Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
ArcziK36
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 23 lut 2019, 14:44

Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: ArcziK36 »

WItam, szukam jak najmniejszego ( przy okazji lekkiego) silnika w piaste do mojego roweru szosowego.
Jako, że żeby jechać z predkoscią około 20km/h nie musze wkladać prawie żadnej siły :) to nie zależy mi na dużej mocy. Tereny równe jak od linijki :) ( Niemcy, Frankfurt )

https://pl.aliexpress.com/item/32970867519.html

Znalazłem coś takiego, troszkę drogi jak na te moc, ale jestem w stanie tyle wydać .
Jakieś sugestie/ opinie , inne propozycje ??

Do roweru z kołami 700cc lepiej wybrać te wolniejszą wersję czy szybszą ?? Napięcie chciałbym 36v .

Nie rozumiem też tego- wersja 200RPM i 320RPM , ale przy jakim napięciu ? Opony mam 700x23c jak to sie bedzie mialo do predkosci max ? bateria 10s - 36v

Predkosci tak do 40km/h bo powyzej tej predkosci zasięg ( moich mieśni i kondycji ) robi się bardzo malutki :lol:
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: tkoko »

ArcziK36 pisze:
05 cze 2022, 13:29
......... Jakieś sugestie/ opinie , inne propozycje ?? ..........
Na OLX'ie masz NOWY silnik o podobnych parametrach i wadze.
https://www.olx.pl/d/oferta/silnik-anan ... LsQZR.html

a tu masz opis z parametrami i montażem.
viewtopic.php?p=105317#p105317
ArcziK36 pisze:
05 cze 2022, 13:29
........ Do roweru z kołami 700cc lepiej wybrać te wolniejszą wersję czy szybszą ?? Napięcie chciałbym 36v . ......l:
Do koła 700cc bierze się wolniejsze silniki (z mniejszym RPM. Jednak w przypadku 200 RPM maksymalna prędkość wspomagania to 25 km/godz. Korzystniejszy byłby silnik 260 - 280 RPM, bo wówczas maksymalna prędkość wspomagania wzrośnie do 33 - 35 km/godz. Przy 320 RPM maksymalna prędkość wspomagania wzrośnie do 38 km/godz, lecz silnik będzie "mułowaty" (będzie słabo się rozpedzał. AKM przy 36 V powinien mieć nieco wyższe prędkości wspomagania niż przy 24 V (te co podałem).
ArcziK36 pisze:
05 cze 2022, 13:29
...... Nie rozumiem też tego- wersja 200RPM i 320RPM , ale przy jakim napięciu ? Opony mam 700x23c jak to sie bedzie mialo do predkosci max ? bateria 10s - 36v........
To są silniki z różnym nawojem/RPM. Do dużych kół (24" i wzwyż) są silniki wolne, do małych kół (poniżej 24") wybiera się silniki szybkie.
ArcziK36
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 23 lut 2019, 14:44

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: ArcziK36 »

SIlnik bardzo tani :) pytanie czy da się go podłączyć pod sterownik sinus ?? Jakaś instrukcja podłączenia ? przeróbki myślę, że do ogarnięcia ( te zębatki bo hamulce mam vbrake )


48v byłoby świetnie, ale niestety bateria już by była zbyt duża i ciężka. Ja chce zrobić pakiet 10s3p ew. 10s4p,
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: tkoko »

ArcziK36 pisze:
05 cze 2022, 18:38
SIlnik bardzo tani :) pytanie czy da się go podłączyć pod sterownik sinus ?? Jakaś instrukcja podłączenia ? przeróbki myślę, że do ogarnięcia ( te zębatki bo hamulce mam vbrake ) .......
Na logikę nie powinno być problemu z podłączeniem/uruchomieniem sinusa. GT z samonauką działa bez problemu.
Poniżej instrukcja uruchamiania silnika/sterownika bez samonauki.
https://ebike.nexun.pl/silnik-sterownik ... przewodow/
ArcziK36
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 23 lut 2019, 14:44

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: ArcziK36 »

Dziekuje za pomoc. Kupię ten silnik bo nawet gdyby okazał się nie wypałem to bedzie to tylko 150zł a nie prawie 1000 :)

Zaryzykuje i wezme sterownik sinus 22A 36v zobaczymy czy wytrzyma :D jesli nie to zmniejsze moc ( oczywiscie juz przy drugim silniku )
I ciekawi mnie czy ma czujnik temp. bo w instrukcji silnika w rozpisce przewodów, przewod biały jest opisany - "speed/temperature sensor " Czyli nie wiem czy to sie wybiera przy zakupie czy to jest po prostu nie wpięty do niczego pin
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: gość »

Jeśli Chcesz mieć lepszy start to tak jeśli większy V max to 48V i 15A.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: tkoko »

ArcziK36 pisze:
05 cze 2022, 19:59
........ I ciekawi mnie czy ma czujnik temp. bo w instrukcji silnika w rozpisce przewodów, przewod biały jest opisany - "speed/temperature sensor " Czyli nie wiem czy to sie wybiera przy zakupie czy to jest po prostu nie wpięty do niczego pin
Silnik prawdopodobnie będzie miał czujnik temperatury NTC, przynajmniej tak wynika z pomiaru rezystancji i podgrzania silnika. W temperaturze pokojowej ~21 *C jest 11.6 k. Po podgrzaniu korpusu silnika do 35 - 40 *C, oporność spadła do 9.2 k, czyli teoretycznie na czujniku do 27 *C.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: Yasiu77 »

tkoko pisze:
05 cze 2022, 19:24
ArcziK36 pisze:
05 cze 2022, 18:38
SIlnik bardzo tani :) pytanie czy da się go podłączyć pod sterownik sinus ?? Jakaś instrukcja podłączenia ? przeróbki myślę, że do ogarnięcia ( te zębatki bo hamulce mam vbrake ) .......
Na logikę nie powinno być problemu z podłączeniem/uruchomieniem sinusa. GT z samonauką działa bez problemu.
Poniżej instrukcja uruchamiania silnika/sterownika bez samonauki.
https://ebike.nexun.pl/silnik-sterownik ... przewodow/
Mnie się nie udało o czym pisałem. Jak się powiedzie to daj znać bo nie jestem pewien czy wszystkie kombinacje zrobiłem
ArcziK36
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 23 lut 2019, 14:44

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: ArcziK36 »

Rozmawiałem ze sprzedawcą i pojawił się mały dylemat. Ja mam obręcze 622x15 - opony 700x23c i pan mi powiedział, że przy wiekszej mocy--jednak myślałem nad 48v i 15A, większy voltarz bo przy 36v prędkość byłaby mała, (w lepsze dni latam z przelotową 35km/h )

Pan powiedział że przy mocy powyżej 500w obręcze szosowe mogą nie znieść i wyrwać szprychy/ krzywić się

Jakieś sugestie ?? wolałbym nie zmieniać obręczy na te gravelowe etc.

Drugie pytanko to czy manetka przerzutek 8 biegowa , będzie działać normalnie gdy założe ten silnik z kasetą 6 biegową?? zmiana manetki to bardzo duży koszt :/ (400zł w gore) i jeśli musiałbym to zmieniać to już wolałbym założyć silnik xp03 z nexuna, z tym, że on jest większy i cięższy o kolejny 1kg ( bardziej mi przeszkadza ta średnica niż waga )


PS. Co do predkosci jazdy to bardzo mocno zaznaczam, że jestem amatorem i jeżdżę max 2 razy w tyg :) i dla mnie prędkości powyzej 30km to już się robi wyczyn :D , ale rozkrecam się, ostatnio 35km/h utrzymałem przez ponad 10km :D
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: gość »

Przerzutka ma blokady przed zrzuceniem łańcucha, są regulacje, nie powinno być problemu z obsługą 6 biegów.

Obręcze szosowe faktycznie mogą być za delikatne ale w sumie Mógłbyś zostawić sobie całe koło na wypadek tęsknoty za analogiem.

Silnik da na tyle dużo energii że zrekompensuje Ci to cięższą obręcz i nieco grubszą oponę.
Myślę że wystarczy jakaś przeciętna obręcz i opona.
Nie muszą być gravelowe.

Dla przykładu ja mam oponę 28/1,75 cala i z mocą około 700W i zdrowo kręcąc jadę 40~45 km/h.

Jest to dość przyjemna prędkość tak że polecam 48V.
ArcziK36
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 23 lut 2019, 14:44

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: ArcziK36 »

Co do obréczy to wybralem sie dzisiaj do sklepu rowerowego, znalazem bardzo fajne oponki 32x700 srodek mialy gladki a boczki takie male kostki, idealnie do nawierzchni jakiej szukam, czyli duzo asfaltu ale czasem bardzo dobrze ubite sciezki szutrowe ( rowne, bez dziur i hopek/korzeni itd )

A felge widzialem 622x16c trapez, nie wiele szersza ale spraawiała wrażenie bardzo masywnej ( w porownaniu do tej ktora teraz posiadam- cienka jak malutki palec :lol: )

Tylko pojawil mi sie problem. za cholere nie moge znalezc informacji na temat sterownika KT 48v , ale z oznaczeniem ZWS w środku opisu czyli wedlug aliexpress jest to sterownik blokowy a nie sinusoidalny . Jak on sie zachowuje, czy jest tak głośny jak np. GT ... Macie jakies informacje na ten temat ??
Zainteresował mnie dlatego, że ma opcje podpiecia halli, jak również pracy bez czujnikow halla i z samonuką ( na wypadek gdyby sie nie udalo odpalić tego silnika na hallach )

Sprzedawcca twierdzi, że jest bardzo cichy, no ale nie wiem na ile mogę mu zaufać
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: tkoko »

ArcziK36 pisze:
06 cze 2022, 13:54
PS. Co do predkosci jazdy to bardzo mocno zaznaczam, że jestem amatorem i jeżdżę max 2 razy w tyg :) i dla mnie prędkości powyzej 30km to już się robi wyczyn :D , ale rozkrecam się, ostatnio 35km/h utrzymałem przez ponad 10km :D
Jak bez silnika osiągasz 35 km/godz to z silnikiem będziesz miał z 38-40 km/godz przy podobnym wysiłku
ArcziK36 pisze:
07 cze 2022, 20:59
Tylko pojawil mi sie problem. za cholere nie moge znalezc informacji na temat sterownika KT 48v , ale z oznaczeniem ZWS w środku opisu czyli wedlug aliexpress jest to sterownik blokowy a nie sinusoidalny . Jak on sie zachowuje, czy jest tak głośny jak np. GT ... Macie jakies informacje na ten temat ??
Zainteresował mnie dlatego, że ma opcje podpiecia halli, jak również pracy bez czujnikow halla i z samonuką ( na wypadek gdyby sie nie udalo odpalić tego silnika na hallach )

Sprzedawcca twierdzi, że jest bardzo cichy, no ale nie wiem na ile mogę mu zaufać
Po pierwsze, przy 250 watach ta "głośność" jest słyszalna tylko przy testach/ uruchamianiu silnika. Przy 40 km/godz szum wiatru i opony będzie głośniejszy niż "pisk" sterownika. Możesz to zresztą sam ocenić. Masz na moim chomiku test/zagadkę z porównania głośności różnych kombinacji silnika sterownika w odpowiedzi na podobny dylemat. Czy to jest GT, czy KT to jest jedno.
Chomikuj.pl > tkoko
Ostatnio zmieniony 09 cze 2022, 7:56 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cyklista
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: cyklista »

Skoro robisz to w szosówce to koniecznie silnik szybszy bo inaczej jak sam przekroczysz prędkość silnika to będzie cię hamował. Bierz taki który na pewno da ci prędkość minimum 40km/h. O sztywność koła szprychy i rawkę to byś musiał się przejmować właśnie bardziej przy mocnym a wolnym silniku bo by wtedy ciągał od zera bardzo mocno działając na koło. Przy szybkim a słabym z dołu nie będzie takich sił które by mogły pogiąć ci koło. Bo przecież celujesz w silnik raczej do 500W a nie 2kw, a jazda ma być przecież asfaltowa szosowa tylko a nie jakieś żwiry wertepy czy kamienie które by mogły ciężkie koło wyginać. Jednak dobrze ci radzą żeby kupić jednak nową rawke do koła z silnikiem bo i tak musisz zrobić nowy zaplot przecież, a stare całe zostaje ci w każdej chwili do założenia (np. jak będzie awaria elektryki, czy też inna potrzeba zmiany). Możesz kupic oczko mocniejszą ale jak pisałem nie ma sensu robić pancernika do takiego roweru.
bulek68
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 18 kwie 2022, 21:09

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: bulek68 »

cyklista pisze:
08 cze 2022, 9:55
Skoro robisz to w szosówce to koniecznie silnik szybszy bo inaczej jak sam przekroczysz prędkość silnika to będzie cię hamował.
W jego kryteriach mowa tylko o silniku przekładniowym więc to zacytowane zdanie co najmniej mija się z prawdą. 😝
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: tkoko »

Silnik Ananda na 48 V powinien dać prędkość "wspomagania" do 40 km/godz. Przy 36 V będzie to około 33 km/godz
Awatar użytkownika
cyklista
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: cyklista »

Jeśli mówimy o takim Ananda M109 SD 250W to niby wszystko gra i za 150zł widziałem na olx, nic tylko brać i sprawdzać empirycznie czy pasuje.
ArcziK36
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 23 lut 2019, 14:44

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: ArcziK36 »

Bardzo dziekuje za odpowiedzi :) :)

Obręcz wzięta o szer. 19C niestety pan sprzedający nie miał węższej ( tzn miał 15C ale tak samo cienką jak teraźniejsza ) a chciałem żeby od razu mi zaplótł silnik .

Dokładnie ten silnik :) za gotowe koło zaplecione i silnik zapłaciłem 350zł z wysyłką więc "groszowa" sprawa.
bulek68 pisze:
08 cze 2022, 12:57

W jego kryteriach mowa tylko o silniku przekładniowym więc to zacytowane zdanie co najmniej mija się z prawdą. 😝
Niestety ale znaleźć małą przekładniówke o wyższych obrotach, albo bezprzekładniowy o tak małych gabarytach i wadze jest praktycznie niemożliwe.
A bezprzekładniowy 30h to już ogromny silnik jak na dyskretny rower .

Stwierdziłem, że jeżeli nie wypali opcja z tą małą anandą i będzie mnie spowalniać zamiast pomagać.
To kupię tsdz2 ( dlatego uparłęm sie na 48v bateria by zostałą ) i nie bedzie problemu z obrotami, sterownik bedzie już upchany w silniku wiec jeden element mniej :)

Zobaczymy co z tego wyjdzie .


Ps. koła i tak chciałem troszke szersze bo chce założyć opony gravelowo/szosowe , dużo mam tutaj ścieżek utwardzonych i często przebijam opony na kamieniach :/
bulek68
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 18 kwie 2022, 21:09

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: bulek68 »

Ja jestem świeżo po upartym boju konwersji roweru.
Główne założenie było takie jak Twoje rower w miarę szybki "żwawy" i na ile to tylko możliwe dyskretny.

Przerobiłem dwa silniki, mxus xf15c (350W) i bafang g020.500 (500W)
Ostatecznie został Bafang, lepiej "znosi" pracę bez ograniecznia dość dużego prądu w piku jak dla tych znamionych 350W w przypadku mxusa.
Sterownik 17A KT
Bateria 13s4p w bidonie hailonga 52 ogniwa.
V max na pełnej bateri ponad 40km/h z wiatrem nawet 45 😝

Daj znać jak i czy będzie jeździć na tej Anandzie.
Za te pianiązki przerobił bym rower dla córki po kosztach.
Załączniki
Screenshot_20220609_234418_com.android.gallery3d_edit_211905295925998.jpg
ArcziK36
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 23 lut 2019, 14:44

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: ArcziK36 »

A który większy? Bafang czy mxus?
Co się działo z xf15c ? Grzal się?
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: GrzegorzS »

Ten bafang wygląda gabarytowo jak xf15c czyli silnik ok 3,5kg (swx02 wysokość 158mm). Typowa 500-tka bafanga (bpm) ma 3,9-4kg i wysokosć 180mm.
Ja tam lubię te 3,5kg przekładniówki, szczególnie wersję od xofo w kole 26 48v i 22A bardzo fajnie się sprawuje i nie rzuca się w oczy (158mm wysokości).
bulek68
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 18 kwie 2022, 21:09

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: bulek68 »

ArcziK36 pisze:
10 cze 2022, 10:53
A który większy? Bafang czy mxus?
Co się działo z xf15c ? Grzal się?
Oba są praktycznie identyczne. Rozmiar ~ 160mm różnica margilana.
Nie wiem czy się grzał bo go nie katowałem, (zresztą ciężko bez czujnika określić teperature silnika przekładniowego z racji jego budowy) raptem tylko testowałem kilka kilometrów.
Przy max prądzie 17A stratował jak tramwaj ale to wychodziło ponad 900w czyli prawie 3x tyle do czego został przystosowany.

Przy ograniczeniu do 500/600W jedził ok, przy czym miał zauważalnie słabszy start, ale był nieco szybszy jak bafang, odczucia mogły również być wynikiem innego przełożenia w silnikach.
ArcziK36
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 23 lut 2019, 14:44

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: ArcziK36 »

tkoko pisze:
05 cze 2022, 17:15

Na OLX'ie masz NOWY silnik o podobnych parametrach i wadze.
https://www.olx.pl/d/oferta/silnik-anan ... LsQZR.html

a tu masz opis z parametrami i montażem.
viewtopic.php?p=105317#p105317

Witam po czasie :) Kupiłem ten silnik , podłączyłem go na szybko. ( na 2 bateriach dewalta więc napięcie było około 38-40v, pisze to jeśli to by miało jakoś wpłynąć na pomiary itd ) Bateria docelowa jeszcze nie zamowiona bo musze szablon zrobic :)

Sterownik KT 36/48 25A ( ustawiony na 50% mocy czyli ok 12-13A )

Instrukcja Tas'a nie pomogła silnik jak już się krecił to hałasował i to bardzo, zacząłem mieszać halle, nie wiem czy spróbowałem wszystkie kombinacje, ale udało mi się trafić w taką, gdzie silnik pracuje w miare cicho i obroty są tak duże, że aż rower skacze :lol: ( nie wiem jaki halas ma być, nie słyszałem nigdy silnika z bliska ) ale halas koła na pelnym gazie był wiekszy niż samego silnika .

Jednak mam kilka problemów, po pierwsze jak ustawić sterownik ( LCD 3 ) żeby prędkościomierz działał dobrze, bo na pelnym gazie pokazuje mi 25km/h a po puszczeniu manetki od razu spada do zera.
Nie wiem ile jest magnesów i jakie przełożenie , żeby wyliczyć parametr P1

Co do parametru P2 gdy ustawie 1 to nie pokazuje predkosci, a gdy ustawie 0 to pokazuje, ale wedlug instrukcji to mam mieć ustawione 1

No i ostatnia sprawa to temp silnika, chyba ten biały kabelek do tego nie sluzy bo silnik zagrzał sie do takiej temp. że nie dalo sie dluzej reki przytryzmać , a sterownik pokazywał 15 stopni celcjusza .
gość
Forumowicz
Posty: 433
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: gość »

Jeśli chodzi o prędkość to nic nie Zmieniaj.
Będzie idealna podczas kontroli 😋
ArcziK36
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 23 lut 2019, 14:44

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: ArcziK36 »

gość pisze:
17 cze 2022, 19:26
Jeśli chodzi o prędkość to nic nie Zmieniaj.
Będzie idealna podczas kontroli 😋
haha :roll: , dowiedziałem się, że niestety ale mój silnik tak bedzie pokazywał, w sensie tylko gdy bede używał wspomagania, czyli licznik dodatkowy muszę zamontować :/

Druga sprawa to paramtetr P1 dla silnika ananda m109sd ustawiamy 98 ! Przełożenie silnika to 1:7 a ilość magnesów to 14 , rozbierałem liczyłem :) Może komuś się przyda

Biały przewód wychodzący z silnika to jednak czujnik temperatury NTC10K, problem był w tym, że w moim sterowniku biały przewód z kostki halli był wlutowany w pada X5 ( czujnik predkosci z dodatkowego halla ), przelutowałem na X4 czyli ten do mierzenia temp. wieczorem jak się wyrobie to sprawdzę czy działa.

Wlutowałem też przewód do XS1 zobaczymy czy blokada po przełączniku bedzie działać .


Mam jeszcze dwa pytania:
1. gdyby sie okazało, że jednak nie mam zaprogramowanego czytania temp silnika, da się wmontować jakiś układzik który będzie mi ograniczał moc w miare rośnięcia temp ? ew. odcinał całkiem zasilanie przy przekroczeniu danej temp. Nie chce rzeźbić w silniku bo miejsca tam dosłownie zero i przewodu też nie dołoże . Trzebaby wykorzystać czujnik temp który już jest zamontowany.

2. Gdybym chciał jeździć bez wyświetlacza, na jakiej zasadzie będzie działał sterownik ? Ostatnio zapisany bieg ? Bo dla mnie jest bez sensu ten wyswietlacz a rower chciałbym dyskretny. Licznik i tak bede kupował rowerowy, a zabezpieczenie termiczne zrobiłym osobny układ ( punkt 1)

Tylko pytanie na jakiej zasadzie bedzie to działać
damianek8355
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 14 wrz 2022, 15:00

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: damianek8355 »

ArcziK36 pisze:
17 cze 2022, 17:30
tkoko pisze:
05 cze 2022, 17:15

Na OLX'ie masz NOWY silnik o podobnych parametrach i wadze.
https://www.olx.pl/d/oferta/silnik-anan ... LsQZR.html

a tu masz opis z parametrami i montażem.
viewtopic.php?p=105317#p105317

Witam po czasie :) Kupiłem ten silnik , podłączyłem go na szybko. ( na 2 bateriach dewalta więc napięcie było około 38-40v, pisze to jeśli to by miało jakoś wpłynąć na pomiary itd ) Bateria docelowa jeszcze nie zamowiona bo musze szablon zrobic :)

Sterownik KT 36/48 25A ( ustawiony na 50% mocy czyli ok 12-13A )

Instrukcja Tas'a nie pomogła silnik jak już się krecił to hałasował i to bardzo, zacząłem mieszać halle, nie wiem czy spróbowałem wszystkie kombinacje, ale udało mi się trafić w taką, gdzie silnik pracuje w miare cicho i obroty są tak duże, że aż rower skacze :lol: ( nie wiem jaki halas ma być, nie słyszałem nigdy silnika z bliska ) ale halas koła na pelnym gazie był wiekszy niż samego silnika .

Jednak mam kilka problemów, po pierwsze jak ustawić sterownik ( LCD 3 ) żeby prędkościomierz działał dobrze, bo na pelnym gazie pokazuje mi 25km/h a po puszczeniu manetki od razu spada do zera.
Nie wiem ile jest magnesów i jakie przełożenie , żeby wyliczyć parametr P1

Co do parametru P2 gdy ustawie 1 to nie pokazuje predkosci, a gdy ustawie 0 to pokazuje, ale wedlug instrukcji to mam mieć ustawione 1

No i ostatnia sprawa to temp silnika, chyba ten biały kabelek do tego nie sluzy bo silnik zagrzał sie do takiej temp. że nie dalo sie dluzej reki przytryzmać , a sterownik pokazywał 15 stopni celcjusza .
Sorka z odkop ale jestem ciekawy jak obecnie twój projekt się ma. Kt w sinusie masz? Jak sprawa z wyświetlaczem? Udalo się wszystko poustawiać?
Sam szukam teraz sterownika do tego silniczka i zastanawiam sie czy kt sin 25a będzie działał (przyszłościowo do czegoś mocniejszego można użyć ) czy kwadrat/blokowy
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: tkoko »

damianek8355 pisze:
15 wrz 2022, 17:34
......... szukam teraz sterownika do tego silniczka i zastanawiam sie czy kt sin 25a będzie działał ........
Sądzę że przy odrobinie "szczęścia", na manetce, ukatrupisz ten silniczek prądem 25 A przy pierwszym uruchomieniu.
damianek8355
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 14 wrz 2022, 15:00

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: damianek8355 »

tkoko pisze:
15 wrz 2022, 18:28
damianek8355 pisze:
15 wrz 2022, 17:34
......... szukam teraz sterownika do tego silniczka i zastanawiam sie czy kt sin 25a będzie działał ........
Sądzę że przy odrobinie "szczęścia", na manetce, ukatrupisz ten silniczek prądem 25 A przy pierwszym uruchomieniu.
Sorki, sterownik mocniejszy ale gdzieś czytałem ze można ograniczyć jego moc do połowy czyli 12A będzie bezpieczne. Tylko teraz niestety nie mogę tego znaleźć czy ta blokada to b3yla realizowana przez wyświetlacz czy jakaś zworke w sterowniku :(
tkoko
Forumowicz
Posty: 4924
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: tkoko »

damianek8355 pisze:
15 wrz 2022, 18:39
......... Sorki, sterownik mocniejszy ale gdzieś czytałem ze można ograniczyć jego moc do połowy czyli 12A będzie bezpieczne. Tylko teraz niestety nie mogę tego znaleźć czy ta blokada to b3yla realizowana przez wyświetlacz czy jakaś zworke w sterowniku :(
Teoretycznie sterownik/wyświetlacz (przynajmniej niektóre z nich) zarówno KT jak i GT umożliwiają obniżenie prądu/mocy lecz np przy GT realnie można obniżyć prąd/moc o ~30%. KT dotychczas nie miałem więc jak to wygląda w praktyce to Ci nie powiem, tym bardziej że ustawienia są dosyć nieintuicyjne (tabelka)
Załączniki
Prąd sterownika.jpg
damianek8355
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 14 wrz 2022, 15:00

Re: Incognito Ebike- jak najmniejszy silnik

Post autor: damianek8355 »

tkoko pisze:
15 wrz 2022, 18:50
damianek8355 pisze:
15 wrz 2022, 18:39
......... Sorki, sterownik mocniejszy ale gdzieś czytałem ze można ograniczyć jego moc do połowy czyli 12A będzie bezpieczne. Tylko teraz niestety nie mogę tego znaleźć czy ta blokada to b3yla realizowana przez wyświetlacz czy jakaś zworke w sterowniku :(
Teoretycznie sterownik/wyświetlacz (przynajmniej niektóre z nich) zarówno KT jak i GT umożliwiają obniżenie prądu/mocy lecz np przy GT realnie można obniżyć prąd/moc o ~30%. KT dotychczas nie miałem więc jak to wygląda w praktyce to Ci nie powiem, tym bardziej że ustawienia są dosyć nieintuicyjne (tabelka)
O czyli nie 1/2 w takim razie kt 17a, tylko czy ktoś uruchomił ten silnik na sinusie czy jednak nadal są problemy :/
ODPOWIEDZ