Sabvoton - awaria

Tematy związane ze sterownikami, wyświetlaczami oraz ich konfiguracją sprzętową (połączenie przewodów) i programową (MENU konfiguracyjne, serwisowe)
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton - awaria

Post autor: Dede »

Znalazłem schemat.
Diody 1 i 2 zastosować diody Schottky'ego na napiecie powyżej 100V
R1 1k
D3 dwukierunkowy transil na napięcie 5,8V

Ma ktoś jeszcze pomysły może jest coś poprawić lub pomysły?
Załączniki
20190215_204900.jpg
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton - awaria

Post autor: Dede »

Schemat zabezpieczenia który wysłałem wcześniej jest bez sensu zabezpieczenie napiecia powyzej 5V
Sprawdziłem połączenia do procesora i okazało sie ze odczytuje impuls do masy wiec moze byc napiecie powyzej 5V.
Zauważyłem ze nie moze byc wartości napięcia ujemna możliwość uszkodzenia procesora.
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: Sabvoton - awaria

Post autor: greorg »

U mnie wpięcie rezystora 10 k między wyjście hall w sabvatonie a BMS z LCD powoduje, że wyświetlacz nie pokazuje prędkości, jakby hall nie był wpięty.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton - awaria

Post autor: Dede »

Mam juz schemat bms i sterownika na razie na kartce narysowane, zeby działał musi byc impuls do masy, dodawanie rezystora odcinamy sygnal od masy dla tego nie działa sygnał od czujnika halli.
Dla sterownika musi byc sygnał 0V do 0,5V stan logiczny 0 a dla sygnału od 2V wzwyż jest stan logiczny 1.
Dla BMSa zakresy sygnału beda podobne ale muszę sprawdzać.
BMS i sterownik oryginalnie jest dioda schottky'ego na wejściu sygnału wiec nawet jesli bedzie sygnał 80V i tak nic nie stanie bo tylko sygnal do masy działa.
Jedynie idzie zrobic awarie jeśli sygnal bedzie na minusie lub napiecie AC.
Wyście 5V z sterownika dla halli jest ten sam co do procesora sterownika.
Należało zabezpieczyć wyjście 5V od sterownika do czujnika halli przed przepięciem bo tam jest narażony naj bardziej na awarie.
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Sabvoton - awaria

Post autor: pumexior »

Wracam z tematem bo problemów ciąg dalszy :) I prosiłbym o pomoc.
Po awarii sprawdziłem halle w silniku - wszystkie wyglądały na uszkodzone, po sprawdzeniu wszystkie wskazywały złe napięcia, tzn podczas kręcenia kołem napięcie skakało od 4v do 2v ale nigdy do zera. Silnik rozebrałem, wymieniłem wszystkie czujniki, przy okazji wkleiłem zabezpieczenie termiczne. Poskładałem, założyłem koło na ramę, sprawdzam czujniki i sytuacja jest identyczna - wszystkie czujniki pracują tak, jak stare, tj pokazują napięcie od 4v do 2v, ale niżej nie spada. Mimo wszystko podpiąłem pod sterownik, ale oczywiście nie przechodzi testu czujników - kręci kołem normalnie ale wywala błąd czujników halla.
I tu pytanie - co jest grane? Nie możliwe, żeby wszystkie 6 czujników było uszkodzone. Przed złożeniem sprawdziłem miernikiem wszystkie kable, każdy z każdym i każdy z obudową - nie ma żadnych zwarć. Silnik w środku jak nowy, żadnych uszkodzeń, wody, grzyba, wejście kabli do osi nie ruszone.
Ma ktoś jakiś pomysł? Może awarii uległo coś innego a nie czujniki? Sterownik jest oczywiście nowy.
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Sabvoton - awaria

Post autor: KrzysiekEV »

Zmierz na podpiętym sterowniku jakie napięcia teraz są na halach , zasilanie i wyjścia do masy .Hale mają Open Collector wyjścia i trzeba je zasilić na wyjściu opornikiem 10k i wtedy mierzyć , są hale z wbudowanym PullUp.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton - awaria

Post autor: Dede »

Jaki model czujników jest aktualnie a jakie były wcześniej?
Tak jak wcześniej KrzysiekEV napisał halle maja byc podpięte do sterownika, wejście halli jest zasilany przez rezystor bez niego mogą być złe odczyty halli.
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sabvoton - awaria

Post autor: radasss »

Ten BMS z LCD podłączony do niebieskiego przewodu Sabvotona w celu pomiaru prędkości na 100 % ROZPIERDALA Sabka, ale nie jakimiś przepięciami o których piszecie tylko tworzy się jakieś pasożytnicze sprzężenie zwrotne, BMS w jej wyniku gubi połączenie z LCD ( pojawia się komunikat "BMS connect"). W tym momencie BMS na chwilę odłącza Sabka, załącza ponownie, w logice Sabka powstają stany nieustalone, złe wysterowanie MOSFET'ów i Sabek ROZJEBANY.
Nie teoretyzuję tylko info z autopsji.
warsztatmotocykli.pl
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Sabvoton - awaria

Post autor: KrzysiekEV »

BMS wyłącza prąd na Sabka , mosfet na MINUSIE rozpięty ale PLUS nadal do sabka podpięty . I teraz tym kabelkiem do LCD zapiernicza lewa MASA bo jest przed tym mosfetem zasilanie LCD i BMS z akku i upala wejście w sabku. Ja przez to nie mogę w EV-Computer zrobić sterowania manetką bo dałem bocznik przed BMS żeby liczył regen/ładowanie. Jak by bms u mnie rozłączył to przez manetkę sterownik by żłopał zasilanie z głównego minusa przez mosfetem. Do puki bms nie rozłączy jest ok , a potem auto-destrukcja wszystkiego co po stracie głównej masy ma lewe zasilanie z / przed BMS.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton - awaria

Post autor: Dede »

radasss pisze:
24 lut 2019, 19:27
Ten BMS z LCD podłączony do niebieskiego przewodu Sabvotona w celu pomiaru prędkości na 100 % ROZPIERDALA Sabka, ale nie jakimiś przepięciami o których piszecie tylko tworzy się jakieś pasożytnicze sprzężenie zwrotne, BMS w jej wyniku gubi połączenie z LCD ( pojawia się komunikat "BMS connect"). W tym momencie BMS na chwilę odłącza Sabka, załącza ponownie, w logice Sabka powstają stany nieustalone, złe wysterowanie MOSFET'ów i Sabek ROZJEBANY.
Nie teoretyzuję tylko info z autopsji.
To lepiej wykorzystać drogą parę hall i mieć podłączone osobno a nie przez niebieski kabelek od sterownika
Oglądałem schemat podłączenia i moze byc coś na rzeczy.
Sterownik ma własną przetwornice napiecia na 5V do czujników halli a do wejścia halli jest rezystor 10k Open Collector.

BMS tez ma własną przetwornice napiecia i tez na wejściu ma rezystor Open Collector do halli

Możliwe ze dwa źródła napięć przetwornic sterownik i BMS z wejściem Open Collector przez rezystor na wyjściu halli które sa razem podłączone są jakieś nie kontrolowane napięcia i obciążenia.
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton - awaria

Post autor: Dede »

KrzysiekEV pisze:
24 lut 2019, 20:28
BMS wyłącza prąd na Sabka , mosfet na MINUSIE rozpięty ale PLUS nadal do sabka podpięty . I teraz tym kabelkiem do LCD zapiernicza lewa MASA bo jest przed tym mosfetem zasilanie LCD i BMS z akku i upala wejście w sabku. Ja przez to nie mogę w EV-Computer zrobić sterowania manetką bo dałem bocznik przed BMS żeby liczył regen/ładowanie. Jak by bms u mnie rozłączył to przez manetkę sterownik by żłopał zasilanie z głównego minusa przez mosfetem. Do puki bms nie rozłączy jest ok , a potem auto-destrukcja wszystkiego co po stracie głównej masy ma lewe zasilanie z / przed BMS.
Teoria jest bardzo mozliwa szczególne ze bms ma własną przetwornice napięcia i sterownik tez ma własną przetwornice.

Jak dwie przetwornice nie będą połączone z masą moze byc duża ruznica napięć.
A powrót masy może zachodzić przepięcia przez kabel niebieski który łączy sterownik z BMSem
Awatar użytkownika
radasss
Forumowicz
Posty: 494
Rejestracja: 31 mar 2018, 8:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sabvoton - awaria

Post autor: radasss »

W związku z powyższym mam do LCD podłączony zwykły kontaktron na dwóch kabelkach i prędkość mierzy.
warsztatmotocykli.pl
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: Sabvoton - awaria

Post autor: greorg »

Możesz dokładniej opisać jak tak podłączyć?
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton - awaria

Post autor: Dede »

Kontrakton tez jest dobry pomysłem tak jak mają liczniki rowerach.

Zastanawiam nad użyciem optoizolatora będzie separacja galwaniczna sterownika od BMSa
Załączniki
opto-values-cct.jpg
opto-values-cct.jpg (25.95 KiB) Przejrzano 3877 razy
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Sabvoton - awaria

Post autor: pumexior »

Eh, kierwa, to chyba nie zacznie jeździć.
Nie wiem co namodziłem, mam nadzieję, że nie zepsułem następnego sabka. Zmierzyłem napięcie halli podpiętych do sabka, wyglądało trochę inaczej niż wcześniej podczas mierzenia i zasilania z pojedynczej 18650, wahało się między 0v a jakieś 3.80v, już chyba bliżej poprawnego działania ale sam nie wiem. Natomiast po wlutowaniu rezystora 10k na wyjściu z czujnika chciałem zmierzyć napięcie ale też nie było ok, chyba między 2v a 3v no i sabek wywalił od razu błąd czujników. Wylutowałem rezystor, wróciłem od tego co było wcześniej i próbowałem zrobić jeszcze raz hall test w sabku i tu problem, w instalacji coś zaczęło brzęczeć, jakby nie było styku albo jakieś zwarcie? Ale nie mam pojęcia skąd dochodziło, wyłączyłem stacyjką sterownik i ustało. Teraz jeszcze doszła taka rzecz, że sabek pokazuj zupełnie złe napięcie, aku ma 80v a sabek raz pokazuje 65v, innym razem 70v, a jeszcze innym poniżej 60v i wywaliło błąd o niskim napięciu.
Ogólnie zaczynam wątpić, że sam to naprawie i chyba zacznę szukać jakiegoś speca. Tylko czy w ogóle ktoś się tego podejmie?
Dede
Forumowicz
Posty: 2089
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Sabvoton - awaria

Post autor: Dede »

Zasilanie czujnika ma byc minimum 4V naj lepiej 5V bo z jedej bateri 18650 o napieciu ponizej 4V nie bedzie dobrze działać.
Wartości od 0V do 3,80V sa to dobre wartości według układu który jest Sterowniku stan logiczny niski jest od 0 do 0,5V stan logiczny wysoki od 3V więc miałeś dobrze.

Jak chcesz sprawdzać czujnik bez podłączania sterownika to podaje schemat.
Rezystor R1 zastosuj 10k
VSS plus 5V
GND minus
VCC powinno byc poniżej 0,5V i powyzej 3V do stosunku GND minusa.
Załączniki
tle4905L_schemat.jpg
Didi222
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 02 wrz 2018, 16:37
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sabvoton - awaria

Post autor: Didi222 »

Witam mam pytanie potrzebny jest spec który podjął się współpracy z tasem w sprawie naprawy sabvotona proszę o pomoc
ODPOWIEDZ