Przypominam sponsorom reklam o deklaracjach dotyczących zlotu 2019.
CYKLONEBIKE, ELEKTRO-BIKES zaliczone do dalszej promocji :)
Sponsorowanie zlotu: 77 1140 2004 0000 3202 7681 5636 z nickiem forumowym i dopiskiem "darowizna".

GT1500 - regen przestał działać.

Tematy związane z kontrolerami do silników BLDC. Sposoby podłączenia, chłodzenie, prądy itp.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 152
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 07 lip 2018, 12:38

Miałem takiego oto stresa dzisiaj. Jadę sobie i nagle regen nie działa. U mnie to jest podstawa, bo przy moich prędkościach i masie roweru, nie da się funkcjonować bez regena.

Kabelek z pewnością się nie odpiął, bo jak wciskałem manetkę i przycisk od regena to 'gaz' się odłączał, czyli elekrtycznie sterownik dostaje sygnał z przełącznika lecz realizuje jedynie połowę pracy, czyli odłącza dodawanie gazu ale nie włącza regena.

Dojechałem więc do domu na zwykłych hamulcach (cięzko było się przestawić na takie hamowanie) i odpiąłem BMSa, odpiąłem baterię. Dopiero po takim resecie regen z powrotem działa. Problem jednak w tym, że musiałem zastartować BMSa poprzez chwilowe podpięcie ładowarki.

1. Co się mogło stać? Istnieje możliwość, że jakaś funkcja sterownika się zawiesi?
2. Czy da się tego uniknąć?
3. Czy jest możliwość zastartowania BMSa bez ładowarki? Abym nie musiałszukać kontaktu 220V w środku lasu :-)

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 152
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 07 lip 2018, 13:34

Kolejny update bo robiłem rundkę testową.

Pojechałem sobie 5-6km od domu w tempie normalnym (25km/h), używając regena gdy trzeba. Potem na jednej prostej dałem mu w palnik tak do 60km/h przez około minutę czy dwie. Strandardowa sprawa bo czasami w trasie jadę z taką prędkością przez dłuższy czas. Wyłączyłem rower i potem nie dało się go włączyć. Głucho nawet od strony gniazda ładowania gdzie mam podpięty woltomierz. Odpiąłem złącza balansujące w BMSie i jeden z przewodów baterii i po podpięciu nadal nic. Dopiero po drugim czy trzecim podpięciu nagle woltaż się pojawił na wyświetlaczu.

Czyli mam jakieś niestabilne zachowanie, co mnie martwi bo często jestem 30-40km od domu. No i regena nie mam wcale, czyli odcina gaz ale nie hamuje. Teraz już nie wiem czy to BMS robi problem czy sterownik...

HEEEEELLLP!!! :-(

Awatar użytkownika
elektrotonus
Posty: 530
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: elektrotonus » 07 lip 2018, 14:01

Regen masz na przycisk czy na czujniki w klamkach ? Pewnie sprawdziłeś połączenia czy gdzieś coś nie odlutowało się ?
Obrazek

Łukasz :mrgreen: => elektrotonus <=
eMerida 1500W & eWheller 250W

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 152
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 07 lip 2018, 14:19

Przycisk. Jak rozpędzam rower na stojaku to za każdym razem jak naciskam regen to odcina gaz ale nie hamuje. Połączenie jest ok.

slow
Posty: 34
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: slow » 07 lip 2018, 15:03

Pewnie uwalony BMS.
Mierzyłeś prądy jakie silnik daje w akum podczas regena?

djmarcin56
Posty: 255
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: djmarcin56 » 07 lip 2018, 15:59

Na moje to tak:
1. jaki masz prąd ladowania bms?
2. jaki prąd idzie z regena w aku podczas jazdy?
3. pewnie zadziałało zabezpieczenie w bms bo przegiołeś z prądem z regena, podczas jazdy koło 40km/h prad nie jest za duży ale jak jeździsz 60km/h to już bms nie jest w stanie tego przyjąć
4. za chwile uwalisz bms po takim czymś, zabezpieczenie pewnei jest zwalniane po odcięciu całkowitym napięcia od niego albo podaniu małego tylko z ładowarki przez chwile.
5. pomierz prądy i pomyśl o bms z wspólnym portem ładowania i rozładowania ale dopiero jak zmierzysz żebyś wiedzial ile musi wytrzymać

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 152
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 07 lip 2018, 16:32

No OK, ale czy BMS odpowiada za działanie regena? Jak na moje oko to regen podaje prąd z kabli fazowych na plus i minus baterii już w sterowniku. Co prawda minus baterii przechodzi przez BMS ale gdyby BMS zaczynał być uwalony to by w ogóle rower nie działał. Tymczasem rower jeździ (choć godzinę temu raz mi się wyłączył) ale regen nie działa. Wszystko mam w sumie standardowe i z zapasem mocy. BMS jest na 20S a ja mam 18S.

1. Nie wiem jaki mam prąd ładowania. Standardowa ładowarka od Tasa.
2. Nie mam jak zmierzyć prądu z regena. Da się jakoś w miarę prosto bez kupowania bocznika itd.?
3. A są BMSy, które dadzą radę przyjąć większe prądy? Choć z drugiej strony ja lubię eco-driving, więc ilekroć rozpędzam się do 50-60km/h to upewniam się, że nie będę musiał hamować. W sumie 95% mojego hamowania odbywa się przy prędkościach 20-35km/h.
4. No właśnie teraz chyba regena nie ma wcale. Pod warunkiem, że to BMS odpowiada za jego działanie.
5. A jak wygląda takim BMS z wspólnym portem ładowania i rozładowania? Bo jeśli to jego wina to nie będę sobie głowy zawracał tylko kupię porządny.

Choć w sumie dziwna sprawa, że silnik standardowy, bez modyfikacji, sterownik standardowy, BMS też a jednak istnieje możliwość, że to nie działa z sobą.

Awatar użytkownika
Yin
Posty: 350
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: Yin » 07 lip 2018, 19:14

Sterownik masz w skrzynce? Może się przegrzał i te objawy to jakieś uszkodzenie termiczne?

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 152
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 07 lip 2018, 19:56

Aaaaaaaaa, oszaleję... Regen nie działał nawet po wielokrotnym podpinaniu do ładowarki i po odłączaniu od baterii. Wnerwiłem się i podpialem do pełnego ładowania. Po dwóch godzinach ładowania regen działa.

Nie sądzę żeby sterownik się przegrzał. Zdjąłem z niego tylną klapkę aby poprawić wentylację i dodatkowo jest wentylator komputerowy w skrzynce. Poza tym wczoraj ganiałem 40km w niezłym skwarze. Dzisiaj problemy się pojawiły po 5-6km.

Jakaś dziwna akcja. Ewidentnie coś się włącza automatycznie jako zabezpieczenie ale nie wiem jaki jest powód

Awatar użytkownika
Inc0
Posty: 520
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: Inc0 » 07 lip 2018, 20:52

nie wiem możne głupio kombinuje ... może zrób reset sterownikowi odepnij baterie rozładuj kondensatory podłącz ponownie akumulator + procedura samo nauki ( gt1500 może pracować w trybie bezczujnikowym możne któryś hal ci fiksuje)
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1083
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: WojtekErnest » 07 lip 2018, 21:00

Bms .
WYJŚCIE, mosfety odpowiadające za prąd wyjściowy to nie to samo dla tych mosfetów gdy podajesz mu odwrotnie, czyli prąd o odwrotnej polaryzacji. !!
Ostatnio zmieniony 08 lip 2018, 8:08 przez WojtekErnest, łącznie zmieniany 1 raz.
Wcześniej : Pomógł 67 razy, postów 3,1+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 152
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 07 lip 2018, 22:05

A ktoś może mi polecić bmsa? Może być nawet z aliexpress bo i tak mnie nie będzie przy rowerze przez dwa tygodnie więc mogę sobie poczekać. Teraz odpaliłem rower na stojaku i po naciśnięciu regena wszystko się wyłączyło. Po ponownym odpieciu od zasilania regen działa ale nie wiadomo ile razy. Ten bms chyba powinienem wymienić na gwarancji bo nic w moim przypadku nie było modyfikowane a usterka jest. Zgadza się?

slow
Posty: 34
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: slow » 07 lip 2018, 23:09

A to jest BMS z osobnymi przewodami power i charge czy jednym wspólnym?

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 152
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 08 lip 2018, 0:59

Osobno

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 990
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: tas » 08 lip 2018, 8:33

Stawiam na to, że BMS jest w pełni sprawny.
W jaki sposób sobie wyobrażacie, że BMS miałby odłączyć kierunkowo przepływ prądu, nie działa do aku ale działa z aku? :P
Jak już coś to jest odwrotnie.
Skoro na wyładowanym aku nie działa regen a po naładowaniu działa to regen ma związek ze stanem naładowania aku.
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 152
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 08 lip 2018, 15:40

Ale ja nie miałem wcale aku padnietego do zera. Ladowalem go z 71V do 75V. A dzisiaj akcja taka... Stoi rower, włączony, napięcie 75,4v. Nagle wszystko gaśnie i pomaga dopiero odpiecie kabelkow od gniazd balansujacych. Nie podczas jazdy, podczas postoju w garażu. Co innego może odcinac zasilanie od sterownika?

A może jest możliwość obejścia BMSa, aby go wykluczyć? Odłączyć kable balansujące i złączyć trzy grube minusy ze sobą? Ja i tak nie zużywam baterii poniżej 50%, gdyż nie mam większych przebiegów dziennych niż 70km, więc nie muszę mieć odcięcia przy niskim napięciu bo go nie osiągam.

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 990
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: tas » 08 lip 2018, 17:39

Modyfikowałeś sterownik na inne napięcia LVC? Jeśli tak to w jaki sposób?
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 152
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 08 lip 2018, 22:33

LVC mam ustawione na 72V, poprzez zmostkowanie padów w sterowniku. Zrobiłem tak jakieś 200km temu i działało to cały czas bez problemu.

Poczytaj jaką miałem sytuację dzisiaj...

Włączyłem na stałe ekranik w woltomierzu i cały czas mam 75V na wyłączonej stacyjce, nagle po paru godzinach (akurat miałem szczęście, że patrzyłem) widzę jak woltaż spada do zera w ciągu 5 sekund. Wszystko się wyłącza. Wypinam/wpinam kable od BMSa i napięcie wraca ale na sekundę (znowu gaśnie). Powatarzam tak parę razy aż udaje mi się utrzymać woltaż i przekręcić stacyjkę. Postanowiłem ruszyć do okolicznego lasu na piaszczystą trasę i daję mu w palnik. Np stromy podjazd po piachu, potem z górki i regen (działa), potem jakaś znowu górka i podjazd/regen, potem prosta 50km/h i powrót do domu. ZERO problemów pomimo obciążania układu w obydwie strony (gaz/regen). Podczas wciskania manetki do końca i to z niskiej prędkości mam spadki woltażu np z 75 do 69V, ale jak tylko zaczynam się rozpędzać to momentalnie powraca do 73V, jak stabilizuję prędkość to mam np 74,4V. Czyli nie są to przysiady napięcia wskazujące na jakiś problem z zasilaniem (za cienki kabel, słaby lut itd).

Dlatego wykluczam wadę akumulatora
Wykluczam luźne połączenie, bo w cięzkim terenie i na tarce non stop napięcie
I teraz pytanie dlaczego uważasz, że to nie BMS? Sterownik się wyłącza i nawet woltomierz, który jest podpięty poza sterownikiem, do gniazda zasilania. Wszystko wskazuje na to, że napięcie zanika pomiędzy BMSem a sterownikiem i resztą układu.

Ale dlaczego takie jaja się robią z czasami niedziałającym regenem?

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 152
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 10 lip 2018, 21:28

Chyba jednak na 100% jest to BMS. Dzisiaj przeciągnąłem rower po takich szkalach leśnych pełnych korzeni, że aż mi ręce z kierownicy spadały od wibracji. Chciałem wykluczyć jakieś luźne połączenie w samym akumulatorze czy też jakiś poluzowany kabelek dalej po drodze. Rower ani razu się nie zająknął a ręki z manetki nie zdejmowałem.

Wróciłem do domu, podłączyłem ładowarkę i okazało się, że ona ładuje przez 3 sekundy, potem się wyłącza, potem znowu ładuje, potem się wyłącza na dłużej albo na kilka sekund. Takie nieregularne cykle. Akumulator miał na wyświetlaczu 60% i podczas takich akcji woltaż i procenty skakały pomiędzy 60% a 100%. Odpiąłem złącza balansujące i podpiąłem ładowarkę i ta zaczęła pracować bez zawahania, ale szybko zaczął się nagrzewać ten długi miedziany pasek na BMSie, więc odpuściłem sobie. Po paru próbach podpinania BMSa, chyba teraz ładuje bez przerwy, ale już dwa razy było tak, że po 20 minutach się BMS wyłączał.

Nie wiem co Tas sądzi ale jak dla mnie temat już zamknięty i jasny: BMS ma jakąś wadę i konieczna jest wymiana.

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 990
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: tas » 10 lip 2018, 21:47

Pierwsze objawy braku regencyjnego hamowania nie wskazywałby na BMS.
Ale teraz dochodzi odłączanie ładowarki to już wskazuje na BMSa.
Jakim prądem ładowarka ładuje Ci akumulator?
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 152
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 10 lip 2018, 22:35

Sorry Tas ale nie wiem. Ładowarka jest od Ciebie i tyle wiem. Ale prąd nie wydaje się być nienormalnie duży, bo przy podpiętym BMSie (teraz akurat działa) wszystko jest totalnie zimne: ładowarka, baterie i BMS. Naładowanie pakietu 18S z 67V do 75V zajmuje wiele godzin. Z pewnością więcej niż 4 godziny a pakiet nie jest przecież wyczerpany do końca. No i od początku balansowanie było jakieś dziwne, bo trwało tak długo, że nigdy się nie kończyło. Na przykład wieczorem podpinałem pakiet o napięciu 74V do ładowarki, więc trochę trzeba było podładować. Około 22:00 ładowarka nie pracowała i świeciły się diody na BMSie. Po 12 godzinach nad ranem nadal świeciły się wszystkie diody lub zgasły dwie lub trzy z osiemnastu. Po sprawdzeniu miernikiem wszystkie cele miały 4.10 równiutko a mimo wszystko BMS świecił. Kończyło się na tym, że po ładowaniu i wielu godzinach balansowania po prostu miernikiem sprawdzałem czy cele są równe (były) i jechałem na rower olewając LEDy.

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 990
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: tas » 10 lip 2018, 22:41

Ale ja tylko pytam o ten prąd, wspominałeś, że się grzeje BMS ;)
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 152
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 10 lip 2018, 23:06

Grzał się tylko raz, jak odłączyłem 18 kabelków balansujących i podpiąłem ładowarkę. Wtedy woltaż skoczył wyżej niż woltaż baterii i ten miedziany pasek na BMSie był gorący. Jak podpiąłem z powrotem 18 kabelków to woltaż ładowania był zgodny z woltażem baterii (i sobie wzrastał powoli) i wszystko było zimne, ale za to co jakiś czas woltaż skakał do 75,6V i ładowarka nie ładowała. Działo się tak średnio co kilka sekund albo minut (nieregularnie) albo w ogóle BMS nie pobierał prądu od ładowarki.

Awatar użytkownika
elektrotonus
Posty: 530
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: elektrotonus » 10 lip 2018, 23:40

exmotech, mam taki prosty miernik podłączany w obwód ładowarki, jeśli chesz mogę pożyczyć. Będę jutro wieczorem w Międzylesiu. Jakby co pisz na priv.
Obrazek

Łukasz :mrgreen: => elektrotonus <=
eMerida 1500W & eWheller 250W

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 152
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 11 lip 2018, 22:50

Dzięki za propozycję. Dopiero co odczytałem wiadomość, ale i tak bym chyba nie skorzystał. Szczerze mówiąc nie jestem ciekaw dlaczego nie działa. Wolę zwrócić, wziąć kolejny BMS i mieć problem z głowy.

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 152
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 06 wrz 2018, 11:43

Problem Regena i wyłączania BMSa powraca ciągle a dzisiaj już chyba zupełnie BMS się poddał.

Czyli jak poprzednio, działa sobie bez problemu rower, przyspiesza normalnie, bateria zużywa się normalnie. Jednak za każdym ładowaniem są jakieś cyrki, np BMS wyłącza się całkowicie w połowie ładowania. Trzeba wtedy odpiąć kabelki balansujące i znowu ładuje. Czasami do końca a czasami znowu się wyłącza. O dziwo balansowanie przebiega najczęściej w porządku. No i podczas jazdy czasami jest tak, że pzejedzie na jednym ładowaniu bez problemu (100km) a np dzisiaj po przejechaniu 20km już regen nie działa, BMS się wyłącza i nawet po ponownym rozpięciu/podpięciu regen nie wraca. BMS też potrafi się wyłączyć ot tak po prostu, jak rower stoi i jest wyłączony.

Dlatego podjąłem decyzję o zwrocie tego BMSa i szukam jakiejś alternatywy, czyli mocny BMS, który mnie nie zawiedzie. Macie jakieś propozycje? Używam sporo regena więc dobrze by było jakby zniósł hamowanie i ampery z tym związane.

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 718
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: Goliath » 06 wrz 2018, 18:40

Przy mojej konfiguracji /NC 7x9 + GT1500/ regen przy sprawnych halach potrafił wygenerować chwilowo nawet 12A podczas hamowałem z ok. 50km/h
Pomiar miałem z CA3.
Jak będziesz kupował BMS-a, weź uwzględnij jeszcze zapas... min. 50% ;)

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 152
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 06 wrz 2018, 21:12

A można chwilowo, dla testów, pominąć BMSa?

Czyli odpiąć kabelki balansujące i połączyć minus baterii bezpośrednio z minusem sterownika? Dzięki temu mógłbym chyba wykluczyć jakieś inne problemy...

A sprawne halle co mają wspólnego z regenem?

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 990
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: tas » 06 wrz 2018, 21:13

regen działa po złaczu -P więc ma taki limit prądu jak rozładowanie.
Halle są wymagane do regenu. Na sterowaniu bezczujnikowym regenu nie ma :)
Silniki, sterowniki, BMSy: SKLEP tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "FORUM"
Tanie akumulatory i ogniwa: SKLEP
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: BLOG

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 718
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: Goliath » 06 wrz 2018, 21:26

tas pisze:
06 wrz 2018, 21:13
Halle są wymagane do regenu. Na sterowaniu bezczujnikowym regenu nie ma :)
Tu się z Tobą Marcin nie zgodzę.
Jeżdziłem na GT1500 kiedy padły mi halle.
Sterownik wszedł w pracę bezczujnikową... ale hamowanie miałem nadal z regenem.
Tylko wielkość odzyskiwanej energii spadła do 10% mimo iż prędkości były takie same i siła chamowania w moim odczuciu podobna.
Regen działał też od bardzo niewielkiej prędkości... nawet pchając rower regen stawiał opór... z halami regen działał odczuwalnie od ok. 8-10km/h
Na dodatek jak sterownik wchodzi w pracę bezczujnikową... to nie mamy trybu 120%.
To jest jedna z oznak.

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 152
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 06 wrz 2018, 21:44

A da się jakoś zdiagnozować bez rozbierania roweru, że padł któryś z halli? Może przyczyna w ogóle leży poza sterownikiem i BMSem czyli w silniku?

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 718
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: Goliath » 06 wrz 2018, 22:06

Musiałbyś odpiąć halle i zasilanie hali od sterownika /5 przewodów/
Wtedy podajesz napięcie 5V do zasilania hali i sprawdzasz po kolei kręcąc delikatnie kołem czy każdy z hali wysyła taki sam stan napięciowy.

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1083
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: WojtekErnest » 07 wrz 2018, 3:09

Są proste testery silnik, hale. Parę min i diagnoza.
Wcześniej : Pomógł 67 razy, postów 3,1+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

Awatar użytkownika
exmotech
Posty: 152
Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19

Re: GT1500 - regen przestał działać.

Post autor: exmotech » 09 wrz 2018, 14:53

No dobra, ale czy da się ominąć w jakiś prosty sposób BMS? Czyli podpinając minusa bezpośrednio do sterownika, z pominięciem BMSa?

Bo przedwczoraj mój regen działał bardzo słabo i pulsacyjnie, czyli hamował-nie hamował-hamował-nie hamował. Początkowo pomyślałem, że może halle siadają bo takie pulsowanie odbywało się mniej więcej 3 razy na sekundę, ale stwierdziłem, że w tym czasie nad każdym z halli przelatuje kilkanaście magnesów, więc pulsacyjne działanie nie ma tu sensu. Doszedłem do wniosku, że być może BMS podczas hamowania dostaje jakoś dużo prądu i się wyłącza, potem się włącza bo jest spadek, potem się znów wyłącza. No a wczoraj i dzisiaj regen działa wyśmienicie, mocno i stabilnie. Pewnie aż do następnego razu. Dlatego chciałem naładować baterię, ominąć BMSa i pojeździć tak z tydzień. Jeśli będzie bez problemów to wiadomo co jest przyczyną. Jeśli będą cyrki, to wtedy winny będzie sterownik.

ODPOWIEDZ