Problem z PAS WXGN 100
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 627
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Problem z PAS WXGN 100
Witajcie, w sumie przypadkiem wpadł mi w ręce zestaw z ALI. Bateria 60V, XF19.
Sprzęt odpalony z wyjątkiem czujnika PAS. Niby jest pozycja od czujnika PAS, ale zero reakcji.
Sprawdzone na 2 czujnikach, na YT są jakieś filmy ale prawie każdy z hulajnogą.
Sterownik ma osobne wejście PAS, nawet wtyczka pasuje.
Miał ktoś styczność z takim zestawem ?
https://pl.aliexpress.com/item/10050052 ... pt=glo2pol
Sprzęt odpalony z wyjątkiem czujnika PAS. Niby jest pozycja od czujnika PAS, ale zero reakcji.
Sprawdzone na 2 czujnikach, na YT są jakieś filmy ale prawie każdy z hulajnogą.
Sterownik ma osobne wejście PAS, nawet wtyczka pasuje.
Miał ktoś styczność z takim zestawem ?
https://pl.aliexpress.com/item/10050052 ... pt=glo2pol
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 627
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Problem z PAS WXGN 100
Znalazłem jeszcze tłumaczenie:
3.3 ustawienia
P02: jednostka przebiegu, 00000 to km;00001 to mila;
P03: napięcie znamionowe: 24 V,36V,48V,52V,60V domyślnie; 36V
P04: czas spoczynku: 0, brak spoczynku; Inne liczby to czas spoczynku, zakres: 1-60; Minuty jednostkowe;
P05: przekładnia wspomagająca: 103:105;109;
P06: średnica koła: jednostka, cal; 5.0-50.0 regulowany, precyzja: 0.1;
P07: velocymetria: zakres: 1-100;
P08: ograniczenie prędkości: zakres 0-100 km/h,
P09: start zerowy, ustawienie startu niezerowego, 00000: start zerowy; 00001: start niezerowy;
P10: zestaw trybu jazdy
00000: napędzana mechanicznie (poprzez przekładnię mocy, aby określić, ile mocy wyjściowej, w tym czasie obróć się nieważne).
00001: napęd elektryczny (obracając napęd klamki, w tym czasie bieg wspomagający jest nieważny).
00002: napęd napędzana mechanicznie i elektryczny współistnieją jednocześnie.
P11: pomoc zestaw czułości: 1-24
P12: ustawienie siły startu mocy: 0-5;
P13: ustawienie typu dodatkowego dysku magnetycznego: 5,8,12 stal magnetyczna cztery rodzaje
P14: nie wymaga to ustawienia bieżących, domyślnych parametrów i nie można go zmienić. Prąd jest taki sam jak kontroler.
P15: wartość podnapięcia kontrolera: 31.5, zakres regulacji ± 5 V;
P16: ustawienie ODO zero długie naciśnięcie klawisza 5 sekund ODO zero
P99: nie ustawiono
P00: nie ustawiono
3.3 ustawienia
P02: jednostka przebiegu, 00000 to km;00001 to mila;
P03: napięcie znamionowe: 24 V,36V,48V,52V,60V domyślnie; 36V
P04: czas spoczynku: 0, brak spoczynku; Inne liczby to czas spoczynku, zakres: 1-60; Minuty jednostkowe;
P05: przekładnia wspomagająca: 103:105;109;
P06: średnica koła: jednostka, cal; 5.0-50.0 regulowany, precyzja: 0.1;
P07: velocymetria: zakres: 1-100;
P08: ograniczenie prędkości: zakres 0-100 km/h,
P09: start zerowy, ustawienie startu niezerowego, 00000: start zerowy; 00001: start niezerowy;
P10: zestaw trybu jazdy
00000: napędzana mechanicznie (poprzez przekładnię mocy, aby określić, ile mocy wyjściowej, w tym czasie obróć się nieważne).
00001: napęd elektryczny (obracając napęd klamki, w tym czasie bieg wspomagający jest nieważny).
00002: napęd napędzana mechanicznie i elektryczny współistnieją jednocześnie.
P11: pomoc zestaw czułości: 1-24
P12: ustawienie siły startu mocy: 0-5;
P13: ustawienie typu dodatkowego dysku magnetycznego: 5,8,12 stal magnetyczna cztery rodzaje
P14: nie wymaga to ustawienia bieżących, domyślnych parametrów i nie można go zmienić. Prąd jest taki sam jak kontroler.
P15: wartość podnapięcia kontrolera: 31.5, zakres regulacji ± 5 V;
P16: ustawienie ODO zero długie naciśnięcie klawisza 5 sekund ODO zero
P99: nie ustawiono
P00: nie ustawiono
-
- Forumowicz
- Posty: 5832
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Problem z PAS WXGN 100
Z "manualu" wynika że to zestaw typu "GT" z manetką w wyświetlaczu.
viewtopic.php?p=80135#p80135
W pozycji "P10" masz wybór PAS/manetka; "0" - tylko PAS, "2" - zarówno PAS jak i manetka, "1" - tylko manetka.
Jeżeli w pozycji "P10" masz "0" lub "2", to czujnik pas powinien/musi działać.
Jeżeli nie działa są cztery możliwości.
1. czujnik ma za krótkie wypełnienie sygnału względem przerwy (niektóre czujniki KT typu "reverse").
2. czujnik ma złe obroty tarczy (działa "do tyłu")
3. czujnik ma źle ustawioną tarczę biegunami magnesów (reaguje tylko na jedna stronę tarczy)
4. uszkodzone jest wejście czujnika, lub sam czujnik.
viewtopic.php?p=80135#p80135
W pozycji "P10" masz wybór PAS/manetka; "0" - tylko PAS, "2" - zarówno PAS jak i manetka, "1" - tylko manetka.
Jeżeli w pozycji "P10" masz "0" lub "2", to czujnik pas powinien/musi działać.
Jeżeli nie działa są cztery możliwości.
1. czujnik ma za krótkie wypełnienie sygnału względem przerwy (niektóre czujniki KT typu "reverse").
2. czujnik ma złe obroty tarczy (działa "do tyłu")
3. czujnik ma źle ustawioną tarczę biegunami magnesów (reaguje tylko na jedna stronę tarczy)
4. uszkodzone jest wejście czujnika, lub sam czujnik.
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 627
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Problem z PAS WXGN 100
Sprzęt działa. Wystarczyło wyjąć co drugi magnes żeby zostało 8 na tarczy. Szkoda że sterownik działa 'po chińsku', albo coś zgrzebałem, daje prawie pełną moc do danej prędkości od 2 biegu w górę.
-
- Forumowicz
- Posty: 5832
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Problem z PAS WXGN 100
Ok zapomniałem jeszcze o ilości magnesów w tarczy.

Aby bardziej płynnie działał PAS, musiałbyś "dorobić" własną tarczę z pięcioma magnesami.
Tymczasem możesz spróbować zmienić kilka parametrów.
P08 - 70 do 85
P12 - maksymalna wartość
P13 - 12
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 627
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Problem z PAS WXGN 100
Ok. Zobaczę co się zmieni po tych ustawieniach. Ogólnie spoko sprzęt do tanich e-bike. Mxus XF19 ładnie podaje na 60V.
-
- Forumowicz
- Posty: 396
- Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 627
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Problem z PAS WXGN 100
Całość wpadło do sprzętu gdzie 40km/h nie powinno się przekraczać, może brat zrobi chociaż konkretne hamulce.
-
- Forumowicz
- Posty: 5832
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 396
- Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Problem z PAS WXGN 100
Hmm to jaki sens dawać 60v jak chce się jeździć 40km? Lepiej dopakować pojemności i dać 14s
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 627
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 627
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Problem z PAS WXGN 100
Właśnie to jeszcze muszę ogarnąć, nie podłączony jest biały przewód z silnika który odpowiada za odczytywanie prędkości w przekładniowym silniku. Licznik pokazuje co chce.
-
- Forumowicz
- Posty: 396
- Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forumowicz
- Posty: 5832
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Problem z PAS WXGN 100
Bo masz źle ustawione "PO7", i "P18". W "PO7" musisz podać prawidłowa liczbę magnesów (zapewne 118), w "P18" dokładniej korygujesz wskazania +/- jeżeli są odchyłki. W przypadku zewnętrznego czujnika prędkości podłączonego do białego przewodu, "PO7" ustawiasz na "1" (przy jednym magnesie na kole). Oczywiście przy "PO8 - 118", odczyt prędkości będzie tylko podczas pracy/obrotów silnika.
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 627
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: Problem z PAS WXGN 100
Rower śmiga, brat będzie go ustawiał pod siebie.
Dzięki za pomoc.
Dzięki za pomoc.