Strona 14 z 14

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 15 wrz 2022, 14:38
autor: roland
Miałem wszystkie zgłaszane problemy ale 3 speed działa, 4 speed też działa ale inaczej niż opisane na blogu.

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 21 wrz 2022, 11:29
autor: barszcz2
Mam taką zagwozdkę - nie mówie, że jest to w 100% sprawka sterownika ale może...
Problem pojawia się w wilgotne dni, rower stoi na zwenatrz ale nie na deszczu. Manetka przez 90% czasami 100% zakresu nie generuje żadnej reakcji. To znaczy: powoli wciskając manetkę - nic się nie dzieje, dopiero na samym końcu sterownik rusza z pełną mocą, sporadycznie nie reaguje wcale. Po zrobieniu paru kółek wokół domu zakres manetki zaczyna powracać - na początku tylko w trakcie jazdy ale nie na postoju, po jakimś czasie nawet na postoju.
Ta sama manetka steruje też drugim silnikiem i ten zachowuje się normalnie. Dla świętego spokoju wymieniona manetka, te same objawy. Gdy jest sucho - problem nie występuje.

Przeszło mi przez myśl - że może to mieć związek a hallami...

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 21 wrz 2022, 13:00
autor: tas
Naturalny trop to ta wilgoć, z tym, że to niebawem może przerodzić się już w usterkę więc warto temat drążyć

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 28 wrz 2022, 22:11
autor: barszcz2
Mam lekki mindfuck, dzisiaj - wilgoć, zimno problem wcześniej opisany. Z początku 0 reakcji na manetke ale po zapodaniu momentu pedałami nagle silnik zaskakuje. Zatrzymanie, znów to samo, brak reakcji, raz reakcja byla ale moc jakas z czapy mocno obcięta. Nacisk na pedały, pół obrotu korbą i silnik odpala jak rakieta. Znowu kilka przejazdów i sytuacja sie normuje od braku reakcji poprzez losową moc, przez reakcje tylko przy manetce na full do normalnej pracy. Nacisk na pedały sugeruje mi temat mechaniczny - moment na oś, przy zimnym silniku cos zaczyna łapać w wiązce ale nic to sie nie klei z sytuacją gdy reakcja na manetke pojawia sie tylko po wciśnięciu do oporu - to wyklucza trochę problem z kablologią. Jakies pomysły? Nie wiem już gdzie szukać bo objawy sa totalnie z czapy. Nadal obstaje przy hallach ale zanim wydam miliony monet na silnik (halle wklejone turbo mocno na cyjanoakrylu) to moze ktos ma jakiś pomysł.

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 11 paź 2022, 10:00
autor: barszcz2
Problem rozwiązany, wyglada na to ze moj egzemplarz ma problemy ze stykiem na konektorze, dociśnięcie wtyczki przynosi poprawe. Objway wskazują na pływająca mase do manetki. Wiazka opiera sie na suporcie dlatego pedałowanie wpływało na ten problem(mufa nie jest bardzo sztywno związana z ramą i moze minimalnie sie ruszać). Musze pomyśleć o zrobieniu jakiegoś dodatkowego docisku konektora albo jakieś rozginanie styków we wtyczce.

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 01 lis 2022, 10:37
autor: radeko
Czy to sabvotonów ML można stosowac wyświetlacz H6?

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 02 lis 2022, 21:59
autor: roland
radeko pisze:
01 lis 2022, 10:37
Czy to sabvotonów ML można stosowac wyświetlacz H6?
Nie, ten sterownik nie wspiera żadnego wyświetlacza.

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 08 lis 2022, 12:48
autor: fa2k
Czy ktoś może zrobić jakieś zdjęcia złącza programującego i pinoutu?
W miarę możliwości również płytki drukowanej sterownika.

Z tego co widzę na innych zdjęciach, do programowania potrzebne jest 5 kabli.

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 08 lis 2022, 12:56
autor: roland
fa2k pisze:
08 lis 2022, 12:48
Czy ktoś może zrobić jakieś zdjęcia złącza programującego i pinoutu?
W miarę możliwości również płytki drukowanej sterownika.

Z tego co widzę na innych zdjęciach, do programowania potrzebne jest 5 kabli.
Zdjęcia i schematy tego sterownika
https://github.com/magicmicros/ml7280_clone
Jakie programowanie sterownika masz na myśli ? Programowanie parametrów sterownika aplikacją jest realizowane przez UART, programowanie samego sterownika interfejsem SWD ale tutaj droga wygląda na zamkniętą.

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 08 lis 2022, 14:28
autor: fa2k
roland pisze:
08 lis 2022, 12:56
Zdjęcia i schematy tego sterownika
https://github.com/magicmicros/ml7280_clone
Jakie programowanie sterownika masz na myśli ? Programowanie parametrów sterownika aplikacją jest realizowane przez UART, programowanie samego sterownika interfejsem SWD ale tutaj droga wygląda na zamkniętą.
Dzięki za szybką odpowiedź.
Chodzi mi o ten kabel do programowania.
Screenshot 2022-11-08 142425.png
Istnieją dwa rodzaje kabli. Jeden już mam, drugi potrzebuje 5 przewodów.

Już jeden kontroler złamałem przy próbie zaprogramowania go przez SWD :-)

Potrzebuję "tylko" etykiet na adapterze i tego, do czego prowadzą kable na kontrolerze. Co do reszty jestem pomysłowy i chętny do eksperymentowania

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 22 gru 2022, 17:06
autor: DawKle
Cześć, ml7260 + bateria 16s4p o pojemności 26ah na ogniwach lipo z Kia Niro hybrydy + silnik bldc
3000w do quada lub poj.elektrycznego.
Problem ze samym startem , później jedzie jak do pożaru.
Tnie go odrazu po wciśnięciu manetki, rusza tylko na soft start i to jeszcze na 4%
Zachowuje się tak jakby od dołu ze 2A lecialy
Waga quada z pasażerem ok 130kg

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 22 gru 2022, 17:14
autor: gość
Sterownik może nie współpracować z wysokoobrotowym silnikiem.
Problem powinien zniknąć po wymianie sterownika.

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 22 gru 2022, 17:24
autor: Tooropek
Jakiego bmsa używasz? Czy bez? Jak są wykonane połączenia między silnikiem a sterownikiem i między pakietem i sterownikiem?

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 22 gru 2022, 18:25
autor: DawKle
Bms 120a od nexun, przewody 16mm2 między baterią a sterownikiem.
Przewody zarobione oczkami 16mm2 na śrubę 6mm

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 22 gru 2022, 18:28
autor: DawKle
To już jest drugi sterownik , pierwszy chińczyk
🙈
Coś takiego
https://allegro.pl/oferta/zestaw-bezszc ... 2427913996

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 25 cze 2023, 16:47
autor: radeko
W moim ml7260 są mosfety mdp1991 max 100V oraz kondesatory są na 100V. Jakie max bezpieczne napiecie baterii mogę zrobić co by nie ubić sterownika?

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 25 cze 2023, 18:42
autor: tas
72V znamionowo, 84V max

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 25 cze 2023, 20:19
autor: radeko
Od czego to zależy jak mosfety wytrzymaja 100V kondesatory tez 100V to nie mozna dac baterii na 23s ktora bedzie miala 96,6V max? czy w tym przypadku regen by przebił 100V jakby byl wlaczony ? Czy jakis inny element na plycie dostanie za duze napiecie w przypadku 23s? Czy na mosfetach i kondesatorach musi byc napiecie z jakims tam zapasem nie wiem 15V ponizej znamionowego? Czytałem o innym sterowniku ktory ma kondensatory na 80V i chodzi tam bateria na 18s czyli zapasu jest tylko 4,4V

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 25 cze 2023, 20:58
autor: Dede
Jeśli było by to urządzenie nie do pracy z silnikiem indukcyjnym to mogło by pracować do 100V terotycznie ale dla urządzeń jak silnik gdzie jest piki napięcia indukcyjności to nie może pracować na granicy pracy.

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 26 cze 2023, 0:30
autor: radeko
Silnika indukcyjnego nie stosuje się w rowerach , wiec nie wiesz o czym piszesz. Silnik indykcyjny to masz w tesli.

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 26 cze 2023, 7:48
autor: Dede
radeko pisze:
26 cze 2023, 0:30
Silnika indukcyjnego nie stosuje się w rowerach , wiec nie wiesz o czym piszesz. Silnik indykcyjny to masz w tesli.
Rowerach stosuje się silniki BLDC bezszczotkowy i mówisz że to nie silniki indukcyjne :lol:
A jakie stosuje silniki Tesla nie czasem BLDC bezszczotkowy?

Bądź razie silniki BLDC trakcie hamowania regenu wytwarza dużą indukcję prądu i napięcia i te napięcie jest większe od napięcia bateri.

Jeśli będziemy chcieli używać napięcia akumulatora 96,6V DC 23S li-ion to trakcie regenu silniku wytworzy indukcja napięcia ponad 100V AC.
Dla tego osoby co zasilają swoje sabki przy już 22S i funkcją regenu miały duży stopień awaryjności żywotności sterowników.
Dla tego nie polecamy używać sterowników ponad 20S

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 26 cze 2023, 9:05
autor: lukk
No silnik indukcyjny czyli asynchroniczny to konkretna nazwa typu sinika. I od tego używanego w rowerze się dość znacznie różni. To taki silnik, w którym wirujące pole stojna indukuje prądy w uzwojeniach/klatce wirnika i te prądy wytwarzają pole na wirniku.
Silniki używane w rowerach to silniki synchroniczne z magnesami trwałymi.
Silnik indukcyjny ma zupełnie inną charakterystykę pracy i z definicji pracuje z "poślizgiem", czyli niższymi obrotami niż te wynikające z częstotliwości zasilania (a o ile niższymi to już kwestia obciążenia). A synchroniczny pracuje (w stanie ustalonym) dokładnie z takimi obrotami jakie wynikają z zasilania.

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 26 cze 2023, 9:28
autor: Dede
Silniki BLDC to może źle nazwałem że to silniki indukcyjne że pod nazwą ta jest konkretny model silnika trochę różnica budowie.
Ale chodziło mnie ze nie używamy akumulatora 23S z powodu ze silniki BLDC Bezszczotkowy które używane rowerach trakcie regenu wytwarzają dużą indukcję prądu i napięcia AC ciężko nie nazwać silnikiem indukcyjnym jak sterownik w nim wytwarza indukcję prądu i napięcia do ładowania akumulatora, a indukcja napięcia trakcie ładowania akumulatora na uzwojeniu jest większe od napięcia akumulatora.
Na to wygląda silnik który wytwarza indukcję prądu i napięcia do ładowania akumulatora nie możemy nazwać silnikiem indukcyjnym mimo że fizycznie w nim odbywa indukcja :roll:

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 03 lip 2023, 22:27
autor: litak1
Lenovo12345 pisze:
25 sie 2022, 14:51
roland pisze:
25 sie 2022, 14:47


Nagraj i wrzuć film z tego telepania
Będzie ciężko, cały rower z tyłu telepie :) tak mam poustawiane w programie
Witam,
Wiadomo coś z tym telepaniem? u mnie w nowo odpalonym ml 7260 również jest takie zachowanie już od około 105% (fluxa) jeżeli ustawie na 100% czyli bez fluxa pronlem nigdy nie występuje

Re: Sabvoton ML-45 i ML-65

: 15 kwie 2024, 23:12
autor: grzego2409
Witam wszystkich. Potrzebuję schematu włączenia sterownika roweru elektrycznego. Po włączeniu wyświetlacza na jednym z pinów pojawia się napięcie 12V. Aby włączyć sterownik potrzebuję podania na jeden z pinów napięcia baterii, czyli w moim przypadku maksymalnie 84V DC. Sterownik taki jak w temacie wraz z MPEv6
Dziękuję za pomoc