Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
czndl
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 23 lip 2019, 20:35

Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

Post autor: czndl »

Cześć, taka rozkmina mnie naszła: mam teraz w hulajnodze silnik 48V 500W i chciałbym zamontować 48V 1000W.

Obecnie mam sterownik sinus KT 48V 11/22A (prąd nominalny/maksymalny).

Głównie jeżdżę po mieści z ograniczeniem 40 km/h ale czasem w lesie lubię się pobawić i wtedy te 500W jest trochę za słabe.

Najważniejsze pytanie: czy jeśli zmienię silnik i sterownik (sinus lub wektorowy) na 2 razy mocniejszy to czy jeżdżąc z ograniczeniem prędkości do 40 km/h pobór prądu z baterii będzie 2 razy większy (przy normalnej jeździe)?
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2021, 21:17 przez czndl, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

Post autor: Yasiu77 »

pobór prądu będzie na podobnym poziomie jak dotychczas przy tej samej prędkości czyli mocniejszy silnik i sterownik nie zeżre więcej prądu niż obecny przy 40km/h.
Awatar użytkownika
czndl
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 23 lip 2019, 20:35

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

Post autor: czndl »

Yasiu77 pisze:
27 wrz 2021, 23:10
pobór prądu będzie na podobnym poziomie jak dotychczas przy tej samej prędkości czyli mocniejszy silnik i sterownik nie zeżre więcej prądu niż obecny przy 40km/h.
Dzięki za odpwiedź, właśnie tego się spodziewałem.
Czy rodzaj sterownika zmieni coś w podobrze energii jeśli będę jeździł z ograniczeniem prędkości?
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

Post autor: zielony71 »

Ja bym zaczął od sprawdzenia czy obecna bateria udźwignie większy pobór prądu.
Bo przy jeździe ze stałą prędkością pobór może i będzie taki jak teraz, ale przy ruszaniu i pod górkę może być jednak więcej, chyba że będziesz bardzo uważał na manetkę.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
czndl
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 23 lip 2019, 20:35

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

Post autor: czndl »

Maksymalny prąd rozładowania dla mojej baterii to 35A więc faktycznie muszę uważać przy doborze nowego sterownika. Chciałbym dorwać sterownik od Barmala.
Awatar użytkownika
czndl
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 23 lip 2019, 20:35

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

Post autor: czndl »

Według do dostawcy baterii (13S7P na ogniwach Samsung 35e) przyjmie bezpiecznie 30A czyli od mojego sternika to 33% więcej mocy - liczyłem na więcej ale i tak jest lepiej.

Najbardziej so mi przeszkadza w moim sinusie jest opóźnienie - podczas jazdy w lesie/single tracku jest to bardzo denerwujące.
Czy sterownik wektorowy nie będzie miał takiego opóźnienie albo chociaż mniejsze?
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

Post autor: Yasiu77 »

Wektorowy nie będzie miał takiego opóźnienia jak sinus ale możesz tez zerknąć do ustawień c5 z wyświetlacza jak masz https://ebike.nexun.pl/kt-lcd3-i-sterowniki-sinus-kt/. Z 7p można pobierać do ok 38A jak są ładne ogniwa ale ograniczeniem może być też bms i szyna jak to jest bidon. Nie wiem jaką masz baterię.
Awatar użytkownika
czndl
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 23 lip 2019, 20:35

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

Post autor: czndl »

W sumie to jest ciekawa sprawa, według producenta (http://www.reention.com/en/xzdch/yingwuxilie/114.html) z mojego bidonu mogę puścić maksymalnie tylko 20A:
Bez tytułu.png
Co do ogniw to według kalkulatora mógłbym puścić nawet 56A:
Screenshot_20211127-195514_Battery Package Calculator.jpg

Jutro rozbiorę bidon i zobaczę jaki mam BMS, wymiana na mocniejszy jeśli się zmieści to nie stanowi problemu.

Co sądzicie o tych wartościach 20A i 56A ?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

Post autor: tas »

a co tu jest do rozkminiania :)

W dowodzie jaką masz maksymalną ładowność swojego samochodu osobowego? 400 kg? |To weź kup 16 worków cementu, załaduj do swojego opla i zobacz po jakim czasie z auta będzie ruina.
Z ogniwami jest tak samo.
Prąd maksymalny to taki prąd, przy którym ogniwo ma minimalną żywotność. Czasem to jest 50 ładowań, czasem 30, czasem 70 i kupujesz nowy aku.
Więc czy można używać 13s7p na 56A? Pewnie można ale znp 3 miesiące kupujesz nowy aku ;)

I tym się różni (moim zdaniem) uczciwy sprzedawca od nie uczciwej apki na telefon robionej przez ludzi bez wiedzy praktycznej, że sprzedawca czasem chce dla Ciebie dobrze a autor apki ma Cię gdzieś :) Ściągnąłeś, nabiłeś licznik i to się licyczy ;)
Ostatnio zmieniony 27 lis 2021, 20:44 przez tas, łącznie zmieniany 1 raz.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
czndl
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 23 lip 2019, 20:35

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

Post autor: czndl »

tas pisze:
27 lis 2021, 20:32
Prąd maksymalny to taki prąd, przy którym ogniwo ma minimalną żywotność.
Tego nie wiedziałem - dzięki :)
tas pisze:
27 lis 2021, 20:32
Więc czy można używać 13s7p na 56A? Pewnie można ale znp 3 miesiące kupujesz nowy aku ;)
56A to oczywiście przesada - zastanawia mnie bardziej 20A według specyfikacji producenta bidonu - ta wartość jest przekraczana, nawet przez uczciwych sprzedawców o których była mowa :lol:

Najbardziej mnie intersuje ile bezpiecznie mogę z takiego pakietu wyciągnąć biorąc pod uwagę ogracznienie ogniw i bidonu - tylko nie piszcie proszę, że 20A bo tę wartość prawie każdy przekracza.
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

Post autor: Eryk »

20A bo pewnie tyle wytrzymają bezpiecznie złącza w bidonie. Zawsze są jakieś ograniczenia :D i zawsze są ludzie którzy chcą je przekraczać :D
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

Post autor: Dede »

Oryginalne ogniwa samsung 35E mają rezystacje ogniwa 20mΩ ale już podrobione chińskie mają rezystacje ~36mΩ
Możliwe że to chińskie ogniwa które nie mogą być zbyt mocno obciążone prądem I producent nie przewiduje powyżej 20A wyładowania.
To nie tylko chodzi o wymianę BMSa na większy prąd.
Dużo jest akumulatorów chińskich i nie możemy liczyć prąd jak na oryginalnych ogniw
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

Post autor: WojtekErnest »

Ciekawa rosyjska maszynka pomiarowa do ogniw a przy okazji pomiary SAMSUNG 35E z Ali*
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

Post autor: zielony71 »

Chyba zapomniałeś o linku :-)
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pobór prądu a ograniczenie prędkości i typy sterownika

Post autor: WojtekErnest »

Edyta :
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
ODPOWIEDZ