Zgadza się, ten sterownik nie ma samonauki...czyżby mogły istnieć więcej niż jedna kombinacja halli i faz przy których silnik kręci poprawnie?
Jest chyba 36 kombinacji przewodami i jeżeli dobrze pamiętam to chyba na trzech silnik działa poprawnie. Zrobiłem kiedyś taką tabelkę żeby łatwiej było mieszać kablami i nie powtarzać tych samych kombinacji.
Może się komuś przyda tabela ze wszystkimi kombinacjami:
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 04 kwie 2019, 18:23
autor: choperek
Super,dzięki radex. Podłączyłem właśnie według tego schematu z bloga Tasa. Zaczęło działać przy którejś kombinacji to dalej już nie szukałem.Nagralem moje efekty,spróbuje załączyć tutaj,co prawda filmik nie oddaje realu niestety...
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 04 kwie 2019, 18:24
autor: choperek
Nie chce podłączyć filmiku z telefonu,może wiecie jak to zrobić?
Super,dzięki radex. Podłączyłem właśnie według tego schematu z bloga Tasa. Zaczęło działać przy którejś kombinacji to dalej już nie szukałem.Nagralem moje efekty,spróbuje załączyć tutaj,co prawda filmik nie oddaje realu niestety...
To na blogu tasa prawdopodobnie jest wystarczające. Zazwyczaj wystarczy sprawdzić tylko sześć kombinacji kablami fazowymi. Przewodami od halli trzeba mieszać jeżeli silnik działa prawidłowo ale koło obraca się do tyłu. W tej tabeli co dodałem są wszystkie możliwe kombinacje i chyba na trzech różnych kombinacjach silnik działa prawidłowo.
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 07 kwie 2019, 20:02
autor: Iceman
Dzisiaj pierwsza dłuższa jazda (20 km) i zastanawia mnie jedna kwestia. Mam sterownik ML45 zatem w teori powinien dawać 45A natomiast wg wskazań aplikacji od BMS-a max to 32A. 3 speed aktywny i uzyskana wartość na najszybszym ustawieniu. Nie wiem z czego to może wynikać? Potrzebna jakaś kalibracja? Ponad 10 A mniej to sporo. Ma ktoś jakiś pomysł ?
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 08 kwie 2019, 11:03
autor: choperek
Ja zrobiłem już z 1300 km na ML 60 i też raczej 60 amperów nie zauważyłem ani razu. Zaczął natomiast przerywać niekiedy przez ok.sekundę,nie wiem czy to wina manetki czy sterownika,rzężenie przy ruszaniu objawia się nadal,zwłaszcza przy jakimś obciążeniu .Może dziś uda mi się zamieścić link do filmiku.
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 08 kwie 2019, 11:10
autor: choperek
Mam nadzieję, że zadziała
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 08 kwie 2019, 19:02
autor: PoulN
Dziś pękło 100km,... i dwa razy mocna delirka przy ruszaniu, a ostatnio przez podobny dystans ani razu.
U mnie jest inny dźwięk, przypomina trzęsienie puszki z drobnymi nie mam nagrania bo występuje to losowo i trwa chwilę, wystarczy odpuścić manetkę i jest oK.
@Tas - co to może być? sterownik ogólnie bardzo fajny, ale (przynajmniej u mnie) raz na kiedyś robi się mniej przyjemnie...
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 08 kwie 2019, 21:25
autor: choperek
Czyli można powiedzieć identycznie jak u mnie ...nagranie mocno znieksztalca dźwięk, ja do filmiku wymusilem trzymając na przednim hamulcu...
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 09 kwie 2019, 8:17
autor: PoulN
Ja wymusić tego objawu nie potrafię, wystąpiły losowo kilka razy w różnych warunkach, ale zawsze przy zatrzymaniu i próbie ruszenia.
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 10 kwie 2019, 10:26
autor: złoty
Na swoim ML60 zrobiłem z 500km (20s12p, mxus 3k) i wszystko działa poprawnie może na początku przy dodaniu manetki do spodu było odczucie sekundowego brak prądu ale ostatnio tego nie zauważam, a różnych dźwięków tym bardzie jest absolutnie cicho . Co do pobieranych amperów to 53 ampery pobierane w mocy ciągłej mierzone przez BMS z LCD. Hamowanie regeneracyjne działa bardzo dobrze chodź mogło by być troszkę mocniejsze samo dostosowuje się do prędkości i poziomu naładowania pakietu. Przy hamowaniu z 60km/h największy odzysk jaki zobaczyłem to 35 amper oczywiście spada wraz z prędkością, a zazwyczaj przy hamowaniu z 40km/h czy znaczniejszej górki to 10-15 amperów jakie da się zaobserwować przez dłuższą chwile.
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 10 kwie 2019, 13:48
autor: radex
Do czego służy czerwony i czarny przewód. Na stronie nexun.pl nie ma opisu. Czy to jest bat+ i GND?
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 10 kwie 2019, 18:02
autor: ap0f1s
Szybkie pytanie Czerwony (połączony z Pomarańczowym) - Stacyjka. Podanie +BAT uruchamia sterownik rozumiem, że podaję +bat na te dwa przewody ? Czy czerwony to +bat a pomarańczowy to stacyjka?
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 10 kwie 2019, 19:28
autor: złoty
Jak dobrze pamiętam czerwony połączony pomarańczowym to do wł sterownika a ten ze zdjęcia to + i - z pakietu. Czerwony z pomarańczowym połączony z czerwonym wł sterownik, ale na 100 nie jestem pewny czy to tak było.
Jak dobrze pamiętam czerwony połączony pomarańczowym to do wł sterownika a ten ze zdjęcia to + i - z pakietu. Czerwony z pomarańczowym połączony z czerwonym wł sterownik, ale na 100 nie jestem pewny czy to tak było.
Jest tak jak napisał złoty. W tej czerwonej kostce jest + i - z baterii.
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 10 kwie 2019, 22:59
autor: choperek
Pomarańczowy podłączony do plusa jest niezbędny do blokady koła, która niestety działa tak jak wcześniej opisana...
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 11 kwie 2019, 15:10
autor: radex
Dzisiaj udało mi się znaleźć prawidłową kombinacje przewodów w moim ml45 60V i wykonałem jazdę próbną. Niestety trochę mnie zaskoczył ten sterownik brakiem mocy. Watomierz TK15 pokazał tylko 1800W i 33A podczas wjeżdżania pod stromą górkę. Bateria miała chyba 54V pod obciążeniem. Sterownik KT 60V 45A pompował w silnik 43 A i 2400W przy tak rozładowanym akumulatorze i rower wjeżdżał dużo szybciej pod tą górkę. 12A mniej niż jest podane na stronie nexun.pl to ogromna różnica. Mam silnik Mxus 3k i trochę lipa jeździć na 33A. Da się to jakoś podkręcić czy wymieniać na ml60?
Dzisiaj udało mi się znaleźć prawidłową kombinacje przewodów w moim ml45 60V i wykonałem jazdę próbną. Niestety trochę mnie zaskoczył ten sterownik brakiem mocy. Watomierz TK15 pokazał tylko 1800W i 33A podczas wjeżdżania pod stromą górkę. Bateria miała chyba 54V pod obciążeniem. Sterownik KT 60V 45A pompował w silnik 43 A i 2400W przy tak rozładowanym akumulatorze i rower wjeżdżał dużo szybciej pod tą górkę. 12A mniej niż jest podane na stronie nexun.pl to ogromna różnica. Mam silnik Mxus 3k i trochę lipa jeździć na 33A. Da się to jakoś podkręcić czy wymieniać na ml60?
Czyli coś jest na rzeczy. Ja mam ML 45 48V i mój max to 32A co jest bardzo zbliżonym wynikiem. Ten brak ponad 10A tez mnie nieco smutno zaskoczył, bo liczyłem na te ponad 40 A. Ma ktoś pomysł co z tym zrobić ?
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 11 kwie 2019, 21:39
autor: Kross
Jesli chodz i o halle sterownik ml45 z Mxus v3 3K-Turbo 3000W to kolorystycznie pasuja do siebie? Juz wiem ze nie...
Czy to dobry pomysl podlaczyc do tych kabelkow od sterownika przetwornice, czy lepiej do kabla od miedzy bateria a sterownikiem?
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 11 kwie 2019, 21:48
autor: radex
Trochę oszukali z tymi amperami. Przejechałem kilka km i muszę przyznać, że ten sterownik chodzi idealnie. Teraz nie chciałbym wrócić do sterownika KT za żadne skarby;) Pojeżdżę jeszcze trochę jutro i sprawdzę kiedy odetnie bo akumulator już mocno rozładowany. Chyba jeszcze nikt tego nie przetestował.
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 11 kwie 2019, 22:34
autor: choperek
Trudno się testuje do odcięcia, bo od ok.27 % zaczyna ograniczać i jedzie Max. 10 na godzinę, przynajmniej tak jest u mnie.
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 11 kwie 2019, 22:48
autor: Vixlier
Wstawiłby ktoś jaka kombinacja ML45/ML60/ML65 i 3K Turbo była dla niego odpowiednia? Być może zaoszczędzi to sporo czasu i nerwów
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 11 kwie 2019, 23:56
autor: Kross
Ja wlasnie z tym walcze, jak sie uda to wrzuce foto...
Trochę oszukali z tymi amperami. Przejechałem kilka km i muszę przyznać, że ten sterownik chodzi idealnie. Teraz nie chciałbym wrócić do sterownika KT za żadne skarby;) Pojeżdżę jeszcze trochę jutro i sprawdzę kiedy odetnie bo akumulator już mocno rozładowany. Chyba jeszcze nikt tego nie przetestował.
Trudno się testuje do odcięcia, bo od ok.27 % zaczyna ograniczać i jedzie Max. 10 na godzinę, przynajmniej tak jest u mnie.
U mnie jak pisałem wcześniej ogranicza moc i prędkość trochę później, procentowo to tak od ~10-15% zależy od obciazenia i spadku napiecia, no i na początku tej "rezerwy" jedzie na pewno szybciej niż 10km/h, spokojnie do ~40`tu się wolnym tempem rozbujał.
Odnośnie mocy,.. to wydaje mi się, ze jeździ lepiej niz GT1500, ale nie mam watomierza, wiec tylko porownanie w terenie. Ciekawe, czy wszystkie mają zniżony prąd. Szkoda, bo skoro na "oszukanym" jeździ lepiej, to na pełnych amperach było by jeszcze lepiej.
Czekamy jak do tych spraw (szarpania i mocy) odniesie się @Tas.
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 12 kwie 2019, 12:31
autor: LesnyJezdziec
To jak to w końcu jest z tymi sterownikami ? Bo z tego tematu wynika że taki ML-60 nie daje tych 60 A, tylko maks. np 53A ? Czy po prostu pomiar jest niewłaściwy a sterownik ok ? Ktoś też pisał wcześniej, że ML-45 też nie dawał tych 45A. Sterownik ML-60 wydaje się dobrą i tańszą alternatywą od Sabvoton SVMC072150 pod Mxus 3k.
Jest w ogóle taki sterownik jak ML-65 czyli na 65A ? Nie widziałem tego na stronie nexuna...Może ktoś coś wie więcej na temat tych sterowników ?
U mnie jak pisałem wcześniej ogranicza moc i prędkość trochę później, procentowo to tak od ~10-15% zależy od obciazenia i spadku napiecia, no i na początku tej "rezerwy" jedzie na pewno szybciej niż 10km/h, spokojnie do ~40`tu się wolnym tempem rozbujał.
Czyli wychodzi na to, że stopniowo ogranicza prędkość/moc i pewnie nie dojdzie do całkowitego odcięcia. Procenty nie mają znaczenia bo każdy może mieć inny wskaźnik naładowania.
Odnośnie mocy,.. to wydaje mi się, ze jeździ lepiej niz GT1500, ale nie mam watomierza, wiec tylko porownanie w terenie. Ciekawe, czy wszystkie mają zniżony prąd. Szkoda, bo skoro na "oszukanym" jeździ lepiej, to na pełnych amperach było by jeszcze lepiej.
Ja czułem różnice w porównaniu do Kt 45A 60V który pobierał z baterii 43A. Różnice czuć wyraźnie podczas podjeżdżania pod stromą górkę. Na prostej te 32 A jest wystarczające.
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 12 kwie 2019, 18:08
autor: PoulN
Nie ma odcinki, napiecie na sterowniku jest do samego końca, po prostu w pewnym momencie nie ma żadnej reakcji na ruch manetką..
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 12 kwie 2019, 23:17
autor: Kross
Halle od sterownika ml 45 do mxusa 3 :
Sterownik >>>> mxus 3
Zolty>>>niebieski
Zielony>>>zielony
Niebieski>>>zolty
Fazy od sterownika do silnika:
Zolty(W)>>>niebieski
Zielony(V)>>>zielony
Niebieski(U)>>>zolty
Dajcie znac jakby te polaczenie bylo zle... u mnie dziala ale wiecie jak to bywa...
Podczas ustawiania polaczen zauwazylem ze w jednym czy dwoch ukladach wszystko dzialalo poprawnie poza tym ze kolo krecilo sie znacznje wolniej...
Mam pytanko odnosnie tej czerwonej diody, ona powinna mrygac czy sie swiecic?
U mnie jak pisałem wcześniej ogranicza moc i prędkość trochę później, procentowo to tak od ~10-15% zależy od obciazenia i spadku napiecia, no i na początku tej "rezerwy" jedzie na pewno szybciej niż 10km/h, spokojnie do ~40`tu się wolnym tempem rozbujał.
Czyli wychodzi na to, że stopniowo ogranicza prędkość/moc i pewnie nie dojdzie do całkowitego odcięcia. Procenty nie mają znaczenia bo każdy może mieć inny wskaźnik naładowania.
Moze masz przewody zle podlaczone...
Odnośnie mocy,.. to wydaje mi się, ze jeździ lepiej niz GT1500, ale nie mam watomierza, wiec tylko porownanie w terenie. Ciekawe, czy wszystkie mają zniżony prąd. Szkoda, bo skoro na "oszukanym" jeździ lepiej, to na pełnych amperach było by jeszcze lepiej.
Ja czułem różnice w porównaniu do Kt 45A 60V który pobierał z baterii 43A. Różnice czuć wyraźnie podczas podjeżdżania pod stromą górkę. Na prostej te 32 A jest wystarczające.
Moze masz przewody zle podlaczone...
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 12 kwie 2019, 23:47
autor: choperek
Czy ktoś też ma oprócz szarpania chwilowe przerwy na manetce? Podejrzewam że to wina niestety sterownika, bo jadąc na tempomacie też bierze i wyrzuca na zero...
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 12 kwie 2019, 23:50
autor: scuda
U mnie przerwalo kilka razy i raz przerwalo konkretnie na minute, nie bylo reakcji na manetke. Po resecie stacyjki przeszlo.
W poprzedniej konstrukcji przewod do stacyjki nieraz nie laczyl i bylo podobnie moze tu tez cos z przewodami ? Moze to zlacze co jest przy samym sterowniku nie laczy dobrze.
Re: Sabvoton ML-45 i ML-65
: 13 kwie 2019, 0:06
autor: choperek
Jutro zwrócę uwagę na watomierz,bo jeśli to stacyjka to powinien też się wyłączyć w takim momencie. Dzięki za info.
Halle od sterownika ml 45 do mxusa 3 :
Sterownik >>>> mxus 3
Zolty>>>niebieski
Zielony>>>zielony
Niebieski>>>zolty
Fazy od sterownika do silnika:
Zolty(W)>>>niebieski
Zielony(V)>>>zielony
Niebieski(U)>>>zolty
Dajcie znac jakby te polaczenie bylo zle... u mnie dziala ale wiecie jak to bywa...
Podczas ustawiania polaczen zauwazylem ze w jednym czy dwoch ukladach wszystko dzialalo poprawnie poza tym ze kolo krecilo sie znacznje wolniej...
Mam pytanko odnosnie tej czerwonej diody, ona powinna mrygac czy sie swiecic?
Jutro spróbuje podejrzeć jak u siebie podłączyłem, a ta dioda to gdzie niby? I w sumie faktycznie czemu w temacie jest ML 65 jak nikt go na oczy nie widział?