Połączenie silnika w trójkąt a komutacja

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Gustlik989
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 11 kwie 2021, 22:43

Połączenie silnika w trójkąt a komutacja

Post autor: Gustlik989 »

Cześć. Przepiąłem silnik mxus 3k turbo z gwiazdy w trójkąt i mam teraz problem z komutacją wyprzedzoną lub opóźnioną o 30stopni. Jak wyznaczyć gdzie muszę przesunąć czujniki Halla? Czujniki rozmieszczone są co 120stopni, silnik ma 23 pary magnesów i 51 rowków w stojanie.
Załączniki
20220421_224848.jpg
Davvvi
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19

Re: Połączenie silnika w trójkąt a komutacja

Post autor: Davvvi »

Wiem ze to nie odpowiedz ale mam pytanie co daje przełączenie z gwiazdy w trójkàt?
LukaszWwa
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:53

Re: Połączenie silnika w trójkąt a komutacja

Post autor: LukaszWwa »

Davvvi pisze:
14 sie 2022, 9:19
Wiem ze to nie odpowiedz ale mam pytanie co daje przełączenie z gwiazdy w trójkàt?
Większy moment obrotowy ale niższa prędkość
PingwinVonJelen
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 21 sie 2022, 0:07

Re: Połączenie silnika w trójkąt a komutacja

Post autor: PingwinVonJelen »

Na odwrót, Połączenie w trójkąt da ci przyrost prędkości, co za tym idzie mniejszy moment obrotowy. A "mnożnik" na którym operujesz to 1,73. Czyli np rower jedzie 60km/h , to po zmianie będzie jechać ponad 100 o ile moc pozwoli...
Co do takich eksperymentów. Polecam nabyć alternator i wyprowadzić 6 przewodów, masz możliwość szybkiego rozłożenia go, zmiany konfiguracji uzwojenia, a także siły magnesu, czy włożenia hallotronów.
ODPOWIEDZ