Sabvoton ML-45 i ML-65

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
radeko
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 08 lis 2019, 0:43

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: radeko »

A taki sterownik do Bionxa może być?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

Do bionxa użyj GT500, te silniku lubią psuć sinusy i wektorowe
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Mateusz78721
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 03 maja 2018, 23:51
Lokalizacja: Wloszczowa

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Mateusz78721 »

Pojawił się opis na nexunie że sabek ml (programowalny) nie współpracuje z qs205 i 273, nie dotyczy to starej wersji nieprogramowalnej ?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

Nie można używać do dużych silników o niskiej rezystancji zbyt małych sterowników bo się uszkodza
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
piotr5906
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 04 lis 2021, 18:37

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: piotr5906 »

W opisie sterownika Sobvoton ML-45 kabel żółto-czrny połączony z GND aktywuje czwarty bieg 25 km/h , u mnie to nie działa, silnik nie rusza, kombinowałem z ustawieniami szybkości i mocy lecz nic to nie dało.
Działa komuś ten czwarty bieg?
Piotrek7231
Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:19

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Piotrek7231 »

Mam starą ML'ke 45a podlana i śmiga z qs aż miło nic się nie dzieje, chciałem przejść na mocniejszą wersje 60 gdyż ma więcej fetów=więcej można z niej wycisnąć. Stara ml'ka działa z qs a nowa już nie?
tas pisze:
01 lis 2021, 19:08
Nie można używać do dużych silników o niskiej rezystancji zbyt małych sterowników bo się uszkodza
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

Jest tak jak w opisie, używaj do danego silnika taki sterownik, żeby mieć pewność, że go silnik nie spali. MLki działają prawidłowo z silnikami w kole, nie centralnymi.
Ostatnio zmieniony 05 gru 2021, 18:04 przez tas, łącznie zmieniany 1 raz.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
delaa
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 13 sie 2021, 19:41

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: delaa »

Programowanie ML-a - po podłączeniu do zasilania, na włączonej stacyjce ? czy można pod samym USB na stole ?
Niekoniecznie mi się chce komunikować bez zasilania z pakietu - czy tak ma być??
Dzięki,
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: equid »

delaa pisze:
27 gru 2021, 23:05
Programowanie ML-a - po podłączeniu do zasilania, na włączonej stacyjce ? czy można pod samym USB na stole ?
Niekoniecznie mi się chce komunikować bez zasilania z pakietu - czy tak ma być??
Dzięki,
Raczej normalne jak na wszystkie sterowniki ze nie rusza bez zasilania z pakietu. (no chyba ze ten jest jakis ewenement ze bez pakietu by zadziałał)
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

Sabvotony wszystkie obecne można uruchomić (zaprogramować) bez podłączania do pakietu, zasilają się tylko z USB
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
delaa
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 13 sie 2021, 19:41

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: delaa »

Oki - to na dwóch kompach mam "commander send failed" dioda mruga, nie czyta ze sterownika. Zmiana portów resety itd - nic.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

możliwe, że masz usterkę przewodu USB, napisz do sprzedawcy, że jest problem
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Tooropek »

Mój programowalny 7280s musi mieć podane zasilanie choćby z ładowarki i włączoną "stacyjkę". CHSER rozumiem, że masz zainstalowane?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
delaa
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 13 sie 2021, 19:41

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: delaa »

Tak - mam. Sprawdzę jeszcze jak będzie z zasilaniem. Dzieki.
Piotrek7231
Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:19

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Piotrek7231 »

QS205 to silnik w koło nie centralny, to dlaczego ma nie współpracować z mlką?
tas pisze:
05 gru 2021, 18:03
Jest tak jak w opisie, używaj do danego silnika taki sterownik, żeby mieć pewność, że go silnik nie spali. MLki działają prawidłowo z silnikami w kole, nie centralnymi.
delaa
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 13 sie 2021, 19:41

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: delaa »

tas pisze:
28 gru 2021, 20:29
możliwe, że masz usterkę przewodu USB, napisz do sprzedawcy, że jest problem
Dzięki - sprawa ogarnięta - przewód robił złą robotę.
Sprzedawca (Nexun) jak zwykle pro.
eMdzeJ
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 15 sie 2019, 15:32
Lokalizacja: podwarszawie

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: eMdzeJ »

Piotrek7231 pisze:
05 sty 2022, 12:23
QS205 to silnik w koło nie centralny, to dlaczego ma nie współpracować z mlką?
tas pisze:
05 gru 2021, 18:03
Jest tak jak w opisie, używaj do danego silnika taki sterownik, żeby mieć pewność, że go silnik nie spali. MLki działają prawidłowo z silnikami w kole, nie centralnymi.
też się o to zapytam. Bo coś muszę dobrać do tego silnika i mpe. Dodatkowe jakieś wyświetlacze i inne cuda mi niepotrzebne. Planowałem właśnie ML ale jak ma się zjarac po miesiącu to słabo.
roland
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: roland »

Odpowiedź padła kilka postów wyżej, Tas wyraźnie napisał:

Nie można używać do dużych silników o niskiej rezystancji zbyt małych sterowników bo się uszkodza.

QS205 występuje w wielu wersjach, o jaką wersję pytasz ? Duży 14 kilogramowy QS205 50H i do niego odnosi się zastrzeżenie nie używania tego sterownika, jest inny silnik QS205 35H on nie powinien sprawiać problemów.
roland
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: roland »

Znalazłem w internecie wynik czyjejś inżynierii wstecznej kontrolera ML7280 (klon, trudno powiedzieć czy oryginał jest taki sam), są zdjęcia i kompletny schemat

https://github.com/magicmicros/ml7280_clone

Cytuję: "The board has a main shunt, but does NOT have any phase shunts" wygląda że jest nie jest to pełny FOC.
barszcz2
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: barszcz2 »

Czołem.
Rozsypał mi sie ostatnio poczciwy KT48sin45A podlany na 60A. Jako nowy wybralem ML7260. Zatanawia mnie przebieg momentu. Po odkreceniu manetki test wyraźne mocne kopniecie przez mniej niz sekundę a następnie złagodzenie. Kable soft-start rozpięte, w programie hard start na 100%. Zmierzyłem prąd na wejściu do sterownika, odczucia się potwierdzają. Prąd max osiaga po ok 40ms a następnie jest złagodzenie. Dla porównania KT osiągał 60A po 500ms ale pozostawał na tym poziomie. Tak juz ma czy cos jest nie tak?
IMG_20220507_112820_edit_14094067161390.jpg
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

a te 40ms to nie jest czasem prad przy predkosci 0? a jak silnik rusza to wektor uzyskuje moment z wieksza sprawnoscia wiec i malejacym pradzie?
zmierz tez prad fazowy
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
barszcz2
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: barszcz2 »

To juz za duze prądy jak na mój układ pomiarowy. Ale jak załatwię cos lepszego to sprawdzę. Odkładając pomiar na bok jakie macie doświadczenie ze startem na tym sterowniku? Moja obserwacja to pojedynczy impuls momentu a później łagodne ruszenie. Silnik pracuje praktycznie bezdźwięcznie.

Jeszcze jedno przyszlo mi do głowy. Opis z nexuna 30-85V. Naklejka na sterowniku: 72V, Lack voltage 60V.
Przypuszczam, że naklejka jest chinczyk generic ale nie daje mi spokoju mysl, że moje objawy przy ruszaniu to obcinanie mocy przy spadku napiecia. Mam 13s, testy były na aku ok 53V.
Sattva Ram
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 27 maja 2022, 17:51

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Sattva Ram »

czy ktoś może mi powiedzieć typ mosfet w ML?

Dziękuję
Sattva Ram
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 27 maja 2022, 17:51

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Sattva Ram »

I have serious trouble with this controller. I tried all 36 hall combinations. 6 is forward. Out of the 6 3 is excessive current and 3 is low current. But i cant distinguish between the 3 combinations all of them seem the same. The motor spins way to fast and the current draw is wobbly. Also regen doesnt work at all i connect the brown white to ground and nothing happens it doesnt even cut the throttle. Sorry for the English but this is the only forum.
radex
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: radex »

Sattva Ram pisze:
05 cze 2022, 15:45
I have serious trouble with this controller. I tried all 36 hall combinations. 6 is forward. Out of the 6 3 is excessive current and 3 is low current. But i cant distinguish between the 3 combinations all of them seem the same. The motor spins way to fast and the current draw is wobbly. Also regen doesnt work at all i connect the brown white to ground and nothing happens it doesnt even cut the throttle. Sorry for the English but this is the only forum.
The controller needs a signal from the brake handle to activate regenerative braking (black-white wire).
barszcz2
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: barszcz2 »

Przeglądając strone producenta zobaczyłem to:
Defaut Throttle Working Voltage 0V - 5V

Czyżby duże przybliżenie ze strony mqcon czy moze da sie zrobić more power baby! Na manetce która da wiecej niz 4.2 😁
MultiMech
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 16 maja 2022, 15:41

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: MultiMech »

barszcz2 pisze:
27 cze 2022, 8:03
Przeglądając strone producenta zobaczyłem to:
Defaut Throttle Working Voltage 0V - 5V

Czyżby duże przybliżenie ze strony mqcon czy moze da sie zrobić more power baby! Na manetce która da wiecej niz 4.2 😁
I jak, sprawdzałeś, czy jest różnica po podaniu 5v?
barszcz2
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: barszcz2 »

MultiMech pisze:
30 lip 2022, 15:16
barszcz2 pisze:
27 cze 2022, 8:03
Przeglądając strone producenta zobaczyłem to:
Defaut Throttle Working Voltage 0V - 5V

Czyżby duże przybliżenie ze strony mqcon czy moze da sie zrobić more power baby! Na manetce która da wiecej niz 4.2 😁
I jak, sprawdzałeś, czy jest różnica po podaniu 5v?
Jeszcze nie, mam na jednej manetce KTsin i MLa wiec troche nie po drodze mi taka zmiana.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

Odpowiedź inżynierów z sabvotona odnośnie działania zabezpieczenia EBS:
1) If you set up 50V as EBS protection voltage, when the voltage of EBS braking more than 50V, EBS braking stop working and changes to be Common braking, When the voltage of EBS braking less than 50V, EBS braking works, The EBS voltage will be caught by controller as the brake distance, brake strength, each time braking, the EBS voltage is different, EBS voltage is no relation with Battery voltage. So when you meantion battery 54V, it can not decide EBS working or not...
2) Each time, the voltage getting from the regenerative braking will not appear at once, it need some times for Battery absorb.
3) The regenerative voltage is very few, If you feel the EBS protection getting matters, you also can set up by Close No 30, or adjust its strongth No 31.
Wzmianka do polu 30/31 odnosi się do tego zdjecia:
Obrazek

Możliwe, że do ochrony powinno się używać pola 12, a nie 13

Jak to możemy zinterpretować? :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
barszcz2
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: barszcz2 »

Próbuję to pojąć. Jeśli ebs voltage jest wyznaczane na podstawie czasu i siły regena na bierzaco - to czy nie jest to wartość do jakiej wzrosnie napiecie podczas tego konkretnego hamowania a nie aktualna wartość baterii? Trzeba by ustawic ebs protection na np 48V i przy poziomie baterii np 47,5V sprawdzić czy odetnie regen po chwili. Tylko teoria.
barszcz2
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: barszcz2 »

barszcz2 pisze:
21 sie 2022, 11:03
Próbuję to pojąć. Jeśli ebs voltage jest wyznaczane na podstawie czasu i siły regena na bierzaco - to czy nie jest to wartość do jakiej wzrosnie napiecie podczas tego konkretnego hamowania a nie aktualna wartość baterii? Trzeba by ustawic ebs protection na np 48V i przy poziomie baterii np 47,5V sprawdzić czy odetnie regen po chwili. Tylko teoria.
Zrobiłem test: Bateria 45.5. EBS protect na 46. EBS Super Strong. Hamowanie z 40/h nic nie odcinało, kilkanaście A leciało do baterii.
Parametr overvoltage protection zmieniłem na 46. Co ciekawe wtedy EBS protect z automatu przestawia na 5V mniej. Ale tu nic nowego. Prąd leciał do baterii az miło. Teoria raczej obalona.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

Czyli overvoltage też nie aktywował się?
Może trzeba więcej niż 0.5V różnicy na wypadek gdyby Twój miernik inaczej mierzył V niż sterownik
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
barszcz2
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: barszcz2 »

tas pisze:
21 sie 2022, 12:10
Czyli overvoltage też nie aktywował się?
Może trzeba więcej niż 0.5V różnicy na wypadek gdyby Twój miernik inaczej mierzył V niż sterownik
Overvoltage ustawiłem teraz 0,5V poniżej napiecia baterii ale nic to nie dało. 17A leciało do baterii przy hamowaniu.
Jesli chodzi o pomiar napięcia to undervoltage działa ok: first uv ustawiony na 37 i rzeczywiscie sterownik obcina moc tak by nie zejść poniżej 37
barszcz2
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: barszcz2 »

Sprawdziłem EBS dla szerokiego zakresu EBS protection i Overvoltage. (od +/- 0,5V do +/-2,5V aktualnego napiecia na baterii). Wygląda na to, że nie mają żadnego wpływu na działanie sterownika.

1st undervoltage działa jak 2nd undervoltage w Twoim opisie- czyli jeśli ustwawie 1st na 39V to sterownik będzię obniżał prąd proporcionalnie do napięcia jakie pozostało ponad 39V. Przy równym 39V sterownik nie ruszy. Nie wiem za co w takim razie odpowiada 2nd.

Mimo, że działanie undervoltage też sie nie zgadza to przynajmniej pokazuje, że sterownik prawidłowo rozpoznaje napiecie na baterii.
Lenovo12345
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 11 sie 2022, 15:57

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Lenovo12345 »

Nie znalazłem do dziś, co znaczy w ustawieniach double Voltage mode ?
I jeszcze jedno przy ustawieniu fluxa np na 110 czy 125, zaczyna mi szarpać silnikiem co może być nie tak ?
Załączniki
SmartSelect_20220824-223122_Gallery.jpg
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

Kolejna dawka informacji wprost od inżynierów sabvotona:
helloMarcin, new detail explaination from Engineer,
1) No 11, it is second undervotalge, it is used as Double Voltage controller, such 60V/72V controller. When the client order 60V/72V controller, it can set up No 11 second undervoltage, which need to be lower than No 10 first undervoltage. Now your order 7245S and 7260S, only single voltage 72V , So it does no need set up No 11, you only need Set up No 10: First undervoltage=50V for 7245 and 60V for 7260,

2)No 12, it is Overtage protection, usually for 72V controller, the maxium setting parameter in Overtage protection is 95V, can not be more than 95V

3)No 13, when the battery voltage 72V, the EBS Protection voltage is 80V. It is a procedure default setting by 80V as EBS protection, and can not be changed.
That is to say, whatever you set, it always EBS protection on 80V for our ML7245S and ML7260S.
This EBS protection function only can be open or close by No 30.
It can not be adjusted as requirement.

Hope the above information can help you.
Kolejne pytania jakie zadałem obracają się wokoło tego czy jeśłi to są nastawy na 72V instalacje to czy na 48V nie działają czy jak....
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Lenovo12345
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 11 sie 2022, 15:57

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Lenovo12345 »

tas pisze:
25 sie 2022, 13:23
Kolejna dawka informacji wprost od inżynierów sabvotona:
helloMarcin, new detail explaination from Engineer,
1) No 11, it is second undervotalge, it is used as Double Voltage controller, such 60V/72V controller. When the client order 60V/72V controller, it can set up No 11 second undervoltage, which need to be lower than No 10 first undervoltage. Now your order 7245S and 7260S, only single voltage 72V , So it does no need set up No 11, you only need Set up No 10: First undervoltage=50V for 7245 and 60V for 7260,

2)No 12, it is Overtage protection, usually for 72V controller, the maxium setting parameter in Overtage protection is 95V, can not be more than 95V

3)No 13, when the battery voltage 72V, the EBS Protection voltage is 80V. It is a procedure default setting by 80V as EBS protection, and can not be changed.
That is to say, whatever you set, it always EBS protection on 80V for our ML7245S and ML7260S.
This EBS protection function only can be open or close by No 30.
It can not be adjusted as requirement.

Hope the above information can help you.
Kolejne pytania jakie zadałem obracają się wokoło tego czy jeśłi to są nastawy na 72V instalacje to czy na 48V nie działają czy jak....
A wiadomo coś co daje: double Voltage mode ?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

Wiadomo, jest to wytłumaczone powyżej
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Lenovo12345
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 11 sie 2022, 15:57

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Lenovo12345 »

tas pisze:
25 sie 2022, 13:37
Wiadomo, jest to wytłumaczone powyżej
Hehe :) można prosić o wytłumaczenie?:) bo nie siedzę w elektronice ... dzięki z góry:)
A przyczyną telepanie silnika podczas fluxu na 115 albo 125?
roland
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: roland »

Lenovo12345 pisze:
25 sie 2022, 14:09

A przyczyną telepanie silnika podczas fluxu na 115 albo 125?
Nagraj i wrzuć film z tego telepania
Lenovo12345
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 11 sie 2022, 15:57

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Lenovo12345 »

roland pisze:
25 sie 2022, 14:47
Lenovo12345 pisze:
25 sie 2022, 14:09

A przyczyną telepanie silnika podczas fluxu na 115 albo 125?
Nagraj i wrzuć film z tego telepania
Będzie ciężko, cały rower z tyłu telepie :) tak mam poustawiane w programie
Załączniki
SmartSelect_20220825-145041_Gallery.jpg
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

Zaczyna się coś krystalizować:
if client use 48V battery, it need connect USB cable to adjust the undervoltage protection by 40V and overvoltage protection by 75V, EBS protection voltage will be default setting 75V
Zatem wygląda na to, że źle myślimy, nie ma potrzeby ustawiania EBS Protection na +2V względem V Bat max z tej uwagi, że nie ma różnicy, czy sterownik wyłączy się na +2V więcej czy na +20V więcej jeśli się wyłączy, ważne że przerwie hamowanie

Lenovo12345 - Dual voltage aktywuje funkcje pracy sterownika na 2 różnych napięciach np 60V i 72V i jeśli to jest aktywne to działa 2 próg LVC który można ustawić właśnie dla tego niższego napięcia. Np można bez przeprogramowania jeździć na 2 różnych akumulatorach
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
barszcz2
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: barszcz2 »

tas pisze:
26 sie 2022, 7:48
Zaczyna się coś krystalizować:
if client use 48V battery, it need connect USB cable to adjust the undervoltage protection by 40V and overvoltage protection by 75V, EBS protection voltage will be default setting 75V
Zatem wygląda na to, że źle myślimy, nie ma potrzeby ustawiania EBS Protection na +2V względem V Bat max z tej uwagi, że nie ma różnicy, czy sterownik wyłączy się na +2V więcej czy na +20V więcej jeśli się wyłączy, ważne że przerwie hamowanie
Sory TAS, nie do końca to rozumiem. Mam baterie 48V, overvoltage wypada koło 55V ale mam ustawić na 75V a EBS i tak jest na sztywno na 75V. Wiec wydaje się, że sterownik będzie obsługiwał te funkcje tylko dla pakietów 72V?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

Nie :)
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem powyżej, aby uszkodzić MLa skok napięcia musiałby przekroczyć 90V, nie 55 a EBS ustawiamy właśnie by nie psuć tegoż sterownika.
Dlatego też opisów awarii MLa od wyłączenia aku przy hamowaniu jest prawie 0 przypadków (bo ebs jest sztywno ustawiony na minimum 75, max 95) a takie KT nie majace ebs prot. i nie dopilnowane z akusem potrafi uszkodzić wyświetlacz.
Tak by to mieli w zamyśle inżynierzy z sabvotona
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Dede »

Tez nie rozumie.
Przykład jeśli mamy akumulator 48V i BMS 13S który prąd wyłączy BMS przy 54,6V to trakcie ładowania EBS to sterownik dostanie pik impulsowy powyżej 90V dla tego że czas reakcji jest sterownika opóźniony a ładowanie kondesatorów które są sterowniku to małą pojemność żeby przyjąć nagłe wzrost prądu i dla tego napięcie na pewno piku będzie więcej niż ustawione na sztywno 75V.

Sterownik ma przy pełnej bateri nie załączać EBS może załączyć jak jest trochę wyładowana bateria. Ustawiony na sztywno 75V to dla akumulatora 48V nie będzie dobre rozwiązanie.

Będzie podobnie jak sabvotonie SVMC dużo osób spaliło sterowniki jak BMS wyłączył prąd trakcie działania regenu bo akumulator był 100% naładowany.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

Też mnie to się wydaje dziwne, ale to wynika z informacji z działu inżynieryjnego Sabvotona jakby to miało tak właśnie działać.
Chyba, że można to jeszcze jakoś inaczej zinterpretować?
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: lukk »

Wygląda na to, że ludzie z Sabvotona skupiaja się na ryzyku "powolnego" narostu napięcia przy regenie, ale nie biorą pod uwagę tego przepięcia, które generuje się przy nagłym odłączeniu BMS w momencie wykrycia overvoltage na którejś z cel. A jeżeli do takiego przecięcia dojdzie to już po ptokach :)
No i to przepięcie pojawi się wtedy nie tyle na linii bateria - sterownik co na samych fazach silnika (przerwanie prądu przez indukcyjność). Na clampowanie tego raczej szans wielkich nie ma.
barszcz2
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: barszcz2 »

Dlatego właśnie pisałem, ze nie rozumie. Nie brałem nawet pod uwagę odporności sterownika na wysokie napiecie a bardziej odciecie BMSa - tam pewnie grubo ponad wch*j V sie wyindukuje.
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Dede »

tas pisze:
26 sie 2022, 10:45
Też mnie to się wydaje dziwne, ale to wynika z informacji z działu inżynieryjnego Sabvotona jakby to miało tak właśnie działać.
Chyba, że można to jeszcze jakoś inaczej zinterpretować?
Sterowniki ML na początku nie były programowalny teraz inżynier sabvotona ML dał możliwości zaprogramowania.
Soft jeszcze do poprawki możliwe że ten problem będzie po czasie naprawiany np nową wersją programu do programowania ML.
Może już jest gdzieś nową wersją która działa a jeszcze ludzie używają starej wersji do programowania która ta funkcja nie działa.

Podobnie było sabvotonie CVMC z nowym wersją programu przebyło nowe funkcje np. Manetka hamowania czy inne funkcje której starej wersji nie było.
barszcz2
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 26 paź 2019, 15:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: barszcz2 »

Czy ktoś, kto ostatnio zgłaszał, różne dziwne bolączki ML7260 (np. brak regena z przewodów) może potwierdzić, że funkcja 3-speed działa. Wole wiedzieć zanim rozbebesze wiązke. :D
ODPOWIEDZ