Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
LesnyJezdziec
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: LesnyJezdziec »

Ok, jak ci długie szprychy wytrzymają moment obrotowy to próbuj. Jeśli zależy ci na dużej prędkości i w miarę dobrym przyspieszeniu na dość prostym terenie to lepiej wrzucić mxus 30h 10x6 albo 12x5 na 28". Raczej 10x6, bo wtedy na dużym kole uzyskasz duży v-max i zarazem moment będzie dość wysoki. Silniki mxus 30H wystarczają na prosty teren.
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Mariusz_p »

LesnyJezdziec pisze:
20 mar 2019, 9:19
Do kony kikapu spokojnie możesz wrzucić 9c 7x9 i najlepiej 24" koło :) Mocniejszy silnik raczej będzie wymagał zrobienia wzmocnień tylnego wachacza. Może wytrzyma, a może nie...

Nie ma sensu zaplatać silnik V3 turbo 16x4 w koła 28".
Według mnie zrobienie 3k turbo na sterownikach równych bądź poniżej 45A oznacza nie wykorzystanie potencjału tego silnika.

Jest, jest. Oczywiście, że nie wykorzystujesz w pełni możliwości, ale z 3K potrafi poderwać koło do góry o co w 9C cięzko. Zapytaj kolegi BlueWings, któremu mocno zalecałem ten silnik. Miał potem okazję przejechać się na podbnym setupie, ale bez 3k tylko z silnkiem klasy 9C i mówił, że to nie jedzie.
Z koła 28 cali bym zrezygnował, to fakt.
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Umbur »

Ten silnik ma zbyt duży moment do koła 28". Im dłuższe szprychy tym częściej pękają przy dużych obciążeniach. Mi pękały już przy 26". W jakim celu chcesz go zmieniać?
LesnyJezdziec
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: LesnyJezdziec »

Mariusz_p pisze:
20 mar 2019, 11:25

Jest, jest. Oczywiście, że nie wykorzystujesz w pełni możliwości, ale z 3K potrafi poderwać koło do góry o co w 9C cięzko. Zapytaj kolegi BlueWings, któremu mocno zalecałem ten silnik. Miał potem okazję przejechać się na podbnym setupie, ale bez 3k tylko z silnkiem klasy 9C i mówił, że to nie jedzie.
Z koła 28 cali bym zrezygnował, to fakt.
To zależy jak na to spojrzeć i co kto lubi. W sumie ja swoim 9c 10x6 też poderwe koło do góry. Nawet normalnym rowerem się da :) Racja, że 3k nie ma porównania do 9C.
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: BluesWings »

Mariusz_p pisze:
20 mar 2019, 11:25
Zapytaj kolegi BlueWings, któremu mocno zalecałem ten silnik. Miał potem okazję przejechać się na podbnym setupie, ale bez 3k tylko z silnkiem klasy 9C i mówił, że to nie jedzie.
nie dość, że nie jedzie to ruszyć pode mną nie chciało :D
Do 20km/h musiałem ostro pedałować bo chodził jak przeładowana taczka ;)
Nie wiem tylko, co za sterownik tam był,,, podobno jakiś chinol z aliexpress i stawiałbym, że miał w tym swój duży udział.
Na dniach będę miał okazję przetestować 10x6 ;)
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 932
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: TomaS »

3K: +3 kg na masie na tylnym kole + większy ~10% moment + sporo większy drop-out . Nie wszystkie wahacze/ramy/koła polubią takie zmiany. Jak ktoś ma solidną ramę i nie nosi roweru po schodach to czemu nie :)
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
BluesWings
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: BluesWings »

TomaS pisze:
20 mar 2019, 11:43
3 kg różnicy w masie na tylnym kole + większy ~10% moment .
Faktycznie pierwsza dłuższa jazda wyraźnie pokazała konieczność zmian w sposobie jazdy przy większej prędkości. Ciężar widocznie zauważalny. Nawet był moment, że sie zastanawiałem, czy nie było błędem montowanie 3k zamiast 10x6.
Dzisiaj wiem, że błędem byłaby rezygnacja z 3k ;)

Jednak decydując sie na silnik - tak jak piszesz - ważna jest świadomość wytrzymałościowa ramy i wahacza jeśli jest.
LesnyJezdziec
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: LesnyJezdziec »

BluesWings pisze:
20 mar 2019, 11:42

nie dość, że nie jedzie to ruszyć pode mną nie chciało :D
Do 20km/h musiałem ostro pedałować bo chodził jak przeładowana taczka ;)
Nie wiem tylko, co za sterownik tam był,,, podobno jakiś chinol z aliexpress i stawiałbym, że miał w tym swój duży udział.
Na dniach będę miał okazję przetestować 10x6 ;)
Wina sterownika. Moja taczka 10x6 sterownik blokowy pod górę gdzie jedzie się zwykłym rowerem na przełożeniu 2-3 mocno pedałując spokojnie wylatuje na pełnej manetce 50km/h. Waga rower 35kg - jeździec 70kg. Więc taka taczka chyba z turbiną :lol:

Jak na proste tereny to doliczyłbym większy opór silnika 3k turbo w porównaniu do 9c. Pod tym względem 9c lepszy + większa możliwość manewru przerzutkami mniejszy drop-out silnika. Zależy do jakich celów przeróbka ;)
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Vegasnight9 »

Przekonaliście mnie do pozostania przy 30h 7x9. Następna konstrukcja będzie na kołach max 26".
Jednak faktycznie to nie ma sensu. Różnica w kołach 26 vs 28 jest spora i nie będę ryzykował zrywania szprych
Obrazek
Obrazek
image hosting
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: Mariusz_p »

LesnyJezdziec pisze:
20 mar 2019, 12:07
BluesWings pisze:
20 mar 2019, 11:42

nie dość, że nie jedzie to ruszyć pode mną nie chciało :D
Do 20km/h musiałem ostro pedałować bo chodził jak przeładowana taczka ;)
Nie wiem tylko, co za sterownik tam był,,, podobno jakiś chinol z aliexpress i stawiałbym, że miał w tym swój duży udział.
Na dniach będę miał okazję przetestować 10x6 ;)
Wina sterownika. Moja taczka 10x6 sterownik blokowy pod górę gdzie jedzie się zwykłym rowerem na przełożeniu 2-3 mocno pedałując spokojnie wylatuje na pełnej manetce 50km/h. Waga rower 35kg - jeździec 70kg. Więc taka taczka chyba z turbiną :lol:

Jak na proste tereny to doliczyłbym większy opór silnika 3k turbo w porównaniu do 9c. Pod tym względem 9c lepszy + większa możliwość manewru przerzutkami mniejszy drop-out silnika. Zależy do jakich celów przeróbka ;)

bardzo dużo zależy od wagi użytkownika :)
radex
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: radex »

Vegasnight9 pisze:
20 mar 2019, 17:58
Przekonaliście mnie do pozostania przy 30h 7x9. Następna konstrukcja będzie na kołach max 26".
Jednak faktycznie to nie ma sensu. Różnica w kołach 26 vs 28 jest spora i nie będę ryzykował zrywania szprych
Obrazek
Obrazek
image hosting
Mój Giant fabrycznie był na kołach 27,5 cala i wsadzilem na tył Mxus 3k z 26" felgą i jest git malina. Wjeżdża pod każdą górkę w okolicy i silnik ledwo letni. Wzniesienia u mnie mają nawet po 600m wysokości.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

Post autor: scuda »

Generalnie teraz jezdze na ramie custom i pakuje 60A z mxus 3k. Tak jak pisal ktos przedemna na 30A nie wykorzystywalem jego potencjalu. Tera to dopiero idzie!! Z grzaniem jeszcze nie wiem, bo nie mam na czym robic odczytu temperatury ale czuc po silniku ze jest cieplejszy jak troche pocisne po lesie.
Załączniki
IMG_20190323_115144-1305x979.jpg
ODPOWIEDZ