oszalaly i działają zero jedynkowo, na postoju 0 a jadąc z jakąkolwiek prędkością na liczniku wskazania ponad 70km/h.
Przestawiłem na odczyt z czujników silnika i o ile to działa z przekłamaniem około 5 do 10km/h to w silniku tego typu nie ma najmniejszego sensu.

Może ktoś z was podpowie jak z tego wybrnąć?
tkoko
Forumowicz
Posty: 3760
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Post autor: tkoko »

W silniku przekładniowym (obojętnie MID czy HUB) przy odczycie prędkości z hala silnika jest ten problem że jak silnik przestaje wspomagać (nie kręci się) to wskazania prędkości będą zerowe. Aby tego uniknąć potrzeba sygnału z zewnętrznego czujnika prędkości na kole i odpowiednich ustawień w wyświetlaczu takich jak "motor magnetic pole ratio", "obwód koła" i "korekcja wskazań licznika", czy wybór zewnętrznego/wewnętrznego czujnika.
bulek68
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 18 kwie 2022, 21:09

Re: Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Post autor: bulek68 »

tkoko pisze:
02 cze 2022, 7:07
W silniku przekładniowym (obojętnie MID czy HUB) przy odczycie prędkości z hala silnika jest ten problem że jak silnik przestaje wspomagać (nie kręci się) to wskazania prędkości będą zerowe.
Tak, dlatego napisałem że w silniku tego typu konfiguracja na czujniki "wirnika" nie ma sensu.
Wiesz może jak ujarzmić ustawieniami wskazania o których pisałem wyżej gdy odczyt ustawiony jest na hala do tego przeznaczonego w silniku przekladniowym?
Przepatrzyłem ustawienia w sumie kilka razy ale nic tam takiego nie widzę.
Prócz zmiany obręczy na mniejszą nic. Zresztą nawet jak ustawie koło na 10" wskazania zamykają licznik wskazując 79,9km/h 🤣
tkoko
Forumowicz
Posty: 3760
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Post autor: tkoko »

Nie mam doświadczenia z KT i LCD3,
https://ebike.nexun.pl/kt-lcd3-i-sterowniki-sinus-kt/
ale masz tam parametr "P1" który odpowiada za ""motor magnetic pole ratio". Ponieważ Bafang ma zapewne inną ilość magnesów i przełożenie niż XF15, musisz metodą prób i błędów (lub według datasheet silnika) znaleźć prawidłową wartość. Być może i "P2" (0 lub 1) będzie miało wpływ na prawidłowe wskazania.
bulek68
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 18 kwie 2022, 21:09

Re: Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Post autor: bulek68 »

tkoko pisze:
02 cze 2022, 14:22
Nie mam doświadczenia z KT i LCD3,
https://ebike.nexun.pl/kt-lcd3-i-sterowniki-sinus-kt/
ale masz tam parametr "P1" który odpowiada za ""motor magnetic pole ratio". Ponieważ Bafang ma zapewne inną ilość magnesów i przełożenie niż XF15, musisz metodą prób i błędów (lub według datasheet silnika) znaleźć prawidłową wartość. Być może i "P2" (0 lub 1) będzie miało wpływ na prawidłowe wskazania.
Bez sensu jest to co piszesz.
Z kąd wogóle te przemyślania jeśli jak wspomniałeś nie masz doświadczenia?
Ilość magnesów w P1 miała by znacznie jeśli rozmawialibyśmy o silniku bez przekładniowym i bez dodatkowego czujnika dla prędkości obrotowej samego koła.
Można by dostosować ilość magnesów przy ustwieniu P1 dla odczytu z hali "wirnika" i pewnie by to działało ale tylko w trakcie obrotu silnika co nie ma sensu w przekładniówce.
P2 odpowiada za ustawienie skąd ma być brany odczyt.
Jedyne słuszne w przekładniówce jest ustawienie odczytu na dedykowany ku temu czujnikowi.
Oba silniki mają czujniki dedykowane do odczytów prędkości obrotowej koła więc tym bardziej nie rozumiem czemu to nie działa jak powinno.

Z drugiej strony biorąc pod uwagę zanagażownie innych użytkowników (od lat) forum w pomoc lepsza taka dyskusja jak żadna. Za to Ci dzięki. 😉
tkoko
Forumowicz
Posty: 3760
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Post autor: tkoko »

bulek68 pisze:
02 cze 2022, 22:23
tkoko pisze:
02 cze 2022, 14:22
Nie mam doświadczenia z KT i LCD3,
https://ebike.nexun.pl/kt-lcd3-i-sterowniki-sinus-kt/
ale masz tam parametr "P1" który odpowiada za ""motor magnetic pole ratio". Ponieważ Bafang ma zapewne inną ilość magnesów i przełożenie niż XF15, musisz metodą prób i błędów (lub według datasheet silnika) znaleźć prawidłową wartość. Być może i "P2" (0 lub 1) będzie miało wpływ na prawidłowe wskazania.
Bez sensu jest to co piszesz.
Z kąd wogóle te przemyślania jeśli jak wspomniałeś nie masz doświadczenia?
Ilość magnesów w P1 miała by znacznie jeśli rozmawialibyśmy o silniku bez przekładniowym i bez dodatkowego czujnika dla prędkości obrotowej samego koła.
Można by dostosować ilość magnesów przy ustwieniu P1 dla odczytu z hali "wirnika" i pewnie by to działało ale tylko w trakcie obrotu silnika co nie ma sensu w przekładniówce.
P2 odpowiada za ustawienie skąd ma być brany odczyt.
Jedyne słuszne w przekładniówce jest ustawienie odczytu na dedykowany ku temu czujnikowi.
Oba silniki mają czujniki dedykowane do odczytów prędkości obrotowej koła więc tym bardziej nie rozumiem czemu to nie działa jak powinno.

Z drugiej strony biorąc pod uwagę zanagażownie innych użytkowników (od lat) forum w pomoc lepsza taka dyskusja jak żadna. Za to Ci dzięki. 😉
1. Nie bardzo wiem co jest bez sensu, ale skro tak uważasz to niech tak będzie.
2. nie mam doświadczenia ze sterownikami KT, ale "jakieś tam" doświadczenie z innymi sterownikami (np. GT) mam.
3. poniżej masz opis parametru/wartości "P1", i wpływ na poprawność wskazań zarówno w przekładniowym i jak i bezprzekładniowym silniku..
4. nie wiem znowu co nie ma sensu w przekładniówce, niektórzy wolą mieć czujnik temperatury niż prędkości.
5. zgadza się, aby mieć prawidłowy odczyt w przekładniówce niezależnie czy będzie to MID czy HUB, do odczytu prędkości należy korzystać z zewnętrznych czujników prędkości.
6. skąd masz pewność że oba silniki mają wbudowany czujnik prędkości, równie dobrze silnik (na tym samym białym przewodzie) może mieć wbudowany czujnik temperatury. Jeżeli sterownik ma gniazdo do zewnętrznego czujnika, a domniemywam że ma skoro działa to pod XF15, to jaki problem kupić/dorobić zewnętrzny czujnik prędkości np. od Bafanga, TSDZ.
Załączniki
p1.JPG
bulek68
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 18 kwie 2022, 21:09

Re: Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Post autor: bulek68 »

Nie mam żadnej pewności że na "białym" w bafangu jest hal od prędkości ale można tak przypuszczać bo ustawienie odczytu temperatury zawsze pokazuje 15 stopni. Jeśli ustwimy na odczyt prędkości mimo wszytko w trakcie ruchu koła jakieś te odczyty bzdurne ale są.

Pewnie poszedł bym w sugeatie o których mówisz z dołożeniem dodatkowego czujnika na koło ale jest tu "kłopot" trzeba rozpruć obie wtyczki i to przerabiać, a łudziłem się że może da się to ograć (ustawić) żeby działało jak trzeba.
W ostateczności żeby się z tym nie bawić pewnie zostanę na na stałe z xf15 bo większej różnicy w jeździe między oboma nie widzę.

Dzięki za zainteresowanie tematem.
tkoko
Forumowicz
Posty: 3760
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Post autor: tkoko »

bulek68 pisze:
03 cze 2022, 11:41
Nie mam żadnej pewności że na "białym" w bafangu jest hal od prędkości ale można tak przypuszczać bo ustawienie odczytu temperatury zawsze pokazuje 15 stopni. ......
Jak zamiast czujnika temperatury KTY będzie czujnik NTC to wskazania temperatury na wyświetlaczu zapewne będą niskie.
bulek68
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 18 kwie 2022, 21:09

Re: Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Post autor: bulek68 »

tkoko pisze:
03 cze 2022, 12:15
bulek68 pisze:
03 cze 2022, 11:41
Nie mam żadnej pewności że na "białym" w bafangu jest hal od prędkości ale można tak przypuszczać bo ustawienie odczytu temperatury zawsze pokazuje 15 stopni. ......
Jak zamiast czujnika temperatury KTY będzie czujnik NTC to wskazania temperatury na wyświetlaczu zapewne będą niskie.
Jaki by nie był czujnik temperatury napenwo nie generował by odczytów obrotu koła 🤪 a w bafangu on działa tyle tylko że błędnie 😉
tkoko
Forumowicz
Posty: 3760
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Post autor: tkoko »

bulek68 pisze:
03 cze 2022, 13:54
........ Jaki by nie był czujnik temperatury napenwo nie generował by odczytów obrotu koła 🤪 a w bafangu on działa tyle tylko że błędnie 😉
Jeżeli faktycznie działa, to moim zdaniem "kłania się P1".
bulek68
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 18 kwie 2022, 21:09

Re: Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Post autor: bulek68 »

tkoko pisze:
03 cze 2022, 14:24
Jeżeli faktycznie działa, to moim zdaniem "kłania się P1".
Dobra, spróbuję to pozmieniać żeby nie wyjść na głupka.
Moim zdaniem, zmiana tego nijak się się ma do samego hala dla odczytu prędkości obrotowej koła.
tkoko
Forumowicz
Posty: 3760
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Post autor: tkoko »

bulek68 pisze:
03 cze 2022, 15:02
........ Dobra, spróbuję to pozmieniać żeby nie wyjść na głupka.
Moim zdaniem, zmiana tego nijak się się ma do samego hala dla odczytu prędkości obrotowej koła.
Masz dwa rodzaje "hali" do pomiaru prędkości. W pierwszym przypadku masz osobny hall (wbudowany w silnik) który mierzy tylko prędkość koła, i tutaj masz przełożenie "1" i przy prawidłowym rozmiarze koła masz wskazania jak w zwykłym liczniku rowerowym. Ten odczyt jest niezależny czy silnik obraca się czy nie. Wskazania zależne są od obrotów koła. W drugim przypadku odczyt jest z hali (lub fazy) silnika. Tutaj trzeba znać ilość magnesów i przełożenie silnika przekładniowego by wskazania były prawidłowe. W tym przypadku przy silniku przekładniowym najczęściej brak odczytu przy niepracującym silniku, no chyba że nawet "na luzie" sterownik podaje sygnały a silnik (przy minimalnym poborze prądu) się kreci z prędkościa koła.
bulek68
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 18 kwie 2022, 21:09

Re: Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Post autor: bulek68 »

tkoko pisze:
03 cze 2022, 15:50
bulek68 pisze:
03 cze 2022, 15:02
........ Dobra, spróbuję to pozmieniać żeby nie wyjść na głupka.
Moim zdaniem, zmiana tego nijak się się ma do samego hala dla odczytu prędkości obrotowej koła.
Masz dwa rodzaje "hali" do pomiaru prędkości. W pierwszym przypadku masz osobny hall (wbudowany w silnik) który mierzy tylko prędkość koła, i tutaj masz przełożenie "1" i przy prawidłowym rozmiarze koła masz wskazania jak w zwykłym liczniku rowerowym. Ten odczyt jest niezależny czy silnik obraca się czy nie. Wskazania zależne są od obrotów koła. W drugim przypadku odczyt jest z hali (lub fazy) silnika. Tutaj trzeba znać ilość magnesów i przełożenie silnika przekładniowego by wskazania były prawidłowe. W tym przypadku przy silniku przekładniowym najczęściej brak odczytu przy niepracującym silniku, no chyba że nawet "na luzie" sterownik podaje sygnały a silnik (przy minimalnym poborze prądu) się kreci z prędkościa koła.
Sęk w tym że przy ustwieniu na hale silnika (nie koła) nie ma żadnego sensu ze względu na to że żadnych wskazań bez jego obrotu nie ma.
Doszliśmy do tych samych wniosków tyle że ja już wcześniej mówiłem że zmiana P1 nie ma sensu nawet jeśli pomiar byłby prawidłowy gdy silnik pracuje.
SzczepanW2
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Post autor: SzczepanW2 »

Co do wskazań prędkości z przekładniówki Bafanga ze sterownikiem KT, mam to samo. Puszczam manetkę pokazuje 79km/h, dystans też odczytuje nie poprawnie. Aczkolwiek jadąc na PASie, lub na samej manetce prędkość pokazuje właściwą. Próbowałem walczyć, zmiany parametrów nic nie dawały. Olałem temat :D. Sam silnik na KTku zachowuje się zdecydowanie lepiej od Bafangowskiego zestawu sterownik +LCD.
bulek68
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 18 kwie 2022, 21:09

Re: Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Post autor: bulek68 »

SzczepanW2 pisze:
07 cze 2022, 13:17
Co do wskazań prędkości z przekładniówki Bafanga ze sterownikiem KT, mam to samo. Puszczam manetkę pokazuje 79km/h, dystans też odczytuje nie poprawnie. Aczkolwiek jadąc na PASie, lub na samej manetce prędkość pokazuje właściwą. Próbowałem walczyć, zmiany parametrów nic nie dawały. Olałem temat :D. Sam silnik na KTku zachowuje się zdecydowanie lepiej od Bafangowskiego zestawu sterownik +LCD.
A może ten hal w bafangu jakiś do du*y jest i wystarczyło by go wymienić na taki jak w mxus? 🤔
Może ktoś podpowie jaki konkretnie hal od prędkości siedzi w xf15? Może kolega @tas? 😁
sorreld
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 07 sty 2021, 23:00

Re: Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Post autor: sorreld »

Mam silnik Bafanga i sterownik KT przy ustawieniu P2 6 prędkość cały czas jest aktualna.
bulek68
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 18 kwie 2022, 21:09

Re: Wtyczki Mxus xf15 Bafang G020.500.DC

Post autor: bulek68 »

sorreld pisze:
29 lip 2022, 0:29
Mam silnik Bafanga i sterownik KT przy ustawieniu P2 6 prędkość cały czas jest aktualna.
Nie wiem jak skonstruowany jest Twój "BAFANG" i jaki to model.
Ja mam dwa i każdy z nich ma po 6 magnesów na czujnik predkości:
- Bafang G020.500.DC
- Bafang G020.350.DC


Mój sterownik KT w pozycji P2 ma tylko dwie opcje konfiguracji:
0 - odczyt prędkości z hali silnika
1 - odczyt z dedykowanego do tego czujnika.
Być może Twój stwrwonik KT jest jakiś "zaawansowany" i pozwala ustawić właśnie ilość magnesów na dedykowany czujnik.

Dziś robiłem przegląd swojego silnika po przejechaniu 1000 km i wyszło dlaczego mam problem z odczytem.
Obrazek
Blisko 2h zajęło mi usunięcie z pokrywy 5 magnesów w taki sposób żeby jej nie uszkodzić.
Po tym zabiegu mam odczyt jaki być powinien. 😁
Niestety czeka mnie jeszcze jedna taka operacja w rowerze córki.
ODPOWIEDZ