52V do sterownika KT36/48

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
lucas179@o2.pl
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 08 lut 2023, 6:59

52V do sterownika KT36/48

Post autor: lucas179@o2.pl »

Posiadam bidon na 70ogniw 21700 . Żeby w pełni wykorzystać koszyki wypadało by zrobić 14s5p.

1.Czy to będzie prawidłowo działać z sterownikiem KT48volt ?
2. Czy mogę na ładowarce od 48V dźwignąć napięcie z 54V na 56V . Wydłużyło by to żywotność ogniw (w konfiguracji 14s) obniżająć próg naładowania.
W mojej taniej ładowarce widzę że jest potencjometr
BoloJang
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: 52V do sterownika KT36/48

Post autor: tas »

1. Nie będzie, sterowniki oznaczone jako 48V mają tak zbudowany stabilizator napięcia wewnątrz (1 stopień obniżania napięcia oparty jest na rezystorze), że on ledwo działa na 48V. Zasilenie tego z 52V powoduje jego permanentne przegrzewanie a to prowokuje do upalenia sterownika w czasie trudnym do ustalenia, czasem na drugi dzień, czasem pojeździ 3 miesiące.
2. Nie możesz, 14s wymaga 58.8V dla najdłuższej żywotności, jeśli obniżysz tak po prostu napięcie to pakiet padnie szybciej (będzie mieć krótszą żywotność). Typowej ładowarki na 13s nie możesz przekręcić na 14s z uwagi na dryf temperaturowy po czasie. Nagrzewając się od pracy taka ładowarka ma dość niestabilne napięcie wyjściowe i raz wyregulowane na 58.8 po pewnym czasie będzie inne co nie zauważone i nie wykorygowane na czas może spowodować roblem
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: 52V do sterownika KT36/48

Post autor: Dede »

Mniejsze napięcie ładowania to balancer nie będzie działać bo się nie uruchami bo na ogniwie musi być 4,2V
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: 52V do sterownika KT36/48

Post autor: SzczepanW2 »

Musisz zastosować albo sterownik jednonapięciowy 48V, albo dedykowanego KTka na 52V. Na jednonapięciowym 48V jeżdżę na 14S od prawie dwóch lat i przez 6 tyś km nic się nie dzieje. KTki na 52V są bez problemu dostępne na Chamrider, dostawa w 10 dni. Montowałem takich parę i na prawdę fajnie chodziły, szczególnie w wersji dual mode.
sky
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Re: 52V do sterownika KT36/48

Post autor: sky »

SzczepanW2 pisze:
08 lut 2023, 8:46
KTki na 52V są bez problemu dostępne na Chamrider, dostawa w 10 dni. Montowałem takich parę i na prawdę fajnie chodziły, szczególnie w wersji dual mode.
A taki sterownik ma softstart czy manetka działa natychmiast?
Przy okazji ktoś poleci sprawdzoną ładowarkę 14s 5 lub 6A (z ali czy gdziekolwiek indziej)?
lucas179@o2.pl
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 08 lut 2023, 6:59

Re: 52V do sterownika KT36/48

Post autor: lucas179@o2.pl »

dzięki Panowie za informację, Może jednak zrobię ten bidon na 13s . Mniejsze koszta, a tak musiałbym kupić sterownik i ładowarkę nową . Może nie warto :)
BoloJang
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: 52V do sterownika KT36/48

Post autor: SzczepanW2 »

sky pisze:
08 lut 2023, 18:12
SzczepanW2 pisze:
08 lut 2023, 8:46
KTki na 52V są bez problemu dostępne na Chamrider, dostawa w 10 dni. Montowałem takich parę i na prawdę fajnie chodziły, szczególnie w wersji dual mode.
A taki sterownik ma softstart czy manetka działa natychmiast?
Przy okazji ktoś poleci sprawdzoną ładowarkę 14s 5 lub 6A (z ali czy gdziekolwiek indziej)?
Dual mode nie mają(lub mają znacznie ograniczony,całe szczęście) soft start, nie są tak gumowe w działaniu jak zwykłe KTki i jeździ się ciekawiej :mrgreen:
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: 52V do sterownika KT36/48

Post autor: tas »

Jest tam taki mały kondensator odpowiedzialny za soft start manetki, jak się go usunie to ponoć wyrywa z portek.
Ale to ponoć, nigdy go nie szukałem :P
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: 52V do sterownika KT36/48

Post autor: Dede »

tas pisze:
09 lut 2023, 9:55
Jest tam taki mały kondensator odpowiedzialny za soft start manetki, jak się go usunie to ponoć wyrywa z portek.
Ale to ponoć, nigdy go nie szukałem :P
Ja u siebie KT 45A na wejściu manetki znalazłem kondesator był przy wejściu do procesora i nic mi to nie pomogło.
Chyba że jest jeszcze inny kondesator ale nie znalazłem przed procesorem jest tylko dzielnik rezystorów i jeden kondesator na wejściu manetki.
sky
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Re: 52V do sterownika KT36/48

Post autor: sky »

SzczepanW2 pisze:
09 lut 2023, 8:35
sky pisze:
08 lut 2023, 18:12


A taki sterownik ma softstart czy manetka działa natychmiast?
Przy okazji ktoś poleci sprawdzoną ładowarkę 14s 5 lub 6A (z ali czy gdziekolwiek indziej)?
Dual mode nie mają(lub mają znacznie ograniczony,całe szczęście) soft start, nie są tak gumowe w działaniu jak zwykłe KTki i jeździ się ciekawiej :mrgreen:
To teraz mam zagwozdkę. Miałem brać wersję 52V40A (chcę mieć ok 30A), ale skoro Dual mode "zrywniejszy" to chyba trzeba zadowolić się wersją 52V22A
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: 52V do sterownika KT36/48

Post autor: SzczepanW2 »

Mam ten 52V/40A w XF19 - wydaje mi się, że tez jest bez softstartu. Ustawiony na 30A na pełnej baterii z manetki wyrywa na koło ze startu :P Zwykły KT48V/30A z polskiej dystrybucji był znacznie bardziej gumowy.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: 52V do sterownika KT36/48

Post autor: tas »

Dede pisze:
10 lut 2023, 17:08
tas pisze:
09 lut 2023, 9:55
Jest tam taki mały kondensator odpowiedzialny za soft start manetki, jak się go usunie to ponoć wyrywa z portek.
Ale to ponoć, nigdy go nie szukałem :P
Ja u siebie KT 45A na wejściu manetki znalazłem kondesator był przy wejściu do procesora i nic mi to nie pomogło.
Chyba że jest jeszcze inny kondesator ale nie znalazłem przed procesorem jest tylko dzielnik rezystorów i jeden kondesator na wejściu manetki.
Kiedyś rozmawiałem z kimś, kto kupował sterowniki i usuwał z nich soft start, opisał to jako usunięcie kondensatora odpowiedzialnego za pracę manetki. Być może warto by temat podrążyć.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
sky
Forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Re: 52V do sterownika KT36/48

Post autor: sky »

SzczepanW2 pisze:
11 lut 2023, 13:21
Mam ten 52V/40A w XF19 - wydaje mi się, że tez jest bez softstartu. Ustawiony na 30A na pełnej baterii z manetki wyrywa na koło ze startu :P Zwykły KT48V/30A z polskiej dystrybucji był znacznie bardziej gumowy.
Dokładnie ten sam setup będę miał. Dzięki :)
ODPOWIEDZ