Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Powolniak
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 19 paź 2023, 21:05

Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: Powolniak »

Witam
Właśnie nabyłem przyzwoitą używkę Tranz x 24V 250W od kolegi z forum.
Muszę ją zapleść jeszcze w przednie koło, skompletować osprzęt i tu znów schody.
Myślałem o sterowniku sinusoidalnym, droższym niż blokowy, ale czy to ma sens przy trzech kablach wychodzących z silnika?
Kwestia zasilania- te silniki o v nominalnym 24 V są są trwałe przy 36 V?
I czy standardem sterownika jest PAS+ manetka która przejmie sterowanie gdy ją naciśniemy? Taki system wydaje mi się komfortowy i prawie legalny, lecz- nie jeżdzę nie wiem:)
Ponieważ moc mała, zawczasu odpowiadam- to rower do turystyki,rekreacji, stylowy, obok mnie płasko, dużo asfaltu, trochę lasów. Wrzucam zdjęcie roweru, chociaż już jest na forum lecz w innym temacie.
Pozdrawiam wszystkich
Załączniki
e bike.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: tkoko »

Powolniak pisze:
24 paź 2023, 21:13
Myślałem o sterowniku sinusoidalnym, droższym niż blokowy, ale czy to ma sens przy trzech kablach wychodzących z silnika?
Odpada, sinusy nie działają bez hali.
Powolniak pisze:
24 paź 2023, 21:13
Kwestia zasilania- te silniki o v nominalnym 24 V są są trwałe przy 36 V?
Ponieważ moc mała, zawczasu odpowiadam- to rower do turystyki,rekreacji, stylowy, obok mnie płasko, dużo asfaltu, trochę lasów.
Silnikom nie "szkodzi" wyższe napięcie, szkodzi wyższa moc/prąd. Jeżeli będzie to sterownik 250 wat, 36 V, prąd 13 -15 A, to silnik będzie trochę "mułowaty", Przy 350 wat, 17 - 18 A będzie lepiej.
Powolniak pisze:
24 paź 2023, 21:13
I czy standardem sterownika jest PAS+ manetka która przejmie sterowanie gdy ją naciśniemy? Taki system wydaje mi się komfortowy i prawie legalny, lecz- nie jeżdzę nie wiem:)
Tu wybór zależy od Ciebie czy chcesz PAS, manetkę, czy oba.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: zielony71 »

Hmm, ten silnik to ode mnie. Jak go pakowałem to jeszcze miał Halle. Co się stało? W Inpoście ukradli? :-D
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: SzczepanW2 »

Tranz-X są przecież hallowe. Taki sam silnik z oznaczeniem 24V, puszczałem na sinusie KT 36/48V i działał bez zarzutu(poza wskazaniami prędkości, bez działania PAS/manetki pokazywało 0km/h). Na pakiecie 13S chodził jak złoto. Ale jak już nie masz tych halli to możesz dać KTka dual mode. Obsłuży LCD/PAS i działa bez halli.
Powolniak
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 19 paź 2023, 21:05

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: Powolniak »

zielony71 pisze:
24 paź 2023, 23:00
Hmm, ten silnik to ode mnie. Jak go pakowałem to jeszcze miał Halle. Co się stało? W Inpoście ukradli? :-D
Hmm...
Moja wina, moja wina, a właściwie mojej kobiety która nie przypomniała mi abym zabrał okulary z rana i bez których jestem z bliska półślepy:)
Silnik ma oczywiście tylko trzy bolce silnoprądowe.
I tycie, tycie piny czujników/sterowania:))
Czyli, skoro mogę założyć sterownik tak sinusoidalny jak i blokowy który wybrać?
Z blokowych mogę dobrać tanie zestawy, a dla sinusoidalnych, zwłaszcza gdy wchodzę na stronę Nexuna to różowo nie jest.
Czy różnica w kulturze jazdy jest tego warta?
Pozdrawiam
zielony71
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: zielony71 »

To jest silnik z przekładnią, więc bezszelestny nigdy nie będzie ;-)
Dlatego tak naprawdę jedyna różnica będzie przy ruszaniu. Bez halli ruszanie na samej manetce będzie mniej płynne.
Natomiast jeśli będziesz jeździł z PAS to zaryzykuję stwierdzenie, że nie odczujesz żadnej różnicy.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: tkoko »

Powolniak pisze:
25 paź 2023, 10:01
Czyli, skoro mogę założyć sterownik tak sinusoidalny jak i blokowy który wybrać?

Czy różnica w kulturze jazdy jest tego warta?
1. obojętne który wybierzesz, jak dla mnie, dla Ciebie "bezpieczniejszy" jest GT.
2. wg. mnie nie, To kolejne pytanie z cyklu "wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia".

porównanie "KT sinusa" 250 wat z "blokowym GT"250 wat, na tym samym rowerze/silniku.
GT-100, 250 wat, 15 A, GT20210416-6GL100, z wyświetlaczem S866,
KT36/48SVPR-ffF11L, 250 wat, 15 A, z wyświetlaczem LCD4.

http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=WVq7b ... I7tZd&pv=2
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=HJI01 ... xs-Qg&pv=2

Pierwsze video. Pierwszy przejazd to "KT sinus", z tarczą 6 magnesów, "długim" PAS (wg. KT "forward"), drugi przejazd to samo, lecz z "krótkim" PAS (wg. KT "rewerse"). W obu przypadkach PAS uruchomił się tylko przy wartościach "C1" = 00 do 02, oraz 08 do 15. Nastawy "KT sinus" były następujące;
C1 - 02, - "Lowest", najsłabszy
C4 - 4 / 40 (z 20 - 60), - czułość PAS.
C5 - 02, - "One level slow start/maximum current", najniższy poziom wspomagania, maksymalna moc
C14 - 1, - "Weak asist strenght of motor", najniższy poziom wspomagania silnika.

Trzy dalsze przejazdy to "GT blokowy" 250 wat (1 i 3 przejazd) i dla porównania jak bardzo zmienna jest charakterystyka działania PAS w rowerze, przejazd dwuosobowego roweru ze sterownikiem "GT" 350 wat.

Na co możesz zwrócić uwagę i porównać jako "laik".
1. prędkość/"RPM korby" przy której sterownik włącza silnik, gdzie licznik rowerowy to prędkość roweru, a wyświetlacz to prędkość silnika.
2. czas wyłączania silnika po zaprzestaniu pedałowania (jak wyżej).
3. prędkość przy stałym równomiernym pedałowaniu.
4. głośność obu sterowników
5. zakłócenia elektromagnetyczne obu sterowników (charakterystyczne trzaski).

Drugie video, to porównanie prędkości, hałasu, trzasków elektromagnetycznych GT i KT, w tych samych warunkach, przy podjeździe 5 - 9%.

Ogólnie powiem tak. To jak będzie jeździł/wspomagał rower nie tyle zależy od samego sterownika, co od "zestrojenia" całego roweru pod konkretny zestaw.

Poniżej różnica w działaniu pasa "krótkiego" i "długiego"
Załączniki
PAS AC_DC krótki przód 1.jpg
Powolniak
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 19 paź 2023, 21:05

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: Powolniak »

Wielkie, wielkie dzięki Panowie.
Właśnie tego szukałem- nie tylko teoretycznej przewagi jednego z rozwiązań, ale i praktycznej weryfikacji.
Oczywiście trochę w sieci znalazłem, ale wasze posty to kompendium wiedzy
Jeśli potrzebujecie podobnej porady odnośnie tak abstrakcyjnych tematów jak:
audi 80 cabrio 1.9 tdi
replika grenlandzkiego kajaka zbudowana bez użycia gwoździ-
Walcie jak w dym:)
Powolniak
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 19 paź 2023, 21:05

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: Powolniak »

Ps
Czyli coś takiego
https://nexun.pl/pl/products/sterownik- ... a-918.html
byłoby ok?
Nie z Ali, więc i jakość nie byłaby loterią
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: tkoko »

Powolniak pisze:
25 paź 2023, 14:26
Czyli coś takiego
https://nexun.pl/pl/products/sterownik- ... a-918.html
byłoby ok?
To jest sterownik "3-speed" (trzy prędkości wspomagania), czyli bez wyświetlacza, i bez możliwości "optymalizacji" ustawień.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: zielony71 »

Kolega liczy, że ktoś poleci mu sterownik dobrze współpracujący z PAS, ale ja niestety nie potrafię, bo PAS nie używam.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Powolniak
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 19 paź 2023, 21:05

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: Powolniak »

[/quote]

To jest sterownik "3-speed" (trzy prędkości wspomagania), czyli bez wyświetlacza, i bez możliwości "optymalizacji" ustawień.
[/quote]

To ja się niczym nie zaloguję? toto niema gniazda serwisowego? Upss.
Czyli jednak komplet potrzebny, sterownik plus pasujący wyświetlacz z możliwością zmian z jego poziomu?
Czy może ten trzypoziomowy sterownik by wystarczyl?
Za dużo niewiadomych.
Niech się sprawa uleży, na razie stawiam rower na kołach.
Coś Wam wpadnie do głowy- piszcie proszę
Ostatnio zmieniony 25 paź 2023, 21:29 przez Powolniak, łącznie zmieniany 1 raz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: tkoko »

Powolniak pisze:
25 paź 2023, 16:39
Czyli jednak komplet potrzebny, sterownik plus pasujący wyświetlacz z możliwością zmian z jego poziomu?

Czy może ten trzypoziomowy sterownik by wystarczyl?
1. jak chcesz "z wyświetlaczem", to potrzebujesz kompatybilny sterownik z obsługą wyświetlacza.
2. do "normalnej" rekreacyjno-turystycznej jazdy sterownik "3-speed" w zupełności wystarcza.
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: SzczepanW2 »

Sterownik typu GT100 poza manetką i tempomatem nie ma żadnych innych funkcjonalności - jak dla mnie z doświadczenia jest to trochę zbyt prymitywne do codziennej jazdy. Sam sposób oddawnia mocy jest mało przyjemny. Ruszenie na silniku z przodu bez zamielenia kołem jest niemalże niemożliwe. Jak chcesz na próbę to mam taki nowy sterownik oddam poniżej ceny rynkowej. Od siebie zdecydowanie polecam sinusa KT + wyświetlacz i PAS. Mogę w dobrej cenie skompletować taki zestaw i wtedy jazda jest na prawdę przyjemna po skonfigurowaniu całości.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: tkoko »

SzczepanW2 pisze:
26 paź 2023, 10:05
Sterownik typu GT100 poza manetką i tempomatem nie ma żadnych innych funkcjonalności - jak dla mnie z doświadczenia jest to trochę zbyt prymitywne do codziennej jazdy. Sam sposób oddawnia mocy jest mało przyjemny. Ruszenie na silniku z przodu bez zamielenia kołem jest niemalże niemożliwe. Jak chcesz na próbę to mam taki nowy sterownik oddam poniżej ceny rynkowej. Od siebie zdecydowanie polecam sinusa KT + wyświetlacz i PAS. Mogę w dobrej cenie skompletować taki zestaw i wtedy jazda jest na prawdę przyjemna po skonfigurowaniu całości.
Kolejna "bajka z mchu i paproci" o wyższości "Świąt Wielkiej nocy nad Świętami Bożego Narodzenia"

http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=30Nkq ... -WwSR&pv=2

sterownik "GT 3-speed" GT20220221-6G200TD. Jedyne zmiany to PAS, tarcza magnesów, przełożenie korba/koło. Cztery przejazdy tego samego odcinka drogi. Pierwszy do 1 min 23 sek, drugi do 2 min 11 sek, trzeci do 3 min 24 sek, w czwartym od 3 min 50 sek zmiana przełożenia. Spróbuj zgadnąć któreś z ustawień. Masz do wyboru dwa PAS'y (zdjęcie poniżej), przełożenie korba/koło 48T / 13, 16, 18, 21, 24, 28T, tarcz magnesów to dodatkowa zagadka? :D

W realu łatwiej dobrać te parametry niż zmusić sterownik tak GT jak KT z wyświetlaczem, do oczekiwanych preferencji użytkowania/jazdy.
Załączniki
Schowek01.jpg
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: SzczepanW2 »

tkoko pisze:
26 paź 2023, 20:12
SzczepanW2 pisze:
26 paź 2023, 10:05
Sterownik typu GT100 poza manetką i tempomatem nie ma żadnych innych funkcjonalności - jak dla mnie z doświadczenia jest to trochę zbyt prymitywne do codziennej jazdy. Sam sposób oddawnia mocy jest mało przyjemny. Ruszenie na silniku z przodu bez zamielenia kołem jest niemalże niemożliwe. Jak chcesz na próbę to mam taki nowy sterownik oddam poniżej ceny rynkowej. Od siebie zdecydowanie polecam sinusa KT + wyświetlacz i PAS. Mogę w dobrej cenie skompletować taki zestaw i wtedy jazda jest na prawdę przyjemna po skonfigurowaniu całości.
Kolejna "bajka z mchu i paproci" o wyższości "Świąt Wielkiej nocy nad Świętami Bożego Narodzenia"

http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=30Nkq ... -WwSR&pv=2

sterownik "GT 3-speed" GT20220221-6G200TD. Jedyne zmiany to PAS, tarcza magnesów, przełożenie korba/koło. Cztery przejazdy tego samego odcinka drogi. Pierwszy do 1 min 23 sek, drugi do 2 min 11 sek, trzeci do 3 min 24 sek, w czwartym od 3 min 50 sek zmiana przełożenia. Spróbuj zgadnąć któreś z ustawień. Masz do wyboru dwa PAS'y (zdjęcie poniżej), przełożenie korba/koło 48T / 13, 16, 18, 21, 24, 28T, tarcz magnesów to dodatkowa zagadka? :D

W realu łatwiej dobrać te parametry niż zmusić sterownik tak GT jak KT z wyświetlaczem, do oczekiwanych preferencji użytkowania/jazdy.
Kolega to ma chyba za dużo czasu ogólnie, wszędzie wstawiasz swoje wykresy porównania, chomiki, a koniec końców nic to nie wnosi do tematu tak jak to co wstawiłeś wyżej. Co nam mają powiedzieć te czasy? Odpowie nam to na pytanie, na którym po prostu przyjemniej się jeździ i obsługuje? Ja mówię o swoich subiektywnych odczuciach po kilku latach zabawy z różnymi sterownikami.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: zielony71 »

Fakt, że te wykresy to wyższa szkoła jazdy :-D Też z nich nic nie rozumiem :-D
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Powolniak
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 19 paź 2023, 21:05

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: Powolniak »

Dlaczego zaraz wykresy nieczytelne...
Stany 0 i 1, dla mnie dziwny kwadratowy wręcz idealny kształt impulsów,
Długi Pas -dłuższe i orzez to łatwiejsze do detekcji stany 0- potencjalnie "łatwiejsze" dla sterownika
No chyba że coś zwaliłem kompletnie:)
Tym niemniej to praktyka weryfikuje czy w ogóle jest sens się tym przejmować :)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: tkoko »

SzczepanW2 pisze:
27 paź 2023, 9:10
.... wszędzie wstawiasz swoje wykresy porównania, chomiki, a koniec końców nic to nie wnosi do tematu tak jak to co wstawiłeś wyżej. Co nam mają powiedzieć te czasy?
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=cQRRY ... v47E5&pv=2

obejrzyj dokładnie video, sprawdź prędkość początku/końca każdego pomiaru, i odnieś się do faktu dlaczego KT 15A, na tym samym zestawie przyspiesza do 26 km/godz (pełna prędkość to ~ 30 km/godz), na najsłabszym ustawieniu wyświetlacza, przy STAŁYCH obrotach korby 10 km/godz. Co sądzisz o "mieleniu kołem" GT przy ruszeniu na tych pomiarach?
SzczepanW2 pisze:
27 paź 2023, 9:10
Odpowie nam to na pytanie, na którym po prostu przyjemniej się jeździ i obsługuje?
SzczepanW2 pisze:
26 paź 2023, 10:05
Ruszenie na silniku z przodu bez zamielenia kołem jest niemalże niemożliwe.
http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=nCjk9 ... s0H03&pv=2

Tu masz odpowiedź jak jeździ się GT-100, w "normalnej", rekreacyjno-turystycznej jeździe, w różnych warunkach drogowych. Nie doświadczam dyskomfortu z jazdy. Co jest takiego do obsługi w rowerze elektrycznym, zmiana wspomagania i to wszystko, reszta to "pic na wodę" w mojej ocenie. Przez 6 lat jeździłem z wyświetlaczem LED i to wystarczało. Teraz mam do wyboru Yoch, GT-100, bez wyświetlacza, a i tak najwięcej konfiguruję czujnikiem PAS, tarczami, przełożeniami korby. Co do video, cały przejazd jest na największym przełożeniu / największej prędkości, w celu oceny możliwości Anandy. W "normalnej" jeździe użyłbym przełożeń przy "optymalizacji" jazdy, jak w zwykłym rowerze. Jak widać na PAS'ie nie da się "zamielić kołem". Manetką również nie "zamielisz kołem" przy mocach 250/350 wat i prądzie 15/17A, a taki zestaw zamierza Powolniak zastosować.
zielony71 pisze:
27 paź 2023, 10:08
Fakt, że te wykresy to wyższa szkoła jazdy :-D Też z nich nic nie rozumiem :-D
Jak byś stracił z dwa tygodnie na rozwikłanie zagadki dlaczego sterowniki raz jeżdżą a raz nie, zainteresowałbyś się takimi wykresami PAS'a :D Tak nawiasem mówiąc, nie wiedziałem dotychczas że mogą być tak duże różnice w działaniu czujników PAS z danym sterownikiem.

KT, długi PAS (fabryczny, wtyk GT), tarcza 6 magnesów, przełożenie 48/13T,
==> ŚREDNIE wspomaganie, przy stałym RPM korby 22 obroty/min, narastająca prędkość od 8 - 19.5 km/godz
KT, krótki PAS (własny, "by MIKI"), tarcza 6 magnesów, przełożenie 48/13T,
==> MOCNE wspomaganie, przy stałym RPM korby 20 obroty/min, narastająca prędkość od 8 - 26 km/godz.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
GT-100 długi PAS (fabryczny, wtyk GT), tarcza 6 magnesów, przełożenie 48/13T,
==> "OPTYMALNE" wspomaganie, przy stałym RPM korby 22 obroty/min, stała prędkość 10 - 11 km/godz
GT-100 krótki PAS (własny, "by MIKI"), tarcza 6 magnesów, przełożenie 48/13T,
==> BARDZO SŁABE wspomaganie, potrzebne większe obroty lub tarcza z większą ilością magnesów
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
S6-61 długi PAS (fabryczny, wtyk GT), tarcza 12 magnesów, przełożenie 48/13T,
==> ŚREDNIE wspomaganie, przy stałym RPM korby 22 obroty/min, narastająca prędkość od 8 - 18 km/godz
S6-61 krótki PAS (własny, "by MIKI"), tarcza 12 magnesów, przełożenie 48/13T,
==> ŁAGODNE wspomaganie, przy stałym RPM korby 22 obroty/min, narastająca prędkość od 8 - 14 km/godz
S6-61 długi/krótki PAS, tarcza 5 magnesów, przełożenie 48/13T,
==> BARDZO SŁABE wspomaganie, możliwa reakcja na wsteczne obroty.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
866C-6 długi PAS (fabryczny, wtyk GT), tarcza 12 magnesów, przełożenie 48/21T,
==> NIE DZIAŁA
866C-6 krótki PAS (własny, "by MIKI"), tarcza 12 magnesów, przełożenie 48/21T,
==> SŁABE, PŁYNNE wspomaganie, przy tarczy z 24 magnesami byłoby zapewne lepiej/mocniej.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"3-speed" długi PAS (fabryczny, wtyk GT), tarcza 8 magnesów, przełożenie 48/13T,
==> ŚREDNIE wspomaganie, przy stałym RPM korby 22 obroty/min, narastająca prędkość od 8 - 15 km/godz
"3-speed" krótki PAS (własny, "by MIKI"), tarcza 8 magnesów, przełożenie 48/13T,
==> BARDZO SŁABE wspomaganie, wyższe obroty tarczy, lub więcej magnesów.

O uruchamianiu KT z "nieznanym" silnikiem nie będę się już rozpisywał. Powolniak, jak zechce, może wpisać "Ananda", i przeczytać temat. Powiem tylko że na wiosnę, użytkownik forum, "półzawodowo" zajmujący się silnikami i KT, pytał czy nie zechciałbym spróbować uruchomić silnik na sterowniku KT, bo nie ma już cierpliwości. Jeżeli się nie mylę, skończyło się chyba na GT. Może zechce zabrać głos.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: tkoko »

Kolejny test wyższości "Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia".

http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=ZJ8Q2 ... cyzWP&pv=2

Tym razem odniosę się dokładniej do wyników testu, bo jak widzę jest problem z interpretacją.
Po pierwsze mała uwaga, porównanie dotyczy KT 250 wat, z mocniejszym o 30% GT 350 wat "3-speed".
Po drugie; w celu wyeliminowania czynnika "ludzkiego", za pas posłużył generator fali prostokątnej z wypełnieniem 66%, odpowiednik użytego fabrycznego czujnika PAS z tarczą 6 magnesów, użytego przy próbach z obciążeniem.
Hz przeliczone na RPM i km/godz.
1 Hz = 10 RPM = 4.5 km/godz
2 Hz = 20 RPM = 8.9 km/godz
3 Hz = 30 RPM = 13 km/godz
4 Hz = 40 RPM = 18 km/godz
5 Hz = 50 RPM = 22 km/godz
6 Hz = 60 RPM = 27 km/godz
7 Hz = 70 RPM = 31 km/godz
8 Hz = 80 RPM = 35 km/godz
8 Hz = 80 RPM = 35 km/godz
9 Hz = 90 RPM = 40 km/godz

1. wyższa czułość PAS'a KT vs GT. ==> PAS GT uruchomił silnik już przy 1 Hz, co dla przełożenia 48/13T, opony 26", daje 10 RPM korby, (4.5 km/godz). W pomiarach pod obciążeniem uruchamiał się między 3.5 a 4.5 km/godz, czyli 8 - 10 RPM korby, KT uruchomił się dopiero przy 2 Hz (8.9 km/godz), w realnym pomiarze pod obciążeniem praktycznie przy 16 - 18 RPM korby (7 - 7.5 km/godz). Pierwszy mit w gruzach.

2. skokowe narastanie mocy GT vs KT. ==> kolejny mit w gruzach, co słychać po obrotach koła przy kolejnych zmianach częstotliwości generatora. Ogólnie to oba sterowniki mają zbliżone parametry mocy w tej konfiguracji, co widać (i słychać) zarówno bez obciążenia jak z obciążeniem
KT, długi PAS (fabryczny, wtyk GT), tarcza 6 magnesów, przełożenie 48/13T,
==> ŚREDNIE wspomaganie, przy stałym RPM korby 22 obroty/min, narastająca prędkość od 8 - 19.5 km/godz
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"3-speed" długi PAS (fabryczny, wtyk GT), tarcza 8 magnesów, przełożenie 48/13T,
==> ŚREDNIE wspomaganie, przy stałym RPM korby 22 obroty/min, narastająca prędkość od 8 - 15 km/godz

3. wyższa "kultura" pracy KT vs GT, ==> specjalnie na koniec video zgrałem obok siebie zarówno KT jak GT by łatwiej porównać "kulturę pracy" obu sterowników powyżej 5 HZ. W mojej ocenie kolejny mit w gruzach.

4. rzekoma "bezdźwiękowa" praca KT vs GT, ==> koniec video jak wyżej, wystarczy porównać głośność obu sterowników przy pracy z silnikiem przekładniowym. Kamera jest bezpośrednio przy sterowniku/silniku w ciasnym wejściu, z bezpośrednim odbiciem dźwięku od ścian. W mojej ocenie nie ma różnicy, tym bardziej że GT jest mocniejszy o 30%, więc teoretycznie powinien być zdecydowanie głośniejszy.

Tak na marginesie. Te pomiary to nie "fanaberia". Sterowniki są zamianą za moje "paściate" GT-100, bo te nie chciały, lub źle współpracowały z silnikiem. Po tych testach/pomiarach mnie to nie dziwi.
Co do "wiary" i "odczuć" to z tym się nie dyskutuje tylko w to wierzy. Niektórzy są jednak "ateistami" i wolą "mędrca szkiełko i oko".
zielony71
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: zielony71 »

Ten sterownik KT z filmu to wersja sinus czy blokowa, bo słabo widać oznaczenia?
Dzięki za komentarz, bo mnie to ułatwiło zrozumienie tego co zobaczyłem na filmie.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: tkoko »

zielony71 pisze:
29 paź 2023, 20:32
Ten sterownik KT z filmu to wersja sinus czy blokowa, bo słabo widać oznaczenia?
KT36/48SVPR-ffF11L, 250 wat, 15 A, z wyświetlaczem LCD4, a więc sinus. Kilka postów wyżej masz tą informację.
Poniżej masz sterowniki użyte w testach.
Załączniki
sterowniki.jpg
Powolniak
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 19 paź 2023, 21:05

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: Powolniak »

Ha.
Prawie zdecydowałem się na blokowy GT350- tani, prosty, jak czytam tragedii nie ma. W sam raz na początek, nadrzędna rola manetki- czyli ok.
Ale.
Jak w nim zrealizować przełączanie pomiędzy trybami wspomagania?
Trzy wyprowadzone kable z logiką dla różnych szybkości (szybkości nie siły?)
dwa zwarte
wszystkie zwarte
wszystkie rozwarte
Nie mogę znaleźć dedykowanego przełącznika.
Obawiam się że w takim razie wyjściem sinus plus wyświetlacz- może to właśnie jest najważniejsza jednak przewaga tego rozwiązania:(
zielony71
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: zielony71 »

Co do przełącznika 3-speed to ja mam takie rozwiązanie, zintegrowane z manetką, chociaż akurat tego przełącznika nigdy nie używałem zgodnie z przeznaczeniem:
IMG_20231030_163644.jpg
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Powolniak
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 19 paź 2023, 21:05

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: Powolniak »

ooo, właśnie to .
Tylko bez rączki, sam taki wyłącznik który gdzieś wkomponuję:)
A naładowanie/rozładowanie baterii z czego masz? Szacujesz na podstawie napięcia?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: tkoko »

Powolniak pisze:
30 paź 2023, 15:15
Jak w nim zrealizować przełączanie pomiędzy trybami wspomagania?
Trzy wyprowadzone kable z logiką dla różnych szybkości (szybkości nie siły?)
dwa zwarte
wszystkie zwarte
wszystkie rozwarte
Nie mogę znaleźć dedykowanego przełącznika.
Obawiam się że w takim razie wyjściem sinus plus wyświetlacz- może to właśnie jest najważniejsza jednak przewaga tego rozwiązania:(
Jeżeli masz na myśli "3-speed", to masz tam trzy przewody. W zależności czy masa (czarny) jest zwarta z jednym czy drugim przewodem masz dwa "PAS'y". Jeżeli nie jest zwarta z żadnym przewodem masz trzeci "PAS". Różnie to sobie poopisywali sprzedający, ale w stosunku do KT z wyświetlaczem masz (mniej więcej) PAS 1, 2, 3. (dla 3 poziomów)
Jak sobie to nazwiesz, niezależnie czy będzie to "prędkość", czy będzie to "siła", rower praktycznie pojedzie podobnie przy 250 - 350 watach, czyli ~50% mocy/prędkości, 80% mocy/prędkości, 100% mocy/prędkości. Przy zakupie warto też spytać sprzedawcę czy "3-speed" działa zarówno z manetką jak i PAS'em (jeżeli zamierzasz używać obu) bo nie wszystkie sterowniki tak mają.
Co do przełącznika to najłatwiej korzystać z przełącznika kierunkowskazów np. taki jeżeli przełącznik po przełączeniu pozostaje w stabilnej pozycji (nie jest przyciskiem).
https://nexun.pl/pl/products/przyciski- ... k-445.html
https://nexun.pl/pl/products/przyciski- ... d-446.html
dodatkowe przełączniki możesz zastosować do swoich celów, np "legal" 25 km/godz (jeżeli sterownik ma zworę), świateł, klaksonu itd.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1336
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: zielony71 »

Powolniak pisze:
30 paź 2023, 16:52
ooo, właśnie to .
Tylko bez rączki, sam taki wyłącznik który gdzieś wkomponuję:)
A naładowanie/rozładowanie baterii z czego masz? Szacujesz na podstawie napięcia?
Napięcie jest moim zdaniem najpewniejszym wskazaniem. Wszystkie te kreski itp są mocno niedokładne. Jak widzisz na woltomierzu 30V to wiesz na pewno, że dalej nie pojedziesz. Dodatkowo spadek napięcia pod obciążeniem pozwala oszacować (przy pewnej wprawie) aktualną moc pobieraną z baterii i wtedy nie potrzeba dodatkowego wyświetlacza.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Powolniak
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 19 paź 2023, 21:05

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: Powolniak »

Dzięki obydwom !!!
Czytanie ze zrozumieniem się kłania- jak może zauważyliście popełniłem błąd w opisie zwarć sterujących wspomaganiem.
Tak, teraz widzę, że zwykły przełącznik kierunkowskazów jest rozwiązaniem.
Powolniak
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 19 paź 2023, 21:05

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: Powolniak »

Wahałem się nad tym napięciem- ale chyba masz rację, pomimo że pierwsze wrażenie jest pełne wewnętrznej niepewności-bo przecież kreski są intuicyjne- to jednak odczyt napięcia pod obciążeniem jest jednoznaczny.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: tkoko »

http://chomikuj.pl/Preview.ashx?e=dfbL8 ... XjcLp&pv=2

małe filmowe podsumowanie wpływu czujnika PAS na działanie sterowników;
wypełnienie sygnału__50 %___ 66 %___ 76 %___ 90 %
1 Hz = 10 RPM korby =-
2 Hz = 20 RPM korby = 11 kmh = 18 kmh = 26 kmh = 29 kmh = nominalna prędkość roweru = 8.9 kmh
3 Hz = 30 RPM korby = 18 kmh = 23 kmh = 26 kmh = 31 kmh = nominalna prędkość roweru = 13 kmh
4 Hz = 40 RPM korby = ________ 26 kmh = 28 kmh
5 Hz = 50 RPM korby = 22 kmh = 27 kmh = 29 kmh
6 Hz = 60 RPM korby = ________ 28 kmh
7 Hz = 70 RPM korby = 26 kmh = 29 kmh = 31 kmh
8 Hz = 80 RPM korby = 27 kmh = 30 kmh
9 Hz = 90 RPM korby = 28 kmh = 31 kmh

test w realu z obciążeniem. 66% = symulacja "długiego" PAS'a, 90% = symulacja "krótkiego" PAS'a.

KT, długi PAS (fabryczny, wtyk GT), tarcza 6 magnesów, przełożenie 48/13T,
==> ŚREDNIE wspomaganie, przy stałym RPM korby 22 obroty/min, narastająca prędkość od 8 - 19.5 km/godz
KT, krótki PAS (własny, "by MIKI"), tarcza 6 magnesów, przełożenie 48/13T,
==> MOCNE wspomaganie, przy stałym RPM korby 20 obroty/min, narastająca prędkość od 8 - 26 km/godz.

Jak widać żadną zmianą w sterowniku KT nie osiągnie się takich różnic.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: tkoko »

Tak wygląda fizyczne porównanie sterowników GT 3-speed vs KT na "symulatorze" PAS;

GT 3-speed 350 wat vs KT 250 wat
wypełnienie sygnału GT _ 90% ___ 66% ___ KT _ 66 % __ 90 %
1 Hz = 10 RPM korby ||| start 5 -- 10 RPM |||----------------------||| nominalna prędkość = 4.5 kmh
2 Hz = 20 RPM korby ||| -"- RPM | 10 kmh ||| 18 kmh | 29 kmh||| nominalna prędkość = 8.9 kmh
3 Hz = 30 RPM korby ||| 12 kmh | 16 kmh ||| 23 kmh | 31 kmh ||| nominalna prędkość 13 kmh
4 Hz = 40 RPM korby ||| 16 kmh | 21 kmh ||| 26 kmh | 31 kmh ||| nominalna prędkość = 18 kmh
5 Hz = 50 RPM korby ||| 20 kmh | 25 kmh ||| 27 kmh | 31 kmh ||| nominalna prędkość = 22 kmh
6 Hz = 60 RPM korby ||| 22 kmh | 26 kmh ||| 28 kmh | 31 kmh ||| nominalna prędkość = 27 kmh
7 Hz = 70 RPM korby ||| 24 kmh | 27 kmh ||| 39 kmh | 31 kmh ||| nominalna prędkość = 31 kmh
8 Hz = 80 RPM korby ||| 25 kmh | 29 kmh ||| 30 kmh | 31 kmh ||| nominalna prędkość = 35 kmh
9 Hz = 90 RPM korby ||| 26 kmh | 33 kmh ||| 31 kmh | 31 kmh ||| nominalna prędkość = 40 kmh
10Hz = 90 RPM korby ||| 27 kmh | 33 kmh |||
11Hz = 90 RPM korby ||| 28 kmh | 33 kmh |||
12Hz = 90 RPM korby ||| 33 kmh | 33 kmh |||

a tak wygląda porównanie podczas wcześniejszych testów z obciążeniem;

KT, długi PAS (fabryczny, wtyk GT), tarcza 6 magnesów, przełożenie 48/13T,
==> ŚREDNIE wspomaganie, przy stałym RPM korby 22 obroty/min, narastajaca prędkość od 8 - 19.5 km/godz
KT, krótki PAS (własny, "by MIKI"), tarcza 6 magnesów, przełożenie 48/13T,
==> MOCNE wspomaganie, przy stałym RPM korby 20 obroty/min, narastajaca prędkość od 8 - 26 km/godz.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"3-speed" długi PAS (fabryczny, wtyk GT), tarcza 8 magnesów, przełożenie 48/13T,
==> ŚREDNIE wspomaganie, przy stałym RPM korby 22 obroty/min, narastajaca prędkość od 8 - 15 km/godz
"3-speed" krótki PAS (własny, "by MIKI"), tarcza 8 magnesów, przełożenie 48/13T,
==> BARDZO SŁABE wspomaganie, wyższe obroty tarczy, lub więcej magnesów.
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1009
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Sterownik do piasty tranz x 24V 250W

Post autor: Przemek »

Zwróć uwagę na mocowanie silnika w widłach ,, na zdjęciu widać ze chyba masz tam luz montażowy ,, radzę sie go pozbyć bo to proszenie sie o problemy ,, jeśli zdecydujesz sie na sterownik blokowy to jego kultura startu jest dosyć brutalna ,, grozi to wyrwaniem silnika z wideł zerwaniu kabli i spaleniu sterownika .,.
ODPOWIEDZ