Strona 2 z 5

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 13:35
autor: frnandu
Czy też mialeś/widziałeś taki zachowań że on sie restartowało jak za wysoki wartosci prądowe w ustawienia Tas?

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 14:53
autor: tas
Staram się zrozumieć o co chodzi...
Może zamiast pisania 3 postów napisz 1 z więcej jak 1 zdaniem opisujący o co chodzi.
Wszystkim będzie łatwiej.

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 15:17
autor: frnandu
...nabije licznik postow żeby móc postowac cos na Bazar/sprzedam ;)

Generalnie chodzi o to że zrobiłem ruski mod tak jak opisałes na swoim blogu, testuje z dosyc konserwatywny wartosci pradowe w ustawienia, a 72150 sie restartuje jak dam full gaz.
Lack voltage mam ustawiony najnizej jak sie da, wiec nie wiem o co chodzi i dlaczego on sie restartuje.

Ciekawe jestem czy inni (Ty) też mieli taka sytuacja że im sie restartowalo po zrobieniu ruski mod.


(BTW sorry za moj polski, nie jest to moj pierwszy jezyk).

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 15:42
autor: Goliath
@frnandu - może załóż swój wątek na temat budowy/modernizacji swojego skutera w dziale Konstrukcje Własne.
Chętnie poczytam i zobaczę nad czy aktualnie pracujesz.
Co do problemu z sabkiem... po podejrzewam problem z akumulatorem.
Budując PowerWall zapewne "najlepsze" laptopówki użyłeś do budowy akumulatora do skutera.
Niestety one mają zazwyczaj duże RW i nie nadają się do ostrego "katowania" ze względu na duży przysiad napięcia. Dodatkowo nic nie piszeż o użytym BMS-ie... o ile takiego podłączyłeś.

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 16:36
autor: frnandu
@Goliath
Akumulator w skuter to oryginalny, nic tam nie dotykałem (są to chinski wysokoprądowy ogniwe w konfiguracja 14s30p), tylko wymieniłem Kelly controller KEB48600 na sabvoton 72150 żeby móc mieć wieksza napiecia (planuję powiększyc z 14 na 16s lub 18s).
BMS jest zwykla chinska 120A.
Zasnaczam że caly czas jest 14s, jeszcze nie dodalem wiecej sekcje.

Wczesniej z Kelly bez problemow ciagnał 250A z aku (pomimo BMS 120A), a po wymiana na sabvoton tylko 150A (tak jak wedlug specyfikacja), wiec chcialem dzieki ruski mod uzyskac troche wiecej prąd ktory wiem że aku jest w stanie dać (chociaz tylko chwilowo przy ruszenia).

Jeżeli aku jest w pelny ladowany (57.4v) to przez pierwszy 10km, przy starcie daje rady ciagac 200A z aku, ale jak tylko napiecia w odpoczynku spada w okolice 50v, to już prąd większy niz 100A spowoduje że napięcia spada bardzo nisko ( w okolice 42V) i sabvoton sie zresetuje, jakby poza Lack Voltage miał jakiś dodatkowo zabezpieczenia przed za niska napiecia.

Kelly z ustawienia odpowiednia do Lack Voltage w okolice 44V też miał taka objawa że sie zresetował (to zrozumiało), ale jak obniżylem to już nie i wtedy ciagnał 250A.
A sabvoton po ruskim modzie pomimo najnisza ustawienia Lack Voltage sie zresetuje, ciekawe dlaczego :-/
Czyżby wbudowana zabezpieczenia (nie ustawialna) przed za niska napiecia???

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 18:41
autor: tas
Wydaje mi się, że najpierw sam tworzysz problem a później dzielnie go rozwiązujesz :)
Problemem nie jest resetowanie sabvotona, on się nie resetuje, zwyczajnie go wyłączasz za niskim napięciem tylko to, że ubijasz aku takim prądem i w całej instalacji napięcie spada. Aku zyskuje coraz wyższą RW i za chwile nawet tych 10km nie zrobisz.

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 22:12
autor: frnandu
@tas jestem przekonany ze sie zresetuje poniewaz w apka w telefonie wtedy wlasnie pokazuje status "restart".
Przepuszczam ze oprocz parameter Lack voltage, ten controller ma jeszcze jakis prog napieciowy ktory powoduje odciecia i restart.
Nie wydaje mi sie zeby prady rzedu 200A przez pary sekundy na 30sztuk ogniwe wysokopradowe bylo AZ tak zle jak mowisz. Chociaz na pewno masz wieksza doswiadczenia z nimi niz ja :)
Zobaczymy jak sie beda sprawowac na najbliszy miesiecy, narazie jezdzilem 4500km na nich przez ~8 miesiecy i nie zalwazylem spadkiem zasiegu.
Jest natomiast moze roznica temperatura pomiedzy moment kiedy ostatnio jezdzilem kelly a teraz. To moze lekko tlumaczyc czemu nizej spada napiecia przy takie obciazenia.

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 22:50
autor: tas
moge Ci sorawdzic dokladnie jakie napiecie powoduje wylaczenie sabka, ale niestety sag na 10v przy 14s to oznaka przeciazonego aku (mozliwe ze tylko z powodu zimna)

Re: Sabvoton

: 12 gru 2018, 22:56
autor: tatar
Niestety temperatura otoczenia robi swoje.U mnie sag z ok.2V przy 15s zwiększyl sie do prawie 5V przy temperaturze bliskiej zera stopni

Re: Sabvoton

: 13 gru 2018, 5:12
autor: WojtekErnest
sag na 10v przy 14s to oznaka również przyspieszonej degradacji pakietu. Przy obecnej temperaturze ten pakiet nie nadaje sie (juz) do takiego prądu.

Re: Sabvoton

: 13 gru 2018, 10:37
autor: frnandu
tatar pisze:
12 gru 2018, 22:56
Niestety temperatura otoczenia robi swoje.U mnie sag z ok.2V przy 15s zwiększyl sie do prawie 5V przy temperaturze bliskiej zera stopni
jaki ogniwe i ile w sekcji?

Re: Sabvoton

: 13 gru 2018, 18:36
autor: tatar
Samsung 2900, 15s ;)

Re: Sabvoton

: 13 gru 2018, 19:08
autor: frnandu
ile W sekcji, czyli ile `p` (rownolegle)?

Re: Sabvoton

: 13 gru 2018, 19:12
autor: tatar
Sorry.Bateria 16s15p /piętnaście równoległych/ :D

Re: Sabvoton

: 14 gru 2018, 0:24
autor: Sietas
14s - sag z 50V do 42V. Coś mi logika mówi, że 14s przy 42V ma 3V na sekcję więc to bms wycina. Wystarczy że któraś sekcja jest ciut niżej albo ma inne RW

Re: Sabvoton

: 14 gru 2018, 21:46
autor: frnandu
Sietas pisze:
14 gru 2018, 0:24
14s - sag z 50V do 42V. Coś mi logika mówi, że 14s przy 42V ma 3V na sekcję więc to bms wycina. Wystarczy że któraś sekcja jest ciut niżej albo ma inne RW
Testowalem bez BMS i to samo, poza tym widac wyraznie w apka ze sabvoton wchodziw stan restart.

Re: Sabvoton

: 15 gru 2018, 8:17
autor: Sietas
A o ile Twój sabek przekłamuje z napięciem?

Re: Sabvoton

: 15 gru 2018, 20:37
autor: frnandu
Pokazuje ~ 1.5V wyzej niz moj Uni-t.

Re: Sabvoton

: 15 gru 2018, 21:16
autor: ap0f1s
Chyba każdy sabek po podłączeniu pod komputer przełamuje z napieciem.

Re: Sabvoton

: 16 gru 2018, 11:01
autor: Sietas
To standard tylko wartość zawyżania nie jest stała

Pewne sabvotony miały problem z aku o niskim napięciu. Mianowicie gdy spadło ono poniżej 35 czasami 30V to sabek się blokował. Uruchamiał się, nie pokazywał żadnego błędu ale manetka nie działała. Może coś wprowadzili albo masz dziwną wersję która nie chce działać poniżej 42V. Innego wyjaśnienia nie widzę

Re: Sabvoton

: 20 gru 2018, 19:36
autor: Filip
Czy ktoś próbował podpiąć do sabka smartfona po kablu usb (bez użycia Bluetooth) do odczytu danych podczas jazdy. Jeśli tak to jakiej aplikacji używacie. Może macie jakiś inny sprawdzony sposób do odczytu danych podczas jazdy ?

Re: Sabvoton

: 20 gru 2018, 20:32
autor: glebor
Szikam, szukam i nie znalazłem info odnośnie PAS i sabvoton.

Napisałem do dystrybutora i dostałem odpowiedź, że sabvotony dzielą się na 2 wersje, co wcześniej usłyszałem także na czacie:
- sabvoton 60 i 100A ma zimny start (domniemam, że to zmulony start) a producent powiedział, że sterownik 60 i 100A działa z pasem. DO wersji 80A PAS nie jest przewidziany.

Pytanie, czy 60A działa z manetką na regena i czujnikiem temperatury?

Ogólnie chciałbym zakupić sobie pierwszy mocniejszy zestaw, dla tego drążę temat. Ja w sinusach, jak nie ciągną z pełną mocą od razu z dołu, to nawet lubię się wspomagać pasem.

Re: Sabvoton

: 20 gru 2018, 22:03
autor: Rugos
A w odblokowanej 150-tce jest soft start czy nie?

Re: Sabvoton

: 21 gru 2018, 1:04
autor: glebor
Odblokowanie polega na wgraniu CUSTOM SOFTU?

Re: Sabvoton

: 21 gru 2018, 6:55
autor: TomaS
Nie wiem jak to jest z tym softstartem ale ja mam sabvotona 72150 (z tych nowych już) i jak za szybko odkręcisz manetkę na światłach to postawi rower w sekundę do pionu i Cie z niego zrzuci. Nie ma znaczenia czy sterownik odblokowany czy nie bo testowaliśmy obie wersje. Robi tak od 90A wzwyż, ale ja ważę 95kg i falcon jakieś 55. Podobno trzeba dawać w ustawieniach max prądu fazowego niezależnie od prądu z baterii. Zrobiłem tak i odpuściłem temat bo to co mam jest aż nadto i nie chce Ciągle na plecach leżeć :twisted: :mrgreen:
Jest inna specyficzna cecha względem starszych modeli mianowicie rodzaj blokady albo bardziej zabezpieczenia w przypadku blokady koła / roweru. Jak sterownik wykrywa że rower jest zblokowany to daje 40A i mocniej nie pójdzie i zatrzyma koło. Starszy model dawał full "po trupach", wywalało inne zabezpieczenie i trzeba było resetować go stacyjką.

Re: Sabvoton

: 21 gru 2018, 8:27
autor: tas
Jak się ustawi wysoki prąd miedzyfazowy w zakąłdce basic i to samo w okienku od prądu fazowego manetki to w nowych sabkach nie ma aktywnego soft startu

Re: Sabvoton

: 21 gru 2018, 9:32
autor: Paweł
Można jeszcze zmniejszyć czas narastania, ale to już nie da się normalnie jeździć, wyrywa jak głupie wtedy.

Re: Sabvoton

: 21 gru 2018, 10:02
autor: TomaS
Od czasu narastania to się zaczyna wszelkie ustawienia ;-)

Re: Sabvoton

: 23 gru 2018, 22:26
autor: pumexior
Pytałem w swoim temacie, ale może tutaj więcej osób zagląda :)
Sabvoton 150A z nexuna, problem polega na tym, że sterownik podaje taki prąd, jaki ustawiony jest w polu dc limit, przez cały czas, niezależnie od temperatury. Czujniki temp w silniku i sterowniku są ok, działają prawidłowo, odcięcie pracy silnika też działa. Temperatura ograniczenia mocy oczywiście ustawiona wysoko, chyba 110 stopni, odcięcie silnika na 130. Aktualnie mam ustawione dc limit tak, jak boost dc czyli po prostu go nie ma, ale fajnie by było mieć tą opcję. Ktoś ma jakiś pomysł?
Przy okazji drugie pytanie, po podłączeniu bluetooth aplikacja na telefon pokazuje na żywo temperaturę silnika i sterownika?

Re: Sabvoton

: 11 sty 2019, 15:25
autor: radasss
Jeżeli spaliła się spora część MOS'ów górnych i dolnych, a także większość rezystorów bramkowych to z pewnością uszkodzone są driver'y IR2110. One najprawdopodobniej robią zwarcie na niższych napięciach zasilania. Zasilanie 5 V tylko próbkuje, nie ma go. Pytanie brzmi czy jest cień szansy, że procesor przeżył ? Dodam, że na 100% nie było żadnych zwarć z hallotronami ani innymi wejściami, wyjściami sterującymi.

Re: Sabvoton

: 11 sty 2019, 21:07
autor: Sietas
Niestety są bardzo nikłe szansę że sterownik wstanie przy braku reakcji. Osobiście nie widziałem takie przypadku postawienia na nogi - mam kilka takich przycisków do papieru z sabków

Re: Sabvoton

: 11 sty 2019, 22:19
autor: tas
przez ten badziewny bms ludkom sie pala sterownoki, rzn sabki :(
ciezko powiedziec, pol na pol ale masz racje, zgubiona synchronizacja, zasilenie w przeciwfazie, przebicie driverow i zwarcie i teraz kilka sabkow wstalo po wymianie kilka nie.
ogolnie to je wylutuj, jak wroci 5v to jestes w domu jak nie wroci to poszlo na procka i reszte i do kosza niestety a taka rada tego bmsa wywal do smieci :)
Ja od dawna jestem anty fanem tego urzadzenia bo od miesiecy ciagle zewszad slysze jakie strary generuje pieniedzy i czasu....

Re: Sabvoton

: 12 sty 2019, 0:13
autor: ap0f1s
Moja opinia jest taka, że to fajnie wygląda taki bms. Włożysz do takiego falcona bms z wyświetlaczem to od razu lepiej się prezentuję. Albo pokażesz bms z bluetooth na telefonie. Mając podgląd cel niby szybciej jesteś stanie sprawdzić co jest grane. Ale jak zrobisz aku, zaczniesz go ładować po wyrównaniu wszystkich cel widzisz dokładnie jaki "voltasz" ma taki aku. Jeżeli coś będzie nie tak to po każdym naładowaniu idzie stwierdzić prawdopodobną usterkę. Wiem, że nie jest to metoda 100% dokładna, ale nic więcej mi nie trzeba. Pewnie, że na bms z podglądem cel jesteś stanie stwierdzić szybciej, jednak mi sam multimetr i złącze blansera wystarczy. A ilość rzeczy co w takim bms z "bajerami" może się zepsuć zdarza się dużo częściej niż możliwość wcześniejszego uratowania uszkodzonego aku. A prawda jest taka, że jak taki aku jest uszkodzony to i tak wcześniej czy poźniej trzeba ingerować np. wymieniając cała sekcje aku. Więc lepiej skupić się na zrobienie dobrze akumulatora niż dawania sobie nadziei, że taki super bms uchroni nas przed usterkami.

Re: Sabvoton

: 12 sty 2019, 7:25
autor: Sietas
Gdzie tu jest o jakimś bmsie i co to ma wspólnego z sabkiem?
Mówisz Tas, że jak wróci 5V to jest w domu - no nie bo mam sabvotony co wyrzucają 5V a jak były martwe tak dalej są

Re: Sabvoton

: 31 sty 2019, 21:40
autor: pumexior
Mam pytanie odnośnie bluetooth do sabvotona - wczoraj dostałem paczkę od chińczyków, moduł łączy się i działa elegancko, ale na aplikacji nie ma opcji odcinania przy wysokiej temp silnika, jest tylko opcja temp sterownika. Jest może jakaś inna wersja aplikacji czy nic tutaj nie da się zrobić? Odcinanie przy wysokiej temp silnika mam ustawione przez program na komputerze, jeśli teraz wprowadzę jakiekolwiek zmiany przez aplikacje to ta funkcja odcinania zniknie? Bo jeśli tak to możliwości bluetooth sprowadzą się tylko do monitorowania pracy :/

Re: Sabvoton

: 31 sty 2019, 21:51
autor: frnandu
To samo mam z e-brake na throttle, jezeli w kompie ustawie dziala, a potem jezeli zapisuje jakiekolwiek zmiany przez aplikacje to wyczysci ebrake, prawdopodobnie bo w apce nie ma opcja wyboru e-brake na throttle. Jak ktos zna nowsza wersja apka z wszystkimi funkcje co w kompie to dajcie znac.

Re: Sabvoton

: 10 mar 2019, 17:42
autor: gonzales
Panowie taki problem
z sabvotona wychodzą dwa niebieskie przewody, jeden jest to hali, niestety wtyczka wycięta i nie wiem który jest do czego. Doradzicie jakiś sposób na rozpoznanie.

Re: Sabvoton

: 10 mar 2019, 22:10
autor: Dede
Sprawdzić miernikiem ten niebieski od sterownika jest połączony do wejścia halli.
Bo środku sterowniku jest połączony wiec jest przejście pomiędzy jedna z halli przewodem z tym niebieskim.

Re: Sabvoton

: 11 mar 2019, 9:31
autor: gonzales
Czyli miernik, jedna sonda np. do żółtego, a drugą szukam przejścia na na którymś z niebieskich. Tak samo powinno być przejście żółty-zielony. Dobrze zrozumiałem?
Tak przy okazji od czego ten drugi niebieski jest?

Re: Sabvoton

: 11 mar 2019, 12:15
autor: Dede
Według schematu niebieski to wyjście z czujnika halla. Drugi niebieski to wyjście z czujnika halla.

Re: Sabvoton

: 11 mar 2019, 14:47
autor: gonzales
czyli obojętne do którego podłączę ? Widziałem ten schemat w Konie stinky nine Ebisef.
Tas potwierdził jak pomylę przewody to nic sie nie stanie, najwyżej nie przejdzie testu hali i wystarczy zamienić kable przetestować i powinno banglać.

Re: Sabvoton

: 11 mar 2019, 15:27
autor: Dede
Podłącz miernik sprawdź czy jest przejście niebieski z niebieskim ma byc 0 ohm i będziesz wiedział.

Re: Sabvoton

: 11 mar 2019, 15:30
autor: gonzales
Dziękuję za pomoc Dede

Re: Sabvoton

: 20 mar 2019, 9:55
autor: gonzales
Walczę dalej z Sabvotonem.
1.
Zauważyłem że nie mogę przestawić niektórych parametrów. Np "Thorttle mid current" jest 0,02A a chce ustawić 100A (widziałem takie ustawienie u innych) oraz "Over volt" mam ustawione na 80V chce zwiększyć na 88V naciskam OK i przechodzę do innej zakładki, wracam i parametr sam spada do 80V. Zapisanie ustawień w ostatniej zakładce również nie pomaga. Co ciekawe niższe wartości np. 78V zapisuje bez problemu.
2.
Czytałem opinie że 76v i 60A zasilające Mxusa V3 powinno podnosić koło, jeździec ma 60kg, jednak rower płynnie rozpędza się do prędkości maksymalnej, mam wrażenie że brakuje mu momentu obrotowego.
3.
Kwestia hamulca elektrycznego.
Z sabka wychodzi fioletowy (brak oznaczenia sądzę że do hamowania na który daje się 12V) oraz 3 przewody opisane jako brek 5V (czarny, czerwony i brązowy) do manetki hamowania. Z godnie z instrukcją Tasa jeśli nie używamy manetki hamowania to zwieramy czerwony z brązowym, a czarny do masy. Niestety u mnie wyskakuje błąd 26 po tej procedurze. ( aby włączyć hamowanie silnikiem podajemy 12V na fioletowy)

Re: Sabvoton

: 21 mar 2019, 13:40
autor: gonzales
Panowie ktoś pomoże?
Ad pkt.2 po podłączeniu watomierza EVC pokazuje tylko 1030W podczas przyspieszania i jadąc stale z prędkością maksymalną 53 km/h ( zasilanie w czasie pomiaru 72V i ustawione 60A z aku.) wydaje mi się że powinien wskazywać dużo więcej. Z prędkością tez coś nie tak silnik Mxus V3 ma nawój 16x4 felga 26 opona 2,5" z wyliczeń wychodzi ponad 60km/h przy 72V.

Re: Sabvoton

: 21 mar 2019, 13:43
autor: Umbur
EVC pokazuje źle, bo zapewne jest źle ustawiony przelicznik. Co do Sabvotona, to wrzuć screeny ustawień.

Re: Sabvoton

: 21 mar 2019, 18:21
autor: gonzales
w EVC mam ustawione 23 pary i obwód koła mierzyłem 215cm sygnał biorę z hali. Na watomierzu obecnie wskazuje około 71V i 15,4 A 1080W 55km/h max. Na stojaku leci 72km/h

Re: Sabvoton

: 21 mar 2019, 21:42
autor: tas
to jest wersja softu 2.1? nie widzę zmiany aktywacji hamulca manetka - klamki

Re: Sabvoton

: 21 mar 2019, 22:54
autor: gonzales
Ściągnołem z strony Mqcon.com wersja english interface, sterownik zakupiony w październiku 2017 nexunie , wersja co obsługuje do 19S .

Re: Sabvoton

: 22 mar 2019, 7:58
autor: tas
no to programujesz złą wersją, dobra wersja to v2
https://www.dropbox.com/sh/u14dw5cbjqv9 ... tracking=1