KT Sinus 30A, LCD3, manetka działa "zero-jedynkowo"
-
- Forumowicz
- Posty: 100
- Rejestracja: 29 sie 2023, 22:34
KT Sinus 30A, LCD3, manetka działa "zero-jedynkowo"
Jak w temacie. Rozwijając opis: zestaw "Treking" Mxus 30H od Tasa, nie dłubany. Kupiony we wrześniu (jeśli to może wskazać wrsję/serię) ale dopiero od niedawna eksploatowany, paręset kilometrów i dopiero jakieś obserwacje prowadzę.
Ustawienia P3=0 (PAS standard), P4=1 (manetka działa po ruszeniu z pedałów) C4=4 (powinna działać w zależności od stopnia wspomagania) C5=8 (80% mocy)
Przy C14=1 (minimalny poziom wspomagania) wszystko działa logicznie i zgodnie z oczekiwaniami. Wspomaganie pojawia się po rozpędzeniu na pedałach do jakichś 6-7 km/h. Na poszczególnych stopniach wspomagania, moce podawane przez PAS/Pas+manetkę do ~18km/h* /Pas+manetka powyżej ~18km/h wynoszą odpowiednio:
1: 80/1250/~200-220
2:200/1250/~400
3:350/1250>900/~600 **
4:500/1250/1250
5:1250/maneta siłą rzeczy nic nie wnosi
Problem w tym że manetka działa jak przycisk "turbo". Wystarczy jej dotknięcie aby podawała pełną moc. Tzn. tam za dużo do podawania nie ma, zaledwie kilowat z hakiem i trudno mi sobie wyobrazić co by trzeba zrobić żeby tego nie opanować ale fajnie by było mieć nią jakiś wpływ na moc. Przy rozpędzaniu pod górkę nie chciałbym smażyć silnika kilowatem przy 8-15km/h, zaś czasem chciałbym jako dopałkę podać np 800W na drugim stopniu wspomagania.
Coś przeoczyłem czy może się zdarzyć że manetka w zestawie podaje za szybko i trzeba by ją potraktować np dzielnikiem?
*tak mi się z obserwacji wydaje, że na tych 18, może 20 km/h kończy się dopałka, nie mierzyłem
** dopałka "siada" nieco wcześniej
Ustawienia P3=0 (PAS standard), P4=1 (manetka działa po ruszeniu z pedałów) C4=4 (powinna działać w zależności od stopnia wspomagania) C5=8 (80% mocy)
Przy C14=1 (minimalny poziom wspomagania) wszystko działa logicznie i zgodnie z oczekiwaniami. Wspomaganie pojawia się po rozpędzeniu na pedałach do jakichś 6-7 km/h. Na poszczególnych stopniach wspomagania, moce podawane przez PAS/Pas+manetkę do ~18km/h* /Pas+manetka powyżej ~18km/h wynoszą odpowiednio:
1: 80/1250/~200-220
2:200/1250/~400
3:350/1250>900/~600 **
4:500/1250/1250
5:1250/maneta siłą rzeczy nic nie wnosi
Problem w tym że manetka działa jak przycisk "turbo". Wystarczy jej dotknięcie aby podawała pełną moc. Tzn. tam za dużo do podawania nie ma, zaledwie kilowat z hakiem i trudno mi sobie wyobrazić co by trzeba zrobić żeby tego nie opanować ale fajnie by było mieć nią jakiś wpływ na moc. Przy rozpędzaniu pod górkę nie chciałbym smażyć silnika kilowatem przy 8-15km/h, zaś czasem chciałbym jako dopałkę podać np 800W na drugim stopniu wspomagania.
Coś przeoczyłem czy może się zdarzyć że manetka w zestawie podaje za szybko i trzeba by ją potraktować np dzielnikiem?
*tak mi się z obserwacji wydaje, że na tych 18, może 20 km/h kończy się dopałka, nie mierzyłem
** dopałka "siada" nieco wcześniej
Nie mogłeś kupić fabrycznego zamiast rzeźbić? Nie mogłem.
-
- Forumowicz
- Posty: 165
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Re: KT Sinus 30A, LCD3, manetka działa "zero-jedynkowo"
Tam gdzieś w instrukcji jest opcja ustawienia manetki na dozowanie A zamiast prędkość.
Mi osobiście nie udało się ustawić tak żeby na różnych opcjach wspomagania manetka miała różną moc. Dozowanie mam w pasie na różnych biegach.
Mi osobiście nie udało się ustawić tak żeby na różnych opcjach wspomagania manetka miała różną moc. Dozowanie mam w pasie na różnych biegach.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT Sinus 30A, LCD3, manetka działa "zero-jedynkowo"
Z moich "doświadczeń", C4 - 4 nie wpływa znacząco "na moc wspomagania" manetki (czy PAS), to jest ograniczenie maksymalnej mocy wspomagania na danym stopniu PAS. Przekładając to na bardziej zrozumiały język, przy maksymalnym wychyleniu manetki, prędkość na poszczególnych stopniach "PAS" powinna być różna. Minimalna na "PAS-1", maksymalna na "PAS-5".
Myślę że jedynie wymiana manetki na bardziej "płynną" (np. z innym mnożnikiem), lub regulacja/dzielnik na sygnale manetki może pomóc.
Myślę że jedynie wymiana manetki na bardziej "płynną" (np. z innym mnożnikiem), lub regulacja/dzielnik na sygnale manetki może pomóc.
-
- Forumowicz
- Posty: 165
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Re: KT Sinus 30A, LCD3, manetka działa "zero-jedynkowo"
Jest opcja ustawić prędkość stałą dla manetki. Niezależnie od stopnia pas. Moc jest niezmienialna zdaje się. Jedynie na stałe w opcjach .
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT Sinus 30A, LCD3, manetka działa "zero-jedynkowo"
Jak wybierzesz C4-0, to manetka powinna mieć cały czas maksymalną "moc".
-
- Forumowicz
- Posty: 100
- Rejestracja: 29 sie 2023, 22:34
Re: KT Sinus 30A, LCD3, manetka działa "zero-jedynkowo"
Czyli trochę rzeźby. Szkoda że trzeba będzie rozciąć taki ładny kabel z Higo.
Swoją drogą - U Tasa ta manetka była w zestawie i działa jak działa, przy czym chłop zastrzega że funkcjonalność np. sterowników może się różnić i on na to wpływu nie ma. Ale u MG ta sama chińska generyczna manetka jest jako "polski produkt" Wczoraj kupiłem zasilacz z napędy-cnc.pl i to samo albo jeszcze lepiej. Generyczny chiński zasilacz, tylko pół naklejki-tabliczki znamionowej (ta zawierająca dane producenta i kraj pordukcji) odcięte i to krzywo.
Swoją drogą - U Tasa ta manetka była w zestawie i działa jak działa, przy czym chłop zastrzega że funkcjonalność np. sterowników może się różnić i on na to wpływu nie ma. Ale u MG ta sama chińska generyczna manetka jest jako "polski produkt" Wczoraj kupiłem zasilacz z napędy-cnc.pl i to samo albo jeszcze lepiej. Generyczny chiński zasilacz, tylko pół naklejki-tabliczki znamionowej (ta zawierająca dane producenta i kraj pordukcji) odcięte i to krzywo.
Nie mogłeś kupić fabrycznego zamiast rzeźbić? Nie mogłem.
-
- Forumowicz
- Posty: 165
- Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48
Re: KT Sinus 30A, LCD3, manetka działa "zero-jedynkowo"
Osobiście nie widzę po tych kilku tysiącach km które zrobiłem sensu w ograniczaniu lub dozowaniu mocy manetki. Moc silnika e trakcie jazdy dozuje poziomem wspomagania pas.
Manetka jest właśnie do trybu turbo i w trybie opcji (nie pamiętam nazwy) throtlle czyli właśnie dozowania A działa super.
Manetka jest właśnie do trybu turbo i w trybie opcji (nie pamiętam nazwy) throtlle czyli właśnie dozowania A działa super.
-
- Forumowicz
- Posty: 100
- Rejestracja: 29 sie 2023, 22:34
Re: KT Sinus 30A, LCD3, manetka działa "zero-jedynkowo"
Tyle że u mnie nie dozuje. Albo tyle watów ile wynika z trybu wspomagania albo po dotknięciu manetki "ile fabryka dała".
To że cztery stopnie wspomagania plus "turbo guzik" wystarczająco dozują to było czuć już po 20 km, przy silniku 3 albo 5 kW mogło by to być za mało precyzyjne. Ale przy rozpędzaniu (mam kilka startów pod górkę na codziennej trasie) przydałoby się nieco przyhamować zapędy sterownika póki nie osiągnę tych nastu km/h.
To że cztery stopnie wspomagania plus "turbo guzik" wystarczająco dozują to było czuć już po 20 km, przy silniku 3 albo 5 kW mogło by to być za mało precyzyjne. Ale przy rozpędzaniu (mam kilka startów pod górkę na codziennej trasie) przydałoby się nieco przyhamować zapędy sterownika póki nie osiągnę tych nastu km/h.
Nie mogłeś kupić fabrycznego zamiast rzeźbić? Nie mogłem.
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: KT Sinus 30A, LCD3, manetka działa "zero-jedynkowo"
Manetka w KT sin jest zadajnikiem prędkości, a nie momentu. Tyle, że z racji, że w sinusie jest ten soft-start to czasem odczuwa się to jako sterowanie momentem, bo jeżeli delikatnie wychylisz to sterownik szybko osiągnie zadaną prędkość i moment nie zdąży za bardzo narosnąć.
Więc jeśli tak to działa u Ciebie to jest ok jeżeli by chcieć jakiegoś faktycznego sterowania momentem na tym silniku to chyba tylko OSF.
Więc jeśli tak to działa u Ciebie to jest ok jeżeli by chcieć jakiegoś faktycznego sterowania momentem na tym silniku to chyba tylko OSF.
-
- Forumowicz
- Posty: 100
- Rejestracja: 29 sie 2023, 22:34
Re: KT Sinus 30A, LCD3, manetka działa "zero-jedynkowo"
Nawet jeśli pedałuję aby tylko PAS reagował, to podaje ile mocy ile wlezie. Ale przy tej mocy sam ten fakt nie przeszkadza. Jest "przycisk turbo" i trzeba uważać żeby nie użyć go przy za niskiej prędkości.
Nie mogłeś kupić fabrycznego zamiast rzeźbić? Nie mogłem.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: KT Sinus 30A, LCD3, manetka działa "zero-jedynkowo"
Bo sterownik "KT", szczególnie przy 90% wypełnieniu sygnału z czujnika "forward" (dla "rewerse" zapewne 10%), działa zero-jedynkowo. Przy tarczy 12 magnesów wystarczy ~50 RPM korby, by przy 50% wypełnienia (optymalnym) mieć maksymalną moc/prędkość.
Prędkość z lewej strony kolumny, to prędkość silnika pobrana z hali
Prędkość z prawej strony kolumny, to prędkość koła pobrana z licznika rowerowego.
Czujnik pas napędzany/taktowany był generatorem.