Strona 1 z 5

Sabvoton

: 19 lut 2018, 11:46
autor: ap0f1s
Trzeba powoli zakładać nowe tematu, więc dodam coś od siebie

Wątek będzie dotyczył najbardziej znanego u nas forum sterownika SABVOTON.

Jest to sterownik wektorowy FOC z możliwością programowania za pomocą usb lub usb bluetooth.

Wersje Sabvotona:

SVMC 80a,100a, 150a – wersja klasyczna(najbardziej popularna. Występuje w różnych wersjach. Najbardziej popularne to 80a-100a-150a różnią się jedynie oprogramowaniem, posiadają takie same wymiary jak i wnętrzności.
Występuję różne wersje tych sterowników. Stare i wersję oznaczone (M), które posiadają dodatkową wyprowadzenie na manetkę regen (variable regen) i mają możliwość podpięcia czujnika temp. dd silnika, wtedy sterownik może ograniczyć moc albo wyłączyć rower, aby nie przegrzać silnika. Jeżeli nie posiadamy czujnika KTY83/122 wystarczy pomiędzy czarnym a białym w wtyczce czujnika halla dać rezystor 1kr i ustawić zakres max temp powyżej 150st.

Obrazek

Podstawowe informacje.:
1. Zasilanie: 36-96V (max),
2. Wymiary: 243x146x62mm
3. Waga: 2.2 kg

Wersja SSC (72v i 96v) (80a,100a,150a) – nowe wersję kwadratowe, różnią się budową

Podstawowe informacje:
1. Zasilanie: 36-120 (max)
2. Wymiary: 186x165x70mm
3. Waga: 2 kg
Obrazek

Sterownik można programować za pomocą kabla usb jak i bluetooth.
Co do konfiguracją odsyłam na blog. http://ebike.nexun.pl/sabvoton-program ... figuracja.
Sabvoton jest wyposażony w diode, które informuje o błędach. Zapożyczłem listę błędów z blogu ebike.nexun.pl

Obrazek

Na pewno, gdzieś jest błąd, także pisać albo moderatorzy mogą śmiało edytować. Albo co można jeszcze dodać do tematu, aby było więcje info na nim

Re: Sabvoton

: 23 lut 2018, 8:22
autor: GrzegorzS
ap0f1s pisze:
19 lut 2018, 11:46
Stare i wersję oznaczone (M), które posiadają dodatkową wyprowadzenie na manetkę regen (variable regen) i mają możliwość podpięcia czujnika temp. dd silnika
Czy z tym (M)to sprawdzona informacja?
Spotkałem (M) i nie było dodatkowych funkcji.

Re: Sabvoton

: 23 lut 2018, 8:37
autor: tas
To (M) oznacza, ze sterownik jest wyprodukowany już po fuzji Sabvotona z firmą MQCON.
Po tym wprowadzili zmianę przewodu programującego oraz zmianę protokołu komunikacji sterownika z RS485 na RS232.
Regen i temperatura były zawsze, ale kiedyś te opcje dodatkowe wymagały dopłaty ponad 50% wartości sterownika.
Obecnie ta dopłata jest mniejsza i można sobie pozwolić na jej wykupienie.

Re: Sabvoton

: 23 lut 2018, 10:47
autor: McL
Nie wiem czy wiecie, ale w nowych wersjach zmieniono logikę hamowania regenem. Do tej pory było, że sygnał Hi brake aktywował manetkę hamowania czyli można było zewrzeć na stałe sygnały manetki i Hi brake powodował regen. Teraz zostało to rozdzielone czyli:
- Hi brake odcina przyśpieszanie
- manetka hamowania jest ciągle aktywna

W związku z tym poprzednia metoda nie jest możliwa do zastosowania i rozwiązałem to poprzez zastosowanie transoptora w ten sposób, że Hi brake aktywuje tranzystor który zapina obwód manetki. Jeśli będzie potrzebne mogę coś rozrysować.

Re: Sabvoton

: 23 lut 2018, 11:14
autor: MateuszSz
Według mnie to kabel hi brake jest już nie potrzebny .
Podłączyłem samą manetkę hamulca . I tak manetka hamulca reaguje bardzo płynnie i hamulec można idealnie dopasować do danych warunków .
Gdy mamy wciśniętą manetkę gazu i jednocześnie użyjemy manetkę hamulca to sterownik odcina napęd i zaczyna hamować.
Tak że można mieć nawet płynny hamulec bez przetwornicy 12v bo jest juz niepotrzebna do hamowania.
Pod czujnik klamki hamulcowej podłączyłem 12v z przetwornicy na światła ledowe stopu .

Re: Sabvoton

: 23 lut 2018, 11:25
autor: McL
Tak, tylko to się sprawdzi gdy ktoś ma manetkę na hamowanie. Jeśli ktoś nie ma manetki, a chce mieć regen to trzeba rozwiązać tak jak opisywałem. Dwa, że nawet posiadając manetkę Hi brake powinno być podłączone jeśli są czujniki na klamkach. To sprawa bezpieczeństwa.

Re: Sabvoton

: 23 lut 2018, 11:44
autor: MateuszSz
Manetkę warto kupić jeśli mamy taką funkcję w sabvotonie bo jej ceny wahają się od 20-40 zł a płynność hamowania powoduje że nigdy nie będziemy mieli problemów z wyruszanym gniazdem osi silnika w ramie jak i w blokadzie.
Wspominając że sama oś potrafi się uszkodzić nawet w środku silnika przy tych nagłych zmianach -ciąg do przodu+nagły hi brake. Sprawą bezpieczeństwa jest przede wszystkim płynne hamowanie a nie blokowanie koła na śliskim.

Re: Sabvoton

: 23 lut 2018, 12:02
autor: tas
Dla konserwatystów - wstawiacie miedzy czerwony i brązowy rezystor tak dobrany aby pojawiało się 4.2V na przewodzie sygnałowym i ten rezystor jest dopinany przez czujnik hamowania i jest po staremu :)

Re: Sabvoton

: 24 lut 2018, 8:49
autor: MateuszSz
Nagrałem filmik jak wygodnie i bezpiecznie używać manetki płynnego hamowania.
Przetestowane w każdym terenie i jest to naprawdę wygodne. Gdy hamujemy siła przeciążenia pcha nam palec na tą manetkę automatycznie :D


Re: Sabvoton

: 24 lut 2018, 12:37
autor: Umbur
tas pisze:
23 lut 2018, 12:02
Dla konserwatystów - wstawiacie miedzy czerwony i brązowy rezystor tak dobrany aby pojawiało się 4.2V na przewodzie sygnałowym i ten rezystor jest dopinany przez czujnik hamowania i jest po staremu :)
Tak zrobiłem u siebie i jestem zadowolony. ;)

Re: Sabvoton

: 08 mar 2018, 16:11
autor: Przemek
ogarnąłem spawanie ramy i biorę sie za podłączanie kabelkologi stąd pytanie, pewnie nie pierwszy oto pytam ale nie chcę wywarzać otwartych drzwi a wiec jak podchodzicie do tych kostek w sabku raczej wątpię byście gdzieś dokupywali oryginalne złącza bo są wielkie / za wielkie, czyli jak ?obcinacie kostki i lutujecie bezpośrednio hale i termik manetkę klamkę hamulca , albo lutujecie jakieś male wygodne kostki, albo?

Re: Sabvoton

: 08 mar 2018, 21:06
autor: Umbur
Wszystkie przewody sterownicze lutuj. Obetnij kostki. Ze wszystkim co na złączkach tylko problemy są. Gdzieś nie będzie styku i szukaj później. ;)

Re: Sabvoton

: 20 kwie 2018, 10:29
autor: samsung387
Witam wszystkich.
Mam pytanie jak montujecie pokrywę do sabka do ramy falcon?
Tak żeby można ściągnąć sterownik bez wyciągania aku. Macie jakieś zdjecia? Rozumiem że sabka mogę przekręcić do blachy za pomocą 4 śrub co są z dołu sterownika. Teraz jak to wszystko przykrecic do ramy i osłony?

Re: Sabvoton

: 20 kwie 2018, 10:58
autor: Olo
Czy ktoś z Was podjąłby się zbudowania roweru/motoru z takim sterownikiem? http://www.cnqsmotor.com/en/article_rea ... r/525.html. Jaki silnik do tego sterownika może QS motor 13"273 v4 i jaka przypuszczalna moc układu?

Re: Sabvoton

: 20 kwie 2018, 19:37
autor: Umbur
samsung387 pisze:
20 kwie 2018, 10:29
Witam wszystkich.
Mam pytanie jak montujecie pokrywę do sabka do ramy falcon?
Tak żeby można ściągnąć sterownik bez wyciągania aku. Macie jakieś zdjecia? Rozumiem że sabka mogę przekręcić do blachy za pomocą 4 śrub co są z dołu sterownika. Teraz jak to wszystko przykrecic do ramy i osłony?
Śrubami. :D
Kręcisz tą blachę do ramy, a później osłonę. Jak masz jakieś szpilki wystające, to będziesz musiał zrobić wcięcia w osłonie i mocowaniach Sabka.

Re: Sabvoton

: 24 lip 2018, 18:31
autor: ap0f1s
Mam pytanie sprawie regenu do sabka. Otóż ostatnio kupiłem kilka sterowników i zauwazyłem 3 rodzaje ząłecznia regenu przez czujnik w klamce hamulcowej.
1. Złączenie na stałe 5v i przewód sygnał i poźniej podanie 12v na break hi
2. Podane tylko 12v na break hi, manetka nic nie robiła.

3. Teraz mam pytanie co do 3 opcji. Regen załącza się po podaniu 5v na sygnał. Teraz czy nie ma przeszkód aby podać 5v bezpośrednio na czujnik hamowania i poźniej na sygnał manetki regena czy lepiej podłączyć to przez rezystor?

Re: Sabvoton

: 24 lip 2018, 18:54
autor: tas
nowa wersja oprogramowania sabvotona 2.1 ma możliwość ustawiania czy ma działać manetka czy klamka

Re: Sabvoton

: 09 sie 2018, 21:50
autor: annkaa
Tas w którą konkretnie opcją w sofcie 2.1 jest zmiany na manetkę? Bo nie mogę tego znaleźć. Chodzi mi o płynne dobieranie siły hamowania drugą manetką (nie gazu). Kupiłem od Ciebie ze sklepu Sabvotona tego najnowszego z dopiskiem (M) + drugą manetkę gazu i kupiłem jeszcze hamulec Magury pod elektryki. Chciałbym by po naciśnięciu hamulca Magury (który daje sygnał) osobną manetką mógłbym sobie wybierać siłę hamowania.

Re: Sabvoton

: 11 wrz 2018, 1:33
autor: elektrotonus
Wersja z LCD TFT


[youtube][/youtube]

Re: Sabvoton

: 11 wrz 2018, 7:11
autor: TomaS
Rozwijają się. To dobrze :)

Re: Sabvoton

: 11 wrz 2018, 16:37
autor: Goliath
Ciekawe kiedy wersja sabka z wyświetlaczem TFT pojawi się na "naszym rynku" i jaka będzie różnica cenowa.

Re: Sabvoton

: 11 wrz 2018, 16:44
autor: Sietas
Różnica cenowa jest spora i nie powinien być jakoś szybko wprowadzony bo wymaga kilku udoskonaleń plus to że wbrew pozorom nie jest to takie plug and play i łatwo uszkodzić wyświetlacz

Re: Sabvoton

: 11 wrz 2018, 16:50
autor: tas
Goliath, a jakie to cudowne opcje daje ten wyświetlacz do dyspozycji?
On jest taki hmm moim zdaniem docelowy raczej dla osób o dość niskich wymaganiach.

Re: Sabvoton

: 11 wrz 2018, 18:42
autor: Yin
Pytanie - czy w starych sabkach sprzed 2015r da się używać jednocześnie slide recharge i regena z klamki hamulcowej? Bo o ile slide działa u mnie bez problemu to po podaniu +12v na brake hi regena nie widać. Prąd regena ustawiony na 35A.

Re: Sabvoton

: 11 wrz 2018, 20:38
autor: tas
35 mało, daj 70 :)

Re: Sabvoton

: 12 wrz 2018, 2:05
autor: Dede
Sabvoton SVMC72200 chciałem zamontować czujnik temperatury bo mój BMS ma taką funkcję na 5 czujników więc jeden będzie w sterowniku i zauważyłem taki problem, że sterownik ma źle aplikowaną paste termoprzewodzącą na tranzystory :o

Re: Sabvoton

: 12 wrz 2018, 2:42
autor: Dede
tas pisze:
11 wrz 2018, 20:38
35 mało, daj 70 :)
Regen na 70A nie za dużo dla niego?
Z moich obliczeń powinno być min 40 sztuk baterii 18650 na jedną cele żeby nie uszkodzić bateri a wątpię żeby tyle miał na jedną cele. Chyba ze używa lipo to te 70A może być.

Re: Sabvoton

: 12 wrz 2018, 6:44
autor: TomaS
tas pisze:
11 wrz 2018, 16:50
Goliath, a jakie to cudowne opcje daje ten wyświetlacz do dyspozycji?
On jest taki hmm moim zdaniem docelowy raczej dla osób o dość niskich wymaganiach.
To może od drugiej strony ;) Czego on nie daje ?
Tak dla potomności dla potencjalnych zainteresowanych ;)

Re: Sabvoton

: 12 wrz 2018, 10:03
autor: tas
prądu, watów, Ah, Wh, zużycia, zasięgu, odcięcia, temperatury...

Re: Sabvoton

: 12 wrz 2018, 10:19
autor: TomaS
Czyli poza zasięgiem możliwości CycleAnalyst który też jest parowany w zestawach z Sabvotonem i złączami plug&play.

Re: Sabvoton

: 12 wrz 2018, 10:33
autor: ap0f1s
Taki ekran powinien mieć dostęp do ustawień sabka coś na wzór adaptto, gdzie masz dostęp do ustawień. A już pełny wypas to komunikacja z bms i Prosty wykres cel. Ale być może to początek rozwoju ekranu. Tyle że pewnie dla nich taka inwestycja nie jest na rękę.

Re: Sabvoton

: 12 wrz 2018, 14:38
autor: MateuszSz
Dede pisze:
12 wrz 2018, 2:42
tas pisze:
11 wrz 2018, 20:38
35 mało, daj 70 :)
Regen na 70A nie za dużo dla niego?
Z moich obliczeń powinno być min 40 sztuk baterii 18650 na jedną cele żeby nie uszkodzić bateri a wątpię żeby tyle miał na jedną cele. Chyba ze używa lipo to te 70A może być.
To jest prąd międzyfazowy a nie idący w baterię .U mnie regen jest dobrze kontrolowany przez watomierz i mam podgląd na ładowanie .ustawione 90a międzyfazowych w sabvotonie daje mi zakres od 1-40a ładowania. Te 40a to jest przydużej szybkości bardzo chwilowe ładowanie.
Hamuje w codziennej jeździe zazwyczaj od 7-15a ładowania.
Prąd ładowania ,hamowania -Ty jako jeździec ustalasz regulując manetkę hamowania.

Re: Sabvoton

: 12 wrz 2018, 19:07
autor: Yin
Dede pisze:
12 wrz 2018, 2:42
Chyba ze używa lipo to te 70A może być.
Używa lipo, będzie dobrze ;)

Re: Sabvoton

: 22 paź 2018, 13:33
autor: MixhaL
Jakie prędkość max osiągacie na sabvotonie bez włączonej opcji FLUX i silnikach o nawoju 3T, 4T, 5T, 6T oraz przy jakim napięciu.
Ja na silniku 6T i napięciu 75V osiągam zaledwie 38km\h, natomiast na zwyczajnym sterowniku blokowym osiągałem 49-50km\h.
Rzeczywiście jest aż taka duża różnica w prędkości pomiędzy sterownikami?

Re: Sabvoton

: 22 paź 2018, 15:26
autor: tatar
Nawój 4T,napięcie 48V-prędkość na kole 20'' 34-35 km/h /bez flux/

Re: Sabvoton

: 30 paź 2018, 13:53
autor: DeZir
3 pytanie do znawców sabka 72150:

1.Jak zwiększyć przyspieszenie? To skuter elektryczny.
Chodzi o to, że kontroler dobrze wcześnie reaguje na manetkę, ale wzrost prędkości (prąd 150A osiąga) jest mniejszy niż na zwykłym gnacie.
Moje nastawy:
Throttle mid phae current:150A
Accelerate time: 100ms

2. Czy dla "bieg wsteczny" wystarczy biały Reverse zewrzeć z masą GND? (działa tylko po zatrzymaniu?)
3. Czy komuś udał się zmienny regen drugą manetką?

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 10:35
autor: DeZir
Żyje tu ktoś? Nikt nic na ten temat ??

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 10:37
autor: tas
Throttle mid phae current:150A -> 300A
Accelerate time: 100ms -> 20ms

Masz zaawansowany sterownik to teraz wiesz że nastawy wzajemnie na siebie wpływają i czasem trzeba poeksperymentować z najlepszymi rezultatami

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 13:20
autor: DeZir
Dzięki tas.
Ustawiłem a.t. na 20 ms , ale Throttle mid phase current nie mogę przestawić na 300A. Po zapisie OK po chwili wraca na 150A. Co robię nie tak ??

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 13:34
autor: tas
nic, jest ok, z pamieci dyktowałem

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 16:52
autor: DeZir
Ok.TAS, dobry człowieku, podpowiedź jeszcze czy dla biegu wstecznego wystarczy zewrzeć biały reverse z dowolną masą GND? Działa po zatrzymaniu?

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 18:01
autor: tas
działa po zatrzymaniu, wystarczy byle jaka masa zwarta do wstecznego

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 19:54
autor: DeZir
Suuper :) Dzięki wielkie TAS. Wiedziałem, że na ciebie mogę liczyć. Działam. Mam zdublowany przycisk sygnału dźwiękowego pod manetką, więc szybko zapnę tam wsteczny. Skuter trochę waży, więc wsteczny przyda się jak najbardziej.

Robię też ruskiego moda według wskazówek na twoim blogu.Mega pomocny. Podpowiedz tylko pls a propos przewodów.
Co znaczy u ciebie: "Przygotowujemy 2 przewody AWG 12 lub AWG 14/16 lepiej". Co to lepiej i jakie użyć ? 12,14 czy 16?

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 19:57
autor: Dudus2002
Jak dasz AWG 12 będzie większa moc :)

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 20:00
autor: tas
lepiej dać AWG14 aby moc była bardziej pod kontrolą

Re: Sabvoton

: 31 paź 2018, 20:35
autor: DeZir
Aha OK. Walnę AWG 12. A co !!! Stać mnie ;) Mam aku 30p i amperomierz,a może już niedługo % ilość odzysku w Ah.
Jeszcze tylko muszę rozkminić to przyspieszenie i będzie full wypas.
Ten Sabek to cudo w cegłę zaklęte :) heehe. Miodzio.
TAS wielkie dzięki za twój blog. Mega starannie i prosto wszystko opisane.

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 12:13
autor: frnandu
Jestem po zlutowanie 2 przewody AWG 12 w 72150, mierzylem maks prąd przy ograniczenia 20A i daje ~26A, czyli mnoznik 1.3, więc sprobowalem ustawic wszystkie ustawienia prądowe żeby nie przykroczyc maks przed ruski mod i mam takie objawe że jak dam full gaz to napięcia aku spadnie do 44-46v (14s ~ 56V) a kontroller sie restartuje. Co może byc przyczyna Tas (BTW dzięki wielki za instrukcja na blogu o ruski mod)?

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 12:28
autor: tas
spadnie albo nie spadnie, musisz sprawdzić, mod wygląda na zrobiony prawidłowo, moc wzrosła, teraz to aku będzie dostawać po tyłku

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 13:30
autor: frnandu
Wczesniej miałem Kelly KEB48600 który był w stanie ciągnąć 250A z aku, tyle że oczywiscie aku dostawał mocno po tyłku (widzialem nawet coś ~ 20V na 14s!! :D ), ale przynajmniej sie nie zrestartował jak sabvoton przy wartosci który powino spokojnie obslugiwac (czyli że ma ustawiony wartosciosci pradowy przeliczony żeby były taki samy jak maks z przed ruski mod)....i tego nie jestem w stanie zrozumiec :/

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 13:30
autor: frnandu
Dodam że to cieżki skuter (taki sam jak Dezir) :)