WESOŁYCH ŚWIAT ŻYCZY EKIPA FORUM

Obrazek

Przypominam sponsorom reklam o deklaracjach dotyczących zlotu 2019.
CYKLONEBIKE, ELEKTRO-BIKES zaliczone do dalszej promocji :)
Sponsorowanie zlotu: 77 1140 2004 0000 3202 7681 5636 z nickiem forumowym i dopiskiem "darowizna".

Sabvoton ML-45 i ML-65

Tematy związane z kontrolerami do silników BLDC. Sposoby podłączenia, chłodzenie, prądy itp.
Awatar użytkownika
choperek
Posty: 40
Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: choperek » 13 kwie 2019, 0:12

Kross pisze:
12 kwie 2019, 23:17
Halle od sterownika ml 45 do mxusa 3 :
Sterownik >>>> mxus 3
Zolty>>>niebieski
Zielony>>>zielony
Niebieski>>>zolty
Fazy od sterownika do silnika:
Zolty(W)>>>niebieski
Zielony(V)>>>zielony
Niebieski(U)>>>zolty
Dajcie znac jakby te polaczenie bylo zle... u mnie dziala ale wiecie jak to bywa... 😅
Podczas ustawiania polaczen zauwazylem ze w jednym czy dwoch ukladach wszystko dzialalo poprawnie poza tym ze kolo krecilo sie znacznje wolniej...
Mam pytanko odnosnie tej czerwonej diody, ona powinna mrygac czy sie swiecic?
Jutro spróbuje podejrzeć jak u siebie podłączyłem, a ta dioda to gdzie niby? I w sumie faktycznie czemu w temacie jest ML 65 jak nikt go na oczy nie widział?

radex
Posty: 63
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: radex » 13 kwie 2019, 8:18

Kross pisze:
12 kwie 2019, 23:45
Moze masz przewody zle podlaczone...
Mam inaczej podłączone przewody. Ile ci pokazuje amperów watomierz?

Kross
Posty: 22
Rejestracja: 16 mar 2019, 21:32

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Kross » 13 kwie 2019, 10:58

Watomierza jeszcze nie podlaczylem, malo mam czasu ostatnio i mi sie budowa przeciaga... dioda czerwona jest diagnostyczna jak noe podlaczylem + pod hale migala 12 raz ...

radex
Posty: 63
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: radex » 13 kwie 2019, 16:46

U mnie przewody są tak połączone w ml45 i Mxus 3k:

FAZY
Sterownik.......Silnik
Żółty................Żółty
Zielony............Niebieski
Niebieski.........Zielony

HALLE
Sterownik.......Silnik
Żółty................Żółty
Zielony.............Niebieski
Niebieski..........Zielony

Dioda u mnie miga co sekundę jak sterownik jest uruchomiony.
Obrazek

Kross
Posty: 22
Rejestracja: 16 mar 2019, 21:32

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Kross » 13 kwie 2019, 19:07

A kolo ci sie w tym momencie nie kreci w odwrotna strone?
Ps. Zobacz jak sie zachowuje dioda jak nacisniesz na manetke przyspieszenia... u mnie przestaje sie palic... o dziwo podlaczylem tak jak ty masz i dziala tak samo jak na moim podlaczeniu... to mozliwe zeby dwa ustawienia byly dobre?

radex
Posty: 63
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: radex » 13 kwie 2019, 20:02

Kross pisze:
13 kwie 2019, 19:07
A kolo ci sie w tym momencie nie kreci w odwrotna strone?
Ps. Zobacz jak sie zachowuje dioda jak nacisniesz na manetke przyspieszenia... u mnie przestaje sie palic... o dziwo podlaczylem tak jak ty masz i dziala tak samo jak na moim podlaczeniu... to mozliwe zeby dwa ustawienia byly dobre?
Oczywiście, że kręci się w dobrą stronę. Jest chyba sześć kombinacji na których silnik działa prawidłowo i tylko na trzech kręci się w dobrą stronę. Pisałem o tym w tym temacie. Nie zauważyłem czy dioda przestała migać jak dałem gazu. Sprawdziłem dzisiaj jak działa ograniczanie mocy przy rozładowanej baterii. Sterownik zaczął zmniejszać natężenie prądu przy 50,4 V i takie napięcie utrzymywał aż do końca testu. Prąd był płynnie zmniejszany. Test przerwałem jak sterownik podawał 7A na silnik i był już bardzo słaby.

ap0f1s
Posty: 312
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: ap0f1s » 15 kwie 2019, 6:49

Właśnie uruchomiłem parę rowerów z tym sterownikiem, pierwsza rzecz to nie ma on zadanych 45a tylko gdzieś koło 35a. Sprawdzę na innych gdy będę miał watomierz do nich wpiety.
W sumie narazie to jednyna wada.
Plus to kultura, cisza i płynność jazdy lepsza niż sinusy. Posiada mocne ustawione hamowanie regeneracyjne, zaskoczony jestem jak bardzo. Nie sprawdzałem ile jest to amper do aku ale zajmie się tym później. Więcej rzeczy opiszę jak potestuje więcej.
Budowa rowerów elektrycznych typu custom(Falcon, vektror itp) jak i zwykłych.
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=30&t=399

Awatar użytkownika
PoulN
Posty: 72
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Oleśnica, DOL

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: PoulN » 15 kwie 2019, 15:33

No ładne kwiatki :cry:
Ciekawe ile ma mój, ale jak kilka juz ma duzo mniejszą moc, to cudow nie ma :(

Jeśli w odczuciu po przesiadce z GT1500 bardziej rwie koło, to co by bylo na pełenych 45A.

@Tas, czekamy ma wypowiedź, w końcu w opisie jest 45 i 60A.
Merida XC Mission Race: 16s8p, Mxus 30H (10x6), Sabvoton ML7245

scuda
Posty: 319
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: scuda » 15 kwie 2019, 21:47

Zapewne prąd międzyfazowy jest dużo większy niż przy gt 45A i możliwe że wrażenie przyspieszenia jest inne.

Tsport
Posty: 112
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Tsport » 16 kwie 2019, 11:58

ap0f1s - czekamy na info z pomiarów z wpiętym watomierzem. Ciekawe ile daje A.

Awatar użytkownika
Iceman
Posty: 297
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Iceman » 16 kwie 2019, 18:29

Dzisiaj dotarł do mnie ML60, jak go zamienię to napisze ile A pobiera. Zobaczymy czy będzie to pełne 60.

Po testach: ~51,6 A. Czyli jakieś 15% mniej.

radex
Posty: 63
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: radex » 16 kwie 2019, 20:51

Iceman pisze:
16 kwie 2019, 18:29
Dzisiaj dotarł do mnie ML60, jak go zamienię to napisze ile A pobiera. Zobaczymy czy będzie to pełne 60.

Po testach: ~51,6 A. Czyli jakieś 15% mniej.
Ml60 wypada lepiej bo ml45 pobiera aż 25% mniej prądu. Ja też zmieniam na ml60 bo dla nie te 33A to trochę za mało. KT 60V 45A pobierał 43A i dużo szybciej wjeżdżał pod górki. Ja wyraźnie odczuwam brak tych 10A.

Awatar użytkownika
Iceman
Posty: 297
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Iceman » 16 kwie 2019, 21:09

U mnie na ML45 było 27% mniej wiec teraz te dodatkowe 20A jest naprawdę odczuwalne, oczywiście na plus.

radex
Posty: 63
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: radex » 12 godzin temu (wczoraj, 14:20)

złoty pisze:
10 kwie 2019, 10:26
Hamowanie regeneracyjne działa bardzo dobrze chodź mogło by być troszkę mocniejsze samo dostosowuje się do prędkości i poziomu naładowania pakietu. Przy hamowaniu z 60km/h największy odzysk jaki zobaczyłem to 35 amper oczywiście spada wraz z prędkością, a zazwyczaj przy hamowaniu z 40km/h czy znaczniejszej górki to 10-15 amperów jakie da się zaobserwować przez dłuższą chwile.
Według mnie hamowanie silnikiem w ml45 jest za mocne przy dużych prędkosciach. W KT było dużo słabsze z płynnie regulowaną mocą. Jak zaczynałem hamować z około 45-50km/h to watomierz pokazywał mi 22A i słychać było jak opona zostaje na asfalcie. Z takim regenem to co miesiąc będę musiał oponę zmieniać. Bateria też pewnie nieźle w dupe dostaje podczas zjeżdżania ze sporych górek.

Tempomat dział świetnie przy każdej prędkości tak jak koledzy wcześniej pisali.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2019, 14:43 przez radex, łącznie zmieniany 2 razy.

złoty
Posty: 11
Rejestracja: 12 paź 2018, 18:46

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: złoty » 8 godzin temu (wczoraj, 18:16)

Widocznie to moje błędne odczucie przez słabe klocki hamulcowe (żywiczne mimo tarcz 203mm), a przez sporą masę maszyny (55kg) to odczucie hamowania jest płynnym wytracaniem prędkości. Z pewnością przy takim odzysku pakiet swoje dostaje.

radex
Posty: 63
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: radex » 5 godzin temu (wczoraj, 20:54)

złoty pisze:
wczoraj, 18:16
Widocznie to moje błędne odczucie przez słabe klocki hamulcowe (żywiczne mimo tarcz 203mm), a przez sporą masę maszyny (55kg) to odczucie hamowania jest płynnym wytracaniem prędkości. Z pewnością przy takim odzysku pakiet swoje dostaje.
Ja też mam żywiczne klocki z tarczą 203mm i w ogóle nie muszę ich teraz używać przy większych prędkościach. Na pewno ciężką maszynę trudniej zatrzymać ale to 35 A co ci pokazuje to jest wartość bardzo duża. W sterowniku KT 60v 45A max mi pokazywał watomierz 12A i to bez problemu mi wystarczało aby zwolnić podczas zjazdu. Szkoda, że nie można wybrać sobie trzech poziomów siły hamowania tak jak to jest z prędkością.

ODPOWIEDZ