Proszę o pomoc w zmianie sterownika lovelec+ (bafang)
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 paź 2023, 20:36
Proszę o pomoc w zmianie sterownika lovelec+ (bafang)
Witam
Panowie teściowej padł sterownik od roweru elektrycznego więc postanowiłem że pomogę i wymienię sterownik wraz z pilotem ale... to pierwsza taka robota i nie do końca wiem jak to połączyć.
Stary sterownik to BAFANG LSW153-296-4F
nowy to chińczyk z oznaczeniem "brake level low" oraz "phase angle: self study"
Na nowym sterowniku mam wtyczki:
- 3 fazy (żółty, zielony, niebieski)
- zasilanie (czarny, czerwony)
- power lock (tu niebieski podłączam z kontrolera a czerwony ?)
- cruise (tutaj była zworką więc połączyłem)
- study wire (tutaj też jest mostek)
- PAS to czujnik przy zębatce ? 3 pin
- Low Brake tutaj mam 2 pary (czarny, czerwony) a z manetek przy rowerze wychodzą 3 pinowe wtyczki (zielony, czerwony, czarny)
- Instruments (czy to zasilanie na oświetlenie ? (zielono, czarny)
- Throttle (nie mam pojęcia gdzie to podpiąć. Czy tutaj trzeba zewrzeć przewody ?
- Nie opisana wtyczka 5pin (to chyba czujnik halla ale z silnika nie wychodzi taka wtyczka)
Panel kontrolny 810 posiada przewody:
- czerwony to plus ze sterownika ?
- czarny minus ze sterownika ?
- niebieski do power lock a czerwony z tej pary gdzie podpiąć ?
- zielony nie wiem jak go podpiąć
- żółty plus do świateł
- biały minus do świateł
Z góry dziękuję za wszelką pomoc i stawiam piwo dla Pana który pomoże mi to uruchomić (Teściowa jest w porządku )
Panowie teściowej padł sterownik od roweru elektrycznego więc postanowiłem że pomogę i wymienię sterownik wraz z pilotem ale... to pierwsza taka robota i nie do końca wiem jak to połączyć.
Stary sterownik to BAFANG LSW153-296-4F
nowy to chińczyk z oznaczeniem "brake level low" oraz "phase angle: self study"
Na nowym sterowniku mam wtyczki:
- 3 fazy (żółty, zielony, niebieski)
- zasilanie (czarny, czerwony)
- power lock (tu niebieski podłączam z kontrolera a czerwony ?)
- cruise (tutaj była zworką więc połączyłem)
- study wire (tutaj też jest mostek)
- PAS to czujnik przy zębatce ? 3 pin
- Low Brake tutaj mam 2 pary (czarny, czerwony) a z manetek przy rowerze wychodzą 3 pinowe wtyczki (zielony, czerwony, czarny)
- Instruments (czy to zasilanie na oświetlenie ? (zielono, czarny)
- Throttle (nie mam pojęcia gdzie to podpiąć. Czy tutaj trzeba zewrzeć przewody ?
- Nie opisana wtyczka 5pin (to chyba czujnik halla ale z silnika nie wychodzi taka wtyczka)
Panel kontrolny 810 posiada przewody:
- czerwony to plus ze sterownika ?
- czarny minus ze sterownika ?
- niebieski do power lock a czerwony z tej pary gdzie podpiąć ?
- zielony nie wiem jak go podpiąć
- żółty plus do świateł
- biały minus do świateł
Z góry dziękuję za wszelką pomoc i stawiam piwo dla Pana który pomoże mi to uruchomić (Teściowa jest w porządku )
- tas
- Administrator
- Posty: 3007
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Proszę o pomoc w zmianie sterownika lovelec+ (bafang)
Ten nowy sterownik nie ma obsługi wyświetlacza, nie widzę tam kabelków.
Zatem musisz dorobić jakiś przycisk/stacyjkę aby ten sterownik później móc uruchamiać
Złączki się nie zgadzają ale to normalne w takich sytuacjach. Obcina się je i lutuje zgodnie z opisami wszystkie przewody ze sobą lub obcinasz przewody ze starego sterownika i lutujesz w tym nowym i masz demontowane (dużo pracy, wątpliwe zalety)
Zatem musisz dorobić jakiś przycisk/stacyjkę aby ten sterownik później móc uruchamiać
Złączki się nie zgadzają ale to normalne w takich sytuacjach. Obcina się je i lutuje zgodnie z opisami wszystkie przewody ze sobą lub obcinasz przewody ze starego sterownika i lutujesz w tym nowym i masz demontowane (dużo pracy, wątpliwe zalety)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Proszę o pomoc w zmianie sterownika lovelec+ (bafang)
Na nowym sterowniku mam wtyczki:
- 3 fazy (żółty, zielony, niebieski) - zgadza się
- zasilanie (czarny, czerwony) - zgadza się
- power lock (tu niebieski podłączam z kontrolera a czerwony ?) - to jest "stacyjka" czyli zwierasz te styki by uruchomić sterownik. Po dołączeniu baterii sprawdź czy czerwony ma napięcie baterii.
- cruise (tutaj była zworką więc połączyłem) - prawdopodobnie tempomat ale mogę się mylić
- study wire (tutaj też jest mostek) - to jest "samonauka", i zwarta jest tylko przy uruchamianiu silnika w celu prawidłowego kierunku obrotów koła, i zgrania faz/hali jeżeli silnik je posiada.
- PAS to czujnik przy zębatce ? 3 pin - to PAS
- Low Brake tutaj mam 2 pary (czarny, czerwony) a z manetek przy rowerze wychodzą 3 pinowe wtyczki (zielony, czerwony, czarny) - to są hamulce dwu przewodowe (wyłączniki), w rowerze masz "High Brake" czyli hamulce z halami. Można by spróbować czy zadziałają dołączając zasilanie z hali, manetki, PAS'a (bez gwarancji, na własne ryzyko).
- Instruments (czy to zasilanie na oświetlenie ? (zielono, czarny) - tu trudno mi powiedzieć, prawdopodobnie licznik.
- Throttle (nie mam pojęcia gdzie to podpiąć. Czy tutaj trzeba zewrzeć przewody ? - to jest manetka
- Nie opisana wtyczka 5pin (to chyba czujnik halla ale z silnika nie wychodzi taka wtyczka) - zgadza się, to są hale ale Ty ich nie masz, i nie ma też gwarancji że silnik będzie działał prawidłowo, ale powinien przynajmniej jeździć.
Panel kontrolny 810 posiada przewody:
- czerwony to plus ze sterownika ? - zgadza się
- czarny minus ze sterownika ? - zgadza się
- niebieski do power lock a czerwony z tej pary gdzie podpiąć ? - zapewne tak. aby to stwierdzić trzeba by podłączyć zasilanie i włączyć wyświetlacz LED. Jeżeli po naciśnięciu przycisku wł/wył pojawia się napięcie baterii to jest "Power Lock". Jeżeli w stacyjce sterownika na czerwonym jest napięcie baterii, łączysz czerwony/niebieski oraz czarny sterownika i wyświetlacza ze sobą.
- zielony nie wiem jak go podpiąć - to cyfrowe Rx/Tx, lub analogowe sterowanie poziomem mocy "Low", "Medium", "High"(sterownik nie ma odpowiedniego złącza)
- żółty plus do świateł - jeżeli to sprawdzałeś to OK, inaczej jest to Rx/Tx
- biały minus do świateł
- 3 fazy (żółty, zielony, niebieski) - zgadza się
- zasilanie (czarny, czerwony) - zgadza się
- power lock (tu niebieski podłączam z kontrolera a czerwony ?) - to jest "stacyjka" czyli zwierasz te styki by uruchomić sterownik. Po dołączeniu baterii sprawdź czy czerwony ma napięcie baterii.
- cruise (tutaj była zworką więc połączyłem) - prawdopodobnie tempomat ale mogę się mylić
- study wire (tutaj też jest mostek) - to jest "samonauka", i zwarta jest tylko przy uruchamianiu silnika w celu prawidłowego kierunku obrotów koła, i zgrania faz/hali jeżeli silnik je posiada.
- PAS to czujnik przy zębatce ? 3 pin - to PAS
- Low Brake tutaj mam 2 pary (czarny, czerwony) a z manetek przy rowerze wychodzą 3 pinowe wtyczki (zielony, czerwony, czarny) - to są hamulce dwu przewodowe (wyłączniki), w rowerze masz "High Brake" czyli hamulce z halami. Można by spróbować czy zadziałają dołączając zasilanie z hali, manetki, PAS'a (bez gwarancji, na własne ryzyko).
- Instruments (czy to zasilanie na oświetlenie ? (zielono, czarny) - tu trudno mi powiedzieć, prawdopodobnie licznik.
- Throttle (nie mam pojęcia gdzie to podpiąć. Czy tutaj trzeba zewrzeć przewody ? - to jest manetka
- Nie opisana wtyczka 5pin (to chyba czujnik halla ale z silnika nie wychodzi taka wtyczka) - zgadza się, to są hale ale Ty ich nie masz, i nie ma też gwarancji że silnik będzie działał prawidłowo, ale powinien przynajmniej jeździć.
Panel kontrolny 810 posiada przewody:
- czerwony to plus ze sterownika ? - zgadza się
- czarny minus ze sterownika ? - zgadza się
- niebieski do power lock a czerwony z tej pary gdzie podpiąć ? - zapewne tak. aby to stwierdzić trzeba by podłączyć zasilanie i włączyć wyświetlacz LED. Jeżeli po naciśnięciu przycisku wł/wył pojawia się napięcie baterii to jest "Power Lock". Jeżeli w stacyjce sterownika na czerwonym jest napięcie baterii, łączysz czerwony/niebieski oraz czarny sterownika i wyświetlacza ze sobą.
- zielony nie wiem jak go podpiąć - to cyfrowe Rx/Tx, lub analogowe sterowanie poziomem mocy "Low", "Medium", "High"(sterownik nie ma odpowiedniego złącza)
- żółty plus do świateł - jeżeli to sprawdzałeś to OK, inaczej jest to Rx/Tx
- biały minus do świateł
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 paź 2023, 20:36
Re: Proszę o pomoc w zmianie sterownika lovelec+ (bafang)
ok jeszcze nie jest dla mnie jasne jak podłączyć panel do sterownika.
-Światła żółty plus biały minus podłączone
-Na sterowniku mam wtyczkę power lock gdzie jest napięcie z baterii (czerwony i niebieski kabelek)
w instrukcji od panelu mam napisane:
-czerwony do plusa (podłączyć do czerwonego z wtyczki power lock ?)
-czarny do minusa (tutaj nie wiem czy to będzie czarny z baterii czy to ten niebieski z wtyczki power lock? )
-niebieski każą podłączyć do niebieskiego od sterownika opisanego door lock (czyli niebieski z wtyczki power lock ?
-zielony "connect the green wire to the controller of the motor power intensity inching control wire"
podłącz zielony przewód do sterownika przewodu sterującego impulsowym natężeniem mocy silnika. Czy ten przewód powinien być jakoś podpięty do throtlle ? Tzn tam są 3 kabelki czerwony/5V czarny/masa i biały/sygnałowy i to tu pod biały kabelek podłączył bym zielony wychodzący z panelu
Edit:
Panel się uruchamia. Połączyłem czerwony i niebieski z panelu do wtyczki sterownika "power lock" czarny z panelu do masy z Throtlle a zielony pod biały z throtlle. Po uruchomieniu panelu silnik w kole wydaje dźwięk ale koło się nie kręci. Panel ma 3 lub 4 nastawy prędkości zero minus assist i plus koło zaczyna się kręcić dopiero po przełączeniu na plus w innych pozycjach wydaje tylko dźwięk. Czujnik PAS podłączyłem i to chyba on powinien włączać motor podczas pedałowania a działa on cały czas. Co robie źle ?
Edit2:
Zielony i czarny z panelu podpiąłem pod zielony i czarny "instruments"
Wszystko dział jak powinno poza tym że motor cały czas jest uruchomiony więc czujnik PAS nie działa lub jest nie kompatybilny ? Jak to sprawdzić ?
-Światła żółty plus biały minus podłączone
-Na sterowniku mam wtyczkę power lock gdzie jest napięcie z baterii (czerwony i niebieski kabelek)
w instrukcji od panelu mam napisane:
-czerwony do plusa (podłączyć do czerwonego z wtyczki power lock ?)
-czarny do minusa (tutaj nie wiem czy to będzie czarny z baterii czy to ten niebieski z wtyczki power lock? )
-niebieski każą podłączyć do niebieskiego od sterownika opisanego door lock (czyli niebieski z wtyczki power lock ?
-zielony "connect the green wire to the controller of the motor power intensity inching control wire"
podłącz zielony przewód do sterownika przewodu sterującego impulsowym natężeniem mocy silnika. Czy ten przewód powinien być jakoś podpięty do throtlle ? Tzn tam są 3 kabelki czerwony/5V czarny/masa i biały/sygnałowy i to tu pod biały kabelek podłączył bym zielony wychodzący z panelu
Edit:
Panel się uruchamia. Połączyłem czerwony i niebieski z panelu do wtyczki sterownika "power lock" czarny z panelu do masy z Throtlle a zielony pod biały z throtlle. Po uruchomieniu panelu silnik w kole wydaje dźwięk ale koło się nie kręci. Panel ma 3 lub 4 nastawy prędkości zero minus assist i plus koło zaczyna się kręcić dopiero po przełączeniu na plus w innych pozycjach wydaje tylko dźwięk. Czujnik PAS podłączyłem i to chyba on powinien włączać motor podczas pedałowania a działa on cały czas. Co robie źle ?
Edit2:
Zielony i czarny z panelu podpiąłem pod zielony i czarny "instruments"
Wszystko dział jak powinno poza tym że motor cały czas jest uruchomiony więc czujnik PAS nie działa lub jest nie kompatybilny ? Jak to sprawdzić ?
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Proszę o pomoc w zmianie sterownika lovelec+ (bafang)
Po kolei;
1. Odłącz na początek PAS bo do oceny działania nie jest potrzebny, zostaw tylko manetkę.
2. Jak rozumiem podłączyłeś LED następująco;
czerwony i niebieski przewód sterownika "Power Lock" połączyłeś z niebieskim i czerwonym przewodem LED, dodatkowo połączyłeś dowolny czarny przewód (masę) sterownika/baterii i LED, oraz zielony przewód z "instruments" do zielonego przewodu LED. Zgadza się?
3. Po włączeniu wyświetlacza LED, powinny zaświecić się diody baterii, świecą?, powinny też działać światła jeżeli prawidłowo zdiagnozowałeś przewody, oraz powinno działać w wyświetlaczu przełączanie poziomów wspomagania.
Czy wszystkie funkcje LED działają?
Na tym etapie przy rozłączonym złączu "samonauki" silnik nie powinien się kręcić.
4. łączysz przewody "samonauki" i teraz silnik powinien zakręcić kołem jeżeli kierunek obrotów jest prawidłowy, lub nie zakręci kołem (ale będzie słychać szum silnika) jeżeli obroty silnika są nieprawidłowe.
5. jeżeli koło zakręci w prawidłową stronę, rozłącz przewody "samonauki", i manetką sprawdź czy koło się kręci.
6. jeżeli koło się obraca, włącz w LED tryb "Low" i sprawdź jak szybko się kręci, następnie włącz tryb "High" i ponownie sprawdź jak szybko się kręci koło. Jeżeli sygnał na zielonym jest prawidłowy, koło w trybie "Low" powinno obracać się z połową obrotów trybu "High". jeżeli tak nie jest, zielony przewód sterownika/LED jest niezgodny, i możesz go rozłączyć.
7. dopiero jeżeli wszystko działa jak powyżej, podłącz PAS i sprawdź co się zmieniło.
1. Odłącz na początek PAS bo do oceny działania nie jest potrzebny, zostaw tylko manetkę.
2. Jak rozumiem podłączyłeś LED następująco;
czerwony i niebieski przewód sterownika "Power Lock" połączyłeś z niebieskim i czerwonym przewodem LED, dodatkowo połączyłeś dowolny czarny przewód (masę) sterownika/baterii i LED, oraz zielony przewód z "instruments" do zielonego przewodu LED. Zgadza się?
3. Po włączeniu wyświetlacza LED, powinny zaświecić się diody baterii, świecą?, powinny też działać światła jeżeli prawidłowo zdiagnozowałeś przewody, oraz powinno działać w wyświetlaczu przełączanie poziomów wspomagania.
Czy wszystkie funkcje LED działają?
Na tym etapie przy rozłączonym złączu "samonauki" silnik nie powinien się kręcić.
4. łączysz przewody "samonauki" i teraz silnik powinien zakręcić kołem jeżeli kierunek obrotów jest prawidłowy, lub nie zakręci kołem (ale będzie słychać szum silnika) jeżeli obroty silnika są nieprawidłowe.
5. jeżeli koło zakręci w prawidłową stronę, rozłącz przewody "samonauki", i manetką sprawdź czy koło się kręci.
6. jeżeli koło się obraca, włącz w LED tryb "Low" i sprawdź jak szybko się kręci, następnie włącz tryb "High" i ponownie sprawdź jak szybko się kręci koło. Jeżeli sygnał na zielonym jest prawidłowy, koło w trybie "Low" powinno obracać się z połową obrotów trybu "High". jeżeli tak nie jest, zielony przewód sterownika/LED jest niezgodny, i możesz go rozłączyć.
7. dopiero jeżeli wszystko działa jak powyżej, podłącz PAS i sprawdź co się zmieniło.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 paź 2023, 20:36
Re: Proszę o pomoc w zmianie sterownika lovelec+ (bafang)
Tak zrobiłem ale masę wziąłem z przewodu "instruments" tego gdzie podłączyłem zielony z LED.Po kolei;
1. Odłącz na początek PAS bo do oceny działania nie jest potrzebny, zostaw tylko manetkę.
2. Jak rozumiem podłączyłeś LED następująco;
czerwony i niebieski przewód sterownika "Power Lock" połączyłeś z niebieskim i czerwonym przewodem LED, dodatkowo połączyłeś dowolny czarny przewód (masę) sterownika/baterii i LED, oraz zielony przewód z "instruments" do zielonego przewodu LED. Zgadza się?
Tak wszystko co wymieniłeś działa z tym że z 4 poziomów wspomagania wyczuwam jakby tylko 2 prędkości.3. Po włączeniu wyświetlacza LED, powinny zaświecić się diody baterii, świecą?, powinny też działać światła jeżeli prawidłowo zdiagnozowałeś przewody, oraz powinno działać w wyświetlaczu przełączanie poziomów wspomagania.
Czy wszystkie funkcje LED działają?
Po rozłączeniu samo nauki koło się nie obraca
Po połączeniu koło zaczyna się kręcić i mogę zmieniać obroty na LED ale działają chyba tylko 2 prędkości.4. łączysz przewody "samonauki" i teraz silnik powinien zakręcić kołem jeżeli kierunek obrotów jest prawidłowy, lub nie zakręci kołem (ale będzie słychać szum silnika) jeżeli obroty silnika są nieprawidłowe.
I tutaj pojawia się problem bo rower nie posiada manetki.5. jeżeli koło zakręci w prawidłową stronę, rozłącz przewody "samonauki", i manetką sprawdź czy koło się kręci.
Po podłączeniu PAS i zakręceniu pedałami koło nie rusza.
Jak połączyć kabel z manetki hamulca 3PIN do kontrolera gdzie mam 2PIN
na kontrolerze mam przewód biały (4.78 V) i czarny masowy a z manetki wychodzą przewody (zielony, czaerny i czerwony)
na kontrolerze jest napis "brake level low" Sprawdziłem manetki i po naciśnięciu nie zamykają one obwodu.
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Proszę o pomoc w zmianie sterownika lovelec+ (bafang)
Nie wiem czy dobrze się rozumiemy. "Manetkę GAZU" (3PIN) łączysz z wyjściem "Throttle" tak jak opisałem na zdjęciu.
Myślę że pod nazwą "manetka" masz na myśli czujniki klamek hamulcowych, i te trzeba by podłaczyć do przewodów "Low Brake". Ponieważ masz klamki z halami (3-PIN'owe), a gniazdo hamulca w sterowniku masz do wyłączników (2-PIN'owe), możesz, jak pisałem wcześniej spróbować podłączyć dodając brakujący czerwony przewód od hali (i tak ich nie używasz).sedini pisze: ↑22 paź 2023, 18:35Jak połączyć kabel z manetki 3PIN do kontrolera gdzie mam 2PIN
na kontrolerze mam przewód biały (4.78 V) i czarny masowy a z manetki wychodzą przewody (zielony, czaerny i czerwony)
na kontrolerze jest napis "brake level low" Sprawdziłem manetki i po naciśnięciu nie zamykają one obwodu.
Najpierw jednak musisz uruchomić silnik manetką lub PAS'em. Jeżeli rower nie ma manetki potrzebujesz potencjometru lub oporników 1 i 3k, zamiast potencjometru. Podłączasz do gniazda Throttle" w sterowniku potencjometr lub oporniki, i silnik powinien się uruchomić.
Jak już silnik będzie uruchomiony będziemy myśleć co z PAS'em.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 paź 2023, 20:36
Re: Proszę o pomoc w zmianie sterownika lovelec+ (bafang)
Już poprawiłem (manetka hamulca ma 3 piny) nie mam manetki gazu więc myślę że wcześniej działał poprzez pas (kręcisz pedałami silnik się załącza)
Teraz obiorę kabelek od PAS i sprawdzę czy kolory pasują jeżeli nie będą pasowały to je podmienię. Co do hamulców to jak je podłączyć ?
z kontrollera mam:
biały z kontrolera (4.78V) podpinam pod ... (czerwony z manetki hamulca?)
czarny z kontrolera (chyba masa) to pod czarny z manetki hamulca
zielony z manetki podpiąć pod czerwony z halla ?
Jeżeli po podpięciu PAS'a (pasującymi kolorami) i zakręceniu korbą silnik nie ruszy będzie to oznaczało że PAS nie jest kompatybilny ?
Edit: PAS miał pozamieniane kabelki teraz pasują (dioda na czujniku świeci) ale po zakręceniu korbą motor w kole się nie załącza.
Może porostu dokupię manetkę i podepnę pod thortlle ? będzie to działało ?
Dzięki za pomoc i podeślij na pw numer tel albo konto na jakieś piwko wyślę.
Teraz obiorę kabelek od PAS i sprawdzę czy kolory pasują jeżeli nie będą pasowały to je podmienię. Co do hamulców to jak je podłączyć ?
z kontrollera mam:
biały z kontrolera (4.78V) podpinam pod ... (czerwony z manetki hamulca?)
czarny z kontrolera (chyba masa) to pod czarny z manetki hamulca
zielony z manetki podpiąć pod czerwony z halla ?
gdzieś miałem potencjometr zaraz poszukam.Najpierw jednak musisz uruchomić silnik manetką lub PAS'em. Jeżeli rower nie ma manetki potrzebujesz potencjometru lub oporników 1 i 3k, zamiast potencjometru.
Jeżeli po podpięciu PAS'a (pasującymi kolorami) i zakręceniu korbą silnik nie ruszy będzie to oznaczało że PAS nie jest kompatybilny ?
Edit: PAS miał pozamieniane kabelki teraz pasują (dioda na czujniku świeci) ale po zakręceniu korbą motor w kole się nie załącza.
Może porostu dokupię manetkę i podepnę pod thortlle ? będzie to działało ?
Dzięki za pomoc i podeślij na pw numer tel albo konto na jakieś piwko wyślę.
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Proszę o pomoc w zmianie sterownika lovelec+ (bafang)
Nie, jeszcze raz powtórzę;
czarny z "Low Brake" w sterowniku, podpinasz do czarnego z klamki hamulca.
biały z "Low brake" w sterowniku, podpinasz do zielonego z klamki hamulca.
czerwony z hali (biała kostka 6 PIN) podpinasz do czerwonego z hamulca.
Jak podłączysz czujnik hamulca do sterownika sprawdź jakie napięcia na białym/zielonym (względem masy) występują bez naciskania klamki i po naciśnięciu hamulca. Jeżeli zmieniają się od około zera do napięcia zasilania, to już połowa sukcesu. Pełny będzie jak klamki będą wyłączały silnik. Dowiesz się tego po uruchomieniu silnika manetką, naciśnięciu klamki i wyłączeniu silnika.
Tak na marginesie bez klamek z czujnikami da się jeździć.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 paź 2023, 20:36
Re: Proszę o pomoc w zmianie sterownika lovelec+ (bafang)
Połączyłem i wygląda to tak:
-czerwony z halla 4.33V ==> po naciśnięciu 4.33V
-biały 4.78V ==> po naciśnięciu 0.013V
zamówiłem już manetkę. PAS sensor rozumiem że nie współpracuje z tym kontrolerem ?
-czerwony z halla 4.33V ==> po naciśnięciu 4.33V
-biały 4.78V ==> po naciśnięciu 0.013V
zamówiłem już manetkę. PAS sensor rozumiem że nie współpracuje z tym kontrolerem ?
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Proszę o pomoc w zmianie sterownika lovelec+ (bafang)
Prawdopodobnie hamulce będą działać.
Najpierw uruchom silnik, później zaczniesz martwić się o PAS. Nie napisałeś jakiego koloru są przewody PAS'a w rowerze i jak masz je podłączone. Możesz również spróbować obrotów korby do tyłu, lub zamienić stronami tarczę z magnesami, może to ruszy silnikiem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 paź 2023, 20:36
Re: Proszę o pomoc w zmianie sterownika lovelec+ (bafang)
PAS to (niebieski, czarny, czerwony) pozamieniałem kabelki tak aby odpowiadały kolorami tym z kontrolera (dioda na czujniku się świeci.
Nie mogę kręcić korbą do tyłu bo w rowerze jest hamulec a żeby przełożyć dysk chyba muszę korbę odkręcać to zrobię jak już manetka zadziała.
Nie mogę kręcić korbą do tyłu bo w rowerze jest hamulec a żeby przełożyć dysk chyba muszę korbę odkręcać to zrobię jak już manetka zadziała.
-
- Forumowicz
- Posty: 5073
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Proszę o pomoc w zmianie sterownika lovelec+ (bafang)
Czyli rozumiem że jak kręcisz korbą , to dioda miga?
Możesz zdjąć łańcuch by zakręcić korbą/czujnikiem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 paź 2023, 20:36
Re: Proszę o pomoc w zmianie sterownika lovelec+ (bafang)
Jak kręcę korbą do przodu tzn normalnie jak podczas jazdy dioda na czujniku PAS miga. Kręcąc do tyłu dioda nie miga. Dzisiaj przyjdzie manetka więc jutro dam znać czy silnik reaguje na manetkę.
Mam już manetkę i po podłączeniu i wychyleniu silnik nie reaguje.
Kolory kabli jak podpiąłem:
Czerwony z manetki => czerwony z throttle
Czarny z manetki => czarny z throttle
Biały z manetki => zielony z throttle
Na kabelkach ze sterownika napięcie jest na czerwonym kabelku a czarny to masa
czarny + czerwony nie podłączone do manetki 5V po podłączeniu 1V
biały + czerwony nie podłączone do manetki 5V po podłączeniu 1V
Wychylenie manetki nic nie zmienia
na kontrolerze mam informację thorttle voltage 1.1 to 4.4 V
Manetkę kupiłem taką:
https://allegro.pl/oferta/uniwersalna-m ... 3398501773
Mam już manetkę i po podłączeniu i wychyleniu silnik nie reaguje.
Kolory kabli jak podpiąłem:
Czerwony z manetki => czerwony z throttle
Czarny z manetki => czarny z throttle
Biały z manetki => zielony z throttle
Na kabelkach ze sterownika napięcie jest na czerwonym kabelku a czarny to masa
czarny + czerwony nie podłączone do manetki 5V po podłączeniu 1V
biały + czerwony nie podłączone do manetki 5V po podłączeniu 1V
Wychylenie manetki nic nie zmienia
na kontrolerze mam informację thorttle voltage 1.1 to 4.4 V
Manetkę kupiłem taką:
https://allegro.pl/oferta/uniwersalna-m ... 3398501773