Sabvoton ML-45 i ML-65

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
Awatar użytkownika
choperek
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: choperek »

Nawet chciałem już dzwonić do Tasa czy czegoś źle nie połączyłem,ale jak doczytałem tutaj to widać nie...:( szkoda,bo jeśli by działało tak jak przez pierwsze kilkanaście sekund to byłaby to fajna opcja...
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: scuda »

Taka ciekawostka podczas ustawiania kolejnosci faz i halli, ze po odlaczeniu jednego halla silnik dziala nadal na tym sterowniku tzn. ml60. Nie probowalem odlaczac wszystkich halli, jesli bede mial taka sposobnosc to sprawdze to.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: PoulN »

Ja też z nowinką (chyba) ;) jest tak mało info w internetach na temat tego stera, że każde info MZ może się komuś przydać.

Ostatnio postanowiłem sprawdzić ile da się przejechać najmniej km, czyli sama manetka ;) Warunki to praktycznie płaski teren ale przy sporym wietrze, max prędkość (a mam gdzie nieczynne lotnisko), później las, piach, błoto itd, też non-stop ogień w miarę możliwości oczywiscie..

Rezultat:
40km i silnik wręcz gorący, wył. termiczny jednak jeszcze nie zadziałał.

Ale co najciekawsze wydaje mi się to to, że przy 52V podczas powrotu do domu przy odkreceniu manetki, sterownik w pewnym momencie zaczął ograniczać moc i zarazem prędkość, tak jakby niedopuszczał do spadku napięcia poniżej pewnej granicy, umożliwiając dalszą jazdę, przysiad pod obciążeniem przy końcu baterii to ~3V, więc było poniżej 50'ciu, kątem oka widziałem, że woltomierz pokazywał chyba ~49V.
Dojechałem do domu i dalej do zupelnego odcięcia/ wyłączenia już nie sprawdzałem.

Ale to bardzo fajna funkcjonalność, w GT1500 jak było w granicach tych ~52V przy odkreceniu manetki czyli ponizej 50V - PYK! i koniec, dalsza droga na korbie, tu jest jakby "rezerwa" ;) kolejny duży + dla tego sterownika.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2019, 6:51 przez PoulN, łącznie zmieniany 10 razy.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
florek
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 11 sty 2019, 20:56

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: florek »

sam myślę o tym sabku bije się z myślami czy ten sabek czy sinus kt, szkoda że tak mało użytkowników go posiada
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: PoulN »

Nie miałem zamontowanego KT, ale z tego co czytalem, to bez wahania znów wybrałbym ML, chocby z jednego powodu: za jednym przyciśnięciem guzika mam dwa sterowniki:
1'wszy - to cos a'la KT tj. miękki start, leniwa manetka,
2'gi - to zrywność GT ale z zupełną ciszą i bez wibracji.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2019, 15:24 przez PoulN, łącznie zmieniany 1 raz.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
choperek
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: choperek »

Używam ten sterownik około miesiąca i też zauważyłem podobne zachowanie przy około 52 V ,przy ilu odetnie całkiem też jeszcze nie miałem niestety okazji sprawdzić.
Awatar użytkownika
Iceman
Forumowicz
Posty: 347
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Iceman »

PoulN pisze:
11 mar 2019, 7:10
Nie miałem zamontowanego KT, ale z tego co czytalem, to bez wahania znów wybrałbym ML, chocby z jednego powodu: za jednym przycisniciem guzika mam dwa sterowniki 1 - to cos a'la KT tj. miękki start, leniwa manetka, 2 - to zrywność GT ale z zupełną ciszą i bez wibracji.
Co masz na myśli mówiąc o tych dwóch ustawieniach? Dotyczy to przełącznika ograniczenia do 25 km/h?
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: PoulN »

Nie, jak pisałem kilka postów wcześniej, funkcja "softstart".
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: maciek72 »

Szkoda że nie ma PAS.Co twórcy szkodziło dodać te prostą funkcjonalność?
MACIEK
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: leszcz »

maciek72 pisze:
12 mar 2019, 6:44
Szkoda że nie ma PAS.Co twórcy szkodziło dodać te prostą funkcjonalność?
A jak prosto miałbyś sterować poziomem wspomagania?
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: PoulN »

Dla mnie jako wspomaganie idealnie sie sprawdza "softstart", manetka jest tak "miękka", że mozna plynnie dozować moc wg. potrzeb.
W sumie niewyobrażam sobie jak przy 3kW mogło by działać dozowanie mocy poprzez kręcenie korbą ;) a przy mocniejszych maszynach to juz w ogóle..

Przeważnie po miescie jeżdżę na pierwszym najwolniejszym i najsłabszym zarazem trybie, nie wiem ile jest wówczas mocy, ale na codzień poruszając się po ścieżkach czy ulicach - wystarczająco, zdarza sie jednak, ze jakaś "przekladniówka" mnie wyprzedza na pełnym gazie no to wtedy daje sie sprowokować ;) podobnie raz na jakiś czas na światłach jak ktoś jakimś gulfem TDI kopci przede mną uciekając, to gonie :P boję się tyko wtedy, że patrząc ów kierowca non-stop w tylne lusterko jakiś wypadek spowoduje.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: maciek72 »

leszcz pisze:
12 mar 2019, 9:59
maciek72 pisze:
12 mar 2019, 6:44
Szkoda że nie ma PAS.Co twórcy szkodziło dodać te prostą funkcjonalność?
A jak prosto miałbyś sterować poziomem wspomagania?
Ano tak jak w sinusach KT
Masz 5 stopni wspomagania i do każdego przypisujesz zakres mocy np:
1-100W
2-200W
3-300W itd...
Lub
1-300W
2-500W itd
Mniej więcej tak to działa,do tego manetka która może być ustawiona na maxa.
Nie wiem co moc słabej (2KW) i mocnej (10KW) maszyny ma do rzeczy.100W dla 1i2 to to samo.
MACIEK
Awatar użytkownika
choperek
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: choperek »

Właśnie zastanawiam się jak dokonać takowej przeróbki. Moje dzieło może niestety wzbudzać niezdrowe emocje u policji ,w Polsce jeszcze pół biedy, gorzej za granicą. Myślę o równoległym przyłączu do manetki na przełączniku trojpozycyjnym stałych wartości napięcia na np. prędkość 6 km i 15 km załączanych dodatkowo sygnałem z czujnika pas.Plus wyłącznik sygnału z manetki i chyba byłoby prawie zgodnie z przepisami.Problem tylko jak przekształcić impulsy kadencji na sygnał załączający np. przekaźnik...?Mam ktoś doświadczenie w tym temacie?I czy w ogóle ten pomysł ma rację bytu?
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: leszcz »

maciek72 pisze:
14 mar 2019, 5:24
leszcz pisze:
12 mar 2019, 9:59
A jak prosto miałbyś sterować poziomem wspomagania?
Ano tak jak w sinusach KT
Masz 5 stopni wspomagania i do każdego przypisujesz zakres mocy np:
1-100W
2-200W
3-300W itd...
Lub
1-300W
2-500W itd
Mniej więcej tak to działa,do tego manetka która może być ustawiona na maxa.
Nie wiem co moc słabej (2KW) i mocnej (10KW) maszyny ma do rzeczy.100W dla 1i2 to to samo.
Przeciez on nie ma wyjścia na wyswietlacz. To jak?
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Awatar użytkownika
choperek
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: choperek »

Z tego powodu kombinuje coś równolegle przylaczonego do manetki że stałymi nastawami napięcia, bo chyba manetka steruje wielkością napięcia od 0 d0 5V ?Czy się mylę?
Awatar użytkownika
choperek
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: choperek »

Czyli idea w założeniu chyba słuszna?
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: maciek72 »

choperek pisze:
14 mar 2019, 9:33
Z tego powodu kombinuje coś równolegle przylaczonego do manetki że stałymi nastawami napięcia, bo chyba manetka steruje wielkością napięcia od 0 d0 5V ?Czy się mylę?
To raczej chyba ma być tempomat a nie pas
MACIEK
Awatar użytkownika
choperek
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: choperek »

Można tak powiedzieć, tempomat uruchamiany w momencie pedałowania...bo czymże innym w sumie jest klasyczny układ z czujnikiem pas?
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: maciek72 »

No tak masz racje ale jak to chcesz aktywować pedałowaniem?
MACIEK
Awatar użytkownika
choperek
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: choperek »

Właśnie szukam sposobu,jak na razie znalazłem coś takiego https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3368760.html
Ale tam też do końca problem nie został rozwiązany :(
grafffik

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: grafffik »

proponuje wam sprawdzić czego dotyczy temat w pierwszym poście :x
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: maciek72 »

Porządek,porządek ponad wszystko. Dzieki. :x
MACIEK
Awatar użytkownika
Iceman
Forumowicz
Posty: 347
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:28

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Iceman »

Czy któryś z kolegów może napisać jak w tym sterowniku działa hamowanie regeneracyjne? Czy po podaniu sygnału zaraz hamuje z maksymalną siłą?
Awatar użytkownika
Tsport
Forumowicz
Posty: 135
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Tsport »

Można ograniczyć max prąd w tym sterowniku?
Ktoś się orientuje?
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: PoulN »

Nie jest programowalny, ale pewnie można sprzętowo ;) podłubać.
Też ciekawi mnie jak działa regen, bo zastanawiam się nad zamówieniem czujnika ciśnienia na klamkę...
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
Tsport
Forumowicz
Posty: 135
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Tsport »

PoulN pisze:
25 mar 2019, 12:16
Nie jest programowalny, ale pewnie można sprzętowo ;) podłubać.
Też ciekawi mnie jak działa regen, bo zastanawiam się nad zamówieniem czujnika ciśnienia na klamkę...
Masz na myśli zabawę ze zmianą oporu (wlutowanie, podlanie cyną itp.) jak w blokowcu? Jet jakiś prosty sposób aby to zrobić, planuję pakiet 13s5p i branie 45A z tego pakietu może być za dużo.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: PoulN »

Tak, ktoś wspominał, chyba nawet w tym wątku, że prawd. jest taka możliwość, ja osobiście aż tak się nie znam, hmm... w sumie to w ogóle się nie znam :mrgreen: - ładuje, jeżdżę i dzielę się spostrzeżeniami ;)
Ostatnio zmieniony 27 mar 2019, 6:56 przez PoulN, łącznie zmieniany 2 razy.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

Trzeba by podnieść jeden drut pomiarowy
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Tsport
Forumowicz
Posty: 135
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Tsport »

tas pisze:
25 mar 2019, 16:33
Trzeba by podnieść jeden drut pomiarowy
Orientujesz się jaki mniej więcej prąd wtedy będzie?
Awatar użytkownika
Tsport
Forumowicz
Posty: 135
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Tsport »

zeeltom pisze:
26 mar 2019, 10:40
Jak masz 3 takie same, to wylutowanie jednego mniejszy ci prąd o 1/3, jak dwa. to wylutowanie jednego o 1/2
Pytanie właśnie ile tam drutów pomiarowych jest.

EDIT: Już zauważyłem na zdjęciu TAS`a, że 4. TZN przy podniesieniu 1 prąd maks będzie 33,75A.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: PoulN »

Znalazłem w lesie parę dość sporych górek; 3-speed - ON, softstart - OFF i wiem, że zabezpieczenie termiczne silnika wciąż działa :D
Silnik grzałka po chwili zabawy :o , jednak po ~1 min zasilanie wróciło.
Zdjąłem bok skrzynki, radiator sterownika bardzo ciepły, nie gorący, ale latem w takich warunkach był by na pewno.

Teraz do sedna - po takim wysiłku, rower jakby zrobił się słabszy, nie mogę potwierdzić, bo nie mam watomierza, ale wyglądało to na ograniczenie mocy przez sterownik.

Jeszcze jedna rzecz - ostatnio po szybszej jeździe z pełną mocą, w sumie krótki odcinek, po zatrzymaniu i ruszaniu zaczął strasznie się telepać, dostał delirki dużo większej niż blok, aż się przestraszyłem.
Trzymam się zasady, że jeśli coś zdarza się dwa razy, to nie mam mowy o przypadku, a już kiedyś coś podobnego zauważyłem, tylko nie aż w takim stopniu.

Co to może być? zapowiedź jakieś nadchodzącej awarii? a może już jest?
Spotkał się ktoś z czymś podobnym?
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

ile wat lub jaki prad ci plynie z kolem podniesionym do gory na pelnej manetce?
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: PoulN »

Nie wiem, nie mam watomierza
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: scuda »

Latwo pomylic kolejnosc halli i faz, bo na kilku ustawieniah jedzie do przodu ale pobiera wtedy duzo wiecej pradu nawet bez obciazenia. Mozna latwo spalic silnik i sterownik wtedy
Awatar użytkownika
choperek
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: choperek »

To teraz się i ja trochę zestresowałem.Jak w takim razie sprawdzić poprawność podłączenia?Mam watomierz Michała...a ostatnio zaczęło coś stukać w silniku pod obciążeniem...
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: scuda »

W powietrzu po rozpedzeniu do maks predkosci ma ci pobierac maks kilka amperow. Jak zle podlaczylem to kolo w powietrzu pobieralo 30 amperow i sterownik momentalnie sie goracy robil.
Awatar użytkownika
choperek
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: choperek »

Dzięki.Dzisiaj zobaczę jak to wygląda przy kręceniu w powietrzu.Niestety wczoraj podobnie jak u PoulN kilka razy podczas ruszania zaczął szarpać jakby miał się rozlecieć,po odpuszczeniu manetki i ponownym ruszeniu już było ok...Dziwne,bo zrobiłem na nim już ponad tysiąc kilometrów i nie było żadnych problemów...
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: PoulN »

U mnie zdarzyło się tak dwa razy, tzn. takie mocne szarpanie, po zatrzymaniu i próbie ruszenia.

Ogólnie nie wiem jak to określić i jak to jest w innych sterownikach, KT czy "dużych" Sabvotonach, bo mam porównanie tylko z GT1500, ale obecny sterownik w ogóle nie rusza idealnie płynnie, zawsze czuć takie,... no właśnie hmmm, nie wiem jak to określić - delikatne "przerywanie"?, "impulsy"? coś jak w blokowym, ale zupełnie bezgłośnie (oprócz tych dwóch zdarzeń), może to subiektywne odczucie, ale wydaje mi się, że praca silnika jest mniej płynna gdy się zatrzyma i rusza po szybkiej jeździe lub jakimś trudniejszym terenie.

Co jeszcze...
- na początku pisałem, że zżera szybciej baterię - nie, przy jakimś tam wkładzie nóg, ale też nie zawsze 25 km/h ;) jest oszczędniejszy.
- sterownik nie odcina całkowicie napięcia, jak w GT, przy ~52V jak pisałem wcześniej ogranicza moc, stopniowo, aż do zupełnego osłabnięcia roweru, gdy woltomierz pokazywał ~49.7V ruch manetką nie wywoływał już żadnej reakcji.., ciekawa sprawa, bo delikatnie ruszając na "softstarcie" aby nie było dużych przysiadów napięcia, można na takiej rezerwie pokonać jeszcze sporo kilometrów.

Kolejne setki km pękają, ostatnio wycieczki po ponad 70 km i nie zaobserwowałem już w.w. mocnego szarpania.
Ciekawe co było/ jest przyczyną występowania takich objawów.

Nie mam watomierza, nie mam jak sprawdzić, ale silnik zagotowałem dopiero po mocnym katowaniu po górkach, tak normalnie po powrocie z dłuższych wypraw jest letni, lub lekko ciepły, podobnie jak sterownik, więc chyba wszystko ok.
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
radex
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: radex »

Mnie też ciekawi czy to "przerywanie" przy niskich prędkosciach obrotowych występuje z lepszymi sterownikami. Wydaje mi się, że przy bardzo niskich prędkosciach obrotowych każdy silnik elektryczny nie działa płynnie.

Mam nadzieję, że mój sterownik ml45 nie będzie często dostawał "drgawki". W końcu się okaże że zamienił stryjek siekierke na kijek;)

Nikt jeszcze nie testował hamowania silnikiem? U mnie w Kt już nawet się przyzwyczaiłem do płynnego hamowania manetką gazu. Ciekawi mnie jak to będzie działać w sabvotonie...

Fajna jest ta funkcja w ml-u która ogranicza moc jak bateria jest już słaba. U mnie w KT jak jest 51 V to sterownik wyłącza się na chwilę i po chwili jak napięcie trochę urośnie do góry to uruchamia się ponownie i można dalej jechać. Zaznaczam, że nie posiadam BMSa.
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: KrzysiekEV »

Mocne szarpanie przy starcie miałem w NC 10x6 i Mxus 3k przy sterowniku sinus Barmala - nie dało się ruszyć do puki manetki nie odpuściłem i delikatnie od nowa gazu .
Wyprucie przy samej osi halotronów z kabla bokiem pomogło prawie całkowicie.
Teraz mam Barmal X4 i QS205 i czasami potrafi "zerwać" - zablokować na 10 sek sterownik przy starcie.
W QS nie mam wyprutych hali z kabla jeszcze.
Barmal w instrukcji pisze i zakłóceniach z hali.
Chyba nie ma na rynku na razie sterowników FOC bez hali oprócz Vesc ?
Awatar użytkownika
choperek
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: choperek »

Zrobiłem próbę w powietrzu na Maxa,bierze ok.3 amperów,więc chyba wszystko ok. Z wpisów kolegów widzę,że nie będzie tak lekko i przyjemnie jak przy sprzęcie 1000 watowym...mam drugi rower na zestawie z e-bikera S-1100 i tam żadnych problemów, zawsze gładko i przyjemnie,ino " ciut" wolniej 😉
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: scuda »

radex pisze:
01 kwie 2019, 19:52
Mnie też ciekawi czy to "przerywanie" przy niskich prędkosciach obrotowych występuje z lepszymi sterownikami. Wydaje mi się, że przy bardzo niskich prędkosciach obrotowych każdy silnik elektryczny nie działa płynnie.

Mam nadzieję, że mój sterownik ml45 nie będzie często dostawał "drgawki". W końcu się okaże że zamienił stryjek siekierke na kijek;)

Nikt jeszcze nie testował hamowania silnikiem? U mnie w Kt już nawet się przyzwyczaiłem do płynnego hamowania manetką gazu. Ciekawi mnie jak to będzie działać w sabvotonie...

Fajna jest ta funkcja w ml-u która ogranicza moc jak bateria jest już słaba. U mnie w KT jak jest 51 V to sterownik wyłącza się na chwilę i po chwili jak napięcie trochę urośnie do góry to uruchamia się ponownie i można dalej jechać. Zaznaczam, że nie posiadam BMSa.
U mnie jest hamowanie silnikiem w ml65, dosc mocno hamuje ale tylko do predkosci gdzies tak 10 km/h pozniej juz nie hamuje wogole. Na piasczystym terenie blokuje kolo.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

mnie czasem sabvoton SVMC wybija jak startuje od 0, szczególnie pod obciążeniem
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Tsport
Forumowicz
Posty: 135
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Tsport »

choperek pisze:
30 mar 2019, 20:30
To teraz się i ja trochę zestresowałem.Jak w takim razie sprawdzić poprawność podłączenia?Mam watomierz Michała...a ostatnio zaczęło coś stukać w silniku pod obciążeniem...
Jaką wersję watomierza posiadasz? Jak go podłączałeś? Czy zasilanie 5V brałeś ze sterownika? Pomiar prędkości z halla?
Awatar użytkownika
choperek
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: choperek »

Wersja ostatnia,czyli chyba 05,zasilanie jest prosto z baterii,przecież musi mierzyć napięcie,prędkość z kontaktronu.
radex
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: radex »

scuda pisze:
02 kwie 2019, 9:20
U mnie jest hamowanie silnikiem w ml65, dosc mocno hamuje ale tylko do predkosci gdzies tak 10 km/h pozniej juz nie hamuje wogole. Na piasczystym terenie blokuje kolo.
Czy hamowanie z odzyskiem energii uruchamia się jak masz akumulator naładowany do pełna? Ostatnio sprawdzałem u mnie w Kt 60V 45A i silnik hamował nawet jak bateria osiągnęła 67,2 V(4,2 V na sekcje). Mam nadzieję, że sabvoton będzie wyłączał hamowanie wcześniej aby nie przeładować.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: scuda »

Jeszcze tego nie sprawdzilem.
Awatar użytkownika
Tsport
Forumowicz
Posty: 135
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:53
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: Tsport »

Odbyłem mailową korespondencję z MQCON i potwierdzili, że nie można parametryzowac tego sterownika
Awatar użytkownika
choperek
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 09 lis 2018, 6:31

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: choperek »

tas pisze:
02 kwie 2019, 11:28
mnie czasem sabvoton SVMC wybija jak startuje od 0, szczególnie pod obciążeniem
"wybija" czyli szarpie,rzęzi i trzęsie jakby konał? :) bo u mnie takie są objawy i to kurczę niestety coraz częściej :(
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

Post autor: tas »

nie dawaj pelnego gazu pod gorke i bedzie git :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
ODPOWIEDZ