SVMC72200 vs SVMC96120
-
- Forumowicz
- Posty: 2082
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
SVMC72200 vs SVMC96120
Jestem przed zgrzewaniem akumulatora i tu nie wiem czy zrobić 20S lub 24S
Zastanawiam się nad wyborem czy zostawić sterownik SVMC72200 dla pakietu 20S czy lepiej iść stronę SVMC96120 dla pakietu 24S dla silnika QS205?
Jakie są wady i zalety sterownika SVMC72200 vs SVMC96120 czy dobrze działa hamulc regen czy jest jakaś ruznica prędkości działania?
Zastanawiam się nad wyborem czy zostawić sterownik SVMC72200 dla pakietu 20S czy lepiej iść stronę SVMC96120 dla pakietu 24S dla silnika QS205?
Jakie są wady i zalety sterownika SVMC72200 vs SVMC96120 czy dobrze działa hamulc regen czy jest jakaś ruznica prędkości działania?
- tas
- Administrator
- Posty: 2990
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
24s, wyższe średnie prądy międzyfazowe, wyższe zużycie energii, wyższe grzanie silnika, wyższe ryzyko awarii, mniej "p" w aku więc wyższe prądy na ogniwo czyli potencjalne problemy za rok z aku. Dalej wymieniać?
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 2082
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
Może dodam że zastanawiam nad 20S 25P lub 24S 21P na ogniwach VTC5A bo sprawdzeniu okazuje że śmiało mogę mieć aż 504 sztuk.
Tylko kwestia czy opłaca iść stronę sterownika SVMC96120 bo bateria obsłuży z zapasem prądu oba sterowniki.
A może lepiej będzie 21S zamiast 20S dla sterownika SVMC72200 ale kwestia czy regen będzie działać przy naładowanej bateri czy będzie działać na pograniczu?
Co do silnika będzie zalany olejem. Jest dobrze uczelniany wszystkie kable klejem silikonowym i wymieniony simering na szerszy z sprężyną.
Więc silnik powinien wytrzymać grzanie i moc od sterownika.
Tylko kwestia czy opłaca iść stronę sterownika SVMC96120 bo bateria obsłuży z zapasem prądu oba sterowniki.
A może lepiej będzie 21S zamiast 20S dla sterownika SVMC72200 ale kwestia czy regen będzie działać przy naładowanej bateri czy będzie działać na pograniczu?
Co do silnika będzie zalany olejem. Jest dobrze uczelniany wszystkie kable klejem silikonowym i wymieniony simering na szerszy z sprężyną.
Więc silnik powinien wytrzymać grzanie i moc od sterownika.
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
SVM96120, 120A battery current, 300A phase current
SVM72200, 200A battery current, 450A phase current
Mniejsze prądy = mniejsze straty.
Max moc pierwszego 11,5kW, drugiego 14,4kW. Więc bat dostanie bardziej na 200A. Wyzsze napięcie to wyższe Vmax.
Każdy pojazd hybrydowy/elektryczny ma baterie wysokonapieciowa a niektóre mają jeszcze step upy nawet na 600V żeby prądy były maksymalnie niskie. Czy opłaca się używać przetwornicy która niema 100% sprawności żeby podbijac napięcie dla zmniejszenia strat, widac np toyocie opłaca się.
SVM72200, 200A battery current, 450A phase current
Mniejsze prądy = mniejsze straty.
Max moc pierwszego 11,5kW, drugiego 14,4kW. Więc bat dostanie bardziej na 200A. Wyzsze napięcie to wyższe Vmax.
Każdy pojazd hybrydowy/elektryczny ma baterie wysokonapieciowa a niektóre mają jeszcze step upy nawet na 600V żeby prądy były maksymalnie niskie. Czy opłaca się używać przetwornicy która niema 100% sprawności żeby podbijac napięcie dla zmniejszenia strat, widac np toyocie opłaca się.
-
- Forumowicz
- Posty: 2082
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
Napięcie nominalne(przy vtc5 będziesz mial mniejsze przysiady to Max moc wyjdzie wyżej) razy prad baterii=96*120~11,5kW. Dodatkowo przy wyższym napięciu dla konfiguracji które podałeś wypada 8A przy 200A, a dla 120A wychodzi poniżej 6A gdzie juz nawet Sanio GA by dały rady i miałbyś niezły magazyn energii 6260Wh:)
-
- Forumowicz
- Posty: 2082
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
Napięcie nominalne sterownika SVM96120 jest 96V to musiałbym zbudować 26S ale mogę max 24S z powodu BMSa
Napiecie nominalne 24S to by było 24*3,7V=88,8V to przy 120A moc by była 10,6kW
Przy 20S 3,7V*20=74V sterownik SVM72200 wychodzi 74V 200A to daje moc 14,8kW
To według obliczeń wynika że na sterowniku SVM72200 mamy większą moc lepsze przyśpieszenie przy 200A ale czy uda mi się wykorzystać ten prąd aż do 200A?
Czytałem że 1A na 1kg wagi wstawia koło do góry czy to prawda?
motor 70kg i moje 80kg to jest 150kg to wynika że powyżej 150A będzie stawiał koło do góry i tak nie wykorzystam większy prąd?
Jeśli miałbym nie wykorzystać możliwość sterownika SVM72200 to może iść kierunku większego napięcia i sterownik SVM96120 i mieć zapasu większą prędkość ale mniejsze przyśpieszenie?
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
Dobrze jakby ktoś się wypowiedział co sprawdzał granice efektywnego działania silnika (dajesz QS205?) bo do pewnego momentu silnik wykorzystuję efektywnie dany mu prad a później zaczyna się przesycac i idzie w ciepło.
-
- Forumowicz
- Posty: 2082
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
Jak by miał qs273 to bym mozliwe wykorzystał prąd sterownika SVM72200 ale przy silniku qs205 to będzie chyba za dużo i pójdzie w ciepło niż na sprawności.
Teoretycznie będzie lepiej działać na sterowniku SVM96120 mniejszy prąd większe napięcie.
Ale też piszą że większe napięcie to więcej ciepła idzie w silnik więc chyba mniejsza sprawność przy niskiej prędkości?
Już nie wiem które rozwiązanie jest lepsze.
Teoretycznie będzie lepiej działać na sterowniku SVM96120 mniejszy prąd większe napięcie.
Ale też piszą że większe napięcie to więcej ciepła idzie w silnik więc chyba mniejsza sprawność przy niskiej prędkości?
Już nie wiem które rozwiązanie jest lepsze.
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
Tak i nie. Bierze się to z niedopasowania uzwojenia. Szybki silnik zasilony wyższym napieciem zamula i nie dociera do swojego efektywnego zakresu pracy. Ale szybki silnik w malutkim kole na wysokim napięciu przyjmie więcej mocy i będzie mial dużo lepszy moment od zestawu duże kolo i wolniejszy silnik. Dodatkowo szybki nawoj zniesie wyższe prądy niż wolny. I tutaj pojawia się dylemat:) zauważ że cyqlon idąc w wysokie prądy i napięcia zawsze używa szybkiego nawoju.
-
- Forumowicz
- Posty: 2082
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
Teraz kwestia wyboru czy mój zestaw będzie pasować.
Dane silnika co mam u siebie to QS205 24*5T 650RPM 72V na obręczy 19 cali.
Więc lepiej pozostać przy 20S czy jeszcze podejdzie pod zestaw 24S z sterownikiem SVMC96120?
Nie miałem jeszcze okazji jechać i testować to nie wiem jakie mogę spodziewać prędkości.
Dane silnika co mam u siebie to QS205 24*5T 650RPM 72V na obręczy 19 cali.
Więc lepiej pozostać przy 20S czy jeszcze podejdzie pod zestaw 24S z sterownikiem SVMC96120?
Nie miałem jeszcze okazji jechać i testować to nie wiem jakie mogę spodziewać prędkości.
-
- Forumowicz
- Posty: 555
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
Przy 20s, sabvoton qs 205 5t obręcz 19 prędkość bez boost to koło 70km, wiadomo spada do 60 na rozładowanie baterii. Przy boost pójdzie 80km h.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 lip 2018, 10:11
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
Mój QS205 z nawojem 30x4 doskonale znosi 460A prądu fazowego (z odblokowanego sabvotona 72150). Model 72200 (w wersji nieodblokowanej) może dać maksymalnie 450A prądu fazowego. Silnik z nawojem 24x5 jest trochę mniej odporny na wysokie prądy, ale sądzę, że w całym zakresie obciążeń powinien także zamieniać ampery na niutonometry.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
Może i na oko znosi "doskonale" 460A, ale gdzie tym jeździsz? Przy takich nastawach i silniku można co najwyżej po asfalcie na równinach jeździć.adam4x pisze: ↑24 sty 2019, 11:10Mój QS205 z nawojem 30x4 doskonale znosi 460A prądu fazowego (z odblokowanego sabvotona 72150). Model 72200 (w wersji nieodblokowanej) może dać maksymalnie 450A prądu fazowego. Silnik z nawojem 24x5 jest trochę mniej odporny na wysokie prądy, ale sądzę, że w całym zakresie obciążeń powinien także zamieniać ampery na niutonometry.
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
-
- Forumowicz
- Posty: 555
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
U umnie przy 80-90amp z aku i 170 z faz to jest optymalnie żeby się nie grzalo bardzo. Przy 250 z faz jak ustawie to zlatuje z fotele ale to tylko na mistrza prostej, gdyż długo nie pojadę.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 2082
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
To wychodzi na jedną cele prędkość 3,5km/h to przy 24S by było koło 84km/h bez boostu a z 94km/h.
A przy 26S 91km/h a boost pójdzie 101km
Ostatnio zmieniony 26 sty 2019, 18:41 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 2082
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
Dziękuję za informację postanowiłem iść stronę sterownika SVMC96120 i BMS na 26S.
Bateria 26S18P VTC6A maksymalny pobór prądu na jedne ogniwo 6,66A.
Bateria 26S18P VTC6A maksymalny pobór prądu na jedne ogniwo 6,66A.
- radasss
- Forumowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
Tak informacyjnie - jeden z ekspertów budujących mocne konstrukcje - Arek Arecki wycofał się z używania VTC6.
warsztatmotocykli.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 2082
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
Dużo rodzajów ogniw jest na rynku zależy czy chcesz mieć prąd na styk ale duza pojemność albo duzu prądu zamiast mniejszej pojemności.
Mi nie zależało na maksymalnej pojemności a na jak najmniejszym RW i duży prąd a przy 6,66A na ogniwo to duża żywotność ogniw bedzie i mniejsze grzanie całego pakietu.
Mi nie zależało na maksymalnej pojemności a na jak najmniejszym RW i duży prąd a przy 6,66A na ogniwo to duża żywotność ogniw bedzie i mniejsze grzanie całego pakietu.
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
Wcześniej była mowa o vtc5A a teraz o vtc6A?
Boost zwiększa prędkość - od kiedy to? Tylko Flux podbija maksymalne obroty
Regen przy pełnym aku jest totalnie nie wskazany, bms może wybijać overvoltage a to się różne dziwne rzeczy mogą dziać wliczając możliwość zmiany sabka w wielki przycisk do papieru
Boost zwiększa prędkość - od kiedy to? Tylko Flux podbija maksymalne obroty
Regen przy pełnym aku jest totalnie nie wskazany, bms może wybijać overvoltage a to się różne dziwne rzeczy mogą dziać wliczając możliwość zmiany sabka w wielki przycisk do papieru
-
- Forumowicz
- Posty: 2082
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Forumowicz
- Posty: 555
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
Sorry mój błąd sietas oczywiście że chodzi o flux.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
-
- Forumowicz
- Posty: 48
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 13:33
- Lokalizacja: Piaseczno
-
- Forumowicz
- Posty: 2082
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: SVMC72200 vs SVMC96120
Model to BMS-ant32S120lf
Jest to wersja 32S prąd ciągły 120A chwilowy 300A o czas ten model na innych aukcjach piszą że jest to model 300A ale zapomnieli dopisać że chwilowym 300A.
Oczywiście wykorzystam tylko 26S zamiast 32S i ma ten sam wyświetlać co wersja 24S i 32S.
Płyta główna jest większa od 24S bo wersja 32S jest długa aż 20cm.