Sterownik Atlas Copco
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 cze 2019, 14:33
Sterownik Atlas Copco
Witam.
Poszukuję schematu podłączenia sterownika atlas copco BT 142488-002. Może ktoś coś?
Poszukuję schematu podłączenia sterownika atlas copco BT 142488-002. Może ktoś coś?
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 626
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 626
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Sterownik Atlas Copco
Kolega Tatar znalazł zdjęcie, więc coś napiszę. Strona wysoko-prądowa; B+ podłączamy do silnika, oraz przez stycznik główny i bezpiecznik do +aku. A i M łączymy (masz silnik szeregowy) i do drugiego zacisku silnika. B- do - aku.
Część nisko-prądowa; wymaga oddzielnego zasilania 5V (zasilane są potencjometr regulacji prędkości i potencjometr "czułości" pedału przyśpieszenia. +5V idzie do potencjometrów drugie skrajne piny łączymy do -5V i łączymy do 1 sterownika. 2,3 łączymy do -B , 4,5 nie używamy, 6 podajemy 48V B+ przez stacyjkę, 7 wyjście 48V na zasilanie cewki stycznika głównego 8,9 nie podłączamy 10 brak, 11 suwak potencjometru czułości, 12 suwak potencjometru przyśpieszenia. Jak coś nie jasne to pisz.
Część nisko-prądowa; wymaga oddzielnego zasilania 5V (zasilane są potencjometr regulacji prędkości i potencjometr "czułości" pedału przyśpieszenia. +5V idzie do potencjometrów drugie skrajne piny łączymy do -5V i łączymy do 1 sterownika. 2,3 łączymy do -B , 4,5 nie używamy, 6 podajemy 48V B+ przez stacyjkę, 7 wyjście 48V na zasilanie cewki stycznika głównego 8,9 nie podłączamy 10 brak, 11 suwak potencjometru czułości, 12 suwak potencjometru przyśpieszenia. Jak coś nie jasne to pisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 626
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Sterownik Atlas Copco
Sterownik ma możliwość hamowania odzyskowego (w szeregowym nie działa) więc nie można by-pasa zakładać (zwieranie M- do B-).
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 cze 2019, 14:33
-
- Forumowicz
- Posty: 626
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 cze 2019, 14:33
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 cze 2019, 14:33
-
- Forumowicz
- Posty: 626
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Sterownik Atlas Copco
Tak mi się wydaje (na zdjęciu nie ma numerków z lewej strony) że to było tak oznaczone. W każdym razie po lewej u góry wyjście na stycznik, na dole wejścia z potencjometrów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 cze 2019, 14:33
Re: Sterownik Atlas Copco
Czy te 5v może być zrealizowane przez przetwornicę dc-dc 12/5v z jednego z aku? Czy musi to być osobne źródło zasilania tak aby odseparować galwanicznie obwody zasilania?
-
- Forumowicz
- Posty: 626
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Sterownik Atlas Copco
Przy połączeniu szeregowym nie powinno się używać jednego aku, bo przy przerwie (uszkodzenie aku, zaśniedziała klema) przetwornica dostaje 36V zasilania i to odwrotnie (można dać diodę na zasilaniu przetwornicy). Tych 5V to potrzeba mA (przy 2 potencjometrach 5k wychodzi 2 mA), można dać 3 z zapasem i zakładając minimalne napięcie aku 40V, to dajemy rezystor 10 k i zenerkę 5V. Wydaje mi się, że separowane to nie musi być. Ja do uruchamiania używałem jakiegoś akumulatorka ni-cd 4,8V , bo to miałem pod ręką, a tego malucha (co masz od niego sterownik i silnik) to kilka ładnych lat temu odpalaliśmy i nie pamiętam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 cze 2019, 14:33
-
- Forumowicz
- Posty: 626
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Sterownik Atlas Copco
Obrazek jest na moim telefonie, ale to jest zdjęcie mojego odręcznego "malunku" i jest mało czytelny, więc napisałem żeby było jaśniej.
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 cze 2019, 14:33
Re: Sterownik Atlas Copco
Zanim zobaczyłem ten rysunek, narysowałem coś takiego. Nie zgadzają się piny 2,3 i 4,5 interpretując opis powyżej. Czy ten micro swich w pedale przepuści taki prąd na cewkę stycznika? Pewnie trzeba dodatkowy założyć?
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 cze 2019, 14:33
-
- Forumowicz
- Posty: 626
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Sterownik Atlas Copco
Przepraszam, ale napisałem głupoty. Trzeba się trzymać rysunków (styki 1-6 odwrotnie). Cewka (pobiera ok 10W, co daje przy 48V ok 300 mA), więc wymagania nie są duże.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 cze 2019, 14:33
Re: Sterownik Atlas Copco
Zaczyna być coraz jaśniej. Czy w pedale przysp. da się rozszyfrować piny? Jest ich 5. Dwa z nich to swich-znalazłem, a te trzy da się jakoś pomierzyć?
-
- Forumowicz
- Posty: 626
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Sterownik Atlas Copco
Te trzy to może być potencjometr. Wówczas dwa są zwarte, a trzeci ma (najczęściej 5 kohm). Po naciśnięciu pedału wzrośnie rezystancja między pierwszymi dwoma, między suwakiem, a trzecim powinna się zmniejszyć.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 cze 2019, 14:33
Re: Sterownik Atlas Copco
Rozebrałem zadajnik prędkości. pin1 +12v, pin2 gnd, pin3 wyjście. Na schemacie 5v, a tu 12v. Znowu zagadka. Wygląda mi na Halla.
Swich nie był podłączony. Obcięte przewody.
Swich nie był podłączony. Obcięte przewody.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 cze 2019, 14:33
Re: Sterownik Atlas Copco
Potestowałem. Przy zas. 12v na wyjściu otrzymujemy 2,3V, a przy zas 5v otrzymujemy 1,2V.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 cze 2019, 14:33
Re: Sterownik Atlas Copco
Auto jeździ, nawet fajnie, ale istnieje problem którego bym się nigdy nie spodziewał. Nie da się podłączyć instalacji oświetleniowej 12v, ponieważ na masie (karoseria) pojawia się +48v (silnik jest połączony z masą) i nie da się podłączyć -12v na masę. Przetwornica step down 48-12 nie ma separacji galwanicznej i też nie rozwiązuje sprawy. Mój pomysł to osobne źródło zasilania (dodatkowy aku) do oświetlenia, ale to mało profesjonalne. Może ktoś ma pomysł?
-
- Forumowicz
- Posty: 626
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Sterownik Atlas Copco
Silnik nie powinien być połączony z masą (ma gdzieś przebicie, nie jest to normalne, często pękają podkładki izolujące na śrubach, albo pył ze szczotek robi zwarcie). Przetwornice z separacją też są.