Sabvoton ML-45 i ML-65
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Czy ma ktoś albo wie gdzie znaleźć listę błędów sygnalizowaną przez ilość mrugnięcia diody?
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Sprawdzał ktos z was moze jaki maksymalny pobór pradu w sterowniku ml60 jest na ograniczeniu mocy małym i średnim?
Ewentualnie jest ktoś kto chciałby wyświadczyć małą przysługę i to sprawdzić?
Ewentualnie jest ktoś kto chciałby wyświadczyć małą przysługę i to sprawdzić?
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 paź 2018, 18:46
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Z tego co zauważyłem różnica jest w prędkości max a prąd idzie na każdym taki sam(nie wliczając ograniczenia do 20km/h tam jest około 7A w ciągu) . W przypadku gdy na średnim przez wylądowany pakiet z napięcia nie osiągam prędkości max pobór jest jakieś np. 3200W, po przezuceniu na duży rośnie do 3700W i wzrasta prędkość max. Na pełnym pakiecie nie zauważyłem żeby któryś z trzech trybów prędkości miał jakiś wpływ na ograniczeie poboru prądu.
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Dzieki za odpowiedz , dozo mi to pomozezłoty pisze: ↑09 lip 2019, 20:27Z tego co zauważyłem różnica jest w prędkości max a prąd idzie na każdym taki sam(nie wliczając ograniczenia do 20km/h tam jest około 7A w ciągu) . W przypadku gdy na średnim przez wylądowany pakiet z napięcia nie osiągam prędkości max pobór jest jakieś np. 3200W, po przezuceniu na duży rośnie do 3700W i wzrasta prędkość max. Na pełnym pakiecie nie zauważyłem żeby któryś z trzech trybów prędkości miał jakiś wpływ na ograniczeie poboru prądu.
- asolek
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 01 maja 2018, 9:14
- Lokalizacja: TUREK
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Witam dzisiaj zamontowałem alarm https://pl.aliexpress.com/item/33043900 ... 5c0fTWmu0r do sterownika ML- 60 , czerwona wtyczka z Czerwonym i Czarnym przewodami i cztero pinowa wtyczka Pomarańczowy [stacyjka], Zielony [sygnał], Brązowy [faza silnika] i działa alarm oraz blokada koła super .
- asolek
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 01 maja 2018, 9:14
- Lokalizacja: TUREK
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Jeśli się wsiądzie na rower zaczyna wyć alarm , a przy próbie odjechania lub odepchnięcia po kilku sekundach blokuje tylne koło na amen.
- Pan_drzej
- Forumowicz
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 lip 2019, 21:13
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Myślisz, że ze zwykłymi sterownikami KT będzie to działać? Muszą być jakieś specjalne wyprowadzenia ze sterownika? nie mam nawet stacyjkiasolek pisze: ↑21 sie 2019, 18:00Witam dzisiaj zamontowałem alarm https://pl.aliexpress.com/item/33043900 ... 5c0fTWmu0r do sterownika ML- 60 , czerwona wtyczka z Czerwonym i Czarnym przewodami i cztero pinowa wtyczka Pomarańczowy [stacyjka], Zielony [sygnał], Brązowy [faza silnika] i działa alarm oraz blokada koła super .
- asolek
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 01 maja 2018, 9:14
- Lokalizacja: TUREK
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Sterownik ML-60 ma wyprowadzone kostki do podłączenia alarmu ,przy tym alarmie nie potrzeba stacyjki można włączać i wyłączać z pilota.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 kwie 2019, 20:13
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Czy ktoś z Was uaktywnił i użytkuje funkcję blokady koła w ML-60?
Przeczytałem odpowiedź Sietasa na początku tego wątku:
---
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Post autor: Sietas » 21 lut 2019, 8:43
No jak bezużyteczna - zwarcie faz było normalnym zabezpieczeniem antykrwdzieżowym przez długi czas.
Stawianie oporu przeciw obróceniu to jak dla mnie tylko dodatkowy bajer.
---
U mnie w ML60 /działa z MXUS-em 3K Turbo, bat. 16s16p/
wszystkie inne funkcje działają prawidłowo i jak w Waszych opisach na forum,
ale chciałem uruchomić blokadę koła i nie działa ona tak, jak na filmie Tasa /co prawda dla innego sterownika/.
W filmie Tasa podczas próby ruchu kołem po prostu silnik stawia aktywny opór,
uniemożliwijąc ruch kołem = jazdę - jest to logiczne
Ale u mnie po połączeniu przewodu blokady do masy, "nic się nie dzieje" (i tak chyba powinno być),
natomiast po próbie poruszenia koła zaczyna ono... drgać, tzn. poruszać się minimalnie, ale "sztywno" w przód i w tył,
i nie daje się poruszyć kołem, prąd wtedy rośnie do ok. 13A i sterownik daje na koło ok. 700W.
Taki stan trwa kilka sekund (ale ja nie wiedziałem, czy coś jest "nie tak")
więc nie podtrzymywałem dłużej tego stanu i wyłączałem blokadę
Ale być może ten objaw (drganie koła) jest prawidłowy i ma odstraszyć potencjalnego złodzieja
Być może później to drganie wyłącza się... i przechodzi w "tryb zwarcia faz" - jak pisał Sietas,
ale ja nie dotrwałem do tego stanu, tylko wyłaczyłem blokadę
Mam zatem pytania:
- czy funkcja blokady koła w ML60 powinna właśnie tak działać jak u mnie działa,
tylko zbyt wcześnie zestrachałem się tym drganiem koła i ją wyłączyłem zbyt wcześnie podczas testów,
a powinienem poczekać te kilkanaście sekund i... właśnie co wtedy się dzieje?
- co oznacza "tryb zwarcia faz"? Czy po prostu sterownik nie zasila silnika,
a on "ze zwartymi fazami" stawia pewien opór, ale można odjechać rowerem?
Czy też przy każdej próbie ruchu kołem silnik wpada w drgania, a po kilkunastu sekundach "odpuszcza",
ale jeśli znów się go ruszy, to znów wpada w drgania, czyli inaczej: rower nie dotykany stoi spokojnie,
nie pobiera prądu, gdy jednak tylko się go dotknie i lekko obróci kołem, to odstraszająco drga
i znów po chwili wyłącza to drganie /i pobór 700W / i czuwa dalej.
Nie mając opisu działania blokady w ML60 prawdopodobnie? zestrachałem po włączeniu tej blokady
i z tego wynika, że chyba podczas testów zbyt wcześniej ją wyłączyłem bojąc się o sterownik i silnik?
Czy to co piszę ma sens i blokada u mnie działa prawidłowo (drganie koła),
czy też ta blokada u mnie jednak nie działa tak jak powinna,
bo spodziewałem się, że podczas próby ruchu kołem po prostu silnik będzie stawiał aktywny opór
(jak na filmie Tasa), ale nie będzie tak "odstraszająco" drgał!
Poza tym WSZYSTKIE funkcje ML60 działają u mnie wyśmienicie
Proszę o radę.
Przeczytałem odpowiedź Sietasa na początku tego wątku:
---
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Post autor: Sietas » 21 lut 2019, 8:43
No jak bezużyteczna - zwarcie faz było normalnym zabezpieczeniem antykrwdzieżowym przez długi czas.
Stawianie oporu przeciw obróceniu to jak dla mnie tylko dodatkowy bajer.
---
U mnie w ML60 /działa z MXUS-em 3K Turbo, bat. 16s16p/
wszystkie inne funkcje działają prawidłowo i jak w Waszych opisach na forum,
ale chciałem uruchomić blokadę koła i nie działa ona tak, jak na filmie Tasa /co prawda dla innego sterownika/.
W filmie Tasa podczas próby ruchu kołem po prostu silnik stawia aktywny opór,
uniemożliwijąc ruch kołem = jazdę - jest to logiczne
Ale u mnie po połączeniu przewodu blokady do masy, "nic się nie dzieje" (i tak chyba powinno być),
natomiast po próbie poruszenia koła zaczyna ono... drgać, tzn. poruszać się minimalnie, ale "sztywno" w przód i w tył,
i nie daje się poruszyć kołem, prąd wtedy rośnie do ok. 13A i sterownik daje na koło ok. 700W.
Taki stan trwa kilka sekund (ale ja nie wiedziałem, czy coś jest "nie tak")
więc nie podtrzymywałem dłużej tego stanu i wyłączałem blokadę
Ale być może ten objaw (drganie koła) jest prawidłowy i ma odstraszyć potencjalnego złodzieja
Być może później to drganie wyłącza się... i przechodzi w "tryb zwarcia faz" - jak pisał Sietas,
ale ja nie dotrwałem do tego stanu, tylko wyłaczyłem blokadę
Mam zatem pytania:
- czy funkcja blokady koła w ML60 powinna właśnie tak działać jak u mnie działa,
tylko zbyt wcześnie zestrachałem się tym drganiem koła i ją wyłączyłem zbyt wcześnie podczas testów,
a powinienem poczekać te kilkanaście sekund i... właśnie co wtedy się dzieje?
- co oznacza "tryb zwarcia faz"? Czy po prostu sterownik nie zasila silnika,
a on "ze zwartymi fazami" stawia pewien opór, ale można odjechać rowerem?
Czy też przy każdej próbie ruchu kołem silnik wpada w drgania, a po kilkunastu sekundach "odpuszcza",
ale jeśli znów się go ruszy, to znów wpada w drgania, czyli inaczej: rower nie dotykany stoi spokojnie,
nie pobiera prądu, gdy jednak tylko się go dotknie i lekko obróci kołem, to odstraszająco drga
i znów po chwili wyłącza to drganie /i pobór 700W / i czuwa dalej.
Nie mając opisu działania blokady w ML60 prawdopodobnie? zestrachałem po włączeniu tej blokady
i z tego wynika, że chyba podczas testów zbyt wcześniej ją wyłączyłem bojąc się o sterownik i silnik?
Czy to co piszę ma sens i blokada u mnie działa prawidłowo (drganie koła),
czy też ta blokada u mnie jednak nie działa tak jak powinna,
bo spodziewałem się, że podczas próby ruchu kołem po prostu silnik będzie stawiał aktywny opór
(jak na filmie Tasa), ale nie będzie tak "odstraszająco" drgał!
Poza tym WSZYSTKIE funkcje ML60 działają u mnie wyśmienicie
Proszę o radę.
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Zasadnicze pytanie, jak załączyłeś blokade koło było na ziemi czy w powietrzu? Jesli w powietrzu to jest wszystko prawidłowo
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 kwie 2019, 20:13
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Było w powietrzu!
Nie chciałem testować tej funkcji na ziemi, żeby w przypadku jakiegoś przypadku maszyna nie ruszyła z kopyta.
Na filmie Tas pokazuje działanie tej funkcji też w powietrzu (ale dla innego sterownika),
więc sądziłem, że w powietrzu działa tak samo jak na ziemi i nie ma różnicy.
Czyli wszystko OK?
Przetestować na ziemi?
Nie chciałem testować tej funkcji na ziemi, żeby w przypadku jakiegoś przypadku maszyna nie ruszyła z kopyta.
Na filmie Tas pokazuje działanie tej funkcji też w powietrzu (ale dla innego sterownika),
więc sądziłem, że w powietrzu działa tak samo jak na ziemi i nie ma różnicy.
Czyli wszystko OK?
Przetestować na ziemi?
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 kwie 2019, 20:13
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
I przetestowane
Na ziemi - po włączeniu blokady koła (zwarcie zielono-białego) do masy,
w przypadku poruszenia kołem (rowerem) koło "blokuje się" czyli nie daje się obrócić,
sterownik podaje ok. 700-800W na silnik. Gdy koło się puści - rower lekko kołysze się.
Trwa to kilkanaście sekund, po czym blokada wyłącza się (słychać nawet "pyknięcie").
Potem niby jest lekki opór w kole, ale bez problemu można rower toczyć.
Po tym pierwszym (i ostatnim) razie blokada już nie włącza się ponownie.
Trzeba ew. ją znów aktywować wyłączając i włączając ponownie.
No i powstaje pytanie... jakie to jest zabezpieczenie???
Przecież złodziej poczeka te kilkanaście sekund i jakoś odjedzie rowerem
albo następny podejdzie i już nie natrafi na blokadę.
Nie bardzo rozumiem idei takiej blokady (jednokrotnej i potem nie ma blokady).
Byłoby sensowne, gdyby blokada koła załączała się ponownie (np. przynajmniej po jakimś czasie - kilkadziesiąt sekund)
i znów była aktywna i znów przy próbie ruszenia koła blokowała je. Sądziłem, że tak to będzie działać.
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć, dlaczego ta blokada działa tylko jeden raz?
To nie jest pytanie retoryczne, tylko pytam z ciekawości.
I jaka jest w ogóle idea takiego zabezpieczenia?
I pytanie dodatkowe.
Do czego może służyć brązowy przewód opisany jako "faza silnika" w tej samej wiązce?
Co na nim się pojawia, kiedy i do czego można wykorzystać?
Na ziemi - po włączeniu blokady koła (zwarcie zielono-białego) do masy,
w przypadku poruszenia kołem (rowerem) koło "blokuje się" czyli nie daje się obrócić,
sterownik podaje ok. 700-800W na silnik. Gdy koło się puści - rower lekko kołysze się.
Trwa to kilkanaście sekund, po czym blokada wyłącza się (słychać nawet "pyknięcie").
Potem niby jest lekki opór w kole, ale bez problemu można rower toczyć.
Po tym pierwszym (i ostatnim) razie blokada już nie włącza się ponownie.
Trzeba ew. ją znów aktywować wyłączając i włączając ponownie.
No i powstaje pytanie... jakie to jest zabezpieczenie???
Przecież złodziej poczeka te kilkanaście sekund i jakoś odjedzie rowerem
albo następny podejdzie i już nie natrafi na blokadę.
Nie bardzo rozumiem idei takiej blokady (jednokrotnej i potem nie ma blokady).
Byłoby sensowne, gdyby blokada koła załączała się ponownie (np. przynajmniej po jakimś czasie - kilkadziesiąt sekund)
i znów była aktywna i znów przy próbie ruszenia koła blokowała je. Sądziłem, że tak to będzie działać.
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć, dlaczego ta blokada działa tylko jeden raz?
To nie jest pytanie retoryczne, tylko pytam z ciekawości.
I jaka jest w ogóle idea takiego zabezpieczenia?
I pytanie dodatkowe.
Do czego może służyć brązowy przewód opisany jako "faza silnika" w tej samej wiązce?
Co na nim się pojawia, kiedy i do czego można wykorzystać?
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Bo to jest stwozone do współpracy z takim alarmem, najlepiej kup go sobie a on zrobi wszystko za Ciebiekrzysztof_EV_fan pisze: ↑27 sie 2019, 22:09I przetestowane
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć, dlaczego ta blokada działa tylko jeden raz?
To nie jest pytanie retoryczne, tylko pytam z ciekawości.
I jaka jest w ogóle idea takiego zabezpieczenia?
I pytanie dodatkowe.
Do czego może służyć brązowy przewód opisany jako "faza silnika" w tej samej wiązce?
Co na nim się pojawia, kiedy i do czego można wykorzystać?
asolek pisze: ↑21 sie 2019, 18:00Witam dzisiaj zamontowałem alarm https://pl.aliexpress.com/item/33043900 ... 5c0fTWmu0r do sterownika ML- 60 , czerwona wtyczka z Czerwonym i Czarnym przewodami i cztero pinowa wtyczka Pomarańczowy [stacyjka], Zielony [sygnał], Brązowy [faza silnika] i działa alarm oraz blokada koła super .
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 kwie 2019, 20:13
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Dzięki equid,
teraz wiadomo, że wszystko zadziała.
W innym wątku, który rozpocząłem na ten temat, asolek dokładnie wyjaśnił jak zachowuje się ML-60 z tym alarmem
(to dla potomnych, gdyby szukali odpowiedzi na podobne pytanie):
Pzw
K.
teraz wiadomo, że wszystko zadziała.
W innym wątku, który rozpocząłem na ten temat, asolek dokładnie wyjaśnił jak zachowuje się ML-60 z tym alarmem
(to dla potomnych, gdyby szukali odpowiedzi na podobne pytanie):
Dzięki za pomoc!asolek pisze: ↑30 sie 2019, 23:00Witam wystarczy zainwestować niecałe 50zł w alarm i wszystkie nurtujące Cię pytania znikną a zwłaszcza dotyczące brązowego przewodu. ML- 60 ma wyjścia pod alarm poprzez dwie wtyczki dwu pinową czerwoną i cztero pinową w której są tylko trzy piny,alarm ma dwie wtyczki które pasują do sterownika . Po podłączeniu alarmu i uzbrojeniu go pilotem , podczas próby odjechania lub odepchnięcia roweru zaczyna wyć alarm i po 1-2 sekundach zaczyna działać blokada koła . Jeśli zostawimy rower w spokoju puszcza blokada koła , lecz po ponownej próbie jechania lub pchania znowu blokuje koło. Podczas łączenia na krótko i zwieranie przewodów przy sterowniku blokada nie będzie działa . Wydaje mi się że zaspokoiłem twoja ciekawość odnośnie wiązki antykradzieżowej.
Ps. Najlepiej ta blokada działa przy ciężkim rowerze którego nie można podnieś jedną ręką żeby koło było w powietrzu podczas pchania.
Pzw
K.
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Słuchajcie tak kminie od pewnego czasu jaki upgrade bike'a wykonać przez zimę. Mój KT60V45A (50A po lutowaniu boczników) i 30h 7x9 przejechał już ponad 15k km i myślę że pora na zmianę. Chcę zmienić silnik na qs 35h 6t i zastanawiam się też nad ml60... Tylko nie wiem czy wymiana podkręconego na 50A kt na ml'a ma jakikolwiek sens... Jak myślicie?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ml60 w fabryce podaję od 52 do 55A (tą drugą wartość podaję nexun). Kt z kolei ma PASa i LCD więc taka podmianka chyba nie ma większego sensu aczkolwiek praca jest owszem trochę bardziej kulturalna bo to wektor nie sinus
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
A ile w końcu ma ML45?
Na Mqcon.com i Nexun.pl pisze, ze 45A
W porównaniu z GT1500 ma jednak mniejszego "kopa", a opierając się na danych 45A/ 140A - fazowego w wektorze, powinno być na odwrót..
Co do kultury, w ML odczucie jest podobne do KT, sterowanie jest obrotami, nie momentem jak w typowym Sabku, choćby mini 7245.
Plus taki, ze w ML "softstart" jest opcją, nie przymusem jak w KT.
Na Mqcon.com i Nexun.pl pisze, ze 45A
W porównaniu z GT1500 ma jednak mniejszego "kopa", a opierając się na danych 45A/ 140A - fazowego w wektorze, powinno być na odwrót..
Co do kultury, w ML odczucie jest podobne do KT, sterowanie jest obrotami, nie momentem jak w typowym Sabku, choćby mini 7245.
Plus taki, ze w ML "softstart" jest opcją, nie przymusem jak w KT.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Czyli zniżone parametry są podawane na www.
I to by się zgadzało, bo jest odczuwalnie slabszy od GT.
Da się go jakoś "podkręcić"? jesli tak, to do ilu A max?
I to by się zgadzało, bo jest odczuwalnie slabszy od GT.
Da się go jakoś "podkręcić"? jesli tak, to do ilu A max?
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Qrcze a jest gdzieś na necie (do ML) tutek jak się do tego zabrać?
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ok, przeoczyłem czyli poprostu pomiędzy wlutowac drut? jakiej srednicy użyłeś?
Czy lepiej podlać cyną, a jesli tak, to zmosktować, czy pogrubić każdy z osobna?
Czy lepiej podlać cyną, a jesli tak, to zmosktować, czy pogrubić każdy z osobna?
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Jak drut wlutujesz to Ci 100A wyskoczy jak nie lepiej. Pocynuj bocznik, ale z rozwagą. Dokładnie jak w poradniku Tasa na temat tuningu gt1500
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Nadleje cyną, tak jak na blogu, problem w tym, ze nie mam watomierza
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
W czym problem? Więc kup watomierz.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Polecisz jakiś tani dobry?
Wiele osób pewnie zastanawia się nad zakupem,
to dobry moment na doprecyzowanie info odnośnie tych sterowników, bo jest niezły misz-masz:
Nexun.pl
ML45 - 45A/ 140A
Ml60 - 55A/ 170A
Mqcon.com
ML45 - 45A/ 145A
Ml60 - 60A/ 155A
(a jeszcze na Ich www. poniżej pojawia się 80/200A, zależnie od wersji napięcia?)
Użytkownicy
ML45 ~33A /?A
ML60 ~50A /?A
Po zmianie na z GT na ML45, przez pierwsze dni myslalem, ze nawet jest mocniejszy, ale jest odwrotnie - gdyby miał pełne 45A to może było by porównywalne.
Więc jesli ktoś myśli o prądzie w granicach 45-50A i nie chce grzebać - tracić gwarancji, to od razu niech bierze ML60.
To bdb, prosty, bezproblemowy sterownikik z "softstartem" jako opcją pod przyciskiem.
Gdyby sterownanie było jak w normalnym Sabku i miał PASa to dla wielu byłby ideał.
Wiele osób pewnie zastanawia się nad zakupem,
to dobry moment na doprecyzowanie info odnośnie tych sterowników, bo jest niezły misz-masz:
Nexun.pl
ML45 - 45A/ 140A
Ml60 - 55A/ 170A
Mqcon.com
ML45 - 45A/ 145A
Ml60 - 60A/ 155A
(a jeszcze na Ich www. poniżej pojawia się 80/200A, zależnie od wersji napięcia?)
Użytkownicy
ML45 ~33A /?A
ML60 ~50A /?A
Po zmianie na z GT na ML45, przez pierwsze dni myslalem, ze nawet jest mocniejszy, ale jest odwrotnie - gdyby miał pełne 45A to może było by porównywalne.
Więc jesli ktoś myśli o prądzie w granicach 45-50A i nie chce grzebać - tracić gwarancji, to od razu niech bierze ML60.
To bdb, prosty, bezproblemowy sterownikik z "softstartem" jako opcją pod przyciskiem.
Gdyby sterownanie było jak w normalnym Sabku i miał PASa to dla wielu byłby ideał.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 paź 2018, 18:46
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
U mnie nadlanie cyną wyglądało tak w przełożeniu na ampery...
Sterownik mam pod ramą i po kolo godzinnej jeździe z manetką w opór czuć że miejsca gdzie są mosfety są ciepłe. Nie kontroluje temp, włożyłem biometal na 70stopni ( ale chyba w złym miejscu ulokowany więc pewnie nie zadziała właściwie). Jak narazie pierwsze co ma się przegrzać to silnik.
Sterownik mam pod ramą i po kolo godzinnej jeździe z manetką w opór czuć że miejsca gdzie są mosfety są ciepłe. Nie kontroluje temp, włożyłem biometal na 70stopni ( ale chyba w złym miejscu ulokowany więc pewnie nie zadziała właściwie). Jak narazie pierwsze co ma się przegrzać to silnik.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Radiator w tym sterowniku wydaje się być konkretny więc pewnie ciężko będzie przegrzać. A jak odczucia fizyczne w przyspieszeniu po takim modzie na 65A/80peak
- chudybws
- Forumowicz
- Posty: 221
- Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Co do podlewania cyną. Ja przy braku watomierza skorzystałem z miernika cęgowego sprawdzając prąd z baterii podczas ruszania. Według pomiaru podkręciłem KT blokowca 30A na 43A. Tło trzeba zwrócić uwagę na to że nie każdy miernik cęgowy nadaje się do prądu DC. Kosz najtańszego to ~130zł na allegro. Nie wiem ile trzeba dać za watomierza ale jak komuś potrzebny tyko żeby sprawdzić ile uzyskał po podlaniu i nie chce mu się bawić z watomierzem to chyba najszybszy sposób. A i miernik się przyda nie raz
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Najprostszy watomierz z ali dostaniesz za mniej niz 100pln
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 paź 2018, 18:46
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Jest więcej niż się spodziewałem, szczególnie przy większej prędkości na orginale to fajnie przyśpieszał do ok 55km/h teraz to można powiedzieć że do 70. Może różnicy w czasie przyśpieszenia nie widać między 50-70 km/h, ale odczucie po wciśnięciu manetki jest odczuwalne. Screeny z apki Drag Racer, lecz zaznaczam że w obu przypadkach ruszałem z pedała gdzie komfortowe pedałowanie kończy sie 25-30km/h.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Ładnie to wygląda między 55a a 65a. Duża różnica w przyspieszeniu. Jak u siebie będę rozbierał, to podleję jak u ciebie, żeby uzyskać właśnie 65A.
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
To ML60złoty pisze: ↑06 paź 2019, 11:23U mnie nadlanie cyną wyglądało tak w przełożeniu na ampery...
Sterownik mam pod ramą i po kolo godzinnej jeździe z manetką w opór czuć że miejsca gdzie są mosfety są ciepłe. Nie kontroluje temp, włożyłem biometal na 70stopni ( ale chyba w złym miejscu ulokowany więc pewnie nie zadziała właściwie). Jak narazie pierwsze co ma się przegrzać to silnik.
W ML45 sa trzy druty, które trzeba pogrubić wszystkie? , Czy złączyć cyną tylko dwa prawe?
Widać każdy robi trochę inaczej, pytam aby niczego nie
upalić
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 paź 2018, 18:46
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Pewnie nic nowego Ci nie powiem... najlepiej nadlewać cyną po trochę i sprawdzać na watomierzu. Zależy jaki jest zapas na pakiecie i silniku, jeśli wyliczone na 45a to bezpieczniej będzie nie robić tego na wyczucie.PoulN pisze: ↑07 paź 2019, 9:19To ML60złoty pisze: ↑06 paź 2019, 11:23U mnie nadlanie cyną wyglądało tak w przełożeniu na ampery...
Sterownik mam pod ramą i po kolo godzinnej jeździe z manetką w opór czuć że miejsca gdzie są mosfety są ciepłe. Nie kontroluje temp, włożyłem biometal na 70stopni ( ale chyba w złym miejscu ulokowany więc pewnie nie zadziała właściwie). Jak narazie pierwsze co ma się przegrzać to silnik.
W ML45 sa trzy druty, które trzeba pogrubić wszystkie? , Czy złączyć cyną tylko dwa prawe?
Widać każdy robi trochę inaczej, pytam aby niczego nie
upalić
- PoulN
- Forumowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
- Lokalizacja: Miasto Wież i Róż
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Pakiet to 16s8p VTC5 wiec luz, gorzej z silnikiem bo to Mxus 30h 10x6, ale te ~50A zniesie przy bloku 45A tylko raz mi termik zadziałał i to mozna powiedzieć "na życzenie". Teren plaski, przeznaczemie teraz tego bajka to 100% miasto.
Tylko jak pobielać wszystkie na calej dlugosci? , czy laczyc dwa druty po prawej? Bo sa trzy? Czy wszystkie ze soba?
Tylko jak pobielać wszystkie na calej dlugosci? , czy laczyc dwa druty po prawej? Bo sa trzy? Czy wszystkie ze soba?
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 paź 2018, 18:46
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Nim większe połączenie tym większy "most" na przepływ prądu. Nie powiem Ci dokładnie bo to wróżenie z fusów. Najlepiej podlewać po trochę i sprawdzać A.PoulN pisze: ↑08 paź 2019, 18:35Pakiet to 16s8p VTC5 wiec luz, gorzej z silnikiem bo to Mxus 30h 10x6, ale te ~50A zniesie przy bloku 45A tylko raz mi termik zadziałał i to mozna powiedzieć "na życzenie". Teren plaski, przeznaczemie teraz tego bajka to 100% miasto.
Tylko jak pobielać wszystkie na calej dlugosci? , czy laczyc dwa druty po prawej? Bo sa trzy? Czy wszystkie ze soba?
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 15 sie 2019, 15:32
- Lokalizacja: podwarszawie
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Panowie, wejdzie ten sterownik do skrzynki 12cm? Bo nie chce jej robić dwa razy i zarazem też nie chce wielkiej kobyły. Wg mnie powinno wejść ale teoria teorią a praktyka praktyką.
Do sparowania z qs motor 205 35h brać ML45 czy 60?
Do sparowania z qs motor 205 35h brać ML45 czy 60?
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Plus i minus baterii i przewody fazowe mają wyjście pod kątem prostym do osi podłużnej sterownika, także musiałbyś się postarać by dobrze ułożyć te przewody.
@Złoty mógłbyś wskazać najlepsze miejsce do przyklejenia termika? Gdzie najszybciej robi się ciepły?
@Złoty mógłbyś wskazać najlepsze miejsce do przyklejenia termika? Gdzie najszybciej robi się ciepły?
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
W nowych wersjach ML dodali hamowanie silnikiem manetką napędową, działa to tak jak w silnikach sinus KT, szybkie zwolnienie manetki do zera powoduje przestawienie się jej na hamowanie silnikiem i wychylanie jej jest proporcjonalne do siły hamowania
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 paź 2018, 18:46
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Najbardziej odczuwalne ciepło jest na aluminiowej obudowie na bocznych ściankach w miejscach gdzie są mosfety, więc to chyba najlepsze miejsce do montażu termika wg instrukcji ostatniego filmu Tasa.
- Misio
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 sty 2019, 11:11
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
A te nowe wersje są już dostępne u was w sklepie czy dopiero płyną?
Moja Konstrukcja od razu z recenzją
viewtopic.php?f=5&t=2298
viewtopic.php?f=5&t=2298
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Czy ten sterownik ma opcję płynnego dozowania regena? Założyłem już dwie manetki a tu dzisiaj widzę że muszą być trzy kabelki :/
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 maja 2019, 22:38
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Chcialem mieć wąską manetkę pod palec wskazujący na gaz i drugą zwykłą nexunową na hamulec, bo myślałem że da radę go dozować.
Ale skoro nie, to jak zrobić wszystko pod jedną manetką?
Z manetki mam trzy kabelki: plus, minus i sygnał. Im odpowiadają trzy kabelki ze sterownika. Mam pod sygnał manetki dolutować jeszcze sygnał regena a minus do minusa?
Mam nadzieję że nikt nie dostanie palpitacji serca przez moją niewiedzę, ale to mój pierwszy rower a w elektronice jestem zupełnie zielony :/
PS. W wiązce kabelków że sterownika jest czarny i czerwony z czerwoną wtyczką. Nie opisane na nexunie. Do czego służą?
Ale skoro nie, to jak zrobić wszystko pod jedną manetką?
Z manetki mam trzy kabelki: plus, minus i sygnał. Im odpowiadają trzy kabelki ze sterownika. Mam pod sygnał manetki dolutować jeszcze sygnał regena a minus do minusa?
Mam nadzieję że nikt nie dostanie palpitacji serca przez moją niewiedzę, ale to mój pierwszy rower a w elektronice jestem zupełnie zielony :/
PS. W wiązce kabelków że sterownika jest czarny i czerwony z czerwoną wtyczką. Nie opisane na nexunie. Do czego służą?
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Czarny i czerwony to + i - z bateri ( jest to do alarmu)
Zle myslisz, podpinasz tylko ta manetke do gazu normalnie na 3 kable i tyle, drugiej sie nie da w tym sterowniku dodac do regena
Zle myslisz, podpinasz tylko ta manetke do gazu normalnie na 3 kable i tyle, drugiej sie nie da w tym sterowniku dodac do regena
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
Nie. Nic nie dolutowywuj więcej. Manetka jak to manetka ma swoje trzy przewody na sterownik i tyle. Regen z manetki powinien działać jak w sinusach niezależnie od drugiego regenu zero-jedynkowego z innych przewodów. Jak to działa w sinusie: Dajemy gaz manetką do np 50% po czym powolutku zjeżdżamy manetką do np 40% wychylenia i niżej wtedy już powinno się poczuć hamowanie. Gdy dojedziemy do zera to regen się wyłącza, przed samym zerem najmocniej hamuje. Gdy z 50% puścimy manetkę do zera gwałtownie aż kliknie to nie zadziała regen. Gdy to się opanuje to praktycznie ma się płynnego regena ( max miałem ok 12A) Powinno być podobnie ale lepiej jakby się wypowiedział ktoś kto na tych nowych ML jeździł.