Problem z PAS WXGN 100

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 627
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Problem z PAS WXGN 100

Post autor: mitusm »

Witajcie, w sumie przypadkiem wpadł mi w ręce zestaw z ALI. Bateria 60V, XF19.
Sprzęt odpalony z wyjątkiem czujnika PAS. Niby jest pozycja od czujnika PAS, ale zero reakcji.
Sprawdzone na 2 czujnikach, na YT są jakieś filmy ale prawie każdy z hulajnogą.
Sterownik ma osobne wejście PAS, nawet wtyczka pasuje.
Miał ktoś styczność z takim zestawem ?

https://pl.aliexpress.com/item/10050052 ... pt=glo2pol
Załączniki
Screenshot_20240726-110927.png
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 627
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Problem z PAS WXGN 100

Post autor: mitusm »

Znalazłem jeszcze tłumaczenie:

3.3 ustawienia



P02: jednostka przebiegu, 00000 to km;00001 to mila;

P03: napięcie znamionowe: 24 V,36V,48V,52V,60V domyślnie; 36V

P04: czas spoczynku: 0, brak spoczynku; Inne liczby to czas spoczynku, zakres: 1-60; Minuty jednostkowe;

P05: przekładnia wspomagająca: 103:105;109;

P06: średnica koła: jednostka, cal; 5.0-50.0 regulowany, precyzja: 0.1;

P07: velocymetria: zakres: 1-100;

P08: ograniczenie prędkości: zakres 0-100 km/h,

P09: start zerowy, ustawienie startu niezerowego, 00000: start zerowy; 00001: start niezerowy;

P10: zestaw trybu jazdy

00000: napędzana mechanicznie (poprzez przekładnię mocy, aby określić, ile mocy wyjściowej, w tym czasie obróć się nieważne).

00001: napęd elektryczny (obracając napęd klamki, w tym czasie bieg wspomagający jest nieważny).

00002: napęd napędzana mechanicznie i elektryczny współistnieją jednocześnie.

P11: pomoc zestaw czułości: 1-24

P12: ustawienie siły startu mocy: 0-5;

P13: ustawienie typu dodatkowego dysku magnetycznego: 5,8,12 stal magnetyczna cztery rodzaje

P14: nie wymaga to ustawienia bieżących, domyślnych parametrów i nie można go zmienić. Prąd jest taki sam jak kontroler.

P15: wartość podnapięcia kontrolera: 31.5, zakres regulacji ± 5 V;

P16: ustawienie ODO zero długie naciśnięcie klawisza 5 sekund ODO zero

P99: nie ustawiono

P00: nie ustawiono
tkoko
Forumowicz
Posty: 5832
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem z PAS WXGN 100

Post autor: tkoko »

Z "manualu" wynika że to zestaw typu "GT" z manetką w wyświetlaczu.
viewtopic.php?p=80135#p80135
W pozycji "P10" masz wybór PAS/manetka; "0" - tylko PAS, "2" - zarówno PAS jak i manetka, "1" - tylko manetka.
Jeżeli w pozycji "P10" masz "0" lub "2", to czujnik pas powinien/musi działać.
Jeżeli nie działa są cztery możliwości.
1. czujnik ma za krótkie wypełnienie sygnału względem przerwy (niektóre czujniki KT typu "reverse").
2. czujnik ma złe obroty tarczy (działa "do tyłu")
3. czujnik ma źle ustawioną tarczę biegunami magnesów (reaguje tylko na jedna stronę tarczy)
4. uszkodzone jest wejście czujnika, lub sam czujnik.
Załączniki
PAS1 (2).jpg
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 627
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Problem z PAS WXGN 100

Post autor: mitusm »

Sprzęt działa. Wystarczyło wyjąć co drugi magnes żeby zostało 8 na tarczy. Szkoda że sterownik działa 'po chińsku', albo coś zgrzebałem, daje prawie pełną moc do danej prędkości od 2 biegu w górę.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5832
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem z PAS WXGN 100

Post autor: tkoko »

mitusm pisze:
27 lip 2024, 10:59
Sprzęt działa. Wystarczyło wyjąć co drugi magnes żeby zostało 8 na tarczy. Szkoda że sterownik działa 'po chińsku', albo coś zgrzebałem, daje prawie pełną moc do danej prędkości od 2 biegu w górę.
Ok zapomniałem jeszcze o ilości magnesów w tarczy. :D
Aby bardziej płynnie działał PAS, musiałbyś "dorobić" własną tarczę z pięcioma magnesami.
Tymczasem możesz spróbować zmienić kilka parametrów.
P08 - 70 do 85
P12 - maksymalna wartość
P13 - 12
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 627
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Problem z PAS WXGN 100

Post autor: mitusm »

Ok. Zobaczę co się zmieni po tych ustawieniach. Ogólnie spoko sprzęt do tanich e-bike. Mxus XF19 ładnie podaje na 60V.
Badlook
Forumowicz
Posty: 396
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Problem z PAS WXGN 100

Post autor: Badlook »

mitusm pisze:
27 lip 2024, 15:42
Ok. Zobaczę co się zmieni po tych ustawieniach. Ogólnie spoko sprzęt do tanich e-bike. Mxus XF19 ładnie podaje na 60V.
Mówiłem 😁 u siebie 62km/h rekord przy pomocy pedałowania 52t/11t.
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 627
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Problem z PAS WXGN 100

Post autor: mitusm »

Całość wpadło do sprzętu gdzie 40km/h nie powinno się przekraczać, może brat zrobi chociaż konkretne hamulce.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5832
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem z PAS WXGN 100

Post autor: tkoko »

mitusm pisze:
27 lip 2024, 23:35
Całość wpadło do sprzętu gdzie 40km/h nie powinno się przekraczać, może brat zrobi chociaż konkretne hamulce.
Jak ustawisz "PO8" na odpowiednią wartość to 40 nie powinieneś przekroczyć .
Badlook
Forumowicz
Posty: 396
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Problem z PAS WXGN 100

Post autor: Badlook »

Hmm to jaki sens dawać 60v jak chce się jeździć 40km? Lepiej dopakować pojemności i dać 14s
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 627
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Problem z PAS WXGN 100

Post autor: mitusm »

Badlook pisze:
28 lip 2024, 9:46
Hmm to jaki sens dawać 60v jak chce się jeździć 40km? Lepiej dopakować pojemności i dać 14s
Taka bateria się trafiła i w sumie do niej kupiłem ten sterownik z ciekawości.
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 627
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Problem z PAS WXGN 100

Post autor: mitusm »

tkoko pisze:
28 lip 2024, 8:22
mitusm pisze:
27 lip 2024, 23:35
Całość wpadło do sprzętu gdzie 40km/h nie powinno się przekraczać, może brat zrobi chociaż konkretne hamulce.
Jak ustawisz "PO8" na odpowiednią wartość to 40 nie powinieneś przekroczyć .
Właśnie to jeszcze muszę ogarnąć, nie podłączony jest biały przewód z silnika który odpowiada za odczytywanie prędkości w przekładniowym silniku. Licznik pokazuje co chce.
Badlook
Forumowicz
Posty: 396
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Problem z PAS WXGN 100

Post autor: Badlook »

mitusm pisze:
28 lip 2024, 11:55
Badlook pisze:
28 lip 2024, 9:46
Hmm to jaki sens dawać 60v jak chce się jeździć 40km? Lepiej dopakować pojemności i dać 14s
Taka bateria się trafiła i w sumie do niej kupiłem ten sterownik z ciekawości.
Rozumiem
tkoko
Forumowicz
Posty: 5832
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Problem z PAS WXGN 100

Post autor: tkoko »

mitusm pisze:
28 lip 2024, 11:57
nie podłączony jest biały przewód z silnika który odpowiada za odczytywanie prędkości w przekładniowym silniku. Licznik pokazuje co chce.
Bo masz źle ustawione "PO7", i "P18". W "PO7" musisz podać prawidłowa liczbę magnesów (zapewne 118), w "P18" dokładniej korygujesz wskazania +/- jeżeli są odchyłki. W przypadku zewnętrznego czujnika prędkości podłączonego do białego przewodu, "PO7" ustawiasz na "1" (przy jednym magnesie na kole). Oczywiście przy "PO8 - 118", odczyt prędkości będzie tylko podczas pracy/obrotów silnika.
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 627
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Problem z PAS WXGN 100

Post autor: mitusm »

Rower śmiga, brat będzie go ustawiał pod siebie.
Dzięki za pomoc.
ODPOWIEDZ