wyświetlacz H C300S zmiana optymalizacja parametrów Funbike

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
elektryczny
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 01 sie 2022, 10:44

wyświetlacz H C300S zmiana optymalizacja parametrów Funbike

Post autor: elektryczny »

licznik/wyświetlacz: HC300S / C300S
silnik w tylnym kole: Bafang BFSWX02 36V (10)
koła 29"
przebieg ok 3500 km, jestem drugi właścicielem od nowości, przejechałem może z 200-400km po dobrych asfaltowych dogach i tyko kiedy nie było opadów (ze 2-3x w lekkiej mżawce redukując do ok 20-22 km/h prędkość)

1
jak zmienić max prędkości na trybach wspomagania 1-5 ? Na 6-tym zmieniłem wg instrukcji załączonej z rowerem. Może ktoś posiada dokładną rozpiskę parametrów możliwych do regulacji ? Jak np na b.ciekawej witrynie:
https://ebike.nexun.pl/kt-lcd3-i-sterowniki-sinus-kt/
i


2
dlaczego zjeżdżając z wiaduktu można rozpędzić się tylko np do 40-45 km'h a powyżej czuć wyraźny opór jakby coś hamowało? Przecież silnik ma wspomagać bez limitu prędkości oczywiście zgodnie z fizyką odczucie wspomagania będzie mniejsze, ale nie powinno to być odczuwalne jak hamowanie. W trybach 1-5 to już w ogóle koszmar bo rower osiąga odpowiednio 15-24 km/h czyli tyle co można spokojnie osiągną zwykłym nie elektrycznym rowerem i szkoda zwyczajnie sprzętu i energii. Może jest jakiś czujnik nachylenia roweru ??

3
jak ustawić jako domyślny tryb wspomagania 6, aktualnie trzeba się przeklikiwać po każdym włącz/wyłącz - kpl bezsens

4
jak włączyć wyświetlanie napięcia baterii ? może to być kosztem każdego innego wskazania. obecny wskaźnik segmentowy jest kiepski pod kątem dokładności i przydatności, a co najważniejsze pozbawia możliwości eksploatacji w cyklach 90-10 % naładowania baterii
c64club
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 29 sie 2023, 22:34

Re: wyświetlacz H C300S zmiana optymalizacja parametrów Funbike

Post autor: c64club »

1. Nie da się wprost. Tzn prędkości będą wynikowe bo na kolejnych poziomach wspomagania będą kolejne moce. Jak sterownik poda 250W i mu z nogi pomożesz, to na prostej pojedziesz 30+ na godzinę a pod jakąś górkę np 17 km/h. Zobacz ten temat viewtopic.php?f=18&t=10630
3. Jeden z parametrów C (nie pamiętam który) odpowiada za to. Wartości od 1 do 5 powodują start z poziomem odpowiednio 1 do 5, wartości 6 i 7 nic nie dają, wartość 8 oznacza że po włączeniu sterownik uruchomi się od razu z ostatnio użytym poziomem. Uwaga - jak wyłączysz na piątym poziomie to ruszasz od zera z mocą która nie szkodzi dopiero częściowo rozpędzonemu silnikowi. Ja zwykle używam 3 albo 4 i na jednym z nich mi sterownik wstaje.
4. Kupić dobry woltomierz albo posługiwać się tym z trzeciego ekranu (ekrany przerzucasz środkowym przyciskiem w czasie normalnej jazdy) - na dole będzie napis VOL i calkiem dokladne napięcie. Szkoda że nie ma opcji pokazania na jednym ekranie napięcia baterii i temperatury silnika. Wskaźnik segmentowy to raczej rodzaj kontrolki. Jak pokazuje cztery paski to znaczy że jeszcze coś jest w aku a jak wszystkie czctery migają to wiesz że zaraz się wyłączy. Jeśli nawet uda się uzyskać 2 albo 3 paski to to raczej ozdoba.


2. Tu nie bardzo wiem jak opisać ale to nie jest błąd ani paradoks.
Nie mogłeś kupić fabrycznego zamiast rzeźbić? Nie mogłem.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5012
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: wyświetlacz H C300S zmiana optymalizacja parametrów Funbike

Post autor: tkoko »

elektryczny pisze:
25 kwie 2024, 14:09
2
dlaczego zjeżdżając z wiaduktu można rozpędzić się tylko np do 40-45 km'h a powyżej czuć wyraźny opór jakby coś hamowało? Przecież silnik ma wspomagać bez limitu prędkości oczywiście zgodnie z fizyką odczucie wspomagania będzie mniejsze, ale nie powinno to być odczuwalne jak hamowanie. W trybach 1-5 to już w ogóle koszmar bo rower osiąga odpowiednio 15-24 km/h czyli tyle co można spokojnie osiągną zwykłym nie elektrycznym rowerem i szkoda zwyczajnie sprzętu i energii. Może jest jakiś czujnik nachylenia roweru ??
Masz zapewne silnik bezprzekładniowy, i przy zjeździe silnik zamienia się w generator prądu.
ODPOWIEDZ