Sabvoton ML-45 i ML-65

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
ODPOWIEDZ
Davvvi
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Davvvi »

uwu pisze:
10 sty 2020, 12:26
Davvvi pisze:
10 sty 2020, 10:24
Czyli nie do ogarnięcia w domowych warunkach. No nic ten pójdzie na sprzedaż a kupię na większe napięcie.
Chętnie go od ciebie kupię
Zapraszam na priv.
Davvvi
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Davvvi »

Witajcie. Mam pytanko. Właśnie przeżuciłem się na Sabka7245 i tu mam drobne pytanie odnośnie alarmu. Otóż ML ma 3 przewody, stacyjka,sygnał i fazowy. 7245 ma tylko sygnał i stacyjka. Jaką funkcję pełni przewód fazowy? Blokada koła będzie działać bez podłączenia tego przewodu?
Davvvi
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Davvvi »

Nie wiem czy do tematu już nikt nie za gląda albo zadaję za trudne pytania. 😂😂😂. Rozwiązałem zagadke sam. Przewód fazowy to nic innego jak informacja dla alarmu z jednej fazy silnika o tym ,że koło zostało wprowadzone w ruch. Sabek 72045 nie ma tego przewodu wyprowadzonego ale można się podpiąć bezpośrednio pod przewód fazowy silnika i działa.
Rowerelektryczny
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Rowerelektryczny »

Davvvi pisze:
18 sty 2020, 20:25
Witajcie. Mam pytanko. Właśnie przeżuciłem się na Sabka7245 i tu mam drobne pytanie odnośnie alarmu. Otóż ML ma 3 przewody, stacyjka,sygnał i fazowy. 7245 ma tylko sygnał i stacyjka. Jaką funkcję pełni przewód fazowy? Blokada koła będzie działać bez podłączenia tego przewodu?
Z jakiego sterownika ? ML-60 (jeśli dobrze pamiętam) ? Ja swojego ML-45 podlałem cyną i pobór prądu z 33 A mierzone miernikiem cęgowym wskoczył na 47,5 A (BMS 50 A) więc w sam raz. Jaki powód zmiany sterownika ?
Tak przewód fazowy to sygnał, że koło się kręci:)
Davvvi
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Davvvi »

Rowerelektryczny pisze:
19 sty 2020, 17:30
Davvvi pisze:
18 sty 2020, 20:25
Witajcie. Mam pytanko. Właśnie przeżuciłem się na Sabka7245 i tu mam drobne pytanie odnośnie alarmu. Otóż ML ma 3 przewody, stacyjka,sygnał i fazowy. 7245 ma tylko sygnał i stacyjka. Jaką funkcję pełni przewód fazowy? Blokada koła będzie działać bez podłączenia tego przewodu?
Z jakiego sterownika ? ML-60 (jeśli dobrze pamiętam) ? Ja swojego ML-45 podlałem cyną i pobór prądu z 33 A mierzone miernikiem cęgowym wskoczył na 47,5 A (BMS 50 A) więc w sam raz. Jaki powód zmiany sterownika ?
Tak przewód fazowy to sygnał, że koło się kręci:)
Powód zmiany to osiągi. ML60 jest bardzo silnym sterownikiem ale nie za prędkim. Średnio się nadaje do silnika qs205 35h 6t i kołach 28" . Ten sterownik widziałbym raczej przy silniku 5T . 72045 ma Flux i to dało mi Kmh ale mam inny problem ,nie działa mi regen i sterownik strasznie piszczy. ML60 jest bezgłośny.
Rowerelektryczny
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Rowerelektryczny »

Widzę, że zależy Ci na prędkości maksymalnej. Ja mam silnik Mxus 3k 4t zasilanie to 16 s czyli 67,3 V na każdy wolt przypada 1,2 km/h na such kręci koło do ~83 km/h. Jaką prędkość miałeś na ML-60 a jaką na 72045 ?
Davvvi
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Davvvi »

Rowerelektryczny pisze:
19 sty 2020, 19:20
Widzę, że zależy Ci na prędkości maksymalnej. Ja mam silnik Mxus 3k 4t zasilanie to 16 s czyli 67,3 V na każdy wolt przypada 1,2 km/h na such kręci koło do ~83 km/h. Jaką prędkość miałeś na ML-60 a jaką na 72045 ?
Prędkość na Ml60 miałem średnio 35-38kmh. W porywach do 40kmh. No ale tak przypada na 6T. 0.8kmh na V. Na kole w górze to miałem 66.4kmh. No ale lekki nie jestem, silnik ma co dźwigać. Teraz na 72045 z fluxem mam 51.8kmh no więc róźnica jest. Wiem ,że wiąże się to z wyższą temp, ale na te 4km do pracy to raczej się nie zagrzeje. Jedyne co mnie wkurza to ten pisk.
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: equid »

Dostałem dzisiaj ml 60 do naprawy, otwieram, a w środku taka perełka :lol:

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Vegasnight9 »

Ktoś za bardzo cyną nadlał 😅
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Davvvi
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Davvvi »

To się jeszcze da uratować?
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Eryk »

Widać sezon grillowy trwa :D
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: scuda »

Nie jestem pewny ale chyba jest dolozony drut w miejscu rezystorow 😁
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: equid »

scuda pisze:
21 sty 2020, 19:34
Nie jestem pewny ale chyba jest dolozony drut w miejscu rezystorow 😁
Niema, tak jak oryginalnie sa 4 druty :)
Davvvi pisze:
21 sty 2020, 18:33
To się jeszcze da uratować?
W teorii by sie dało to jeszcze naprawić, ale trzeba by dołożyć wszystkie ścieżki które wyparowały, wiec pytanie czy to się opłaca ;)


Naprawiłem tego dnia 3 te sterowniki, a ten nie powiem był niezła niespodzianka po otwarciu :lol:
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Vegasnight9 »

tzw. szkoda całkowita ;)
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: equid »

Vegasnight9 pisze:
21 sty 2020, 22:02
tzw. szkoda całkowita ;)
Bedzie na cześci do nastepnych sterowników ;)
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Goliath »

equid pisze:
21 sty 2020, 20:25
Naprawiłem tego dnia 3 takie sterowniki, a ten nie powiem był niezłą niespodzianką po otwarciu :lol:
One są aż tak awaryjne... :? Są tak popularne i sprzedawane hurtowo... :mrgreen: czy też zbierałeś je, by za jednym razem dobrać się do nich i któregoś poświęcić na dawcę :mrgreen:
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: equid »

Goliath pisze:
21 sty 2020, 22:54
equid pisze:
21 sty 2020, 20:25
Naprawiłem tego dnia 3 takie sterowniki, a ten nie powiem był niezłą niespodzianką po otwarciu :lol:
One są aż tak awaryjne... :? Są tak popularne i sprzedawane hurtowo... :mrgreen: czy też zbierałeś je, by za jednym razem dobrać się do nich i któregoś poświęcić na dawcę :mrgreen:
Dokładnie tak jak mówisz, nazbierała sie ich kupka i w jeden dzień siadłem i ja zrobiłem ;)
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: radasss »

Sabki są najlepsze tylko użytkownicy chcą od nich zbyt dużo amperów :D W zasadzie z każdego sterownika można próbować wyciskać więcej i więcej, mając w kartoniku kolejny sterownik :D
Sądzę, że gdyby puszczać sterowniki na 50 - 70 % mocy to żyły by nieco dłużej. Pomijam oczywiście wszelkie awarie okablowania, etc.
warsztatmotocykli.pl
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

Sterowniki nie są awaryjne, tylko zwyczajnie są 3 niuanse:

1. Jest ich już dużo - i mały odsetek awarii wygląda na coś czego jest bardzo dużo
2. Ludzie kupują odblokowane sterowniki na które producent nie daje gwarancji bo wie, że mają bardzo wysoką awaryjność, dodatkowo wiele osób moduje po ruskiemu sterowniki co też skraca żywotność
3. Część osób próbuje wymyślać koło na nowo i usilnie buduje po swojemu robiąc podstawowe błędy montażowo użytkowe

U w sumie tyle, ogólnie w normie :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: equid »

Odnośnie ml60 to ja mam o nim bardzo dobre zdanie, używam go na 200% mocy (około 100A) I pół roku pracy bez zastrzeżeń. A te które naprawialem to możliwe że uszkodził się przez to że silnik był po prostu trochę inny a bez możliwości za programowania mogło to po prostu nie zagrać prawidłowo :)
Rowerelektryczny
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Rowerelektryczny »

100 A z ML-60 hmm, ile bezpiecznie może znieść ML-45 ? 60-70 A chwilowego prądu zniesie?
Obecnie mam go na ~ 47 A (więcej bateria nie da rady-niewskazane)
Ale myślę nad nową baterią wysokoprądową i albo dodać koksu do tego sterownika albo kupić coś mocniejszego. Obecne okolice 50 A wydają się całkiem ok, ale zawsze jest chęć aby było więcej;)
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: radasss »

Obrazek
K O K S U

Yamaha R1 ma 1 KM na 1 kg masy własnej. Porządny rower też powinien mieć podobną wartość ;)
Tak po prawdzie też bym chciał ze skrzyżowania odjechać lepiej niż żwawy motocykl, tylko ta cena klamotów zaczyna przekraczać cenę żwawego moto :cry:
warsztatmotocykli.pl
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: ap0f1s »

radasss pisze:
24 sty 2020, 8:22


Tak po prawdzie też bym chciał ze skrzyżowania odjechać lepiej niż żwawy motocykl, tylko ta cena klamotów zaczyna przekraczać cenę żwawego moto :cry:
Dobrze powiedziane w dodatku w tym moto będzie bezpieczniej i pewniej.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
sannis
Forumowicz
Posty: 186
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: sannis »

ap0f1s pisze:
24 sty 2020, 10:58
radasss pisze:
24 sty 2020, 8:22


Tak po prawdzie też bym chciał ze skrzyżowania odjechać lepiej niż żwawy motocykl, tylko ta cena klamotów zaczyna przekraczać cenę żwawego moto :cry:
Dobrze powiedziane w dodatku w tym moto będzie bezpieczniej i pewniej.
I do tego legalnie. Mnie już na zwykłym facie z niewidocznym Bafangiem 750W przyczaili i jechali za mną do samej polnej drogi i sprawdzali czy aby kręcę pedałami. Przeczołgałem ich te 18km/h przez 500m.

Im dalej w las tym gorzej. Coraz mocniejszy "rower", coraz większa waga i coraz większe koszty. I nie łudźmy się słaby ekwiwalent moto, bo w żadnym calu nie dorówna takiej np CRF250. Może na hamowni to ładnie wygląda i dół jest spoko, ale to się przekłada może na jakiś krótki tor.
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: equid »

Pytanie do czego ktoś chce elektryka. Na droge to lepiej moto kupic a na zabawe w terenie to moim zdanien o wiele lepszy elektryk, nie mam tu na myśli ostrego terenu bo to dla zwykłych krosów już jest.
Porostu elektryk to swoista kategoria która nadaje sie najlepiej do konkretnych zastosowań i tyle :)
Rowerelektryczny pisze:
23 sty 2020, 23:24
100 A z ML-60 hmm, ile bezpiecznie może znieść ML-45 ? 60-70 A chwilowego prądu zniesie?
Obecnie mam go na ~ 47 A (więcej bateria nie da rady-niewskazane)
Ale myślę nad nową baterią wysokoprądową i albo dodać koksu do tego sterownika albo kupić coś mocniejszego. Obecne okolice 50 A wydają się całkiem ok, ale zawsze jest chęć aby było więcej;)
Dodam tylko jeszcze ze te 100A jest na pakiecie 13s wiec to tez trochę inaczej jak przy 20s ;)
Rowerelektryczny
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Rowerelektryczny »

Ja mam pakiet 16s. Żałuje, że od razu nie kupiłem ML-65 cena praktycznie ta sama a nie trzeba dwa razy kupować :D
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: equid »

Rowerelektryczny pisze:
24 sty 2020, 17:12
Ja mam pakiet 16s. Żałuje, że od razu nie kupiłem ML-65 cena praktycznie ta sama a nie trzeba dwa razy kupować :D
A chcesz moze sprzedać tego swojego ml45?
Rowerelektryczny
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Rowerelektryczny »

Nie. Zrobiłem na nim aż 10 km :) Niech mi trochę posłuży, najwyżej się spali xD i wtedy kupie coś mocniejszego niekoniecznie ML-65. Prędzej pójdzie Sabvoton SVMC072150 ale obecnie muszę kompletować resztę (hamulce, opony, MPe) więc sterownik musi zaczekać.
Baron
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 25 maja 2019, 13:44

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Baron »

Mam pytanko, posiadam Mxusa 3k turbo i baterie 16s8p z bmsem 50A, mogę do tego zestawu podpiąć ML60?
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: AST034 »

Baron pisze:
05 lut 2020, 20:59
Mam pytanko, posiadam Mxusa 3k turbo i baterie 16s8p z bmsem 50A, mogę do tego zestawu podpiąć ML60?
Prad sterownika nie moze byc wyzszy niz maks prad BMSa wiec: Nie, nie mozesz.
Baron
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 25 maja 2019, 13:44

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Baron »

Dzięki za odpowiedz. Wyczytałem w tym temacie ze ML 60 realnie podaje 52A, rozumiem ze BMS w moim przypadku będzie odcinał sterownik, nie mam żadnego zapasu np. na 53 czy 55A
Davvvi
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Davvvi »

Baron pisze:
06 lut 2020, 14:02
Dzięki za odpowiedz. Wyczytałem w tym temacie ze ML 60 realnie podaje 52A, rozumiem ze BMS w moim przypadku będzie odcinał sterownik, nie mam żadnego zapasu np. na 53 czy 55A
Nie dokońca tak jest. Miałem Ml60 tyle że z pakietem 13s12p i BMS 50A. Nie było żadnych odcięć i BMS dalej żyje. Teraz mam 72045, ustawiony też na 53A i także brak problemów.
Baron
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 25 maja 2019, 13:44

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Baron »

Czyli jednak BMS ma jakiś zapas. 72045 można zaprogramować na 53A? Planuje zmienić swój KT 60v. Który sterownik z sabvotonow jest według ciebie lepszy ML czy 72045?
Davvvi
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Davvvi »

Baron pisze:
06 lut 2020, 16:31
Czyli jednak BMS ma jakiś zapas. 72045 można zaprogramować na 53A? Planuje zmienić swój KT 60v. Który sterownik z sabvotonow jest według ciebie lepszy ML czy 72045?
Ogólnie 72045 jest do 45A ale ja mam wersje Unlocked. Możesz podnosić prąd aż sterownik zapłonie. Ja przeszedłem na 72045 bo ma fluxa i ML60 do qs205 6T przy kołach 28" był za wolny. Mocy sporo ale prędkości mało. W Ml60 jest tempomat który mi się przydawał. Poza tym sterownik jest nie słyszalny. Przy 72045 masz większą kontrole nad parametrami ale nie ma tempomatu ,nie wiem czemu ale na tym sterowniku silnik sobie popiskuje. Myślałem ,że to sterownik a to silnik. Mimo wszystko z qs205 6T lepiej dogaduje się 72045.
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Kiwago »

Mam pytanie co do ML45. W końcu podłączyłem kontroler do silnika Mxus 3kw turbo V3, oraz do MPe. MAnetka działa, regen też, nastawy prędkości też, prędkość czy temp na MPe pokazuje ok. Zastanawiam się tylko co oznacza migająca dioda w cyklach po 8 błysków od raz po podłączeniu napięcia. Niezależnie od tego czy odpalam kontroler z baterii 16s10p czy z ładowarki. Kontroler jest w wersji na 60V. Ktoś coś wie ?
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: equid »

Normalne ze mruga, podłacz wszystko co potrzebne i sprawdz czy dziala.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: PoulN »

Czytam, czytam i nic nie wiem, możecie podlinkować na Alli, który w końcu alarm pasuje do ML-45? :)
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
roland
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: roland »

Witam, czy może ktoś wypowiedzieć się jak oznaczane są wersje napięciowe tych kontrolerów? Pierwszy ML60 w wersji 60V kupiłem w Nexunie i ma on oznaczenia: ML6060, Voltage 60V, Lack Voltage 50V. Niedawno szukałem ML45 dla drugiego roweru też w wersji 60V, w Nexunie brak ale namierzyłem na allegro pewnego sprzedawcę który w opisie ma ML7245 60V, jeszcze potwierdziłem telefonicznie że chodzi mi o wersję 60V, kupiłem i dostałem sterownik oznaczony ML7245 Voltage 72 Lack Voltage 60V czyli IMHO wersję 72V. Dzwoniłem w tej sprawie i sprzedawca próbował mnie przekonać że to wersja 60V, 16S co IMHO jest nieprawdą, nie mając możliwości sprawdzenia tego odesłałem sterownik.

pozdrawiam

Remigiusz
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

Lack voltage czyli napięcie odcięcia, sprzedawca sprzedał Ci wersje 72V, nie 60V, taka ma odcięcie na 50V
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Kiwago »

PoulN pisze:
27 lut 2020, 13:13
Czytam, czytam i nic nie wiem, możecie podlinkować na Alli, który w końcu alarm pasuje do ML-45? :)
Ja kupiłem ten i działa z Sabvotonem ML 45 : https://www.aliexpress.com/snapshot/0.h ... 0219124433

Podłaczenie Alarm -> kontroler: Żółty - Brązowy, Szary - Zielono-Biały, Niebieski - Pomarańczowy. Pozostałe dwa są takie same to +Batt (czerwony) i - Batt (czarny)

Żeby działało wszystko tj sygnał alarmu i blokada koła to musisz podłączyć żółty, Szary i Niebieski z alarmu jak wyżej opisałem. Jeżeli chcesz mieć tylko wycie to nie podłączaj niebieskiego, ale wtedy nie odpalisz też roweru z pilota. Niebieski z alarmu po załączeniu daje +batt na pomarańczowy.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: PoulN »

Qrcze, link coś nie działa
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Rowerelektryczny
Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Rowerelektryczny »

PoulN pisze:
22 mar 2020, 14:53
Qrcze, link coś nie działa
Ja kupiłem ten i działa bardzo dobrze ze sterownikiem Ml-45
https://pl.aliexpress.com/item/40001053 ... 5c0fqkYOJ4
Davvvi
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 08 lis 2019, 20:19

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Davvvi »

Rowerelektryczny pisze:
27 mar 2020, 10:06
PoulN pisze:
22 mar 2020, 14:53
Qrcze, link coś nie działa
Ja kupiłem ten i działa bardzo dobrze ze sterownikiem Ml-45
https://pl.aliexpress.com/item/40001053 ... 5c0fqkYOJ4
Ja też mam taki i także działał z ML60 a teraz działa zSabkiem 72045 w wersji unlock który ma wyjście na alarm.
bazylee
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 05 kwie 2020, 17:59

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: bazylee »

Witam,
Mam od kilku dni sabka ml-60 72V w konfiguracji z klasycznym 3k-turbo i chciałbym się odnieść do kilku wypowiedzi w tym wątku z których wynika że ok 25% aku sabek powinien zacząć stopniowo dozować coraz mniej mocy i jednocześnie zmniejszać stopniowo dostępną prędkość maksymalną. Natomiast w moim przypadku, w wyniku pierwszej jazdy próbnej którą odbyłem dzisiaj, nic takiego nie zaobserwowałem. Zamiast tego kiedy napięcie z baterii zeszło do ok 69,5-70V (widoczne na wyświetlaczu woltomierza przy manetce), przy mocniejszym szarpnięciu manetki jakby odcięło sterownik. jako że nie mam stacyjki jako takiej tylko przewody zlutowane na stałe - wypiąłem złączke XT z aku i zapiąłem ponownie, na woltomierzu przy manetce znowu pokazało się napięcie ok 70V i delikatnie dozując manetką mogłem jechać dalej, ale kiedy tylko trochę mocniej przycisnąłem znowu zdechł. I tak dwa-trzy razy zanim dałem sobie spokój.
Czy ta funkcja stopniowego ograniczenia mocy/prędkości może nie jest defaultowo dostępna tylko trzeba pozwierać jakieś przewody od sabka?
P.S. czy to normalne że przy 70V i mocniejszym wychyleniu manetki odcina mi sterownik przy baterii 20s (72V)? Wiem jak wygląda krzywa rozładowania li-ion, ale chyba szarpnięcie za manetkę nie powoduje spadku rzędu 10V? Sprawdzałem silnik i sterownik chłodne/letnie więc to nie żadne czujniki temperatury etc., zresztą to było po kilku km spokojnej jazdy po asfalcie.
Z góry dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Tooropek »

bazylee pisze:
05 kwie 2020, 18:15
Witam,
Mam od kilku dni sabka ml-60 72V w konfiguracji z klasycznym 3k-turbo i chciałbym się odnieść do kilku wypowiedzi w tym wątku z których wynika że ok 25% aku sabek powinien zacząć stopniowo dozować coraz mniej mocy i jednocześnie zmniejszać stopniowo dostępną prędkość maksymalną. Natomiast w moim przypadku, w wyniku pierwszej jazdy próbnej którą odbyłem dzisiaj, nic takiego nie zaobserwowałem. Zamiast tego kiedy napięcie z baterii zeszło do ok 69,5-70V (widoczne na wyświetlaczu woltomierza przy manetce), przy mocniejszym szarpnięciu manetki jakby odcięło sterownik. jako że nie mam stacyjki jako takiej tylko przewody zlutowane na stałe - wypiąłem złączke XT z aku i zapiąłem ponownie, na woltomierzu przy manetce znowu pokazało się napięcie ok 70V i delikatnie dozując manetką mogłem jechać dalej, ale kiedy tylko trochę mocniej przycisnąłem znowu zdechł. I tak dwa-trzy razy zanim dałem sobie spokój.
Czy ta funkcja stopniowego ograniczenia mocy/prędkości może nie jest defaultowo dostępna tylko trzeba pozwierać jakieś przewody od sabka?
P.S. czy to normalne że przy 70V i mocniejszym wychyleniu manetki odcina mi sterownik przy baterii 20s (72V)? Wiem jak wygląda krzywa rozładowania li-ion, ale chyba szarpnięcie za manetkę nie powoduje spadku rzędu 10V? Sprawdzałem silnik i sterownik chłodne/letnie więc to nie żadne czujniki temperatury etc., zresztą to było po kilku km spokojnej jazdy po asfalcie.
Z góry dziękuję za pomoc.
Możesz mieć gdzieś wąskie gardło, które powoduje ogromny spadek napięcia i odcięcie przez sterownik. A może zabezpieczenie nadprądowe w bmsie odcina? Podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących instalacji w rowerze i aku. Jakie przewody i długości masz od aku do sterownika. Jakie złączki po drodze? Co lutowane a co na złączkach itd.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: AST034 »

bazylee pisze:
05 kwie 2020, 18:15
Witam,
Mam od kilku dni sabka ml-60 72V w konfiguracji z klasycznym 3k-turbo i chciałbym się odnieść do kilku wypowiedzi w tym wątku z których wynika że ok 25% aku sabek powinien zacząć stopniowo dozować coraz mniej mocy i jednocześnie zmniejszać stopniowo dostępną prędkość maksymalną. Natomiast w moim przypadku, w wyniku pierwszej jazdy próbnej którą odbyłem dzisiaj, nic takiego nie zaobserwowałem. Zamiast tego kiedy napięcie z baterii zeszło do ok 69,5-70V (widoczne na wyświetlaczu woltomierza przy manetce), przy mocniejszym szarpnięciu manetki jakby odcięło sterownik. jako że nie mam stacyjki jako takiej tylko przewody zlutowane na stałe - wypiąłem złączke XT z aku i zapiąłem ponownie, na woltomierzu przy manetce znowu pokazało się napięcie ok 70V i delikatnie dozując manetką mogłem jechać dalej, ale kiedy tylko trochę mocniej przycisnąłem znowu zdechł. I tak dwa-trzy razy zanim dałem sobie spokój.
Czy ta funkcja stopniowego ograniczenia mocy/prędkości może nie jest defaultowo dostępna tylko trzeba pozwierać jakieś przewody od sabka?
P.S. czy to normalne że przy 70V i mocniejszym wychyleniu manetki odcina mi sterownik przy baterii 20s (72V)? Wiem jak wygląda krzywa rozładowania li-ion, ale chyba szarpnięcie za manetkę nie powoduje spadku rzędu 10V? Sprawdzałem silnik i sterownik chłodne/letnie więc to nie żadne czujniki temperatury etc., zresztą to było po kilku km spokojnej jazdy po asfalcie.
Z góry dziękuję za pomoc.
Jak masz malo tasmy w aku albo cienkie przewody czy tez slabe ogniwa to spadek 10V nie jest problemem :P
bazylee
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 05 kwie 2020, 17:59

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: bazylee »

Tooropek pisze:
05 kwie 2020, 18:28
bazylee pisze:
05 kwie 2020, 18:15
Witam,
Mam od kilku dni sabka ml-60 72V w konfiguracji z klasycznym 3k-turbo i chciałbym się odnieść do kilku wypowiedzi w tym wątku z których wynika że ok 25% aku sabek powinien zacząć stopniowo dozować coraz mniej mocy i jednocześnie zmniejszać stopniowo dostępną prędkość maksymalną. Natomiast w moim przypadku, w wyniku pierwszej jazdy próbnej którą odbyłem dzisiaj, nic takiego nie zaobserwowałem. Zamiast tego kiedy napięcie z baterii zeszło do ok 69,5-70V (widoczne na wyświetlaczu woltomierza przy manetce), przy mocniejszym szarpnięciu manetki jakby odcięło sterownik. jako że nie mam stacyjki jako takiej tylko przewody zlutowane na stałe - wypiąłem złączke XT z aku i zapiąłem ponownie, na woltomierzu przy manetce znowu pokazało się napięcie ok 70V i delikatnie dozując manetką mogłem jechać dalej, ale kiedy tylko trochę mocniej przycisnąłem znowu zdechł. I tak dwa-trzy razy zanim dałem sobie spokój.
Czy ta funkcja stopniowego ograniczenia mocy/prędkości może nie jest defaultowo dostępna tylko trzeba pozwierać jakieś przewody od sabka?
P.S. czy to normalne że przy 70V i mocniejszym wychyleniu manetki odcina mi sterownik przy baterii 20s (72V)? Wiem jak wygląda krzywa rozładowania li-ion, ale chyba szarpnięcie za manetkę nie powoduje spadku rzędu 10V? Sprawdzałem silnik i sterownik chłodne/letnie więc to nie żadne czujniki temperatury etc., zresztą to było po kilku km spokojnej jazdy po asfalcie.
Z góry dziękuję za pomoc.
Możesz mieć gdzieś wąskie gardło, które powoduje ogromny spadek napięcia i odcięcie przez sterownik. A może zabezpieczenie nadprądowe w bmsie odcina? Podaj jak najwięcej szczegółów dotyczących instalacji w rowerze i aku. Jakie przewody i długości masz od aku do sterownika. Jakie złączki po drodze? Co lutowane a co na złączkach itd.
Hej, dzięki za szybką odpowiedź.
Co do mojej instalacji to BMS jest ze sporym zapasem bo on jest teoretycznie do 100A, co do złączek z baterii (główny +) oraz BMSa (-) wychodzą kabelki max 10-15cm do złączki XT, ale tutaj faktycznie jest długi (ok 130cm) kabel do sabka (2xAWG12), bo bateria plecakowa. Myślisz że tu jest pies pogrzebany?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Tooropek »

Jesteś w stanie podpiąć jakiś watomierz albo chociaż miernik i sprawdzić spadek napięcia bezpośrednio przy aku a następnie w drugiej turze przy sterowniku? Oczywiście pod obciążeniem. Ten sposób pomiaru wykluczy długość przewodu, co do złączki też może być spadek na niej bo jak xt60 luźne to rezystacja mocno wzrasta i powiększa sag. Ogólnie zalecił bym zmienić od razu na xt90 antyspark, tym bardziej, że masz aku w plecaku. 2x12awg tyczy się oczywiście obu przewodów pojedynczo tak? 12awg używam do max 30A, ale także nie takiej długości, więc sądzę, że dużą rolę i winowajcą odcięcia jest ten przewód. Nie wykluczam także winy bmsa bo skoro musisz resetować aku (odpinać) to bms w czasie przeciążenia tak właśnie się zachowuje, ale skoro ma 100A to dziwne zjawisko. Zmierz napięcie w czasie rzeczywistym miernikiem i dalej będziemy coś kombinować.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
bazylee
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 05 kwie 2020, 17:59

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: bazylee »

Tooropek pisze:
05 kwie 2020, 20:00
Jesteś w stanie podpiąć jakiś watomierz albo chociaż miernik i sprawdzić spadek napięcia bezpośrednio przy aku a następnie w drugiej turze przy sterowniku? Oczywiście pod obciążeniem. Ten sposób pomiaru wykluczy długość przewodu, co do złączki też może być spadek na niej bo jak xt60 luźne to rezystacja mocno wzrasta i powiększa sag. Ogólnie zalecił bym zmienić od razu na xt90 antyspark, tym bardziej, że masz aku w plecaku. 2x12awg tyczy się oczywiście obu przewodów pojedynczo tak? 12awg używam do max 30A, ale także nie takiej długości, więc sądzę, że dużą rolę i winowajcą odcięcia jest ten przewód. Nie wykluczam także winy bmsa bo skoro musisz resetować aku (odpinać) to bms w czasie przeciążenia tak właśnie się zachowuje, ale skoro ma 100A to dziwne zjawisko. Zmierz napięcie w czasie rzeczywistym miernikiem i dalej będziemy coś kombinować.
Dokładnie. 2x12AWG czerwone i 2x12AWG czarne czyli razem spokojnie powinno styknąć do 60A. Ta złączka XT o której wcześniej pisałem to właśnie XT90 antyspark. Natomiast faktycznie spróbuję porobić jakieś pomiary miernikiem. No ale zanim zacznę robić pomiary to jeszcze dzisiaj podładuję na maxa baterię i jutro spróbuję ją znowu do zera rozładować i zobaczę czy te rozłączenia zaczną mi się w podobnych zakresach napięcia pojawiać czy już wcześniej.
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: equid »

Pytanie podstawowe, jaki model ogniwa? nowe/używane? ile P ma aku?
ODPOWIEDZ